Komediateatteri Arena

Teatterikärpänen

Saataapi olla vähän hölmö viesti mutta kysyn nyt kun mieltä vaivaa. :) Itse olen menossa Komediateatteri Arenaan katsomaan näytelmää ja mietin, että onko katsojien mahdollista antaa näyttelijöille esityksen jälkeen kukkia? Jos esimerkiksi istuu eturivissä, onko loppukumarrusten aikana (tai sen jälkeen) mahdollisuus ojentaa kukkakimppu lavalle? Jos ei ole, niin onko kukat mahdollista jättää jollekin henkilökunnan edustajalle, joka toimittaisi ne näyttelijälle? Vai onko peräti kiellettyä tuoda kukkia teatteriin? Suuret kiitokset niille, jotka osaavat valistaa minua tässä asiassa! :)

2

3521

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Where have all the flowers ...

Itse tekisin niin, että pyytäisin ennen esitystä jotakin henkilökunnan edustajaa toimittamaan kukat perille. Kukkien ojentelu katsomosta ei käsittääkseni oikein kuulu tapoihin.

• kukkia kaipaava

Kyllä kukkia joskus halutaan ojentaa henkilökohtaisestikin. Tämä on mahdollista, mutta silloinkin olisi syytä sopia asiasta etukäteen esim. vahtimestarin kanssa, jotta näyttelijät tietävät että katsomosta on joku tulossa lavalle.

Joskus on käynyt niin että kukkien tuoja pääsee lavalle juuri kun verho menee kiinni tai esiintyjät juoksevat pois tai tulee pimeä...

Joka tapauksessa henk. koht. kukkien vieminen lavalle asti pitäisi säästää erityistilanteisiin, kun läheisesi ensi kertaa tekee suuren roolin tai kun kyseessä on tilausnäytös, jonka edustaja vie lahjan (kukat) lavalle.

Mutta valitettavan harvinaiseksi kukkien vieminen on käynyt. Kyllä se todella ilahduttaa kun joku (tuntematon) katsoja kiittää esityksestä kukilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      176
      4967
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4346
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3087
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      248
      2910
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2852
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2491
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27