Veikkaan max 1 vuosi.
Kauanko SAS pinnistelee
10
686
Vastaukset
- hyötyisit
Miten sinä henkilökohtaisesti hyötyisit SAS:n konkurssista? Oletko ehkä Finnairin omistaja? SAS:n konkurssi antaisi Finskille mahdolisuden nostaa lippujensa hintaa roimasti ja kilpailu romahtaisi Suomen ilmailussa. SAS-ryhmä on Finnairin suurin kilpailija Suomessa.
SAS ei tosin voi mennä konkurssiin, koska sen omistajat ovat Ruotsin, Tanskan ja Norjan valtiot. Omistajala on kyllä rahaa.- tietosi
Ruotsin, Tanskan ja Norjan valtiot omistavat pörssiyhtiö SAS:sta yhteensä vain 50 prosenttia.
- subventoida
tietosi kirjoitti:
Ruotsin, Tanskan ja Norjan valtiot omistavat pörssiyhtiö SAS:sta yhteensä vain 50 prosenttia.
kansallisia lentoyhtiöitään. Tulisiko jollekin yllätyksenä, että jo aiemmin suurissa talousvaikeuksissa ollut SAS, joka on kärsinyt juuri yhden lakon ja Dashien lentokiellon menisi konkurssiin? Tuskin kenellekään. Mutta menee se, ei siinä nyt auta mikään. Valtioiden rahaa ei saa käyttää.
- Pherluskooni
subventoida kirjoitti:
kansallisia lentoyhtiöitään. Tulisiko jollekin yllätyksenä, että jo aiemmin suurissa talousvaikeuksissa ollut SAS, joka on kärsinyt juuri yhden lakon ja Dashien lentokiellon menisi konkurssiin? Tuskin kenellekään. Mutta menee se, ei siinä nyt auta mikään. Valtioiden rahaa ei saa käyttää.
Juu, ei. Eihän oo käyttäny Italiakaan Alitaliaan eikä Espanja Iberiaan...
- KLM:llä
Pherluskooni kirjoitti:
Juu, ei. Eihän oo käyttäny Italiakaan Alitaliaan eikä Espanja Iberiaan...
Swiss oli nyt sitten EU:n ulkopuolinen yhtiö, mutta oliko, että kansainväliset sopimukset estivät valtiota pumppaamasta rahaa siihen? Näin muistelen.
- defenately
SASn työntekijä selkeesti!!!!
- klkala
SAS on varsin hyvässä kunnossa tällä hetkellä ja viimeinen tilinpäätös oli voitollinen. Niin suuressa yhtiössä kuin SAS Dash koneiden ongelmat ovat marginaalisia ja ongelmien aiheuttamiin tappioihin on tulossa kompensaatiota koneiden valmistajalta.
SAS konserni on järjestelemässä uudelleen omistuksiaan. Yhtiö aikoo myydä 100% omistamansa Spanairin. Ostaja on ilmeisesti TAP Air Portugal.
Baltiassa sen sijaan SAS:n aikeissa on ostaa Estonian airin koko osakekanta ja mahdolisesti muodostaa Baltiaan yksi suurempi yhtiö yhdistämällä pienen Estonian airin jo nyt SAS-ryhmään kuuluvan Air Balticin kanssa.
Mahdollista on,että jollakin aikavälillä SAS naitetaan erittäin kannattavan Lufthansan kanssa. Lufthansa on kasvanut vauhdillaostamalla naapurimaiden lentoyhtiöitä. Austrian airlinesin ja Swissin jatkoksi saattaa tulla SAS.- yksi ei pärjää
M.O.T.
- hymyn kera
55 miljoonaa euroa ei ole SAS:lle pikkusumma, se pystyy upottamaan koko yhtiön. Fakta. Ja yhtiö ei ole hyvässä taloudellisessa kunnossa. Fakta.
- pilkunviilausta
Lufthansa on tosiaan kasvanut mutta Austrian Airlinesia yhtiö ei kyllä ole ostanut...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921826- 851272
- 1101133
- 761017
- 105919
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56848- 47761
- 36752
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47701- 33683