Volvo V70 -00 2,5 TDI. (siis se WW/Audi diesel)Moottorin vikavalo syttyi kun akku oli irti. Ei sammu itsestään.
Mistähän olisi kysymys. Olen tässä etsimässä sovitinta että saisi läppärin kiinni siihen OBD2 liittimeen. (yhden tein rakennussarjasta, mutta ei toimi)Samoin siis kiinostaa millainen boxi väliin pitäisi laittaa ja mikä ohjelma toimisi. Mistä saisi ja mitähähän maksaisi. Pitäisi päästä omavaraiseksi näidenkin hommien kanssa.
Jos jollakin olisi tietoa miten toimii varmasti.
Olisin kiitollinen.
Volvo V70 -00 TDI vikavalo
6
4528
Vastaukset
- vikakoodeista
nollautuu, kun otat akkujohdon irti, kytket virran päälle ja käyt laittamassa sen akun kaapelin takaisin.
Rakensin itse Diamex DX45 laitteen jonka tilasin www.obd.fi:sta. Toimii vikakoodien nollaukseen muillekin autoille. V2000 S40:ssa toimi automaattiasetuksilla, mutta uudemmassa s60:ssa piti laittaa tuo iso9142 asetus, jotta alkoi toimimaan.
Tekemäsi adapterikin voi toimia, kun laitat asetukset kuntoon. Sen siirtoprotokollan siis. Taitaa olla iso9142 tuossa volvossa.- Volvoäijä
Sitä akun kytkemistä virta päällä tai sitten pois olen kyllä kokeillut. Se ei nollaa moottorivaloa. Voihan olla että siellä on siis oikein vika. Mutta se on sitten syntynyt siitä kun akku irroitettiin. Etsiskelen nyt tässä sopivaa ja toimivaa OBD/tietsikka sovitinta ja ohjelmaa. Siitä on jatkuvaa tarvetta kun näitä samoja autoja on täällä kavereilla muillakin.
- Volvoäijä
Volvoäijä kirjoitti:
Sitä akun kytkemistä virta päällä tai sitten pois olen kyllä kokeillut. Se ei nollaa moottorivaloa. Voihan olla että siellä on siis oikein vika. Mutta se on sitten syntynyt siitä kun akku irroitettiin. Etsiskelen nyt tässä sopivaa ja toimivaa OBD/tietsikka sovitinta ja ohjelmaa. Siitä on jatkuvaa tarvetta kun näitä samoja autoja on täällä kavereilla muillakin.
Eipä ole tullut vastauksia tähän kysymykseen muuta kuin se yksi edellä. Mutta kiitoksia siitäkin vaikka ei ollut apua. Soitin erääseen ns. OBD firmaankin. Siellä sanoivat että juuri tähän malliin ei ole tiedossa mitään ratkaisua. No enpä oikein usko. Pystyväthän ne tekemään sen Volvo huollossakin. Luulisi että joku on kuitenkin ratkaissut ongelman. Siis odottelen edelleen vastauksia. Vai pitääkö sitten mennä Volvo huoltoon. Ei oikein viitsisi on vähän niinkuin periaatekysymys. Ja entäs sitten kun taas joskus joutuu ottamaan akun irti. On tutkittu ilmamäärämittari jarru alipaine säiliön anturi ja paljon muutakin, kaikki tutkittu on ok. Auto toimii muuten ihan normaalisti. Eli siis tietoa kaivataan edelleen. Sitten kun selviää, kerron kyllä tälläkin palstalla. Terv. Volvoäijä, ja lisäisin vielä syystäkin että, Elektroniikkaäijä.
Mutta jokaisen pitää tietoa hakea, siten oppii. - ihankototta
Volvoäijä kirjoitti:
Eipä ole tullut vastauksia tähän kysymykseen muuta kuin se yksi edellä. Mutta kiitoksia siitäkin vaikka ei ollut apua. Soitin erääseen ns. OBD firmaankin. Siellä sanoivat että juuri tähän malliin ei ole tiedossa mitään ratkaisua. No enpä oikein usko. Pystyväthän ne tekemään sen Volvo huollossakin. Luulisi että joku on kuitenkin ratkaissut ongelman. Siis odottelen edelleen vastauksia. Vai pitääkö sitten mennä Volvo huoltoon. Ei oikein viitsisi on vähän niinkuin periaatekysymys. Ja entäs sitten kun taas joskus joutuu ottamaan akun irti. On tutkittu ilmamäärämittari jarru alipaine säiliön anturi ja paljon muutakin, kaikki tutkittu on ok. Auto toimii muuten ihan normaalisti. Eli siis tietoa kaivataan edelleen. Sitten kun selviää, kerron kyllä tälläkin palstalla. Terv. Volvoäijä, ja lisäisin vielä syystäkin että, Elektroniikkaäijä.
Mutta jokaisen pitää tietoa hakea, siten oppii.Et ole ongelminesi yksin. Minulla on V70 2001 bensasellainen ja samanoloisia ongelmia. Maahantuojan huolto on yrittänyt korjata vikaa pariinkin kertaan ts muutamia satoja € :ja on kulunut. Ongelma on, etteivät osaa tehdä muuta kuin lukea ne koodit. Korjaaminen ei onnistu, kun "vika ei ole sillä hetkellä päällä"! Ilmoitus "pakokaasuja huolla pian" tai "moottorisysteemi", tulee ja menee muutaman viikon välein.Täytyy odottaa sopivaa hetkeä, että voi katsastuttaa auton! Todella ärsyttävää!
- Volvöäijä
ihankototta kirjoitti:
Et ole ongelminesi yksin. Minulla on V70 2001 bensasellainen ja samanoloisia ongelmia. Maahantuojan huolto on yrittänyt korjata vikaa pariinkin kertaan ts muutamia satoja € :ja on kulunut. Ongelma on, etteivät osaa tehdä muuta kuin lukea ne koodit. Korjaaminen ei onnistu, kun "vika ei ole sillä hetkellä päällä"! Ilmoitus "pakokaasuja huolla pian" tai "moottorisysteemi", tulee ja menee muutaman viikon välein.Täytyy odottaa sopivaa hetkeä, että voi katsastuttaa auton! Todella ärsyttävää!
Minä olen tuosta mallista saanut usein vikakoodeja nollattua. Kun vain olen ottanut akun irti hetkeksi. (siis juuri toisinpäin, kun minun autossani. Jossa siis moottorivalo syttyi, kun akku oli irti. Sinun autossasi akkuhan on ilmeisesti siellä peräkontissa.
- paroni
Volvöäijä kirjoitti:
Minä olen tuosta mallista saanut usein vikakoodeja nollattua. Kun vain olen ottanut akun irti hetkeksi. (siis juuri toisinpäin, kun minun autossani. Jossa siis moottorivalo syttyi, kun akku oli irti. Sinun autossasi akkuhan on ilmeisesti siellä peräkontissa.
http://www.elekma.com/product_info.php?cPath=149_143&products_id=875&osCsid=520a2517d3e244f91fb5baddf681f203
TUOLTA LÖYTYY laite jolla voit lukea ja poistaa vikakoodit.
itse ostin geniscan gs300:sen ja se on toiminu v70 2.5tdi -00 automaatissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2624606Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1323003Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit432786Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761761Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061614Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281493- 581351
- 941253
- 471129
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2121128