Turbon laitto...

viilaaja69

voisko joku kertoo miten turbo laitetaan... ja mihin se laitetaan?

21

12679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Googlella hakea?
    • Kyljys Kassler

      Riippuu vähän turbon koosta,mutta helpointa on laittaa se sopivaan pahvilaatikkoon.Vaikka muovipussi sisään ja laatikkoon jotain sopivaa pehmikettä ettei turbo pahasti pyörimään pääse.

      Lopulta sitten laatikon voi laittaa vaikka hyllyn päälle tai kaappiin.

      Näin turbo on parasta laittaa!!!!!!!!!

    • Helppoa!

      Laita pellille ja voitele ja hiero päälle mausteseosta ja sitten uuniin 175c pari tuntia.

      • viilaaja69

        onko nää jotakin vitun vitsejä??!


      • Guruvdvdfvfd
        viilaaja69 kirjoitti:

        onko nää jotakin vitun vitsejä??!

        Eikö kysymyksesi sitten ollut vitsi? Siltä se ainakin vaikutti. Pahoittelen jos kirjallisen ilmaisukykysi puute sai minut luulemaan vilpitöntä kysymystäsi vitsiksi.


      • viilaaja69
        Guruvdvdfvfd kirjoitti:

        Eikö kysymyksesi sitten ollut vitsi? Siltä se ainakin vaikutti. Pahoittelen jos kirjallisen ilmaisukykysi puute sai minut luulemaan vilpitöntä kysymystäsi vitsiksi.

        kannattaas oikeesti mennä johonkin hoitoon...


      • ohjeita

        Yrittänyt laitetaan (jonnekin), taisi sanoa sananlasku, vai menikö se toisinpäin...?

        Tosiaankin; Tekniikan Maailman mukaan Turbo toimii lämpöenergialla, eli jos haluat sen pyörimään (siis lavat, ei koko vehje), niin päättelyketjulla näin pitäisi tapahtua esim. uunissa. Laita se sinne.

        Mutta jos vitsailu ja "ammattilaisten" tietämykset sikeen niin sen voi myös laittaa auton moottoriin. Pakopuoli on helppo, se tulee pakosarjaan ennen varsinaista pakoputkea. Imupuoli vastaavasti tapauksessasi varmaankin kaasarin ja imusarjan väliin. Näin se on laitettu. Mitä nyt voiteluöljyn kierto ja ehkä vesikin. Käyntiin se varmaan noinkin, mutta ajamaan pääset vasta kun kaasarin suuttimet ovat edes sinne päin mitä pitäisi olla. Tehoja on todella reippaasti, mutta niitä ei kannata käyttää edes sen vertaa kuin oli ennen, sillä männät tulevat lohkosta ulos välittömästi. Tämän välttämiseksi haluat ehkä vaihtaa matalapuristeiset männät tai toisenlaisen kampiakselin. Samalla kannattaisi vaihtaa virranjakaja turbolle sopivaksi. Niin ja ehkä myös nokka-akseli. Ai niin ja autosta riippuen voi olla joitain lisälaitteita, antureita jne jotka toimivat alipaineella, mutta eivät ymmärrä turbon aiheuttamaa ylipainetta. Tällainen voi olla vaikkapa jarrutehostin.

        Suosittelen seuraavaa: vaihda autoksi Audi 200 80-luvulta. Siinä on 170hv vakiona ja se on hyvä auto tosi halvalla. Parilla eurolla voit kutitella siitä 350hv (tietokoneboxiin laitetaan yksi vastus (0,1e) ja paineen säädin vaihdetaan käsikäyttöiseksi (15e)). Kyllä menee. Tosin itselläni automaattilaatikko antautui vuoden ajelujen jälkeen.


      • ...mutta...

        Siinä oli niin paljon asiavirheitä, että vaikka suunta oli oikea kaikkea ei tässäkään tapauksessa kannata ottaa tosissaan.


    • erkki nevala

      pakosarjaan

      • kippis84

        Olisin itsekkin kiinnostunut moisesta projektista kun ei ole ennen tullut tehtyä mutta täältä aika turha katsoa ohjeita kun kysymykseen vastaajat tuntuvat tietävän vähemmän kuin kysyjä itse..


      • Koko Juttu
        kippis84 kirjoitti:

        Olisin itsekkin kiinnostunut moisesta projektista kun ei ole ennen tullut tehtyä mutta täältä aika turha katsoa ohjeita kun kysymykseen vastaajat tuntuvat tietävän vähemmän kuin kysyjä itse..

        Jos TÄMÄ foorumi on ensimmäinen mistä haette apua turbon asentamiseen, niin unohtakaa Suosiolla koko juttu ja asennuttakaa turbo. Jos ette edes tiedä mihin turbo asennetaan niin unohtakaa samantien koko autoharrastus, luuletteko te tosiaan että turbon asentaminen käy ihan joka jampalta tosta vaan? häh? luuletteko kenties että ristipääruuvari riittää kenties? vaikka teillä olis valmis paketti asennettavaks, ja pultit ja mutterit jne jne, mutta ette tiiä ees mihin turbo asennetaan niin ei herranen aika teiän kanssa.
        vinkki: Turbo on pakokaasuahdin (älkää ymmärtäkö väärin, tai ihan sama :D hah, noobit)


      • n.n.
        Koko Juttu kirjoitti:

        Jos TÄMÄ foorumi on ensimmäinen mistä haette apua turbon asentamiseen, niin unohtakaa Suosiolla koko juttu ja asennuttakaa turbo. Jos ette edes tiedä mihin turbo asennetaan niin unohtakaa samantien koko autoharrastus, luuletteko te tosiaan että turbon asentaminen käy ihan joka jampalta tosta vaan? häh? luuletteko kenties että ristipääruuvari riittää kenties? vaikka teillä olis valmis paketti asennettavaks, ja pultit ja mutterit jne jne, mutta ette tiiä ees mihin turbo asennetaan niin ei herranen aika teiän kanssa.
        vinkki: Turbo on pakokaasuahdin (älkää ymmärtäkö väärin, tai ihan sama :D hah, noobit)

        Ei se niin vaikeaa ollut. Itse olin 16 kun laiton itsekseni isäni autoon turbon. Pakosarja piti tehdä kokonaan itse ja myös se turbon jälkeinen pätkä. Vähän oli ahdasta, mutta hyvin se sitten toimi kun kaikki oli kasassa. Tästähän on tietysti useampi vuosikymmen, eikä noita turboja tavallisissa autoissa silloin juuri edes ollut. Kukaan ei myöskään ollut silloin kiinnostunut mistään päästöistä tai muusta.


      • Jesaria!
        n.n. kirjoitti:

        Ei se niin vaikeaa ollut. Itse olin 16 kun laiton itsekseni isäni autoon turbon. Pakosarja piti tehdä kokonaan itse ja myös se turbon jälkeinen pätkä. Vähän oli ahdasta, mutta hyvin se sitten toimi kun kaikki oli kasassa. Tästähän on tietysti useampi vuosikymmen, eikä noita turboja tavallisissa autoissa silloin juuri edes ollut. Kukaan ei myöskään ollut silloin kiinnostunut mistään päästöistä tai muusta.

        siis jostain pitää lähteä liikkeelle mutta tämä tuskin on oikea paikka siihen jospa vaikka orkkis osat ensiks kävisit läpi ja tutkisit niiden toimintaa =) itse aloin purkamaan autoja noin 7-8 vuotta sitten ensimmäisen turbon laitoin viimekesänä mutta se ei ollutkaan niin vaikeaa kun on puhuttu :P auto fiat marea 1.6 16v bensa.. toistaiseksi hyvin kestänyt eise mahdotonta ole mikäli ei aivan täysin peukalo keskellä kämmentä ole syntynyt taikka käynyt pahakin navigointi virhe isällä ja äidillä. jokaisessa miehessä asuu pieni amis


      • J46
        Jesaria! kirjoitti:

        siis jostain pitää lähteä liikkeelle mutta tämä tuskin on oikea paikka siihen jospa vaikka orkkis osat ensiks kävisit läpi ja tutkisit niiden toimintaa =) itse aloin purkamaan autoja noin 7-8 vuotta sitten ensimmäisen turbon laitoin viimekesänä mutta se ei ollutkaan niin vaikeaa kun on puhuttu :P auto fiat marea 1.6 16v bensa.. toistaiseksi hyvin kestänyt eise mahdotonta ole mikäli ei aivan täysin peukalo keskellä kämmentä ole syntynyt taikka käynyt pahakin navigointi virhe isällä ja äidillä. jokaisessa miehessä asuu pieni amis

        Kerro ihmeessä lisää!

        Itellä samanlainen auto ja vähä aihe kiinnostaa mutta on aika epätodennäköistä että alan tekemään. Mite tuo ruiskutusjärjestelmä suhatutuu tuohon, tarviiko välttämättä kallista säätöä ammatilaisen toimesta? Minkalaisia ahtoja käytät? Paljonko tehoja lisää? Muuttuuko vääntö/tehokäyrän muoto? Mikä turbo? Onko välijäähdytintä, minkalainen? Näkyykö päällepäin ku avaa pellin? Muuttuko äänet huomattavasti? Tarviiko putkistoa vaihtaa? Toimiiko vakio ilmanputsrilla?Paljonko tuli hintaa?

        Vaikuttaako joku 20-30 hp:n lisätehot kestävyyteen merkittävästi? Onko 150hp mitenkään realistinen tavoite ilman moottorien osien vaihtamista, siis pelkällä turbolla ja välijäähdyttimellä? Vakion ilmoitettu teho on 103 hp.


    • lölökökölö

      Ei ole kovin iso suosittelisin laittamaan sen penkin alle,se onnistuu vähemmänkin ruuvailleelta.

    • volvomiäs

      Ostakaa pojjat volvo 240 turbo koneella. heppoja on tarpeeks ja ei tarvi värkkäillä

      • bwopkrITGJIRJG

        mese


    • ilives1

      Päivän huutonaurut löydetty :D

    • Rasta Ahmed

      Bitch

    • Anonyymi

      Lähtökohtaisesti turbon alkuperäinen paikka on kuskin penkin alla. Kuskin suolistokaasut vauhdittavat turbon toimintaa. Kaasuja ja paineita voi nostaa lievällä Daegolax rektaali lääke kuurilla. Normaali annostus aiheuttaa ripuloinnin ja turbon tukkeutumisen. terveisin. Daegg

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

      Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      45
      3500
    2. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

      Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      18
      2901
    3. Menen nyt koisimaan

      Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2584
    4. onko kaivattusi

      vaarallinen? :D
      Ikävä
      70
      2319
    5. Haluaisin rakastaa sinua

      Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      18
      2171
    6. Olisiko sinulla

      Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      45
      2073
    7. Pieni galluppi

      Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      56
      1901
    8. Oletko uhriutuja?

      vaikka itse olet rääkännyt toista ja aiheuttanut ties mitä toiselle.
      Tunteet
      58
      1686
    9. KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!

      Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1553
    10. Kenet molemmat

      Sä haluat mies?
      Ikävä
      17
      1465
    Aihe