väri muuttuu sinisen harmaaksi?
Olemme päässeet miehen kanssa vihdoin puheväleihin ja hän pyysi anteeksi sanomisiaan.
Haluan saada miehelleni mielenrauhan siitä kun häntä huolestuttaa eniten kohtauksen aikana se kun muutun sinertävän harmaaksi..yritinkin löytää netistä tästä tietoa , mutta en löytänyt.
Kysynkin että onko normaalia että kohtauksen aikana ihon väri muuttuu sinisen harmaaksi ? Mieheni sanoi että siinä vaiheessa hänelle iskee paniikki ja on pakko soittaa ambulanssi paikalle..itse päättelisin näin että se johtunee siitä että kohtauksen aikana kun ei hengitä niin siksi iho muuttuu sellaiseksi..olenko oikeassa?
Olemme päässeet miehen kanssa vihdoin puheväleihin ja hän pyysi anteeksi sanomisiaan.
Haluan saada miehelleni mielenrauhan siitä kun häntä huolestuttaa eniten kohtauksen aikana se kun muutun sinertävän harmaaksi..yritinkin löytää netistä tästä tietoa , mutta en löytänyt.
Kysynkin että onko normaalia että kohtauksen aikana ihon väri muuttuu sinisen harmaaksi ? Mieheni sanoi että siinä vaiheessa hänelle iskee paniikki ja on pakko soittaa ambulanssi paikalle..itse päättelisin näin että se johtunee siitä että kohtauksen aikana kun ei hengitä niin siksi iho muuttuu sellaiseksi..olenko oikeassa?
Vastaukset 2
Vanhimmat
voi hyvinkin olla hengityskatkoksia, joten ihonvärimuutokset eivät ole mitenkään omituisia. Itse muutun ihan punaiseksi, kasvojen verisuonet nousevat pintaan "syysruskon"-omaisesti.
kyllähän tooniseen vaiheeseen "kuuluu" lievä hengityksen salpautuminen ja mahdollinen sinertävyys. Tämä selitetään esim. epilepsia-liiton oppaassa (jonka saa ladattua liiton sivuilta). Olisiko sen luetuttaminen jonkinlainen alku rauhoittelulle?
Omissa todistetuissa tapauksissa näin on käynyt, väri on ollut enemmän harmahtava mutta säikäytyttänyt yhtälailla sh-alalla työskentelevän. Itselleni on kerrottu, että raskainta on ollut katsoa sitä, kuinka kasvot valahtavat jäykistysvaiheessa eikä tuttua ihmistä enää tunnistakaan.