Voiko alkoholin avulla saavuttaa korkeamman tietoisuuden tason? Itse olen ainakin viinahöyryissä kokenut sellaisia aistimuksia, joita on terveellä järjellä mahdotonta selittää. Esim. pystynyt palaamaan ajassa 2 viikkoa taaksepäin. Oikeasti olin omassa sängyssä, mutta samaan aikaan olin kaverin sohvalla pari viikkoa sitten.
Onko alkoholi shamaanien juoma?
8
603
Vastaukset
aistimuksia, joita ei voi järjellä käsittää. Kerran luulin olevani helvetissäkin; se oli amfiteatterin muotoinen yökerho. Inglesissä -77 katselin hotellihuoneen ikkunasta merelle ja olin varma, että aaltojen muotoiset merihirviöt tulevat hakemaan minua. En kuitenkaan ole pitänyt kokemuksiani korkeamman tason tietoisuutena.
Shamaanit ovat kyllä juoneet ja heidän juoppohulluushallusinaatioitaan on pidetty tuona korkeampana tasona. Nykyään tuollaisia shamaaneja on Suomessa satoja tuhansia.
Parempi lopettaa ennenkuin tietoisuus karkaa niin korkealle ettei sitä enää saa laskeutumaan maan tasalle.- Enzian
Taitaa vissiin johtua keskushermoston ylikuumenemisesta nuo aistimukset. Niinkuin Tenström totesi, on paras kyllä lopettaa niiden aistimusten hakeminen. Voi muuten käydä niin ettei enää tiedäkkään mikä on tarua ja mikä totta.
- kai..
Voisi jossain mielessä ajatella, mutta ainakin
osa ugrilaisista heimoista on käyttänyt luonnonsieniä, tuskin nyt aivan tavallisia kärppässieniä, hakeakseen yhteyttä panteistiseen
maailmansieluun Jumiin..olut tai paremminkin sahti
on ollut kyllä kyytipoikana..niin että kyllä nämä jumittelut ovat todellakin henkimaailman juttuja..kuten varmasti näilläkin palstoilla on havaittu..:D
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jumi - Palme
...ryyppäyskertomuksesi, minua kiinOstaa missä välissä oikeen opiskelet ja mitä?
- Oolofi
Opiskelen aina silloin kun en tee jotain muuta. Opiskelen kulttuurialaa.
- tietosisku...
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00357&p_haku=Sekavuustila (delirium)
Jospas kaikki johtuikin tuosta? - ex-Jasu
Viikingithän joivat aikoinaan kärpässieni-olutta.
Aamulla herättyään he olivatkin sitten valmiita lähtemään ryöstöretkille.
Koska viikinki-naiset eivät saaneet juoda olutta, he joivat miesten aamuvirtsaa, saadakseen tällä tavoin osan viikinkien hullunrohkeudesta. - goodman
Juu on se, ihan niinkuin marisätkätkin. Muut muut vahvemmat kuuluu jo hörhöile
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131208
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1181047- 130930
- 96792
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten295746Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81666Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504