Henkilökortin uusiminen?

minäääkö

Elikä miten toimitaan, kun haluan uusia voimassa olevan henkilökorttini? Nykyinen korttini menee umpeen vasta vuonna 2013, ja siinä oleva kuva ei muistuta minua lainkaan (tunnistamaton). Joten henkilöllisyyden todistaminen on joskus vaikeaa. Pitääkö ensin peruuttaa nykyinen kortti ja sitten vasta laittaa uusi hakemus menemään vai korvaako uusi hakemus suoraan vanhan kortin? Tuleeko tällaisessa lisäkustannuksia? Siis muita kun se 40€ uudesta kortista.

3

6995

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitää...

peruuttaa mutta se nyt ei ole suurikaan ongelma. Kannattaa sitten sanoa, että olet hukannut sen kortin kun muuten virkailija saattaa väittää ettei tuo ole hyvä syy sen kortin uusimiseen.

• akvaattori

mennä poliisilta neuvoa kysymään:a koska ne nyt ei ainakaan tiedä b kun poliisilta loppuu älli,pamppua tulee ja rajusti

• tai asiamiehen välityksellä

jos menet asioimaan Pasilan poliisitalolle voit joutua "sumpuun" ja siellä sinut hakataan.

Joudut kyllä noutamaan uudeen henkilöllisyystodistuksen henkilökohtaisesti, mutta palkaa turvamiehet mukaasi todistajiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      82
      2912
    2. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      295
      2563
    3. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      183
      1434
    4. Voi kulta rakas

Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �
      Ikävä
      62
      1152
    5. Miksi haluat satuttaa

Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      28
      991
    6. Martinan firma haastettiin käräjille

Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      235
      963
    7. Miksi ette halua kaivattuanne

Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      70
      938
    8. Ketä sinä

Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      117
      930
    9. Toivotko vielä et

Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      76
      900
    10. Sano nyt mitä

Sinä oikein haluat?
      Ikävä
      72