Kuinka pitkälle pääsit ennen kuin huomasit, ettei kyseessä olekaan varsinaisesti rikosromaani, eikä olennaista olekaan se kuka murhasi papan ?
Aiempien romaanien pohjalta odotin tietenkin jotain samankaltaista. Ensimmäisten kymmenien sivujen aikana aloin jo tuskastua, kun kirjassa ei tuntunut tapahtuvan mitään. Kuka jaksaa miettiä onko Saarasta tullut aidosti Sara, tai miksi Katja syö liikaa, kun pappa on murhattu ja tekijä saattaa olla vapaana !! Ehdin jo ajatella, että teoksen ainoa juju taitaa olla "lentävä" siirtyminen luvusta toiseen. Päästyänilopulta joskus puolivälin huitteilla selville teoksen todellisesta luonteesta aloin päästä sisään näiden mainioiden persoonien ja stereotypioiden elämään, minkä jälkeen ei ollut enää paluuta. Kerrassaan hieno kirja !
Lehtolainen: kun luulit unohtaneesi
5
1685
Vastaukset
- Eija
En ole aikaisemmin Lehtolaisen kirjoja lukenut, mutta olen samaa mieltä kanssasi, kirja oli hyvä.
Suosittelen muillekin sen lukemista.- mode
en ollu minäkään lukenu ennen kyseisen kirjailijan kirjoja, mutta jos ne on tälläsia ni en jaksa lukeakkaan. mut myönnän et mun oli kuiteski pakko lukee tää kirja loppuun, mut odotin lopusta jotain muuta!!!
- minä
Luin myös kirjan viime talvena. En ole muita Lehtolaisen kirjoja lukenut eli vertalupohjaa niihin ei ollut.
Mielestäni kirja oli mukava ja luettava, mutta ei mitenkään loistokas. Vähän ärsytti se kuinka sitten kaikki oli ykskaks hienosti ja loppui onnellisesti. - 10. lehtolaiseni
Luin kirjan juuri. Ja olen punaisen hiekan kanssa täysin samaa mielätä. Olin myös ihan tuskissani kun en tajunnut ensin edes sitä, kun luvun siirtymistä. Ehdin jo miettiä, että tällä kertojalla on kyllä joku moni-persoonaisuus häiriö, kun se ensin on nainen, mutta yhtäkkiä mies...MITÄÄ?!?!?! :D
Sitten kun tajusin juonen kirja soljui nopeasti eteenpäin ja oli tosi helposti luettava...:)
Täytyy kyllä sanoa, että kaiikien muidenkin lehtolaisen kirjoittamien kirjojen perusteella, Leena Lehtolainen on mielestäni Suomen paras kirjailija!- Iana
En pidä Lehtolaisen dekkareistakaan, mutta tämä oli vielä huonompi kirja. En keksi oikein mitään hyvää sanottavaa tästä. Ikävä sanoa näin, koska Lehtolainen on kyllä henkilönä ihan sympaattinen, mutta hänen kirjansa ovat yksinkertaisesti tyhmiä ja lapsellisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983