Ostaakko Passat 1.9

TDI LUXLiNE

Kiinostaisi käyttäjäkokemukse tosta Passat Tdi 1.9 Luxlinestä. Ihmetyttää toi edullisempi hinta verrattuna 2 litraiseen Bensaan. Miksi edullisempi. Mitä autosta "riisuttu" pois?
Positiivisia sekä negatiivisia käyttäjäkokemuksia juuri tästä 2007 mallista kiinostaisi. Ei mitään mainintaa/ käyttäjäkokemuksia muista malleista/merkeistä KIITOS!

17

14832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4-motion PD 96 kW

      Tuossa dieselmoottorissa on tehoa 105 hv vs. 2.0 FSi:n 150 hv. Toki vääntöä on 50 Nm enemmän. Eli hintaeroa selittää ainakin moottoreiden väliset erot. Myös Jetassa on Luxline-varustetaso.

      Ilmeisesti VW:n on pakko piristää myyntiä tiukasti hinnoitetulla riittävän hyvin varustetulla erikoismallilla (=Luxline, siitä ei puutu mitään olennaista), sillä volkkareiden hinnat ovat korkealla kilpailijoihin verrattuna.

      Suorakaupalla olisin saanut Jetta 1.9 TDi Luxlineen 8,6 %:n käteisalennuksen, joten ole tiukkana hintaneuvotteluissa.

      En osta kuitenkaan seuraavaksi autoksi VAG-konsernin dieseliä, sillä parempiakin dieselmoottoreita on tarjolla. Onneksi VAG siirtyy hiljaisempiin ja käyttöominaisuuksiltaan parempiin yhteispaineruiskutteisiin dieseleihin ensi vuonna myös alle 3-litraisissa moottoreissa.

      Tuo 1.9 TDi moottori vie Passattiakin yllättävän hyvin ainakin Suomen nopeusrajoituksilla ja se on edelleen erittäin taloudellinen vaihtoehto, joten tuskin sitäkään kannattaa pudottaa hankintalistalta ainakaan ilman koeajoa.

      • miikkel

        Hyvä auto ajaa ja hyvät varusteet mm. vakionopeudensäädin, webasto, tummat takalasit, monitoimi nahkaratti, autom. ilmastointi (tosin taitaa olla aina Passatissa) yms.


    • mpi

      Kohta 20 000km takana luxline Passatilla, eikä auton hankinta ole kaduttanut ollenkaa. Hinta on enemmänkin kuin kohdallaan varusteisiin nähden. Etenkin kylmillä keleillä webasto on todella hyvä. Auto on vakaa ja jämäkkä ajaa, ja keskikulutuskin on pysynyt siinä 6,6-6.8 litrassa.

      • Paljon ajava huonoselkäinen

        osta comfort varustelulla oleva Passat. Sen istuin on moninkertaisesti parempi kuin Luxline mallista. Ei niillä tummennetuilla sivuikkunoilla tee mitään, kun kuljettajan kohdalla ikkunat ovat kuitenkin normaalit.


      • volsunvaihtaja

        .. no 1000km vasta tuupattu, mutta tyytyväinen on kuski ;)

        ... webasto on tehtaan asennuksena vain käytönaikaisena lisälämmittimenä -> kannattaa ehdottomasti ottaa lisäksi kello tai/ja kaukosäädin siihen, jotta lämmittimestä saa täyden hyödyn...


      • hkgh
        Paljon ajava huonoselkäinen kirjoitti:

        osta comfort varustelulla oleva Passat. Sen istuin on moninkertaisesti parempi kuin Luxline mallista. Ei niillä tummennetuilla sivuikkunoilla tee mitään, kun kuljettajan kohdalla ikkunat ovat kuitenkin normaalit.

        Taitaa olla samat penkit comfortissa ja luxlinessa. Highlinessa ja sportlinessä on sportti istuimet jotka ovat selvästi paremmat. Itseäni nuo luxlinen penkit ovat kylläkin miellyttänyt.


      • valitettavasti
        hkgh kirjoitti:

        Taitaa olla samat penkit comfortissa ja luxlinessa. Highlinessa ja sportlinessä on sportti istuimet jotka ovat selvästi paremmat. Itseäni nuo luxlinen penkit ovat kylläkin miellyttänyt.

        Jospa niin olisikin.


      • hkgh
        valitettavasti kirjoitti:

        Jospa niin olisikin.

        Ok. Millä tavalla eroavat toisistaan?


      • Mä vaan
        hkgh kirjoitti:

        Ok. Millä tavalla eroavat toisistaan?

        Aieneski Golfeissa&Jetoissa Trendlinen ja Comfortlinen etupenkit eroaa sillätavoin toisistaan että Comfortlinessä on lehtitaskut penkin takana, Comfortlinen penkkien materiaali on sellaista pehmeää mutta jämäkähköä plyyshimäistä kangasta ja Trendlinessä taas kovaa hyvin perustyylistä, karkeaa kangasta. Comfortlinessä molemmissa etupenkeissä korkeudensäätö ja lisäksi molemmin puolin ristiseläntuen säädöt sekä vetolaatikot penkkien alla. Comfortlinessä penekissä enemmän reisitukea ja sivuttaistukea sekä enemmän toppauksia sekä perseen alla että selässä. Trendlinen penkit paljon kovemmat ja kaikinpuolin lautamaiset. Näin ainakin Golfin ja Jetan kohdalla.


      • Mie vaan
        Mä vaan kirjoitti:

        Aieneski Golfeissa&Jetoissa Trendlinen ja Comfortlinen etupenkit eroaa sillätavoin toisistaan että Comfortlinessä on lehtitaskut penkin takana, Comfortlinen penkkien materiaali on sellaista pehmeää mutta jämäkähköä plyyshimäistä kangasta ja Trendlinessä taas kovaa hyvin perustyylistä, karkeaa kangasta. Comfortlinessä molemmissa etupenkeissä korkeudensäätö ja lisäksi molemmin puolin ristiseläntuen säädöt sekä vetolaatikot penkkien alla. Comfortlinessä penekissä enemmän reisitukea ja sivuttaistukea sekä enemmän toppauksia sekä perseen alla että selässä. Trendlinen penkit paljon kovemmat ja kaikinpuolin lautamaiset. Näin ainakin Golfin ja Jetan kohdalla.

        Luxlinen ja Trendlinen penkit ovet eri planeetalta (jo hintakin sen kertoo) kuin Comfortlinen penkki. Sportline ja Highline on sitten vielä luku erikseen. Käy koeajolla kummallakin mallilla ja totea asia itse.


    • M1984

      Mitenkäs Passatin omistajat, riittääkö 1.9 maantiellä mihinkään vai jääkö jalkoihin?

      Tuntuu vaan, että isoon autoon 1.9 on pieni.

      • bmgy

        Itse kävin lastuttamassa kyseisen auton. Tuli yli 30 hv/70 nm lisää. Tehot vastaavat silloin 2.0 TDI Passattia. 105 hv on omasta mielestä liian vähän näin isoon autoon.


      • volsunvaihtaja

        Ei jää jalkoihin. Itseäni ei kiinnosta miten nopeasti pääsen etenemään 100m, vaan kuinka koko matka sujuu.
        Tietysti ohitustilanteissa pitää ottaa huomioon aina nopeus, ohitettava ja olosuhteet....


      • bmgy
        volsunvaihtaja kirjoitti:

        Ei jää jalkoihin. Itseäni ei kiinnosta miten nopeasti pääsen etenemään 100m, vaan kuinka koko matka sujuu.
        Tietysti ohitustilanteissa pitää ottaa huomioon aina nopeus, ohitettava ja olosuhteet....

        Lastu tuo vaivattomuutta ajoon erityisesti maantiellä ohitustilanteissa. 320nm väännön ansiosta ei tarvitse jännittää että pääseekö ohi. Omastakaan mielestä sillä ei ole väliä paljonko kiihtyy 0-100 km/h. Väännön takia hommasin lastun.


      • rpeez

        1.9 voi kuulostaa pieneltä, mutta kun kyseessä on ahdettu kone niin voit unohtaa vertailun vapaastihengittäviin samankokoisiin.
        Niinkuin jo sanottiin tuo kone jaksaa kyllä kuljettaa pasuunaa normaali ajossa. Itselläni 1.9 130hv versio vanhasta Passatista, ja mylly tuntuu about samalta perusajossa (esim ohituksissa) samoilla vaihteilla kun 3 litrainen vapari bensa.
        Revitettäessä kierroksilla tuommoinen 200hv bensa sitten on tietty kulkee rivakammin.


      • Anglia
        bmgy kirjoitti:

        Itse kävin lastuttamassa kyseisen auton. Tuli yli 30 hv/70 nm lisää. Tehot vastaavat silloin 2.0 TDI Passattia. 105 hv on omasta mielestä liian vähän näin isoon autoon.

        Vaikuttaako tuota konetta lastuttaa,kun takuu raukeaa siihen paikkaan,jos on uusi auto.??


      • ...
        bmgy kirjoitti:

        Itse kävin lastuttamassa kyseisen auton. Tuli yli 30 hv/70 nm lisää. Tehot vastaavat silloin 2.0 TDI Passattia. 105 hv on omasta mielestä liian vähän näin isoon autoon.

        ... oma 1.9TDi (uuskorinen) optimoitu ja kilsoja sen jälkeen noin 17 tkm... eikä mitään ongelmia !!! Kulutus moottoritiellä vak.nop. säätimen kanssa n.130 km/h nopeudessa 4.8 l sadalla. (kesärenkailla ja talvirenkailla 4.9l.) Vääntöä tuli lisää ihan raivona ja muutoinkin autosta tuli ihan erillainen ajettava... hyvässä mielessä. Ei voi muuta kun kehua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe