Nuoret joilla on inkontinenssia?

sannuska89

Hei! Olisko täällä ketään nuoria inkontinenssistä kärsiviä? Itse olen 18-vuotias ja kärsin inkontinenssista. Suurin syy on se,että olen 16 vuotta sairastanut diabetestä ja tasa-painoni on ollut aina huono. Olisi kiva,jos löytyisi kohtalotovereita..:)

40

11629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä

      täällä on, on ollut pakko inkontinenssistä kärsivä jonkin aikaa..olisi kiva vaihtaa tuntemuksia...

    • sannuska89

      MItes tämä kyseinen ongelma on vaikuttanu arkipäiviin? Onko mitenkään,vai ootko kironnu tämän vaivan alimpaan maan koloon useinkin? :P

      • poitsu88

        moro mä oon kundi hesasta ja mul on kans inkotenssia eli joudun siis toisin sanoen pitämään vaippoja jatkuvasti olisi kiva myös puhua ihan sähköpostin välityksellä näistä asioista jos kiinnostaa


      • kyllä

        No ei vielä ole haitannut elämää mitenkän,suojia jousun aikas usein pitämään..mites itselläsi on karkailun kansa sujunut?


      • Sannaska
        kyllä kirjoitti:

        No ei vielä ole haitannut elämää mitenkän,suojia jousun aikas usein pitämään..mites itselläsi on karkailun kansa sujunut?

        Ihan hyvin kait se sujuu..:) Välillä meinaa mennä hermot,ku pitää olla vessa tiedossa ja suojia mukana. Ku ei oikein innostas housutkaan märkänä olla.:D Liikkuessa tarvi paremmat suojukset ja koulussa ollessa. Vähän se vaikeuttaa,mutta ei nyt-niin-kamalan-kauhean-paljon.:)


      • heidi87xxx
        Sannaska kirjoitti:

        Ihan hyvin kait se sujuu..:) Välillä meinaa mennä hermot,ku pitää olla vessa tiedossa ja suojia mukana. Ku ei oikein innostas housutkaan märkänä olla.:D Liikkuessa tarvi paremmat suojukset ja koulussa ollessa. Vähän se vaikeuttaa,mutta ei nyt-niin-kamalan-kauhean-paljon.:)

        millaiset suojat sulla on sannuska? tenan vaipat? itse joudun käyttämään tenan comfort-vaippoja lähinnä öisin.


      • minä käytän
        Sannaska kirjoitti:

        Ihan hyvin kait se sujuu..:) Välillä meinaa mennä hermot,ku pitää olla vessa tiedossa ja suojia mukana. Ku ei oikein innostas housutkaan märkänä olla.:D Liikkuessa tarvi paremmat suojukset ja koulussa ollessa. Vähän se vaikeuttaa,mutta ei nyt-niin-kamalan-kauhean-paljon.:)

        Minä melkein käytän tenan slip vaippoja.
        Riittää liikkumiseen ja vaikka ei pitempäänkään aikaan pääsisi vessaan.:)
        Mutta jaksamista sinulle, olisi kiva mailailla näistä paremminkin.


    • Dreamer89(m)

      Kannattaa olla varovainen, keihin luottaa näissä asioissa netissä. Olen aivan varma, että tällä(kin) foorumilla pyörii fetisistejä, jotka saavat kiksinsä muiden epäonnesta. On hienoa löytää kohtalotovereita, mutta on tärkeää säilyttää kriittisyys lukeemansa kohtaan. Itsekin kärsin kasteluongelmasta, ja vaipat ovat tulleet tutuiksi. Olen oppinut elämään sen kanssa, vaikka se aluksi ongelmia tuottikin, ja vieläkin hieman. Paras ystäväni tietää asiasta ja on hyvin ymmärtäväinen, hän on myös nähnyt minut vaipat jalassa eikä ole vitsaillut asiasta tai vastaavaa ja hänen tuki on ollut hyvin tärkeää.

      Minua kiinnostaakin tietää, että miten te muut olette toimineet ystävienne suhteen? Oletteko kertoneet ja miten ovat suhtautuneet jne? Itse en olisi varmaan pärjännyt näin hyvin ilman ystäväni tukea.

      • poitsu88

        itse olen myös melkein kaikille kavereille kertonu, ja hyvin ovat ottaneet myös vastaan, halusin sen takia kertoa niille, ettei se sit tuu kellekkään hirveen yllätyksenä jos sattuvat näkemään meikäläisen vaipat jalassa, itse kehotan myös ihmisiä varovaisuuteen täällä kun myös pyörii kaikennäkösii hörhöjä, jos joku haluaa vaihtaa ajatuksia näistä jutuista niin pankaa s-posti osotetta tulee niin jubailen ihan mielelläni.

        syyspakkas terveisin poitsu88 helsingistä
        ja kaikille meille nuorille jaksamista tää ei aina ole helppoa.


      • vaan
        poitsu88 kirjoitti:

        itse olen myös melkein kaikille kavereille kertonu, ja hyvin ovat ottaneet myös vastaan, halusin sen takia kertoa niille, ettei se sit tuu kellekkään hirveen yllätyksenä jos sattuvat näkemään meikäläisen vaipat jalassa, itse kehotan myös ihmisiä varovaisuuteen täällä kun myös pyörii kaikennäkösii hörhöjä, jos joku haluaa vaihtaa ajatuksia näistä jutuista niin pankaa s-posti osotetta tulee niin jubailen ihan mielelläni.

        syyspakkas terveisin poitsu88 helsingistä
        ja kaikille meille nuorille jaksamista tää ei aina ole helppoa.

        ettei vaan olisi siinä yksi heistä=)


      • poitsu88
        vaan kirjoitti:

        ettei vaan olisi siinä yksi heistä=)

        no kuule mä en ainakaan kuulu niiden hörhöjen joukkoon oon oikeestikki vast 19v että semmosta


      • Dreamer89(m)
        poitsu88 kirjoitti:

        no kuule mä en ainakaan kuulu niiden hörhöjen joukkoon oon oikeestikki vast 19v että semmosta

        "Hörhöys", niinkuin sinä asian ilmaisit, ei tietenkään katso ikää. En puhunutkaan pedofiileistä tai vastaavista, vaan ihmisistä joilla on fetissi vaippoihin ja sen sellaiseen. Tiedän, että sellaisia ihan oikeasti on. Internetistä sellaista on mahdoton tunnistaa. Mutta oma on tietenkin asianne.


      • Xyz...

        Hei, en ole nuori, voisin olla vaikka teidän isänne iän puolesta. Miksi käyn joskus lukemassa näitä saitteja jääköön ilman vastausta, mutta ehkä sinua kinnostaa, että olen ehkä se, joka sai alunperin tämän foorumiosan pystyyn (usean ehdotuksen jälkeen). Mutta haluaisin hiukan kommentoida tuota sun ilmaisua - muitten epäonni. Näin varmasti koet oman tilanteesi. Vaipat koetaan meillä helposti vain vauvojen asusteina tai ehkäpä nykyisin yhä useammat yhdistävät ne myös vanhuksiin. Se lannistaa helposti itsetunnon, jos korviisi sattuu alentavia kommentteja. Sen ovat varmasti kaikki jollain tavoin vammaisina olevat joskus kokeneet. On hyvä, että pystyt juttelemaan siitä jonkun luotettavan henkilön kanssa. Lausuttu sana selvittää omia ajatuksia. Myötätuntoinen suhtautuminen vie asiasta puhumisen kynnystä alaspäin. Onko inkontinenssi lopultakaan sen kummoisempi kuin vaikka likinäköisyys (silmälasit) tai änkytys? Mielestäni ei ole.
        Suhtaudut epäilevästi täällä foorumilla liikkuviin 'tyyppeihin', joiden kiinnostus aiheeseen on fetissiluotoinen ja arvelet että he saavat oikeasti kärsivien ihmisten keskusteluista kiksejä. En näe asiaa ihan noin ikävänä. Tällaisia vierailijoita täällä varmasti liikkuu. Mutta heidän kiinnostuksensa on kyllä omakohtaisten tuntemusten hankkimista vaippojen käytöllä, ei toisten mollaamista tai kiksien hankkimista. Heidän taustoillaan voi olla hyvinkin erilaisia kokemuksia, ei aina kovin positiivisiakaan, jotka ovat aikaansaaneet heille fetismitasoisen kiintymyksen vaippojen käyttöön. En usko olevani kovin väärässä, jos sanoisin, että hekin ovat tavallaan oman epäonnensa vankina.
        En tiedä, olenko onnistunut tällä lyhyellä viestilläni aikaansaamaan sinulle uusia ajatuksia. Tarkoitukseni oli herättää ajatuksia siitä, että kaikki ei aina ole ihan sitä, miltä asiat ensikädessä näyttävät ja toiseksi, vahvistuvan itsetunnon myötä sinäkin ja muut keskusteluun osallistuneet voivat varmasti elää täysipainoista elämää jatkossa ilman turhia epäonnen tuntoja.


      • nuori..
        Xyz... kirjoitti:

        Hei, en ole nuori, voisin olla vaikka teidän isänne iän puolesta. Miksi käyn joskus lukemassa näitä saitteja jääköön ilman vastausta, mutta ehkä sinua kinnostaa, että olen ehkä se, joka sai alunperin tämän foorumiosan pystyyn (usean ehdotuksen jälkeen). Mutta haluaisin hiukan kommentoida tuota sun ilmaisua - muitten epäonni. Näin varmasti koet oman tilanteesi. Vaipat koetaan meillä helposti vain vauvojen asusteina tai ehkäpä nykyisin yhä useammat yhdistävät ne myös vanhuksiin. Se lannistaa helposti itsetunnon, jos korviisi sattuu alentavia kommentteja. Sen ovat varmasti kaikki jollain tavoin vammaisina olevat joskus kokeneet. On hyvä, että pystyt juttelemaan siitä jonkun luotettavan henkilön kanssa. Lausuttu sana selvittää omia ajatuksia. Myötätuntoinen suhtautuminen vie asiasta puhumisen kynnystä alaspäin. Onko inkontinenssi lopultakaan sen kummoisempi kuin vaikka likinäköisyys (silmälasit) tai änkytys? Mielestäni ei ole.
        Suhtaudut epäilevästi täällä foorumilla liikkuviin 'tyyppeihin', joiden kiinnostus aiheeseen on fetissiluotoinen ja arvelet että he saavat oikeasti kärsivien ihmisten keskusteluista kiksejä. En näe asiaa ihan noin ikävänä. Tällaisia vierailijoita täällä varmasti liikkuu. Mutta heidän kiinnostuksensa on kyllä omakohtaisten tuntemusten hankkimista vaippojen käytöllä, ei toisten mollaamista tai kiksien hankkimista. Heidän taustoillaan voi olla hyvinkin erilaisia kokemuksia, ei aina kovin positiivisiakaan, jotka ovat aikaansaaneet heille fetismitasoisen kiintymyksen vaippojen käyttöön. En usko olevani kovin väärässä, jos sanoisin, että hekin ovat tavallaan oman epäonnensa vankina.
        En tiedä, olenko onnistunut tällä lyhyellä viestilläni aikaansaamaan sinulle uusia ajatuksia. Tarkoitukseni oli herättää ajatuksia siitä, että kaikki ei aina ole ihan sitä, miltä asiat ensikädessä näyttävät ja toiseksi, vahvistuvan itsetunnon myötä sinäkin ja muut keskusteluun osallistuneet voivat varmasti elää täysipainoista elämää jatkossa ilman turhia epäonnen tuntoja.

        No..Mutta joo.. JOs taas nuoret kertois mite tää asia on vaikuttanu nuorien elämään. Siis miten ootte koulussa ja harrastuksissa? Varsinki sellaset,jotka joutuvat isompia suojia käyttämään..


      • poitsu88
        nuori.. kirjoitti:

        No..Mutta joo.. JOs taas nuoret kertois mite tää asia on vaikuttanu nuorien elämään. Siis miten ootte koulussa ja harrastuksissa? Varsinki sellaset,jotka joutuvat isompia suojia käyttämään..

        no itsellä se on ehkä vaikuttanutki kohtuu paljon elämään, koska käytän tena slip teippivaippoja, jotka on siis isoimmasta päästä vaipoista, mutta en enää vähään aikaan ole ottanut stressiä niistä, koska lähes tulkoon kaikki kaverit tietää vaippojen käytöstä, eikä ihme kyllä kukaan ole ollut moksiskaan niistä, kyllä siis isompien suojien kanssa elämä on kummiski kohtuu helppoa aina toivoo että tää loppuis joskus mutta ei se kyl meinaa siltä näyttää .

        lämpimää syksyn jatkoa kaikille vaippapepuille.


      • poitsu_90
        poitsu88 kirjoitti:

        no itsellä se on ehkä vaikuttanutki kohtuu paljon elämään, koska käytän tena slip teippivaippoja, jotka on siis isoimmasta päästä vaipoista, mutta en enää vähään aikaan ole ottanut stressiä niistä, koska lähes tulkoon kaikki kaverit tietää vaippojen käytöstä, eikä ihme kyllä kukaan ole ollut moksiskaan niistä, kyllä siis isompien suojien kanssa elämä on kummiski kohtuu helppoa aina toivoo että tää loppuis joskus mutta ei se kyl meinaa siltä näyttää .

        lämpimää syksyn jatkoa kaikille vaippapepuille.

        Miten pärjäätte teippivaippojen kanssa arjessa, esim. opiskelu/lukio? Entä vaihtaminen yleisissä vessoissa, miten hoidatte vaihdon? Oletteko koulussa pystyneet peittämään vaivanne vai ovatko jotkut huomanneet teidän käyttävän vaippoja? Miten pääsitte häpeästä yli?

        Itse jouduin pitämään vähän aikaa vaippaa (tena slip super ja maxi) lukioaikana. Hävetti ja nolotti. Pelotti sikana, että joku huomaa. Kerran mulle yks sanokin et onks sulla vaipat, mistä menin ihan paniikkiin ja häpeästä punaisena änkyttelin, ettei oo mitään vaippoja. Onneks mun reppua ei keksitty penkoa tai puristaa perseestä, silloin olis huomannut ja varmaan kaikki saaneet tietää. Pelkäsin aina et joku huomaa vaipan muodon (etenkin märkänä) tai kuulee kahinan. Pidin päälla tavallisia boxereita ja normifarkkuja. Paitoina ihan hupparia, ettei selkämyksessä pilkottaisi vahingossa valkea vaipan reunus. Silti aina kaikki kyykistyminen, kumartuminen (kaikki paitsi istuminen) hermostutti, jos jotkut tajuaa ja jää kiinni


      • 10+16
        poitsu88 kirjoitti:

        no itsellä se on ehkä vaikuttanutki kohtuu paljon elämään, koska käytän tena slip teippivaippoja, jotka on siis isoimmasta päästä vaipoista, mutta en enää vähään aikaan ole ottanut stressiä niistä, koska lähes tulkoon kaikki kaverit tietää vaippojen käytöstä, eikä ihme kyllä kukaan ole ollut moksiskaan niistä, kyllä siis isompien suojien kanssa elämä on kummiski kohtuu helppoa aina toivoo että tää loppuis joskus mutta ei se kyl meinaa siltä näyttää .

        lämpimää syksyn jatkoa kaikille vaippapepuille.

        Mistä sun inkontinenssi johtuu? Ootko kärsinyt siitä kuinka kauan?

        Hienoa, jos se on kavereille ok, ovat ainakin aitoja ystäviä. Eikö mitään ongelmia ole tullut ihmisten suhtautumisessa?

        Onko sulla e-mailia?


    • varmaan

      olet kaikkesi asian eteen tehnyt.Mutta näihinhän on olemassa leikkaus. ja lääkettäkin nimeltä detrusitol

      • -emptiness-

        Pitääpä itekki ilmottautuu, ei oo tää juttu niin harvinaista ku vois aatella, mut siitä ei vaa uskalleta puhuu yleisesti. Itelläki siis satunnaista inko-ongelmaa on =(
        Oon ite 14v tyttö ja yhtenä syynä inkoon on tosi lievä lähinnä ataktinen cp-vamma joka mulla on. Sitä ei välttämättä ees ulkopuolinen huomaa. Vähä turhauttavaa ku tosiaan missään ei asiasta puhuta eikä sit ihmiset oikee osaa suhtautuu tälläsee ni koita siinä sit olla jotenki. Mut iha hyvi on kyl pärjätty kaikesta huolimatta =)

        pitää sanoo viel et mul kelpais uudet tutut ja muutenki juttukaverit ku tosiaan ei oo tääkää sellane asia et muute osais tuol toreil huudella =) ja muutenki tutut. voi laittaa sähköö tai meseenki. mut mitää hörhöi en mäkää kaipaa =D asfalttilintu(at)hotmail.com


    • tsöböskä

      Ite oon nuori jäpikkä ja jounun käyttää vaippoja.Eipä elämä oo siihen kaatunu voi laittaa vaik privaatti viestii jos haluu jutella

      • pöss

        onhan sitä. et tsemii muillekki


    • Panu

      Itse olen jonkin verran vanhempi.Aikoinaan noin 13-14 vuotiaana alkoi päiväkastelu ja siitä siirtyi kanssa yökasteluksi syynä oli vaikeahoitoinen diabetes.Nykyään käytössä öisin kestovaipat lisäimulla kun kertakäyttövaipat ei riitä.Päivisi jos tiedän että en pääse vessaan noin 3 tuntiin niin silloin myös käytössä kestovaipat.Onhan tää vähän tämmoistä mutta onneksi on nykyjään hyviä vaippa vaihtoehtoja.

    • katetri-74

      Heippa, Sannuska!

      Mie en oo ennää nuori, mutta minulle on tuttuja nuo rakkoprobleemat ja vaipat. Mie joudun käyttää vaippoja ulosteinkontinenssin takia ja rakkoprobleemiin liittyy toistokatetroinnit. Mie oon toistokatetroinu 4 vuotta. Osin aiheuttaa oireita selkäydinkanavan ahtauma ja siihen on tehty epäonnistunut korjausleikkaus.

      Tuntuu, ettei mistään saa rakkoasiaan tukea ja lääkärit kieltää koko asian, vähättelee.

      Virtsatietulehdukset tuttuja.

      Vihaan katetrointeja, mutta ne on pakko tehdä. Sosiaaliseen elämään en tiedä, kuinka se vaikuttaisi... muutama kaveri ymmärtää kyllä sen, mutta sosiaaliset kontaktit on muutenkin vähissä.

      Mutta Sannuska, et ole yksin.

    • vaippah

      Itse olen 28w mies ja käyttänyt vaippoja kohta 10vuotta. Olisi kiva vaihtaa kuulumisia ja näkemyksiä asioista

      Viestiä voi laittaa [email protected]

    • Mies 20V
      • oops'

        www.anniko.fi/hoidosta.html

        Kyseisestä osoitteesta saa hyvää tietoa asiasta. Jopa sellaista, mitä tässä topikissa ei ole mainittu.
        Suomesta löytyy muutama sairaala, joka on näissä asioissa huomattavasti muita sairaaloita edellä.


      • Mies 20v

        voida luottamuksella jutella muiden nuorien, mieluiten suurin piirtein itseni ikäisten (20-30) miesten kanssa, joilla on myös inkontinenssia tai virtsaamisongelmia ja jotka joutuvat käyttämään vaippoja.

        Jos täällä nyt edes sellaisia vierailee. Taitaa vain pyöriä kaikenlaisia pervoja ja trolleja, mutta otan riskin...

        poitsu88, Dreamer89(m), poitsu_90 oletteko vielä täällä?

        Anteeksi, olin linkittänyt väärin. Eipä siis ihme,ettei kukaan ole kirjoittanut mitään. Tässä siis kerron ongelmastani:

        http://www.kuivaksi.fi/do.xsp?consultationId=626&searchFormSubmit=Etsi&searchFormSubmit=Etsi&objectType=consultation&viewType=se...

        mixx2009(a)windowslive.com (a:n tilalle @)


      • Mies 20v

        numerolla 626 löytyy juttua tilanteestani.


    • Apua löytänyt

      hei, tee testi. Jospa saisit apua. Syö joka päivä 1/2 -1 kuorittua sitruunaa sellaisenaan esim. puuron tai viilin seassa. Jos sinulla on joku tulehdus, se varmaankin paranee. Olen kokeillut itselläni ja sitruunan syö nti on auttanut virtsankarkailuvaivoihin.

      • vaippapeppunen

    • 12v tyttö

      Oon 12 vuotias tyttö ja mä kärsin yökastelusta tai siis oon kärsiny jo pari vuott. Mun vanhemmst ei tiedä siitä joten olisiko kellään vinkkejä miten kertoa niille, sillä mua alkaa jo vähän tympimään tuo lakanoitten pesu aamulla. En tiedä mitä tekisin kun kaikki vuodesuojat sun muut maksavat liikaa! ::(

    • 35m

      Tervehdys
      Itse kärsin aikapahasta virtsankarkailusta. Hätä yllättää aika usein ja tulee aivan yllättäen,wc :hen en ehdi vaan housuun lirisee muutama sekunti,liikkua ei voi koska tulisi enemmän minkä tiedän kokemuksesta.. mm töissäkin housut kastellut.
      Nyt olen käyttänyt vaippaa mikä tuntuu välillä turhalta mutta on ollut hyötyäkin.
      Lääkäriin olen menossa ja hiukan jänskättää että mikä vaivaapa..
      Löytyisikö jotain "normaalia" kirjoittelu kaveria jolla olisi samoja oireita olisi vaan kiva kirjoitella kokemuksista ja vaikka muustakin.
      Taitaa olla vaan vääräpalsta mut kokeillaan kumminkin.

    • MMC 73

      Nyky ajan lääketiede on kehittynyt niin paljon jostain 70 luvusta että harvoin enään tarvitsee inkontinenssi suojia koko ajan käyttää on leikkaus hoitoja, esim virtsarakon laajennuksia sun muita,avanteita vaiva on pirullinen, mutta ei tapa.

    • SoLonely

      Kärsin myös inkontinenssista ja joudun käyttämään suojaa koko ajan- mikä ei ole kyllä yhtään mukavaa. Pelkää jatkuvasti jonkun huomaavan- tosin olen jo oppinut peittelemään asiaa(onneksi) siksikin että kovin moni ei ymmärrä ongelmaani ja saattaa nauraa sen takia. Mutta ihmisiähän on moneen junaan...

      Miten saisi ihmiset ymmärtämään? Elämä olisi paljon helpompaa jos ei tarvitsisi hävetä asiaa ja peitellä mitenkään. Harva edes lähipiiristäni tietää asiasta koska en ole uskaltanut puhua- peläten että minulle nauretaan ja levitellään asiaa.

    • aikuinen mies

      Hei
      Mulla jo 30v kokemus vaipoista.Eikä se ole ollut helppoo koskaan.
      Ehkä löydät kumppanin jonka kanssa jakaa huolet sekä ilon asiat.
      Tsemppiä sullu

    • ikävystynyt

      Moi kaikille!

      Olen kärsinyt tästä vaivasta 12-vuotiaasta asti ja ikää on nyt 26 vuotta. En ole kertonut yhtään kenellekään tästä, sillä häpeän asiaa kuollakseni. Pärjään tavallisilla terveyssiteillä, sillä minulta karkaa vain tippa tai toinen tunnissa. Mutta elämäni ei ole todellakaan mitään tavallista ikäiseni ihmisen elämää. Olen esimerkiksi neitsyt vielä tässäkin iässä, koska pelkään että haisen ja että toinen huomaa vaivani. Miten te muut olette pärjänneet asian kanssa? Oletteko keksineet mitään keinoa piilottaa ongelma kumppanilta? Saakohan terveyskeskuksesta mitään apua tähän?

    • nainen7

      Miehelläni 24.v on tapaturman takia jaksoja jolloin joutuu käyttämään vaippaa. Ja joka kerta tuntee syvää häpeää. Itseäni ei asia haittaa lainkaan! Korkeintaan jään miettimään että maksaapa vaipat paljon. Harmittaa kun niin ihana mies itseään häpeää. Hän minuun kyllä luottaa ja asiasta puhuu mutta pelkää muitten arvostelua. Kullat älkää hävetkö

      • RandomWalker

        Hienoa että sun kaltaisia naisia nimim. "nainen7 löytyy" ! Ihan tätä palstaa lukemallakin voi todeta sun kaltaisten olevan vähemmistöä. Ehkä olet sittenkin hoitsu...?

        Voitko kertoa mikä tuollainen ajoittainen syy on? En ole aiemmin kuullutkaan tapaturmissa olevan tällaista, pikemmin päinvastoin. Tuo ajoittaisuus taitaa olla tyypillistä enemmän naisilla.
        Itsellä on myös omat ongelmat myös selkäydinperäisestä sekä hypotalaamisesta syystä johtuen.


    • ongelmastakärsivä

      Mulla on vaikea, tosin kausittainen inkontinenssi ongelma. Kun ongelma on niin Tena M koon inkohousut(prismasta saatavana) ei riitä. Lääkäritkin väittää asiaa psyykkiseksi ongelmaksi mutta epäilen että ongelma ei ole psyykkinen. Kaiken lisäksi asun tällähetkellä laitoksessa missä asiasta ei välitetä vaikka väittäävät ja esittävät niin. Väittäävät myös että pärjään ilman. Ongelma ei ole vielä koulussa, mutta ulos asti yli kilometrin päähän jo on ongelma. Mitä minun kannattaisi tehdä. Pahoittelen mahdollista slangia, olen kotoisin Helsingistä.

      • RandomWalker

        Turhaan pahoittelet, kyllä kirjoituksesta sinänsä selvää saa muttet tilannettasi kovinkaan paljoa.

        Jos inkontinenssi on kausittaista, sulkee se kyllä monta asiaa pois. Toisaalta jos olet nainen, niin jos kuukausittainen vaihtelu on mahdollista, mutta tämän varmaan tiedätkin.
        Psyykkistä syytä esitetty mutta ei ole sen kummemmin perusteltu vai? Eli onkohan tehty taas tämä diagnoosi kun ei ole muuhun pystytty tai haluttukaan. Kerrot asuvasi laitoksessa, mutta voitko kertoa millaisessa ja miksi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5055
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1295
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe