flutteri

eilen lääkärissä

Menin eilen yliopistolliseen sairaalaan rytmihäiriöiden vuoksi olin aikamoisen krapulassa, siellä minulta tutkittiin pelit ja vehkeet keuhkokuvat, valtimoverinäytteet ja mitään vikaa ei löydetty muuta kuin tuo flutteri joka sitten kevyessä nukutuksessa sähköllä oikaistiin takaisin, eli nytten on pumppu taas rytmissään joskin vähän rintaa pistää tuosta vasemmalta puolelta...

Ajattelin kysäistä että kuinka todennäköistä olisi että lekureilta olisi noista tutkimuksista huolimatta jäänyt huomaamatte esim. joku sepelvaltimotauti? Olen 26-vuotias ja ihan hyvässä fyysisessä kunnossa, verenpaineet ovat olleet ok, samoin kolesteroli yms yms. ??

12

12427

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Jippii-

kärsiny flutterista, sehän oli todennäköisesti itse aiheutettu "krapula flutteri". Siellä ensiavussa tarpeeksi pyörineenä teidän että suurin osa siellä olevista on jotain känni örveltäjiä jotka vaan huutaa ja valittaa. Ja vievät resursseja "oikeasti" sairailta ihmisiltä. Mitä tulee todennäköisyyteen niin sydänfilmi jos otettiin niin se kertoo jo paljon? Tarkoitan sydänfilmiä joka otettiin rytminsiirron jälkeen. Tuossa iässä olevalla tuskin on vielä kehittynyt sepelvaltimotautia. Ja jos kyseessä on joku sydänvika niin kyllä se sydänfilmi olisi ollut jollain lailla poikkeava. Mutta kysymys kuuluu kuka sen sydänfilmin tutki?

• flimmeri!

Yritä nyt ryhdistäytyä - lakko tulee, eikä "flutteria" keritä kääntämään - saat lääkityksen ja pitkäaikaisen eteisvärinän - tekee tulpan, jos liian myöhään käännetään.HÖLMÖ!!!!

• -Jippii-

Flimmeri=eteisvärinä ja flutteri=eteislepatus. Jos ei 2 vuorokauden kuluessa kohtauksen alkamisesta tehdä rytminsiirtoa niin joutuu marevaan kuurille. Kun marevan arvo on ollut 3 viikkoa hoitotasolla voidaan suorittaa vasta rytminsiirto, jos se siis tehdään sähköisesti. Flimmeri flutteri voi aiheuttaa hyytymiä verenkiertoon ja näitä ehkäistään sillä marevanilla. Palautus normaali rytmiin onnistuu myös lääkkeillä, mutta potilaat arvioidaan aina tapauskohtaisesti. Jos kyseiset rytmihäiriöt on kestänyt useita kuukausia voi olla ettei sitä sydäntä saada enään normaaliin rytmiin. Mutta siihenkin vaikuttaa taas niin moni muu asia. Kuten mikä on sen rytmihäiriön lopullinen syy?

• ap. kirjoittaja
        -Jippii- kirjoitti:

Flimmeri=eteisvärinä ja flutteri=eteislepatus. Jos ei 2 vuorokauden kuluessa kohtauksen alkamisesta tehdä rytminsiirtoa niin joutuu marevaan kuurille. Kun marevan arvo on ollut 3 viikkoa hoitotasolla voidaan suorittaa vasta rytminsiirto, jos se siis tehdään sähköisesti. Flimmeri flutteri voi aiheuttaa hyytymiä verenkiertoon ja näitä ehkäistään sillä marevanilla. Palautus normaali rytmiin onnistuu myös lääkkeillä, mutta potilaat arvioidaan aina tapauskohtaisesti. Jos kyseiset rytmihäiriöt on kestänyt useita kuukausia voi olla ettei sitä sydäntä saada enään normaaliin rytmiin. Mutta siihenkin vaikuttaa taas niin moni muu asia. Kuten mikä on sen rytmihäiriön lopullinen syy?

Veriarvoissa joko kalium tai kadium en muista että kumpi oli niin raakasti koholla että ilmeisesti se laukaisi tuon rytmihäiriön, tai näin lääkäri epäili... Selkeästi päällä flutteri oli abouttia 16 tuntia ennekuin se sitten sähköllä nukutuksessa oikaistiin. Yritettiin ensiksi lääkkeillä mutta jatkoi pumppu vaan outoa tykyttelyään...

• ap. kirjoittaja
        -Jippii- kirjoitti:

" kärsiny flutterista, sehän oli todennäköisesti itse aiheutettu "krapula flutteri". Siellä ensiavussa tarpeeksi pyörineenä teidän että suurin osa siellä olevista on jotain känni örveltäjiä jotka vaan huutaa ja valittaa. Ja vievät resursseja "oikeasti" sairailta ihmisiltä. Mitä tulee todennäköisyyteen niin sydänfilmi jos otettiin niin se kertoo jo paljon? Tarkoitan sydänfilmiä joka otettiin rytminsiirron jälkeen. Tuossa iässä olevalla tuskin on vielä kehittynyt sepelvaltimotautia. Ja jos kyseessä on joku sydänvika niin kyllä se sydänfilmi olisi ollut jollain lailla poikkeava. Mutta kysymys kuuluu kuka sen sydänfilmin tutki?"

Ihan vaan semmonen että viimeksi olen käynyt lääkärissä abouttia 4 vuotta takaperin ja silloin oli angiina joten nämä kuvaamasi "valittajat" ei varmaankaan sovi minuun, olisin halunnut lähteä kotia kun selvisi mistä on kyse vaan eipä lääkäri päästänyt sanoi että tuo (kalium/kadium en muista kumpi) on niin "valtavasti" koholla että on riski saada paljon vakavempikin rytmihäiriö, ja toisekseen, en koskaan valita lääkärissä kyllä silloin on ihan oikea vikakin kyseessä jos sinne asti "vaivaudun" ja yleensä olen aika nöyrää poikaa ollessani sairaalassa, en vaadi mitään enkä edes juurikaan kysele muutakuin saisinko lähteä kotia, joten tämä sinun kuvaamasi "känniset örveltäjät" tuskin sopii minun kuvaani, kuten vaikka nyt silloin aamulla heräsin n. 8:30 odottelin noin kello 16:00 ennenkuin lähdin sairaalaan koska ajattelin itse että krapulaa tää varmaan vaan on... Joten aika karkeaa kielenkäyttöä tuossa ekassa kommentissasi oli ottaen huomioon ettet tapaustani tunne..

• kalium.
        ap. kirjoittaja kirjoitti:

" kärsiny flutterista, sehän oli todennäköisesti itse aiheutettu "krapula flutteri". Siellä ensiavussa tarpeeksi pyörineenä teidän että suurin osa siellä olevista on jotain känni örveltäjiä jotka vaan huutaa ja valittaa. Ja vievät resursseja "oikeasti" sairailta ihmisiltä. Mitä tulee todennäköisyyteen niin sydänfilmi jos otettiin niin se kertoo jo paljon? Tarkoitan sydänfilmiä joka otettiin rytminsiirron jälkeen. Tuossa iässä olevalla tuskin on vielä kehittynyt sepelvaltimotautia. Ja jos kyseessä on joku sydänvika niin kyllä se sydänfilmi olisi ollut jollain lailla poikkeava. Mutta kysymys kuuluu kuka sen sydänfilmin tutki?"

Ihan vaan semmonen että viimeksi olen käynyt lääkärissä abouttia 4 vuotta takaperin ja silloin oli angiina joten nämä kuvaamasi "valittajat" ei varmaankaan sovi minuun, olisin halunnut lähteä kotia kun selvisi mistä on kyse vaan eipä lääkäri päästänyt sanoi että tuo (kalium/kadium en muista kumpi) on niin "valtavasti" koholla että on riski saada paljon vakavempikin rytmihäiriö, ja toisekseen, en koskaan valita lääkärissä kyllä silloin on ihan oikea vikakin kyseessä jos sinne asti "vaivaudun" ja yleensä olen aika nöyrää poikaa ollessani sairaalassa, en vaadi mitään enkä edes juurikaan kysele muutakuin saisinko lähteä kotia, joten tämä sinun kuvaamasi "känniset örveltäjät" tuskin sopii minun kuvaani, kuten vaikka nyt silloin aamulla heräsin n. 8:30 odottelin noin kello 16:00 ennenkuin lähdin sairaalaan koska ajattelin itse että krapulaa tää varmaan vaan on... Joten aika karkeaa kielenkäyttöä tuossa ekassa kommentissasi oli ottaen huomioon ettet tapaustani tunne..

Miksi se oli niin valtavasti koholla? Koholla olohan on aika harvinaista ellei ole taustalla jotain lääkkeen käyttöä tai munuaisten vajaatoiminta. Oletko varma, että se oli juuri koholla? Liian matala kalium on nimittäin yleisempää runsaammin alkoholia käyttävillä. Ja sekin altistaa rytmihäiriöille.

• ap. kirjoittaja
        kalium. kirjoitti:

Miksi se oli niin valtavasti koholla? Koholla olohan on aika harvinaista ellei ole taustalla jotain lääkkeen käyttöä tai munuaisten vajaatoiminta. Oletko varma, että se oli juuri koholla? Liian matala kalium on nimittäin yleisempää runsaammin alkoholia käyttävillä. Ja sekin altistaa rytmihäiriöille.

En kyllä yhtään osaa sanoa miksi se oli niin koholla, lääkärikään ei uskonut korviaan vaan ihan kovaan ääneen päivitteli ettei tämä voi pitää paikkaansa, hän ei tähän usko, ottakaa uudet näytteet... kuitenkin muutaman tunnin päästä arvo oli palannut normaali lukeemiin mutta rytmi ei joten todennäköisesti sitten sen kaliumin nousu laukaisi tuon flutterin joka ei enää itestään palautunutkaan, joten sähköllä (en muista operaation nimeä) rytmi palautettiin takaisin ja kieltämättä kyllä tuntui hyvälle kun ei pampatteluja enää rinnassa tuntunut...

Joten voisikohan tuon arvon nousun taustalla olla esim. nestehukka ? Tai jonkun erikoisen syöminen edeltäneinä päivinä ? ja kuitenkin pitkäaikainen alkoholin käyttö ei tule kuitenkaan kuuloon kun otan kännit abouttia 4 kertaa vuodessa, ja saunaoluet päälle mut en todellakaan ole edes viikonloppubilettäjää lähelläkään...

Ja olen kuitenkin perusterve jätkä, eivät löytäneet mitään vikaa, otettiin kuitenki täydellinen verenkuva, valtimoverinäyte, keuhkokuva parit ekg:t, kuuntelivat, tutkivat ja painelivat oikein lääkärin, kardiologin ja 2 kandin voimin.

sori sekavaa tekstiä, nyt maate ja aamul duunii =)

• missä sairaalassa

En kyllä yhtään osaa sanoa miksi se oli niin koholla, lääkärikään ei uskonut korviaan vaan ihan kovaan ääneen päivitteli ettei tämä voi pitää paikkaansa, hän ei tähän usko, ottakaa uudet näytteet... kuitenkin muutaman tunnin päästä arvo oli palannut normaali lukeemiin mutta rytmi ei joten todennäköisesti sitten sen kaliumin nousu laukaisi tuon flutterin joka ei enää itestään palautunutkaan, joten sähköllä (en muista operaation nimeä) rytmi palautettiin takaisin ja kieltämättä kyllä tuntui hyvälle kun ei pampatteluja enää rinnassa tuntunut...

Joten voisikohan tuon arvon nousun taustalla olla esim. nestehukka ? Tai jonkun erikoisen syöminen edeltäneinä päivinä ? ja kuitenkin pitkäaikainen alkoholin käyttö ei tule kuitenkaan kuuloon kun otan kännit abouttia 4 kertaa vuodessa, ja saunaoluet päälle mut en todellakaan ole edes viikonloppubilettäjää lähelläkään...

Ja olen kuitenkin perusterve jätkä, eivät löytäneet mitään vikaa, otettiin kuitenki täydellinen verenkuva, valtimoverinäyte, keuhkokuva parit ekg:t, kuuntelivat, tutkivat ja painelivat oikein lääkärin, kardiologin ja 2 kandin voimin.

sori sekavaa tekstiä, nyt maate ja aamul duunii =)

sait noin hyvää palvelua ensiavussa?

• ap. kirjoittaja
        missä sairaalassa kirjoitti:

sait noin hyvää palvelua ensiavussa?

...

• -Jippii-

anteeks vaan kielenkäyttöni. Sydänvikaa pitkään sairastaneena ja kroonisesta eteisvärinästä kärsivänä tiedän mitä "helvettiä" se sairaalan ensiavun meno on. Minun on välillä todella vaikeaa yrittää ymmärtää näitä ihmisiä jotka omalla käytöksellään ja teoillaan aiheuttavat kuormitusta turhaan sairaaloissa. On ollu lääke, viina ja huume hörhöjä siis aina kun olen ensiavussa ollu, ja niitä kertoja on monta. Hoitajat yrittää hoitaa ja nämä "sankarit" vaan huutaa tappouhkauksia ja valittavat.
        Kyllä on hoitajat palkankorotuksen ansainneet, ainakin jos ovat ensiavussa töissä.

• ap. kirjoittaja
        -Jippii- kirjoitti:

anteeks vaan kielenkäyttöni. Sydänvikaa pitkään sairastaneena ja kroonisesta eteisvärinästä kärsivänä tiedän mitä "helvettiä" se sairaalan ensiavun meno on. Minun on välillä todella vaikeaa yrittää ymmärtää näitä ihmisiä jotka omalla käytöksellään ja teoillaan aiheuttavat kuormitusta turhaan sairaaloissa. On ollu lääke, viina ja huume hörhöjä siis aina kun olen ensiavussa ollu, ja niitä kertoja on monta. Hoitajat yrittää hoitaa ja nämä "sankarit" vaan huutaa tappouhkauksia ja valittavat.
        Kyllä on hoitajat palkankorotuksen ansainneet, ainakin jos ovat ensiavussa töissä.

Teillä on sydänvika, ja ikävää jos on paskoja kokemuksia ihmisistä, ikävää jos joudutte lääkärissä juoksemaan ja ikävää kaikki muukin, mutta eipä mennyt minun rytmihäiriö ohi ja enpä olisi viinaa ottanut jos olisin sen tiennyt moista aiheuttavan, joten en niinkään ajattele asiaa tavallaan omaksi viakseni, ja mietin kyllä että tulenko koskaan ottamaan "kännejä" jos seuraukset on vastaavanlaisia, enpä itse mielellään noista rytmityksistä kärsi... Ja mitä flutteriin yleensäkkin tulee, sain semmoisen käsityksen ettei sitä juurikaan voi itse itselleen aiheuttaa (vaan tulee jos on tullakseen) kuten taas esim. flimmerin voi saada "pelkästä" stressaamisesta että tällein.

• nainen4

Sain Flimmerin /meilahdenlääkäri taas sano että flutteri? jompi kumpi,,,kesken ruokailun,aivan ilmoittamatta,ja ilman kipuja.Sit mentiin piipaa autolla Jorviin,verikokeet ja naatrium arvo oli vähän alhainen,ihmettelen että ei keuhkokuvaa.Sit tuli lääkäri ja sano 6t päästä käännetään sähkösesti,johtuen siitä kun oli juuri syönyt,Mutta sain suonen sisäisesti selokeeniä,ja diapamia nestemmäisenä,ku oli huono olla.20minuttia Rytmi kääny sinukseen,ja tunnin kuluttua olin kotona,Niin heikossa kunnossa olin ja olipa hyvä olla k un rymi siirtyi..olen raitis,eiollut krapula flimmeri/flutteri.olen kyllä 58v nainen,,,ja sydämestä poltettu sähköratoja .ja syön flimmerin esto lääkettä.siitä huolimmatta tuli tää,että ainainen pelko vähän painaa,Ei kiva sairaus!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2751
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1360
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      954
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      924
    7. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      888
    8. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      878
    9. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      66
      862
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe