Parantuneet/ilman oksua olleet?

hädissään

Hei!Olen nyt vähentänyt oksentamista ja lopetin viikko sitten kokonaan ja paino on huipussa koskaan (noussut bulimian takia n.15kg). Kysyisinkin, että paljon tuota pirullista turvotusta voi olla ja kui paljon teillä on paino sit tippunu oksuilun lopettamisen jälkee ku nesteet on lähteny? ja kui nopeasti oksuilun lopettamisen jälkee? tietenki kalorimääräkin on pienempi nykyää, kun en ahmi enää. Kokemuksia?

18

2729

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mar

Hei! Minä en voi kokemuksesta puhua koska olen tällä hetkellä samassa tilanteessa kuin sinä. Tosin olen oksentanut vain 2 kuukautta, ennen sitä käyttänyt laksoja 2-3 kuukautta. Syömishäiriö ollut reilun vuoden. Itseä myöskin turvottaa. Varsinkin kasvot, vatsa ja rinnat. Tiedän että lihominen on (ainakin osittain) kiinni turvotuksesta koska olen juonut todella paljon eikä juuri mitään tule ulos. Luin Gisela Van Der Steer:in Lupa syödä- kirjasta että se, kuinka kauan turvottaa kun lopettaa oksentamisen, on kiinni siitä kuinka kauan oksentelu on jatkunut. Eli mitä kauemmin on oksentanut, sitä kauemmin turvottaa. En nyt muista tarkkaan mutta viikko, pari siinä menee että nesteet rupee lähtemään liikkeelle kun oksentaminen on lopetettu. Turvotus poistuu noin kuukaudessa tai huomattavasti kauemmassa ajassa jos on oksentanut vuosia. Kirjassa kuitenkin painotettiin sitä että turvotusta ei pidä sekoittaa oikeaan painon nousuun. Moni tekee näin ja palaa sen takia oksentamaan kun tuntuu ettei lopettamalla pääse eroon kiloista vaan että se pahentaa asiaa.

• Mar

Itse 3 päivää vasta.

• minulla

on ainakin paino vaan tippunut kun syön nykyään oikein. Olen ollut oksentamatta kertaakaan kuukauden.

• onneton_

Hienoa:) miten sen teit.ite oln nyt lainnatnut itselle pieniä tavotteita. isoin on se etten ahmi jolloin en oksenna toinen on että ei enää pakkoliikuntaa. Jos ei huvita liikkua niin en perkele sillon liiku:)varmaan retkahuksia tulee mutta nyt motivaatio on ainakin kohillaan yrittää eroon tästä helvetistä

• bulimikko22

Mä oon ite lihonnu ainaki 5kg bulimian takia.

Nyt kun lueskelin näitä palstoja, ni mulla on just ollu toi tilanne, että ku paino ei oo laskenu bulimian takia, ni oksentelua jatkuu jatkuu...
      ehkä mun täytyy koittaa nyt kuukauden olla oksentamatta ja kattoo laskeeko paino vai ei... en kyllä enää ahmi.. vaikka kuinka tekis mieli.. että tää on todella vaikeeta elämää...
      Toivottavasti paino laskee..

• onneton_

Ois hienua kun jonain oäivänä vois olla ihteensä tyytyväinen semmosena kun on. niin ei tarvis toivua painon laskua

• hädissään

Jeps eli nyt 9. oksentamaton päivä menossa ja vaikak viikonloppuna söin taatusti yli kulutukseni, tuntuu, että vatsa vain pienenee. Ennen, kun keksin oksentelun, paino oli 45kg, sitten oksentaessa n.53kg ja nyt vähennyksen jälkeen 59kg. Sunnuntaina punnitus ja jännään oisko se lähteny jo laskusuuntaan. Säännöllistä oksuilua mulla takana n.8kk. Mitat kasvanu sen 10cm, mut kuitenki kesän aikana tullu aika lailla lihasta fyysisessä työssä. Katsoo nyt mitä tapahtuu, aika paska mieli olla näin lihava joka päivä. Onneksi sylkirauhaset jos laskeutuneet. Paljonhan ihmisessä voi olla sitä ylimäärästä nestettä? 3-8kg?

• hädissään

Hei sinä, joka olit ollut kuukauden oksentamatta, saako kysyä paljon suurinpiirtein on pudonntu paino. Auttaisi hahmottamaan :) mutta hieno saavutus kyllä! 8.11. tulisi itsellä täytee, tähä mennes ennätys 3vkoa :)

• on laskenut

Olen ollut reilun kuukauden oksentamatta ja ahmimatta. Muutama repsahdus on tullut, mutten siltikään ole oksentanut. Paino on pudonnut n. 3 kg. Tsemppiä kaikille!!

• olen

ollut nyt sunnuntaista asti oksentamatta/ahmimatta. en vaan kestänyt sitä enää et kurkku on ihan verillä ja naama turvoksissa. nyt saakin kytätä jokaisen suupalan tarkkaan ettei vaan karkaa... :) vaa´alla en oo vielä uskaltanut käydä mutta ainakin on paljon parempi olo heti :)

• -Kokeilu855-

No itselläni on ollut bulimia noin 1,5 vuotta ja olen yrittänyt lopettaa useampaan otteeseen, niin yksin kuin kaverin avustuksellakin, mutta olen tähän mennessä retkahtanunt aina eikä motivaatio enää edes yrittämiseen ole kummoinen... Mun oli tällä kertaa kuitenkin otettava itseäni niin hyvin niskasta kiinni koska harrastan todella paljon liikuntaa ja kuntosalillakaan ei ole oikeen mukava kun tahtoo pyörtyillä tai pumpissa horjahdella. Lisäksi olen tehnyt tieteellistä tutkimusta tuossa painoasiassa. Niillä viikoilla joilla olen 0,5-1 kilon. mutta parhaimman tuloksen olen saanut kun olen syönyt normaalisti ja liikkunut normaalisti, viime viikolla lähti kaksi kiloa! :) eli kuten personal traineriki sanoi niin syömällä laihtuu, mutta kohtuus kaikessa!
        Eikä se muutama pulla tai sipsipussi teitä kuolemaan johda. Pururadalle tai pumppiin riehumaan niin siellä saa sen pahan olonki purettua, joka mahdollisesti on aiheuttanu sitä ahmimista.
        Toivottavasti kaikki sais nyt intoa lopettaa tämä hulluus, koska tällä ei saa mitään tuloksia. Päinvastoin pahan mielen, huonot hampaat ja kaikenlaisia ikäviä tilanteita varsinkin kämppäkavereiden kanssa.

• -kokeilu855-
        -Kokeilu855- kirjoitti:

No itselläni on ollut bulimia noin 1,5 vuotta ja olen yrittänyt lopettaa useampaan otteeseen, niin yksin kuin kaverin avustuksellakin, mutta olen tähän mennessä retkahtanunt aina eikä motivaatio enää edes yrittämiseen ole kummoinen... Mun oli tällä kertaa kuitenkin otettava itseäni niin hyvin niskasta kiinni koska harrastan todella paljon liikuntaa ja kuntosalillakaan ei ole oikeen mukava kun tahtoo pyörtyillä tai pumpissa horjahdella. Lisäksi olen tehnyt tieteellistä tutkimusta tuossa painoasiassa. Niillä viikoilla joilla olen 0,5-1 kilon. mutta parhaimman tuloksen olen saanut kun olen syönyt normaalisti ja liikkunut normaalisti, viime viikolla lähti kaksi kiloa! :) eli kuten personal traineriki sanoi niin syömällä laihtuu, mutta kohtuus kaikessa!
        Eikä se muutama pulla tai sipsipussi teitä kuolemaan johda. Pururadalle tai pumppiin riehumaan niin siellä saa sen pahan olonki purettua, joka mahdollisesti on aiheuttanu sitä ahmimista.
        Toivottavasti kaikki sais nyt intoa lopettaa tämä hulluus, koska tällä ei saa mitään tuloksia. Päinvastoin pahan mielen, huonot hampaat ja kaikenlaisia ikäviä tilanteita varsinkin kämppäkavereiden kanssa.

siis niillä viikoilla joilla oon puklinu niin oon laihtunu korkeintaan kilon ja niillä joilla olen oksentanu"ylimääräiset" eli enimmät niin niillä en mitään.

• hädissään

Iik, flunssa vei mua 100-0 ja sorruin oksentamaan, kun turhauduin. Huomisesta alkaa taas. Symppäreihi aikaa 10pvää ja kyllä uskon et ne sentit ja kilot alkaa karisee eikä se yks oksu voi tuoda kaikkea nestettä takas. Minäkin tanssin balettia ja olin 45kg ihan syömällä normaalisti, mut masennus vei bulimian tielle. Mut en kuitenkaa ole kauaa sairastanut nii toivottavasti kroppa alkaa pikkuhiljaa muistaa millanen se oli ennen :) mut uskon tosiaa et kiloja on nytki jo lähteny(senttejä muutama) ja tulee lähtee, kun yritän unohtaa ruoan ja keskittyä muuhun. Kyllä mulle se kuukausi tulee kuitenki 8.11., siihen vain sisältyy yks repsahdus. Taas kuulin tänää et joku oli kuollu bulimian aiheuttamaan sydänkohtaukseen (tais olla bb:n Tellu, kuka puheli kaveristaan). Hei ja jos joku haluaa mun kans rupee tsemppailee nii mailia saa pistää osoitteeseen [email protected] :)

• reinot jalassa

olen ollut oksentamatta puolivuotta,kahdeksan vuoden sairastamisen jälkeen ja olen onnellinen onnistumisestani.en voi sanoa että tulenko koskaan parantumaan täysin,mutta aion todellakin jatkaa yrittämistä päivä kerrallaan.16 vuotiaana halusin laihduttaa.painoin 57kiloa ja olin mielestäni lihava,pituuteni on 162cm.toivon todella etten olisi ryhtynyt siihen.opin oksentamaan helposti,vain pieni refleksi kurkussa ja kaiken sai ulos.siitä se loputon ahmimiskierre sitten alkoi..söin ja söin,ajattelin aina vain syömistä,oksentelin päivittäin useita kertoja,jatkuvasti.rahaa paloi älyttömiä summia ja hampaat menivät huonoon kuntoon.sairaudesta tuli elämäntapa ja se meni äärimmäisyyksiin,ruoka hallitsi elämääni aina.söin iloon,suruun ja muutenvaan.olen edelleen tunnesyöppö,en tosin ahmi enää.paino on nyt noussut turhan ylös,painan 63kiloa.haluisin laihtua 58kiloon,mutta en saa aikaiseksi alkaa laihduttaa.en halua enää sortua oksentamaan joten koetan elää painoni kanssa,vaikka koenkin sen hieman kiusalliseksi.nykyään mieleni ei tee enää ahmia läjäpäin herkkuja,päinvastion olen oppinut nauttimaan oikeasta ruuasta.karkkia syön muutaman kerran viikossa,pari palaa suklaata tai muutama karkki riittää tyydyttämään makean himoni,enemmänkin ongelmani on liian suuri annoskoko.kokeilin terapiaa sairastumisen alkuaikoihin,lopetin sen mielestäni hyödyttömänä,parantumisen halun on löydyttävä itsestä.kaksi vuotta sitten aloin pitää kirjaa oksentamisista,vain pieni merkki kalenteriin ja näin todellisen tilanteeni.mitä harvemmin merkkejä tuli,sen tyytyväisempi olin.tänä vuonna merkkejä on tullut kahdeksan,pyrin että ne jäävät siihen.toissavuonna niitä oli n.40,sitä ennen liikuttiin sadoissa.välillä oli toki muutamien viikkojen jaksoja kuivilla,sitten taas repsahduksia.toivon että voisin olla joskus täysin vapaa tästä kaikesta,nykyään kyllä syön aivan kaikkea,mutta jaottelen edelleen ruoka aineet hyviin ja pahoihin,mutta mikään ei ole kiellettyä.olen huomannut ettei paino määritä minua paremmaksi tai huonommaksi ihmiseksi,oli se sitten mikä tahansa.vaikka olisihan se tietysti itselle mukavaa olla hoikka.minulle on helpompaa elää nyt näin ja olla mitä olen,enää ei tarvitse murehtia mitä voi syödä ja mihin voi mennä oksentamaan.ja mikä vapauttavinta,ei tarvise hävetä ja selitellä.toivotan onnea kaikille itsensä kanssa kamppaileville!

• keventää

Join oksennettuani aina mahan täyteen vettä. Ei tullut älyttömiä turvotuksia paitsi kasvojen alueelle. Eikä paino noussut niin että olis myöhemmin sit pudonnutkaan kuin viitisen kiloa. Mut joo, juo vettä! PALJON!

• rikottu

Nostampa tän vanhan ketjun esille. Mulla oli hieman erilainen tilanne, nimittäin oksentelulla mun paino tippu 53kg->47kg. Nyt kuitenkin viikko sitten lopetin oksentamisen ja paino kävi välillä 48.8kg:ssa mutta on pikkuhiljaa alkanut palaamaan alkupisteeseen, nyt 48kg.. Huomaa että nesteet alkaa kiertämään kehossa kun pissalla saa käydä melkein koko ajan.

Lupa syödä -kirjan mukaan ei kannata säikähtää turvotusta, sillä se laskee jokaisella ennemmin tai myöhemmin, Itse en ole oireillut kun vasta n. vuoden verran, siksi myös turvotus on alkanut häviämään nopeammin. Nyt vielä kyllä huomaa kasvoissa pöhötyksen, mutta se häviää ajan myötä. Vihdoin olen myös alkanut tuntemaan nälkää :)

• Eienääkoskaan

Uskomaton olo, viikon päästä tulee täyteen vuosi oksentamatta. Oksentelu alkoi, kun olin jotain 20, loppui itsestään ja palasi aina stressaavien tilanteiden (kuten avioero ja vakava fyysinen sairaus) yhteydessä, joskus vain ahmimisen muodossa. Vuosi sitten heräsin yhtenä aamuna ja päätin, että se on loputtava. Olen nyt 34.

En ole vuoden aikana kieltänyt itseltäni muuta kuin laiharilla olemisen tai syömisten kyttäämisen. En osallistu laiharikeskusteluihin kahvipöydässä, en päivittele mitä tuli syötyä, en tunne huonoa omaatuntoa mistään. En jaottele ruokia rasvaisiin/kevyisiin, epäterveellisiin/terveellisiin tai kiellettyihin/sallittuihin ensimmäistä kertaa sitten seiskaluokan, kun äitini ensimmäistä kertaa alkoi varoitella lihomisesta ja vihki painontarkkailun saloihin. Paino on tippunut vähän, ja tulee todennäköisesti tippumaan lisää, kunhan keksin muistan yrittää rauhoittella itseäni muilla tavoin ennen ruokakaapille ryntäämistä. Uudenlaisen ajattelun oppiminen noin monen vuoden jälkeen on iso homma, mutta on hurjan kuitenkin palkitsevaa huomata, että asioita voi oikeasti muuttaa.

Tästä kirjasta on ollut suuri apu, tyhjäpäisestä nimestä huolimatta siinä on paljon asiaa laihduttamisen turhuudesta, omaan krooppaan luottamisesta ja omien rajojen löytämisestä
      -> https://www.goodreads.com/book/show/17558805-how-to-have-your-cake-and-your-skinny-jeans-too?from_search=true

Paljon voimia kaikille, jotka ovat samassa tilanteessa tai vasta etsivät ulospääsyä bulimiakierteestä!

• kaurakeksi

Onneksi olkoon teille kaikille, jotka onnistutte! Eienääkoskaan, inspiroit minua ihan mahdottomasti! Minäkin päätin nyt, että ei enää. Täytin vuosia ja syntymäpäiväni olkoon virstanmerkkini - vasta kahdeksas päivä oksentamatta ja joka päivä tuntuu ikuisuudelta, mutta tuntuupa hyvältä kun naama ei ole ympyrä, eikä sisälle satu.
      Repsahduksia tulee, lähes joka päivä tulee edelleen syötyä jotain, mitä ei pitäisi, mutta syötyäni muistan aina, että itse kohtaloni päätän ja se ajatus auttaa lopettamaan. Painoa seurailen sivusilmällä, kun salilla tai uimahallissa on vaaka, mutta tiedän, että syömisen normalisoiduttua painokin palautuu pikku hiljaa, en ota siitä stressiä.

Turvotuksen laskemiseksi: vähentäkää suolaa ruokavaliossa (mahdottoman vaikeaa! tuntuu että kaiken sen makean vastapainoksi kaipaa suolaa), juokaa paljon vettä, ja nesteenpoistoon kahvia, vihreää teetä, ananasta yms.

Tsemppiä kaikille, me pystytään tähän

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3445
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1868
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      80
      1178
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      209
      872
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      816
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe