Meidän päälle 1v lapsemme hikoilee yöllä, onko normaalia? Tai hikoileeko teidän muiden lapset yöllä? Kun käy kokeilemassa yöllä lasta, niin hiukset ihan litimärät... Pelottaa jos jotain vakavaa. Joskus olen lääkärille maininnut, mutta eipä tuosta mitään sanonut. Tosin siitä on jo useita kuukausia aikaa..
Lapsen yöhikoilu?
8
6357
Vastaukset
- 2:n lapsen äiti.
Hei!
Mitä lapsella on yölä päällä? Paljonko on huoneen lämpötila?
Mielestäni yöhikoilu on han normaalia ja johtuu siitä että lapsella on liikaa vaatetta/peittoa päällä tai huoneessa on kuuma. Yöllähän aikuinenkin hikoilee.
Meillä isommalla pojalla on öisin pitkähiainen body ja ohuet puolipotkuhousut. Peittoa laitan vain varpaitten päälle. Joskus yöllä on vetänyt peiton kokonaan päälle ja sitten herää ja itkee tuskissaan. Huoneessa ei todellakaan ole kyllä liian lämmin, olisiko 20 astetta.
Esimerkiksi vauvoille suositellaan 19 asteen lämpötilaa makuuhuoneeseen. Liian korkea huoneen lämpötila voi lisätä kätkytkuoleman vaaraa.- äitiliiniliini
Mä puen yöksi pitkähihaisen bodyn ja shortsit, sukat joskus. Peiton laitan päälle, mut potkii sen aina pois.. Huoneen lämpötilaa en osaa tarkalleen sanoa, joskus viileää ja joskus vähä lämpöstä. Semmonen itselleni sopiva lämpötila..
- Milla.M
ja lapsi hikoilee runsaasti varsinkin jos sängyssä on muovitettu froteesuojus...onko?
- älä huoli..
Meidän poika on hikoillut vauvasta asti, niin että hikikarpalot on valunu mun käsivarsia pitkin kun se on nukkunut kainalossa.
Nyt sillä on pää märkänä nukahtamishetkellä, mutta ei sen enempää.
Pidetään makuuhuone viileänä, ja normaali yöpuku päällä, peitot se potkii aina pois, sillä kai hikoilukin pysyy aisoissa..
Meidän lämminverinen on tullut isäänsä, joka ei pysty olemaan normaali vaatteissa sisällä ( 20 asteessa) ilman että läkähtyy ;) - kuuma peitto!
sanoohan ton järkikin?
- Milla.M
meillä myös poika hikoilee välillä runsaasti, vaikka ei olisi peittoakaan eikä yöpukuna ole kuin t-paita housut tai ohut puuvillapyjama. Lisäksi makuuhuoneemme on aina enemmänkin viileä kuin kuuma.
- lämpötilaa
vaikka se olisi sinulle hyvä lämpötila niin lapselle se ei ilmeisesti ole.
- mummux3
Olen nukkunut useampia öitä lapsenlapseni kanssa, hän nukkuu rauhallisesti ja yöt ovat levollisa (samoin silloin kun hän nukkuu omassa sängyssään. Hän kuitenkin hikoilee suurimman osan öistä. Hikoilu ei johdu huoneen lämpätilaasta tai peitoista, ei myöskään painajaisista tai levottomuudesta. Yritän etsiä tietoa, uskoisin että hikoilu on oire jostain. Muistelen että oma mummoni sanoi sen johtuvan D-vitamiinin puutteesta?? Jatkan etsimistä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624282Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1541812Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141513Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351278Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681063- 56914
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.167829Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781