Kurkussa jäljet.

anaking

Moro! Minulla oli joskus elokuun puolessa välissä kurkku hirveän kipeä en pystynyt nielemään kunnolla ja kuume nousi 39 asteeseen.

Kävin lääkärissä kahdesti, toisella kerralla ei otettu edes nielurisanäytettä, toisella otettiin mutta tulos oli negatiivinen. Eli angiinaa ei ollut mutta lääkäri sanoi että mun kurkku näytti kärsineeltä ja oli hieman peitteitä. Siellä oli semmosta näppyä, vähän rakon näköistä kurkku täynnä. Lääkäri sanoi että kyllä se siittä menee ohi, antibiootit ei auta. No kyllähän se menikin noin muutamassa päivässä ohi, kipua ei tuntunut mutta kurkkuun jäi nämä ''rakkulat'' ja ne ovat olleet tähän päivään asti. Ne rakkulat ovat punaisia niitä on runsaasti nielussa myös nielun sivuilla on niitä näppyjä ja niissä on sivuilla pieniä valkoisia viivoja.

onko kelläkään kokemusta tästä taudista? Voisiko joku järkevämpi valaista mua?

6

17313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuin sinäkään

      mutta itselläni on ihan samanlaisia "näppyjä" kurkku täynnä. Sairastelin kevättalvella jotain outoja "juttuja". Kurkku oli kipeänä kauan ja nieluun tuli "näppyjä" jotka ovat edelleen siellä. Myös kieleni alle ja kitalakeen ilmaantui jotain näppyjä. Lääkäri ei niistä osannut sanoa mitään erityistä, olivat hänen mielestään ei-mitään-vaarallista. Hammaslääkäri totesi ainakin kielen alla ja kitalaessa olevien näppyjen olevan jotain sylkirauhasia tms.. Miksi suuhuni alkoi yhtäkkiä tulla lisää sylkirauhasia tai entiset turvota?? Itse pelkäsin sukupuolitautia suojaamattoman suuseksin vuoksi, mutta ainakaan herpestä se ei ole (vasta-aine testi tehtiin yksityisen kautta muidenkin outojen oireiden vuoksi), ja tippuri ja klamydiatestit olivat myös suusta negatiiviset. Myöskään hiv tai kuppa ei ole syynä, sillä nekin tutkittu. Ainoa mitä keksin, on hpv, mutta sitä ei voida oikeastaan tutkia sen kummemmin, eikä sen pitäisi oireilla sillä tavalla.. Ehkä meillä on vain jokin elimistön stressitila tai jotain. Muuta en enää keksi itselleni syyksi, kun kerran lääkärikään ei mitään nimenomaista tautia keksi. Ikävän näköinen kurkku tietysti on, mutta minkäs sille voi..? Lääkärin mielestä kurkkuni oli kyllä melko normaalin näköinen eikä hän ensin oikein ymmärtänyt edes mistä näpyistä/rakkuloista puhuin!! Ovatkohan ne sitten jotain ihan normaalia kuitenkin.. Omassa kurkussani ei kyllä sellaisia ole ollut koskaan ennemmin, paitsi silloin kun olen ollut kovassa kuumeessa ja kurkkukivun ja flunssa kourissa, mutta parannuttuani kurkku on aina ennen palannut normaaliksi. Tiedän miltä kurkkuni on ennen näyttänyt, koska huollan hampaitani ja pesen kieleni päivittäin ja samalla vilaisen myös kurkun. Kärsin myös nielurisoista ja joudun poistamaan niistä proppuja aika usein, 1-5 kertaa viikossa, ja silloinkin tulee suu ja nielu vilaistua läpi. Lääkäri epäili, etten vain tiedä, että niitä rakkuloita on ollut ennenkin ja olen kiinnittänyt niihin huomiota vasta kun kurkkuni tuli kipeäksi..

    • .k.k.k

      itselläni on kurkku kipeä ja ilmaantunut valkoisia juovia nieluun ja myös hiukan turvonnut kävin lääkärissä ei angiinaa mutta ei ole ollut edes kuumetta. Poltan tupakkaa mutta ei kai se siitä johdu tosin olen epäillyt että minulla on seksitauti voikohan se johtua siitä?

    • Samoja ongelmia

      Minulla ei aikaisemmin ollut mitään kurkussa mutta yhtenä iltana kuume vain nousi 39 asteeseen ja sen jälkeen kurkkuuni on ilmestynyt näitä samoja näppylöitä. Nielurisani ovat leikatut eikä kyseessä ole angiina mutta en osaa sanoa oikeen että mistä on kyse.

    • huolestunut

      Itselläni nousi torstai iltana kuume ja kesti pari kolme päivää. Kuumetta oli 38 ehkä vähän reilu parhaimmillaan ja lauantaina oli tullut jo kurkkukipu. Sunnuntai iltana tuli vilkaistua kurkkua niin hieman säikähti kun kurkun perällä punaisia ikään kuin verirakkuloita.. sellaisia näpyyjä. Suulaessa puolestaan on punaisia pilkkuja (montakin) jotka eivät ulkone yhtään. Kielen liikuttaminen sattuu ja syöminen nieleminen hieman ja sun avaaminenkin hieman mutta kuitenkin liian kipeä ei ole etteikö olla pystyisi. Lääkärissä kävin maanantaina nyt ja ainakaan mononukleoosi (pustauti) ei ollut. Mikähän ihme mahtaa olla. Punaista on myös suussa muualla satunnaisissa paikoissa ja hieman valkoista punaisen osan keskellä...

      • Mimikas

        Saitko koskaan tietää mikä oli kurkussa


    • Diiseus

      Adenovirus aiheuttaa juuri tuon kaltaisia rakkuloita nieluun ja suun limakalvoille muuallekin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe