Onko alkoholi shamaanien juoma?

Oolofi

Voiko alkoholin avulla saavuttaa korkeamman tietoisuuden tason? Itse olen ainakin viinahöyryissä kokenut sellaisia aistimuksia, joita on terveellä järjellä mahdotonta selittää. Esim. pystynyt palaamaan ajassa 2 viikkoa taaksepäin. Oikeasti olin omassa sängyssä, mutta samaan aikaan olin kaverin sohvalla pari viikkoa sitten.

8

603

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aistimuksia, joita ei voi järjellä käsittää. Kerran luulin olevani helvetissäkin; se oli amfiteatterin muotoinen yökerho. Inglesissä -77 katselin hotellihuoneen ikkunasta merelle ja olin varma, että aaltojen muotoiset merihirviöt tulevat hakemaan minua. En kuitenkaan ole pitänyt kokemuksiani korkeamman tason tietoisuutena.

Shamaanit ovat kyllä juoneet ja heidän juoppohulluushallusinaatioitaan on pidetty tuona korkeampana tasona. Nykyään tuollaisia shamaaneja on Suomessa satoja tuhansia.

Parempi lopettaa ennenkuin tietoisuus karkaa niin korkealle ettei sitä enää saa laskeutumaan maan tasalle.

• Enzian

Taitaa vissiin johtua keskushermoston ylikuumenemisesta nuo aistimukset. Niinkuin Tenström totesi, on paras kyllä lopettaa niiden aistimusten hakeminen. Voi muuten käydä niin ettei enää tiedäkkään mikä on tarua ja mikä totta.

• kai..

Voisi jossain mielessä ajatella, mutta ainakin
      osa ugrilaisista heimoista on käyttänyt luonnonsieniä, tuskin nyt aivan tavallisia kärppässieniä, hakeakseen yhteyttä panteistiseen
      maailmansieluun Jumiin..olut tai paremminkin sahti
      on ollut kyllä kyytipoikana..niin että kyllä nämä jumittelut ovat todellakin henkimaailman juttuja..kuten varmasti näilläkin palstoilla on havaittu..:D

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jumi

• Palme

...ryyppäyskertomuksesi, minua kiinOstaa missä välissä oikeen opiskelet ja mitä?

• Oolofi

Opiskelen aina silloin kun en tee jotain muuta. Opiskelen kulttuurialaa.

• tietosisku...
    • ex-Jasu

Viikingithän joivat aikoinaan kärpässieni-olutta.
      Aamulla herättyään he olivatkin sitten valmiita lähtemään ryöstöretkille.
      Koska viikinki-naiset eivät saaneet juoda olutta, he joivat miesten aamuvirtsaa, saadakseen tällä tavoin osan viikinkien hullunrohkeudesta.

• goodman

Juu on se, ihan niinkuin marisätkätkin. Muut muut vahvemmat kuuluu jo hörhöile

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      94
      2553
    2. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      195
      954
    3. Mitä ajattelit ensimmäisenä kun

näit kaivattusi ekaa kertaa?
      Ikävä
      55
      752
    4. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      672
    5. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      49
      562
    6. Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla

Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?
      Kuhmo
      14
      496
    7. Mies, toivotko että kaivatullasi

olisi vähän isommat rinnat? Kuinka paljon isommat olisi kivat?
      Ikävä
      49
      493
    8. Peräännytkö nainen vai mitä sanot

Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?
      Ikävä
      52
      484
    9. Mitä nainen tekisit J-miehen kanssa?

Jos saisit juoksemalla kiinni?
      Ikävä
      55
      465
    10. Auto katolleen Huhtalantiellä

Iso poliisioperaatio Lapualla, 7 poliisipartiota ajoi rosvoja takaa,loppu tuli kun rosvot osuivat pihlajaan lentäen siit
      Lapua
      11
      450
    Aihe