Mielestäni kirjat "kertomus sokeudesta ja kertomus näkevistä" on pitkästä aikaa taas todella hyvä luku kokemus. Hyvä kuvaus demokratian nykytilasta.
Vastaukset 6
- hienoja
kirjoja ja kuvaavat todellisuutta hienosti.
- ikuinen etsiä
Kirja joka todella pisti miettimään uskontojen sekä jumalan tunnetuksi tulemisen kauhea veri uhri historiaa joka avautuu aivan uudelta näkökantilta,kirja kyllä pysäytti lukijansa niin kertakaikkisesti että sen jälkeen ei kirkkokuntien valmiit dogmit enää oikein uponneet ainakaan allekirjoittaneelle.
- dekode
Kertomus näkevistä on kyllä aika turhaan suitsutettu. Mitä kirjassa oikein tapahtuu noin puolivälissä - siitähän tulee ihan b-luokan "postmodernia" dekkaria à la Auster. Jotenkin ihan käsittämätöntä miten tätä suitsutetaan. Lukiessa oli sellainen olo, että EI V... voi olla näin yksinkertaista tekstiä...
Joku voisi perustella minulle miksi kyseessä on "mestariteos" or whatever...esimerkkejä ottaisin mielelläni vastaan. kiitos! - Mahtavaa tekstiä
Olen lukenut Baltasar ja Blimundan sekä Kertomus sokeudesta. Molemmat upeita teoksia. Eivät helppoja, mutta tiukasti otteessa pitäviä. B ja B:ssä esimerkiksi yhteiskuntaa irvaillaan kehumalla mitä pöyristyttävimpiä yhteiskunnallisia asioita, hieman Charles Dickensin tapaan. Huumori on hienosti mukana kerronnassa. Ostin juuri lisää Saramagoa.
Saramago on kirjailijoiden mahtavinta kärkeä tällä hetkellä.- Johnny-Rocker
Nerokas kirjailija!
- on myös hyvä
Johnny-Rocker kirjoitti:
Nerokas kirjailija!
,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 73873
- 113789
- 140725
- 37722
- 70627
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40619Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu161511- 28508
Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja58503Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35484Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti47480- 63465
- 69455
- 41432
Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i0432Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa30424- 45423
- 35418
Hei, alettaisko oleen yhdessä?
Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys74416Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks59405