mikä pohja yo-espanjaan?

el sol

Hei! Haluaisin yliopistoon (Tku tai Hki) lukemaan espanjaa pääaineena, ja mietin millaisella pohjalla sinne "mennään"? Itse olen asunut vuoden espanjassa, jota ennen luin puoli vuotta espanjaa kansanopistossa 5h/vko. Pystyn puhumaan jokapäiväisistä asioista ja ymmärrän paljon esp.kielisistä sarjoista ja musiikista. Puhun melko sujuvasti mutta verbien kaikki aikamuodot ei suju :( Mietin millaisia opintoja tulisi tehdä ennen kuin pääsee yliopistoon sisään? Koulussa vahvuutenani oli kaikki kielet äidinkieli ja rakastan espanjan kieltä ja kulttuuria. Kertokaa kenellä on kokemusta! Mistä aloittaa?! Asun treella mutta en löytänyt avoimesta yliopistosta tarjontaa.

3

643

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • estudiante

Opiskelen espanjaa Turussa, ja porukkaa on ihan laidasta laitaan. Monet on olleet vaihtarina, mutta myös lukion/muun opiston käyneitä on.

Opiskelijavalinnassa puolet valitaan pelkällä pääsykokeella ja toiset puolet kokeen sekä yo-todistuksen perusteella.

Riippuu tietenkin muiden hakijoiden tasosta, mutta veikkaisin että tuon kuvauksesi perusteella sulla on erittäin hyvät mahikset päästä sisään!

Siitä vain kielioppia kertaamaan ja sitten keväämmällä pääsykoekirjaa selailemaan. ¡Buena suerte!

• el sol

kiitos kannustavasta vastauksesta, sait muhun lisää intoa :) Vielä toivon lisää vastauksia! Gracias!

• solo yo

Moi! Mulla on sen verran kokemusta Espanjasta, että asuin siellä vuoden ja luin sitä vielä lukiossa. Kirjoitinkin siitä lonkalta b:n. Oikeassa olet, Espanjan kieli ja kulttuuri on tosi mielenkiintoista opiskeltavaa! Mä toivotan sulle kaikkea onnea opinnoissa, valitettavasti en voi kertoa noista jatko-opintomahdollisuuksista koska niistä mulla ei ole kokemusta, mutta en usko, että sinulla on hirveästi vaikeuksia saada jatko-opinto paikkaa tuolta pohjalta. Vuosi Espanjassa kyllä opettaa. Miten olisi, että menet sinne vielä vaikka kesäksi palauttelemaan kieltä muistiin niin on syksyllä helppo aloittaa opinnot. Toivottavasti pääset niihin kiinni. Onnee sulle jatkoon! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      104
      2301
    2. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1430
    3. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1428
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      31
      1424
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1243
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      340
      1094
    7. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      995
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      56
      944
    9. 122
      821
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      806
    Aihe