Mielestäni kirjat "kertomus sokeudesta ja kertomus näkevistä" on pitkästä aikaa taas todella hyvä luku kokemus. Hyvä kuvaus demokratian nykytilasta.
Jose Saramago
6
772
Vastaukset
- hienoja
kirjoja ja kuvaavat todellisuutta hienosti.
- ikuinen etsiä
Kirja joka todella pisti miettimään uskontojen sekä jumalan tunnetuksi tulemisen kauhea veri uhri historiaa joka avautuu aivan uudelta näkökantilta,kirja kyllä pysäytti lukijansa niin kertakaikkisesti että sen jälkeen ei kirkkokuntien valmiit dogmit enää oikein uponneet ainakaan allekirjoittaneelle.
- dekode
Kertomus näkevistä on kyllä aika turhaan suitsutettu. Mitä kirjassa oikein tapahtuu noin puolivälissä - siitähän tulee ihan b-luokan "postmodernia" dekkaria à la Auster. Jotenkin ihan käsittämätöntä miten tätä suitsutetaan. Lukiessa oli sellainen olo, että EI V... voi olla näin yksinkertaista tekstiä...
Joku voisi perustella minulle miksi kyseessä on "mestariteos" or whatever...esimerkkejä ottaisin mielelläni vastaan. kiitos! - Mahtavaa tekstiä
Olen lukenut Baltasar ja Blimundan sekä Kertomus sokeudesta. Molemmat upeita teoksia. Eivät helppoja, mutta tiukasti otteessa pitäviä. B ja B:ssä esimerkiksi yhteiskuntaa irvaillaan kehumalla mitä pöyristyttävimpiä yhteiskunnallisia asioita, hieman Charles Dickensin tapaan. Huumori on hienosti mukana kerronnassa. Ostin juuri lisää Saramagoa.
Saramago on kirjailijoiden mahtavinta kärkeä tällä hetkellä.- Johnny-Rocker
Nerokas kirjailija!
- on myös hyvä
Johnny-Rocker kirjoitti:
Nerokas kirjailija!
,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2694921Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii893404- 423308
- 502599
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451817- 971630
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘971428- 131295
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1441035- 701027