V70:n (v.2000) polttimon vaihto kyseessä. Takana normaalistihan palaa alempi "ajovalo" sekä ylempi (onko se sitten parkkivalo tai päinvastoin) samanaikaisesti. Nyt tää ylempi lakkasi palamasta ja kun aloin vaihtopuuhiin, en millään löydä sieltä huoltoluukun kautta (peräboxista) tätä polttimoa. Käsi ei yksinkertaisesti yletä sokkelossa sinne korkeudelle jossa polttimo sijaitsee. Myöskään takapilarin kaiuttimen kautta en usko pääsevän kohteeseen vaikka sieltä kai pääsee vilkkulamppuun jne. Miten tää nyt hoidetaan?
Toinen juttu on heti autonoston (kevät -07) jälkeen ilmennyt mittariston vikailmoitus "takaluukku auki", vaikka se on ihan oikein kiinni. Tää on yhteydessä tavaratilan kattovaloon, sillä siellä ei polttimo pala vaikka kuinka vaihtaa uuteen. Mistä löytyy oikkari ja voiko itse korjata?
Takalampun polttimonvaihto
5
10423
Vastaukset
- ei osaa
Kyseessä on siis uudempikoppanen V70 v.2000.
- Volvoäijä
Se lähtee irti koko roska, eli siis se yksikkö missä kaikki polttimot ovat. Olisikohan siinä joku siipiruuvi, mutta muistaakseni kuitenkin muoviset lipat joita pitää painaa. Varovasti, etteivät katkea. Se toinen ongelma ei nyt heti soita mitään kelloa, mutta jos tulee mieleen, palaan asiaan.
- kautta
Kyllä vain kaiutin pois ja sitäkautta lampun vaihtoon.
- Autobus
Minulla siinä kävi vielä silleen että polttimen aukon ympärillä oleva muovinen rinkula ("kromikoristesormus") irtosi ja putosi sinne valaisimen sisään. Törmäsin vielä vihoviimeiseen noin 10mm mutteriin joka on niin pahassa paikassa siellä luukkujen välimaastossa että sinne on ihan mahdotonta päästä ellei pura koko muovivuorausta. Tämä siis jos haluaa koko takavalon irti. Tähän en ryhtynyt vaan luovutin ja vein biliaan.
Luukkujen / kaiuttimen kautta pääsee vaihtamaan polttimot mutta viulistin sorminäppäryyttä se vaatii. - marenki
kyllä se sieltä luukusta onnistuu se lampun vaihto, rystyset kylläkin on helposti ruvella. Huoltokirjasta näkee kiinnityssysteemin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292073
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051896Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841669Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy641544Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331202- 841183
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561142- 1101103
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471076Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441023