Moro! Minulla oli joskus elokuun puolessa välissä kurkku hirveän kipeä en pystynyt nielemään kunnolla ja kuume nousi 39 asteeseen.
Kävin lääkärissä kahdesti, toisella kerralla ei otettu edes nielurisanäytettä, toisella otettiin mutta tulos oli negatiivinen. Eli angiinaa ei ollut mutta lääkäri sanoi että mun kurkku näytti kärsineeltä ja oli hieman peitteitä. Siellä oli semmosta näppyä, vähän rakon näköistä kurkku täynnä. Lääkäri sanoi että kyllä se siittä menee ohi, antibiootit ei auta. No kyllähän se menikin noin muutamassa päivässä ohi, kipua ei tuntunut mutta kurkkuun jäi nämä ''rakkulat'' ja ne ovat olleet tähän päivään asti. Ne rakkulat ovat punaisia niitä on runsaasti nielussa myös nielun sivuilla on niitä näppyjä ja niissä on sivuilla pieniä valkoisia viivoja.
onko kelläkään kokemusta tästä taudista? Voisiko joku järkevämpi valaista mua?
Kurkussa jäljet.
6
18050
Vastaukset
- kuin sinäkään
mutta itselläni on ihan samanlaisia "näppyjä" kurkku täynnä. Sairastelin kevättalvella jotain outoja "juttuja". Kurkku oli kipeänä kauan ja nieluun tuli "näppyjä" jotka ovat edelleen siellä. Myös kieleni alle ja kitalakeen ilmaantui jotain näppyjä. Lääkäri ei niistä osannut sanoa mitään erityistä, olivat hänen mielestään ei-mitään-vaarallista. Hammaslääkäri totesi ainakin kielen alla ja kitalaessa olevien näppyjen olevan jotain sylkirauhasia tms.. Miksi suuhuni alkoi yhtäkkiä tulla lisää sylkirauhasia tai entiset turvota?? Itse pelkäsin sukupuolitautia suojaamattoman suuseksin vuoksi, mutta ainakaan herpestä se ei ole (vasta-aine testi tehtiin yksityisen kautta muidenkin outojen oireiden vuoksi), ja tippuri ja klamydiatestit olivat myös suusta negatiiviset. Myöskään hiv tai kuppa ei ole syynä, sillä nekin tutkittu. Ainoa mitä keksin, on hpv, mutta sitä ei voida oikeastaan tutkia sen kummemmin, eikä sen pitäisi oireilla sillä tavalla.. Ehkä meillä on vain jokin elimistön stressitila tai jotain. Muuta en enää keksi itselleni syyksi, kun kerran lääkärikään ei mitään nimenomaista tautia keksi. Ikävän näköinen kurkku tietysti on, mutta minkäs sille voi..? Lääkärin mielestä kurkkuni oli kyllä melko normaalin näköinen eikä hän ensin oikein ymmärtänyt edes mistä näpyistä/rakkuloista puhuin!! Ovatkohan ne sitten jotain ihan normaalia kuitenkin.. Omassa kurkussani ei kyllä sellaisia ole ollut koskaan ennemmin, paitsi silloin kun olen ollut kovassa kuumeessa ja kurkkukivun ja flunssa kourissa, mutta parannuttuani kurkku on aina ennen palannut normaaliksi. Tiedän miltä kurkkuni on ennen näyttänyt, koska huollan hampaitani ja pesen kieleni päivittäin ja samalla vilaisen myös kurkun. Kärsin myös nielurisoista ja joudun poistamaan niistä proppuja aika usein, 1-5 kertaa viikossa, ja silloinkin tulee suu ja nielu vilaistua läpi. Lääkäri epäili, etten vain tiedä, että niitä rakkuloita on ollut ennenkin ja olen kiinnittänyt niihin huomiota vasta kun kurkkuni tuli kipeäksi..
- .k.k.k
itselläni on kurkku kipeä ja ilmaantunut valkoisia juovia nieluun ja myös hiukan turvonnut kävin lääkärissä ei angiinaa mutta ei ole ollut edes kuumetta. Poltan tupakkaa mutta ei kai se siitä johdu tosin olen epäillyt että minulla on seksitauti voikohan se johtua siitä?
- Samoja ongelmia
Minulla ei aikaisemmin ollut mitään kurkussa mutta yhtenä iltana kuume vain nousi 39 asteeseen ja sen jälkeen kurkkuuni on ilmestynyt näitä samoja näppylöitä. Nielurisani ovat leikatut eikä kyseessä ole angiina mutta en osaa sanoa oikeen että mistä on kyse.
- huolestunut
Itselläni nousi torstai iltana kuume ja kesti pari kolme päivää. Kuumetta oli 38 ehkä vähän reilu parhaimmillaan ja lauantaina oli tullut jo kurkkukipu. Sunnuntai iltana tuli vilkaistua kurkkua niin hieman säikähti kun kurkun perällä punaisia ikään kuin verirakkuloita.. sellaisia näpyyjä. Suulaessa puolestaan on punaisia pilkkuja (montakin) jotka eivät ulkone yhtään. Kielen liikuttaminen sattuu ja syöminen nieleminen hieman ja sun avaaminenkin hieman mutta kuitenkin liian kipeä ei ole etteikö olla pystyisi. Lääkärissä kävin maanantaina nyt ja ainakaan mononukleoosi (pustauti) ei ollut. Mikähän ihme mahtaa olla. Punaista on myös suussa muualla satunnaisissa paikoissa ja hieman valkoista punaisen osan keskellä...
- Mimikas
Saitko koskaan tietää mikä oli kurkussa
- Diiseus
Adenovirus aiheuttaa juuri tuon kaltaisia rakkuloita nieluun ja suun limakalvoille muuallekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279