Mies joka löysi aarteen toisen pellosta

teutatess

Matt. 13:44 .
Ja siitä ilossaan hän meni ja möi kakki, mitä hänellä oli, ja osti sen pellon .

Hän oli aarteen löytänyt ja kätki sen takaisin peltoon, kunnes hän täydellä oikeudella sai sen ihan omakseen. Olkoon tämä sanottu erityisesti sinulle, joka uskossa Jeesukseen Kristukseen jo olet löytänyt taivasten valtakunnan.

Pidä varasi, ettet oman huolimattomuutesi tai varomattomuutesi kautta kadottaisi sitä ! Kuule, mitä Herramme Jeesus sanoo: MINÄ TULEN PIAN ,PIDÄ ,MITÄ SINULLA ON , ETTEI KUKAAN SAISI KRUUNUASI .ILM. 3:11 .Ja Paavali varoittaa: Säilytä meissä asuvan Pyhän Hengen avulla se hyvä, mikä sinulle on uskottu .( tim. 1:14)

Sillä vaikka jo olemme löytäneet ja omistaneetkin taivasten valtakunnan äärettömän aarteen, niin on meillä tämä aarre kuitenkin vielä saviastioissa, jotka vähimmistäkin sysäyksistä pian särkyvät . Sen tähden on valvominen ja rukous Kristuksen oman käskyn mukaan (matt,26:41 )

12

432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalan lapsi

      Joh. 6:37   Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ...

      ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.

      Joh. 6:38   Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, ...

      vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.

      Joh. 6:39   Ja minun lähettäjäni tahto on se, ...
      _________________________________
      *) että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
      _________________________________

      Joh. 6:40   Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

      Jeesus on siis tullut täyttämään Jumalan tahdon.

      Jos tuo aarre olisi meidän varassamme, kuten avaukset eräästä lauseesta, ("pidä varasi ettet...") voisi päätellä, niin emme kostuisi perille, se on varma asia.

      Mutta Jeesus pitää huolen omistaan. Hänessä on meidän pelastuksemme toivo, ja vain hänessä. Hän antaa voiman ja viisauden elää Jumalan lapsena, iankaikkista elämää ei ole meidän huolellisuutemme varaan rakennettu.

      Kiitos Jeesuksen!

      • Esa T

        >Mutta Jeesus pitää huolen omistaan. Hänessä on meidän pelastuksemme toivo, ja vain hänessä. Hän antaa voiman ja viisauden elää Jumalan lapsena, iankaikkista elämää ei ole meidän huolellisuutemme varaan rakennettu.<

        Katso mitä Paavali sanoo, "kukin katsokoon, miten rakentaa."

        1Kor 3
        "10. Jumalalta saamani armon mukaan olen taitavan rakentajan tavoin laskenut perustuksen, jolle joku toinen rakentaa. Mutta kukin katsokoon, miten rakentaa. 11. Perustus on jo laskettu, ja se on Jeesus Kristus. Muuta perustusta ei kukaan voi laskea. 12. Rakennetaanpa tälle perustukselle kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, 13. aikanaan tulee ilmi, mitä kukin on saanut aikaan. Tuomiopäivä sen paljastaa: se päivä ilmestyy tulenliekeissä, ja tuli koettelee, millainen itse kunkin aikaansaannos on. 14. Se, jonka rakennus kestää, saa palkan. 15. Se taas, jonka rakennus palaa, kärsii vahingon. Itse hän tosin pelastuu, mutta kuin tulen läpi."

        >ei ole meidän huolellisuutemme varaan rakennettu<

        Pelastuminen ei ole rakennettu huolellisuutemme varaan, mutta jos rakennat palavista aineista, niin sitten pelastut tulen läpi.

        5 tyhmää neitsyttä, tai rikas mies oli juuri tällaisia, eikä se tuli ollut mikään mielyttävä tie pelastua. Sillä siellä oli itku ja hammasten kiristys.


      • Jumalan lapsi
        Esa T kirjoitti:

        >Mutta Jeesus pitää huolen omistaan. Hänessä on meidän pelastuksemme toivo, ja vain hänessä. Hän antaa voiman ja viisauden elää Jumalan lapsena, iankaikkista elämää ei ole meidän huolellisuutemme varaan rakennettu.<

        Katso mitä Paavali sanoo, "kukin katsokoon, miten rakentaa."

        1Kor 3
        "10. Jumalalta saamani armon mukaan olen taitavan rakentajan tavoin laskenut perustuksen, jolle joku toinen rakentaa. Mutta kukin katsokoon, miten rakentaa. 11. Perustus on jo laskettu, ja se on Jeesus Kristus. Muuta perustusta ei kukaan voi laskea. 12. Rakennetaanpa tälle perustukselle kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, 13. aikanaan tulee ilmi, mitä kukin on saanut aikaan. Tuomiopäivä sen paljastaa: se päivä ilmestyy tulenliekeissä, ja tuli koettelee, millainen itse kunkin aikaansaannos on. 14. Se, jonka rakennus kestää, saa palkan. 15. Se taas, jonka rakennus palaa, kärsii vahingon. Itse hän tosin pelastuu, mutta kuin tulen läpi."

        >ei ole meidän huolellisuutemme varaan rakennettu<

        Pelastuminen ei ole rakennettu huolellisuutemme varaan, mutta jos rakennat palavista aineista, niin sitten pelastut tulen läpi.

        5 tyhmää neitsyttä, tai rikas mies oli juuri tällaisia, eikä se tuli ollut mikään mielyttävä tie pelastua. Sillä siellä oli itku ja hammasten kiristys.

        Joh. 6:39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, ...
        _________________________________
        *) että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
        _________________________________

        Joh. 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

        Jeesus on siis tullut täyttämään Jumalan tahdon.
        ___________________________
        Kristinuskon perustus on USKO KRISTUKSEEN.
        ___________________________

        *) Rakentajat (kaikki) ovat oman vanhurskauden rakentajia, jotka hylkäsivät tämän perustuksen.

        Ps. 118:20   Tämä on Herran portti: vanhurskaat käyvät siitä sisälle.
        Ps. 118:21   Minä kiitän sinua siitä, että vastasit minulle ja tulit minulle pelastajaksi.
        Ps. 118:22   Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi.
        Ps. 118:23   Herralta tämä on tullut; se on ihmeellistä meidän silmissämme.
        Ps. 118:24   Tämä on se päivä, jonka Herra on tehnyt; riemuitkaamme ja iloitkaamme siitä.


      • ettette riitelisi tiellä
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Joh. 6:39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, ...
        _________________________________
        *) että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
        _________________________________

        Joh. 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

        Jeesus on siis tullut täyttämään Jumalan tahdon.
        ___________________________
        Kristinuskon perustus on USKO KRISTUKSEEN.
        ___________________________

        *) Rakentajat (kaikki) ovat oman vanhurskauden rakentajia, jotka hylkäsivät tämän perustuksen.

        Ps. 118:20   Tämä on Herran portti: vanhurskaat käyvät siitä sisälle.
        Ps. 118:21   Minä kiitän sinua siitä, että vastasit minulle ja tulit minulle pelastajaksi.
        Ps. 118:22   Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi.
        Ps. 118:23   Herralta tämä on tullut; se on ihmeellistä meidän silmissämme.
        Ps. 118:24   Tämä on se päivä, jonka Herra on tehnyt; riemuitkaamme ja iloitkaamme siitä.

        "Ei Paavali eri tavalla opeta"

        Hupaisaa luettavaa, molemmat iskevät pelkkää raamatun lauseiden siteeraamista ja kuitenkin löytyy vastaväitteitä kumpi on oikeassa.

        Onko teidän raamatut erilaisia kuin muiden, muilla raamatun sanat eivät riitele keskenään, niin kuin teillä.


      • Esa T
        ettette riitelisi tiellä kirjoitti:

        "Ei Paavali eri tavalla opeta"

        Hupaisaa luettavaa, molemmat iskevät pelkkää raamatun lauseiden siteeraamista ja kuitenkin löytyy vastaväitteitä kumpi on oikeassa.

        Onko teidän raamatut erilaisia kuin muiden, muilla raamatun sanat eivät riitele keskenään, niin kuin teillä.

        >Ja minun lähettäjäni tahto on se
        ettette riitelisi tiellä.<

        Se on minunkin lähettäni tahto. Tämä ei kuitenkaan ollut riitelyä, ainakaan minun puoleltani, vaan keskustelua aiheesta.

        >Onko teidän raamatut erilaisia<

        Raamtutkaan eivät ole erilaisia, vaan keskustelu syntyy siitä että eri ihmiset löytävät sieltä erilaisia paikkoja. Tämä on rikkaus, niin kauan kuin pidetään riitely kaukana.

        Me saamme kaiken Kristuksen tuntemisen kautta, eili pääsemme käsiksi koko Jumalan omaisuudelle.

        Täydellinen Jumala asuu meissä, ja saamme sen käyttöömme sitä mukaa kuin opimme tuntemaan Kristusta.

        On varmasti monta motivaatiota kirjoittaa Jumalan sanaa, mutta minun motivaationi on se, että te kaikki pääsisitte tuntemaan täydellisen Jumalan asuvan itsessänne, sen Jumalan joka ei ole enää pahan kiusattavissa.


      • Jumalan lapsi
        ettette riitelisi tiellä kirjoitti:

        "Ei Paavali eri tavalla opeta"

        Hupaisaa luettavaa, molemmat iskevät pelkkää raamatun lauseiden siteeraamista ja kuitenkin löytyy vastaväitteitä kumpi on oikeassa.

        Onko teidän raamatut erilaisia kuin muiden, muilla raamatun sanat eivät riitele keskenään, niin kuin teillä.

        Palkkavaimo (omiin ansioihinsa luottava) on Jumalan sanan mukaisesti ajettava pois poikinensa.

        Ihminen voi tulla vanhurskaaksi ainoastaan uskolla Kristukseen, ei tekojensa kautta.

        Ja tässä kulkee raja. Kun ihminen tulee vanhurskaaksi, eli kelvolliseksi Jumalalle, pelkästään uskon kautta, niin silloin muuta tietä ei ole.

        Ei ole mahdollista pelastua uskolla ja teoilla.

        Ismael on palkkavaimon poika, hän sekoittaa työt ja uskon toisiinsa.

        Ja vaikka hänelle toistettaisiin tuhannen kertaa Jumalan sanan totuus, että ihminen vanhurskautetaan USKOSTA, Jumalan armosta ja Kristuksen tähden, EI MILLÄÄN MUULLA TAVALLA, niin se ei mene hänellä perille. Ainoaksi mahdollituudeksi jää ajaa palkkavaimo pois talosta, koska hän ei ole perillinen.


      • teutatess
        Esa T kirjoitti:

        >Ja minun lähettäjäni tahto on se
        ettette riitelisi tiellä.<

        Se on minunkin lähettäni tahto. Tämä ei kuitenkaan ollut riitelyä, ainakaan minun puoleltani, vaan keskustelua aiheesta.

        >Onko teidän raamatut erilaisia<

        Raamtutkaan eivät ole erilaisia, vaan keskustelu syntyy siitä että eri ihmiset löytävät sieltä erilaisia paikkoja. Tämä on rikkaus, niin kauan kuin pidetään riitely kaukana.

        Me saamme kaiken Kristuksen tuntemisen kautta, eili pääsemme käsiksi koko Jumalan omaisuudelle.

        Täydellinen Jumala asuu meissä, ja saamme sen käyttöömme sitä mukaa kuin opimme tuntemaan Kristusta.

        On varmasti monta motivaatiota kirjoittaa Jumalan sanaa, mutta minun motivaationi on se, että te kaikki pääsisitte tuntemaan täydellisen Jumalan asuvan itsessänne, sen Jumalan joka ei ole enää pahan kiusattavissa.

        Voisimmeko me vieläkin, vetää sellaisesta köydestä Joka ei ole mälä siitä toisesta päästä, Kuin palasjoen poika sanoi isälle . Kun isä kehotti vetämään .


      • teutatess
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Joh. 6:39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, ...
        _________________________________
        *) että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
        _________________________________

        Joh. 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

        Jeesus on siis tullut täyttämään Jumalan tahdon.
        ___________________________
        Kristinuskon perustus on USKO KRISTUKSEEN.
        ___________________________

        *) Rakentajat (kaikki) ovat oman vanhurskauden rakentajia, jotka hylkäsivät tämän perustuksen.

        Ps. 118:20   Tämä on Herran portti: vanhurskaat käyvät siitä sisälle.
        Ps. 118:21   Minä kiitän sinua siitä, että vastasit minulle ja tulit minulle pelastajaksi.
        Ps. 118:22   Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi.
        Ps. 118:23   Herralta tämä on tullut; se on ihmeellistä meidän silmissämme.
        Ps. 118:24   Tämä on se päivä, jonka Herra on tehnyt; riemuitkaamme ja iloitkaamme siitä.

        Paitsi minä . Koska minä rakennan taloja, ja muutenkin olen USKOVA en omavanhurskauden rakentaja.


      • teutatess
        teutatess kirjoitti:

        Paitsi minä . Koska minä rakennan taloja, ja muutenkin olen USKOVA en omavanhurskauden rakentaja.

        Ei tuo aikaisempi viesti ollut mitään .

        Älkää koskeko saastaiseen , te Herran aseenkantajat (Es,52:11 )

        Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on JUMALAN tahto teistä Kristuksessa Jeesuksessa .
        (1Tess. 5:18 )

        Missä on aarteesi , siellä on oleva sydämesikin .
        (Matt.6:21 )

        Muutama sana tuosta AHNEUDESTA . Sitä on tänään maailmassa paljon enemmän kuin Apostoli Matteuksen aikana , otetaan vaikka optio esimerkki kuinka voi joku luulla olevansa 100 kertaa parempi kuin joku toinen .

        Herramme Jeesus on varoittanut kaikkia omiaan kavahtamaan AHNEUTTA ja tämän elämän huolia v.19
        Sillä samoin kuin orjantappurat ja ohdakkeet pellossa tukahduttavat tämän maailman huolet ja rikkauden viettelys elämän sanan meidän sydämissämme, ja se jää hedelmättömäksi (Mark. 4:19 )


      • teutatess
        teutatess kirjoitti:

        Ei tuo aikaisempi viesti ollut mitään .

        Älkää koskeko saastaiseen , te Herran aseenkantajat (Es,52:11 )

        Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on JUMALAN tahto teistä Kristuksessa Jeesuksessa .
        (1Tess. 5:18 )

        Missä on aarteesi , siellä on oleva sydämesikin .
        (Matt.6:21 )

        Muutama sana tuosta AHNEUDESTA . Sitä on tänään maailmassa paljon enemmän kuin Apostoli Matteuksen aikana , otetaan vaikka optio esimerkki kuinka voi joku luulla olevansa 100 kertaa parempi kuin joku toinen .

        Herramme Jeesus on varoittanut kaikkia omiaan kavahtamaan AHNEUTTA ja tämän elämän huolia v.19
        Sillä samoin kuin orjantappurat ja ohdakkeet pellossa tukahduttavat tämän maailman huolet ja rikkauden viettelys elämän sanan meidän sydämissämme, ja se jää hedelmättömäksi (Mark. 4:19 )

        Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä , mikä on maailmassa .(1Joh, 2:15 ) Ja siinä on sitten tuo tuo omaisuutensa myyminen , josta vertaus puhuu . Ei niin , kuin tarvitsisi meidän luonnollisella tavalla myydä se pois , vaan siten, että käytämme tätä maailmaa "niin kuin emme sitä käyttäisi "
        1 kor. 7:31


    • Minun mielestäni ainakin kaksi mallia voisi tuosta paikasta vääntää.

      1. Jeesus Kristus osti koko pellon, jossa aarre on kätkettynä ja on edelleen. Ei Hän ottanut omiaan maailmasta pois. Hän maksoi hinnan tietoisena siitä ilosta, että joku kuitenkin ottaa vastaan pelastuksen.

      2. Yksilöihminen ei voi ottaa pelastusta vastaan niin, että kaikki hankala jäisi taakse. Kyllä joutuu takkuamaan monen , myös hankalan lähimnmäisen , kanssa ennenkuin saa riisua katoavaisuuden kokonaan. Ei voi siis ottaa rusinoita pullasta. Pelastuksen saadakseen, pitää luopua kaikesta.

      • teutatess

        Niin kyllä , joku kuitenkin !

        Ei siis voi ottaa rusinoita pullasta , pelastuksen saadakseen , pitää luopua kaikesta . Omasta myös omasta vanhurskaudesta. Niin kyllä .

        Aivan ilman hintaa sen
        Saat jos tahdot , aartehen

        Armo autuus kirkastuu
        Sulle ilmaantuu.


        En miljooniin nyt vaihettaa
        Vois aarretta mä kallista ,
        Kun laps saan olla jumalan
        Ja käydä riemuun Taivahan .


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      126
      1858
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1153
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1107
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      158
      925
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      84
      837
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      799
    7. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      734
    8. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      710
    9. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      44
      681
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      666
    Aihe