Lehtolainen: kun luulit unohtaneesi

Red Sand

Kuinka pitkälle pääsit ennen kuin huomasit, ettei kyseessä olekaan varsinaisesti rikosromaani, eikä olennaista olekaan se kuka murhasi papan ?

Aiempien romaanien pohjalta odotin tietenkin jotain samankaltaista. Ensimmäisten kymmenien sivujen aikana aloin jo tuskastua, kun kirjassa ei tuntunut tapahtuvan mitään. Kuka jaksaa miettiä onko Saarasta tullut aidosti Sara, tai miksi Katja syö liikaa, kun pappa on murhattu ja tekijä saattaa olla vapaana !! Ehdin jo ajatella, että teoksen ainoa juju taitaa olla "lentävä" siirtyminen luvusta toiseen. Päästyänilopulta joskus puolivälin huitteilla selville teoksen todellisesta luonteesta aloin päästä sisään näiden mainioiden persoonien ja stereotypioiden elämään, minkä jälkeen ei ollut enää paluuta. Kerrassaan hieno kirja !

5

1844

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eija

En ole aikaisemmin Lehtolaisen kirjoja lukenut, mutta olen samaa mieltä kanssasi, kirja oli hyvä.
      Suosittelen muillekin sen lukemista.

• mode

en ollu minäkään lukenu ennen kyseisen kirjailijan kirjoja, mutta jos ne on tälläsia ni en jaksa lukeakkaan. mut myönnän et mun oli kuiteski pakko lukee tää kirja loppuun, mut odotin lopusta jotain muuta!!!

• minä

Luin myös kirjan viime talvena. En ole muita Lehtolaisen kirjoja lukenut eli vertalupohjaa niihin ei ollut.

Mielestäni kirja oli mukava ja luettava, mutta ei mitenkään loistokas. Vähän ärsytti se kuinka sitten kaikki oli ykskaks hienosti ja loppui onnellisesti.

• 10. lehtolaiseni

Luin kirjan juuri. Ja olen punaisen hiekan kanssa täysin samaa mielätä. Olin myös ihan tuskissani kun en tajunnut ensin edes sitä, kun luvun siirtymistä. Ehdin jo miettiä, että tällä kertojalla on kyllä joku moni-persoonaisuus häiriö, kun se ensin on nainen, mutta yhtäkkiä mies...MITÄÄ?!?!?! :D

Sitten kun tajusin juonen kirja soljui nopeasti eteenpäin ja oli tosi helposti luettava...:)

Täytyy kyllä sanoa, että kaiikien muidenkin lehtolaisen kirjoittamien kirjojen perusteella, Leena Lehtolainen on mielestäni Suomen paras kirjailija!

• Iana

En pidä Lehtolaisen dekkareistakaan, mutta tämä oli vielä huonompi kirja. En keksi oikein mitään hyvää sanottavaa tästä. Ikävä sanoa näin, koska Lehtolainen on kyllä henkilönä ihan sympaattinen, mutta hänen kirjansa ovat yksinkertaisesti tyhmiä ja lapsellisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      213
      1722
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      141
      1455
    3. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      72
      1238
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1173
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1065
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      109
      999
    7. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      55
      960
    8. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      6
      921
    9. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      870
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      850
    Aihe