Veikkaan max 1 vuosi.
Kauanko SAS pinnistelee
10
684
Vastaukset
- hyötyisit
Miten sinä henkilökohtaisesti hyötyisit SAS:n konkurssista? Oletko ehkä Finnairin omistaja? SAS:n konkurssi antaisi Finskille mahdolisuden nostaa lippujensa hintaa roimasti ja kilpailu romahtaisi Suomen ilmailussa. SAS-ryhmä on Finnairin suurin kilpailija Suomessa.
SAS ei tosin voi mennä konkurssiin, koska sen omistajat ovat Ruotsin, Tanskan ja Norjan valtiot. Omistajala on kyllä rahaa.- tietosi
Ruotsin, Tanskan ja Norjan valtiot omistavat pörssiyhtiö SAS:sta yhteensä vain 50 prosenttia.
- subventoida
tietosi kirjoitti:
Ruotsin, Tanskan ja Norjan valtiot omistavat pörssiyhtiö SAS:sta yhteensä vain 50 prosenttia.
kansallisia lentoyhtiöitään. Tulisiko jollekin yllätyksenä, että jo aiemmin suurissa talousvaikeuksissa ollut SAS, joka on kärsinyt juuri yhden lakon ja Dashien lentokiellon menisi konkurssiin? Tuskin kenellekään. Mutta menee se, ei siinä nyt auta mikään. Valtioiden rahaa ei saa käyttää.
- Pherluskooni
subventoida kirjoitti:
kansallisia lentoyhtiöitään. Tulisiko jollekin yllätyksenä, että jo aiemmin suurissa talousvaikeuksissa ollut SAS, joka on kärsinyt juuri yhden lakon ja Dashien lentokiellon menisi konkurssiin? Tuskin kenellekään. Mutta menee se, ei siinä nyt auta mikään. Valtioiden rahaa ei saa käyttää.
Juu, ei. Eihän oo käyttäny Italiakaan Alitaliaan eikä Espanja Iberiaan...
- KLM:llä
Pherluskooni kirjoitti:
Juu, ei. Eihän oo käyttäny Italiakaan Alitaliaan eikä Espanja Iberiaan...
Swiss oli nyt sitten EU:n ulkopuolinen yhtiö, mutta oliko, että kansainväliset sopimukset estivät valtiota pumppaamasta rahaa siihen? Näin muistelen.
- defenately
SASn työntekijä selkeesti!!!!
- klkala
SAS on varsin hyvässä kunnossa tällä hetkellä ja viimeinen tilinpäätös oli voitollinen. Niin suuressa yhtiössä kuin SAS Dash koneiden ongelmat ovat marginaalisia ja ongelmien aiheuttamiin tappioihin on tulossa kompensaatiota koneiden valmistajalta.
SAS konserni on järjestelemässä uudelleen omistuksiaan. Yhtiö aikoo myydä 100% omistamansa Spanairin. Ostaja on ilmeisesti TAP Air Portugal.
Baltiassa sen sijaan SAS:n aikeissa on ostaa Estonian airin koko osakekanta ja mahdolisesti muodostaa Baltiaan yksi suurempi yhtiö yhdistämällä pienen Estonian airin jo nyt SAS-ryhmään kuuluvan Air Balticin kanssa.
Mahdollista on,että jollakin aikavälillä SAS naitetaan erittäin kannattavan Lufthansan kanssa. Lufthansa on kasvanut vauhdillaostamalla naapurimaiden lentoyhtiöitä. Austrian airlinesin ja Swissin jatkoksi saattaa tulla SAS.- yksi ei pärjää
M.O.T.
- hymyn kera
55 miljoonaa euroa ei ole SAS:lle pikkusumma, se pystyy upottamaan koko yhtiön. Fakta. Ja yhtiö ei ole hyvässä taloudellisessa kunnossa. Fakta.
- pilkunviilausta
Lufthansa on tosiaan kasvanut mutta Austrian Airlinesia yhtiö ei kyllä ole ostanut...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus33966Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872032Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50846- 47764
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184728Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34728Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35712Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119705- 35664
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127648