Kuinka kauan olette pesseet vauvan vaatteet erikseen? Harmittaa pestä vajaita koneellisia vaaleeta tai värillistä vauvan pyykkiä. Nyt lapsella on ikää 7 viikkoa ja olen pessyt omiakin vaatteita vauvan vaatteiden kanssa.
Vauvan vaatteiden pesu
8
5378
Vastaukset
- mietin...
...minäkin pyykkäysfriikkinä ;)
Ajattelin pestä vauvan vaatteet näillä "sensitive"-aineilla, joissa ei ole hajusteita yms. allergisoivia ainesosia, ja omat edelleen jollakin Omolla. No mutta miksipä en voisi siirtyä kaikessa pyykissä herkän ihon tuotteisiin, koska itsekin olen atoopikko. Ei ole oikein kokemusta Erisan tai Mini Risk -pesuaineista, niin tiedä sitten mikä on pesutulos?
Entäs huuhteluaine, sitä käytän omiin tekstiileihini, mutta vauvan vaatteisiin ei sitäkään kai suositella?- siitä.....
että kuinka herkkä on vauvan iho. Meillä on pesty omat vaatteet vauvan vaatteiden kanssa ihan alusta alkaen. Ihan ekat pesut (ennen kuin tyttö syntyi) pesin erillään omista vaatteista. Myös huuhteluainetta tulee käytettyä.
Kukin tyylillään :) - fdf dfd
siitä..... kirjoitti:
että kuinka herkkä on vauvan iho. Meillä on pesty omat vaatteet vauvan vaatteiden kanssa ihan alusta alkaen. Ihan ekat pesut (ennen kuin tyttö syntyi) pesin erillään omista vaatteista. Myös huuhteluainetta tulee käytettyä.
Kukin tyylillään :)Mä kans pesen kaikki pyykit samassa. Ihan normaalilla pesuaineella ja huuhteluaineella. Ei oo vauva (nyt 6 vkoa) reagoinut mitenkään, eikä aikoinaan esikoinenkaan...
- koneessa kaikki
Meillä kumpikaan ei tee mitään "likaista" työtä, niin ihan alusta asti pesty kaikki vaatteet ihan sekasin, ei edes valko ja kirjo lajittelua (eikä ole koskaan edes värjääntyny). Poika nyt 1,5v eikä näy mitenkään kärsineen vaikka samassa koneessa muun perheen kanssa vaatteet pesty.
- pesuaineista
Sensitivejä pesu- ja huuhteluaineita käytän kaikelle pyykille. Haluan sen verran kuitenki suojella pikkusta turhilta hajuste- ja väriaineilta.
- vauvan vaatteet
samassa kuin aikuistenkin. Vaihdoin vaan pesuaineen hajuttomaan.
Huuhteluaineita en käytä. Niitähän ei nykyään suositellakaan esim.pyyhkeiden pesun yhteydessä. Pyyhkeet säilyvät imukykyisempinä kun huuhteluaineita ei käytä.Ja eipä ne vaatteet sen karkeammalta tunnu. - äippä viidelle
Olen aina pessyt alusta asti kaikki meidän perheen pyykit samassa.Oli vauvanvaatetta tai ei.Lajittelen toki värien ja lämpötilojen mukaan.Olen aina käyttänyt vain Bio Luvilia huuhteluaine.Nykyisin käytän Lidlin Adritt huuhtista ku on tosi halpaa ja hyvää ja RIITTOISAA!;o) Ja Bio Luvililla lähtee tahrat kunnolla.Ja valkopyykille mulla on ihan oma pesuaine.Niinku kirjopyykilleki.Koskaan ei o mitään vauvoilla tai isommillakaan ollu ihossa.....
Kuuleman mukaan noi hellävaraiset ja luontoa säästävät pesuaineet tekee vaatteiden väreistä harmaita ja likaisen näköisiä.Eikä tahratkaan lähe.Mutta mulla ei siis omakohtasia kokemuksia,vaan olen vain kuullut ystäviltä. - silitys???
Silittämällä vaatteet näyttävät tietty kauniilta sen sekuntin, ennenkuin tulee puklua ;) Ja huuhteluaineita käyttämättömänä silitys pehmentää tekstiiliä.
Nyt vaan tuntuu siltä, että onko tässä vauvan vaatteiden silittämisessä mitään mieltä? Ehkäpä tätä vielä odotusaikana tekee, mutta eikö se läheisyys ja vauvan hoitaminen ole tärkeämpää kuin kauniisti prässätyt vaatteet? Eikö ne bakteeritkin kuole jo siellä 60 asteen pesussa, ettei siitäkään voi olla kysymys?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613131Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433077- 422427
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa952112- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271780- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä841387- 391290
- 811122