Pyhyyttä

Hebr 12:14. Tavoitelkaa rauhaa kaikkien kanssa ja pyrkikää pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa.

Tämä kohta tuli mieleeni, kun silmäilin palstan kirjoituksia. Olipa viisaus kuinka korkeaa tahansa, olipa keksinnöt kuinka ainutlaatuisia, niillä ei ole mitään arvoa, jos pyrkimys rauhaan puuttuu.

Ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa.
Paavali neuvoo Timoteusta astumaan esille hyvällä ja sopimattomalla ajalla. En ole ihan varma, mitä sopimaton aika tarkoittaa.

Uskon kuitenkin, että se tarkoittaa seisomista uskossa Kristus-kalliolla silloinkin, kun se alkaa maksaa henkilökohtaisia uhrauksia.

Kristus ei siis tee kenestäkään terroristia, joka ei ota huomioon toisten ihmisten toiveita, eikä kehota lyömään isommalla astalolla, millä itse on saanut turpaansa.

Jumalan valtakunta on voitettu ja rakennettu kärsimällä, ei aiheuttamalla toiselle kärsimystä, Hän on esikuvamme. Jokaisen olisi hyvä katsella asioita tästä näkökulmasta.
Tätä haluaisin itsekkin oppia, siksi kirjoitin tämän avauksen.

41

930

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalan lapsi

      Ei, sitä tämä Jumalan sanan paikka ei tarkoita.
      Valhetta ei saa koskaan hyväksyä missään muodossa.

      Totuus on tekevä teidät vapaiksi. Jos totuus tekee jonkun rauhattomaksi, niin se on tavoittanut sen ihmispoloisen, jota on etsimässä vapauttaakseen, eli valheen vankeudessa elävän ihmisen.

      Maailma on täynnä hyviä näyttelijöitä, ja kärsimys ihmissuhteissa sen kautta vain lisääntyy. Jos totuus jää sanomatta se on heitteille jättöä. Pelko on useimmiten se syy miksi totuuden tietävä vaikenee siitä.

      Matt. 10:34   Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
      Matt. 10:35   Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
      Matt. 10:36   ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa.'
      Matt. 10:37   Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
      Matt. 10:38   ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.
      Matt. 10:39   Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
      Matt. 10:40   Joka ottaa tykönsä teidät, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa minut tykönsä, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt.
      Matt. 10:41   Joka profeetan ottaa tykönsä profeetan nimen tähden, saa profeetan palkan; ja joka vanhurskaan ottaa tykönsä vanhurskaan nimen tähden, saa vanhurskaan palkan.

    • Jumalan lapsi

      Matt. 3:7   Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille:

      "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?

      • Jumalan lapsi

        ___________


      • Johannes oli poikkeuksellinen henkilö. Hän sai tehtäväksi saarnata ja kastaa. Hän sai myös lupauksen, että siinä kasteen yhteydessä saa tunnistaa Messiaan.

        Itse olisin varovainen ottamaan Johanneksen aseita, koska se edellyttää Johanneksen voitelua, eli tehtävän saamista.

        En ole ihan varma mitä se olisi tänään, mutta miettimään jään.


      • Jumalan lapsi
        vihne kirjoitti:

        Johannes oli poikkeuksellinen henkilö. Hän sai tehtäväksi saarnata ja kastaa. Hän sai myös lupauksen, että siinä kasteen yhteydessä saa tunnistaa Messiaan.

        Itse olisin varovainen ottamaan Johanneksen aseita, koska se edellyttää Johanneksen voitelua, eli tehtävän saamista.

        En ole ihan varma mitä se olisi tänään, mutta miettimään jään.

        Et tiennyt! Et tunne Jumalan sanaa, mutta lueppa nyt jos saisit Jumalalta Pyhän Hengen kautta uskon lahjan. ->

        Matt. 11:11   Totisesti minä sanon teille:

        ei ole vaimoista syntyneitten joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja;
        ____________________________________________
        *) mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän.
        ____________________________________________


      • Jumalan lapsi
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Et tiennyt! Et tunne Jumalan sanaa, mutta lueppa nyt jos saisit Jumalalta Pyhän Hengen kautta uskon lahjan. ->

        Matt. 11:11   Totisesti minä sanon teille:

        ei ole vaimoista syntyneitten joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja;
        ____________________________________________
        *) mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän.
        ____________________________________________

        Luuk. 7:28   Minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukossa yhtäkään suurempaa kuin Johannes; ...

        *) mutta vähäisin Jumalan valtakunnassa on suurempi kuin hän.


      • Jumalan lapsi kirjoitti:

        Et tiennyt! Et tunne Jumalan sanaa, mutta lueppa nyt jos saisit Jumalalta Pyhän Hengen kautta uskon lahjan. ->

        Matt. 11:11   Totisesti minä sanon teille:

        ei ole vaimoista syntyneitten joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja;
        ____________________________________________
        *) mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän.
        ____________________________________________

        Saat olla niin iso tai pieni, kun haluat.

        Siitä en pidä, että määrittelet toisen ihmisen uskoa kovin hepposin perustein.


      • Armostauskova1
        vihne kirjoitti:

        Saat olla niin iso tai pieni, kun haluat.

        Siitä en pidä, että määrittelet toisen ihmisen uskoa kovin hepposin perustein.

        Ikävää ja täysin paikkaansa sopimatonta tekstiä.

        Hyvä olis tutkia omaa sydäntään siinäkin, miksi yhteys Kristusta vastaan saarnaaviin syntyy.


      • Johannes Kastaja
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Et tiennyt! Et tunne Jumalan sanaa, mutta lueppa nyt jos saisit Jumalalta Pyhän Hengen kautta uskon lahjan. ->

        Matt. 11:11   Totisesti minä sanon teille:

        ei ole vaimoista syntyneitten joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja;
        ____________________________________________
        *) mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän.
        ____________________________________________

        Kyllä nyt sotkeuduit pahasti omaan näppäryyteesi.


        *) mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän.

        Näillä sanoilla Vapahtaja tarkoittaa itseään, eikä ketään muuta. Hän on nöyrä ja hiljainen.

        Millä perusteilla juuri sinä olisit johannesta suurempi, kenties fyysisesti, mutta ei hengellisesti.


      • Siimeon
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Et tiennyt! Et tunne Jumalan sanaa, mutta lueppa nyt jos saisit Jumalalta Pyhän Hengen kautta uskon lahjan. ->

        Matt. 11:11   Totisesti minä sanon teille:

        ei ole vaimoista syntyneitten joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja;
        ____________________________________________
        *) mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän.
        ____________________________________________

        Raamattu taitaa sittenkin olla liian vaikea kirja ymmärtää järjellä.


      • Esa T
        Johannes Kastaja kirjoitti:

        Kyllä nyt sotkeuduit pahasti omaan näppäryyteesi.


        *) mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän.

        Näillä sanoilla Vapahtaja tarkoittaa itseään, eikä ketään muuta. Hän on nöyrä ja hiljainen.

        Millä perusteilla juuri sinä olisit johannesta suurempi, kenties fyysisesti, mutta ei hengellisesti.

        Juuri näin kuin sanot.

        >Näillä sanoilla Vapahtaja tarkoittaa itseään, eikä ketään muuta. Hän on nöyrä ja hiljainen.<

        Jeesus asuu meissä lihaksi tulleena, ja Jeesus puhuu siinä juuri itsestään.


      • Armostauskova1
        Esa T kirjoitti:

        Juuri näin kuin sanot.

        >Näillä sanoilla Vapahtaja tarkoittaa itseään, eikä ketään muuta. Hän on nöyrä ja hiljainen.<

        Jeesus asuu meissä lihaksi tulleena, ja Jeesus puhuu siinä juuri itsestään.

        Hengellisesti kuolleen on tietysti näitä vaikea käsittää.

        Jokainen uudestisyntynyt kristitty on Johannes Kastajaa suurempi, jos on kastettu ja uskomassa ylösnousseeseen Vapahtajaan.
        Kastaja oli vanhan liiton viimeinen, joskin edeltäjiään suurempi.

        Kadu sinäkin syntejäsi ja tee parannus omasta pyhyydestäsi, sillä armon aika on vielä läsnä.


      • asssoita
        Siimeon kirjoitti:

        Raamattu taitaa sittenkin olla liian vaikea kirja ymmärtää järjellä.

        Pitää tulla ensin pieneksi, että pääsee kasvamaan Johannesta suuremmaksi. Miten se onnistuu noinkin rikkaalta mieheltä, jonka pitäisi myydä kaikki?


      • Jumalan lapsi
        Johannes Kastaja kirjoitti:

        Kyllä nyt sotkeuduit pahasti omaan näppäryyteesi.


        *) mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän.

        Näillä sanoilla Vapahtaja tarkoittaa itseään, eikä ketään muuta. Hän on nöyrä ja hiljainen.

        Millä perusteilla juuri sinä olisit johannesta suurempi, kenties fyysisesti, mutta ei hengellisesti.

        Sinä sotkeennuit, minä en.

        Älä höpötä kun et tunne Jumalan sanaa.

        Etkö tosiaan tiedä sitä, että Jeesus on Herra, taivaassa ja maan päällä?? Herra ei ole vähäisin, vaan Kaikkivaltias Jumala.

        Kuinka kehtaat pilkata Jumalaa?


      • Juumalan lapsi
        Armostauskova1 kirjoitti:

        Hengellisesti kuolleen on tietysti näitä vaikea käsittää.

        Jokainen uudestisyntynyt kristitty on Johannes Kastajaa suurempi, jos on kastettu ja uskomassa ylösnousseeseen Vapahtajaan.
        Kastaja oli vanhan liiton viimeinen, joskin edeltäjiään suurempi.

        Kadu sinäkin syntejäsi ja tee parannus omasta pyhyydestäsi, sillä armon aika on vielä läsnä.

        Juuri näin! Hallelujaa kiitos Jeesus.


      • Jumalan lapsi
        Siimeon kirjoitti:

        Raamattu taitaa sittenkin olla liian vaikea kirja ymmärtää järjellä.

        Kuten taas näimme, se on järjelle MAHDOTON käsittää.


      • Jumalan lapsi
        vihne kirjoitti:

        Saat olla niin iso tai pieni, kun haluat.

        Siitä en pidä, että määrittelet toisen ihmisen uskoa kovin hepposin perustein.

        Luulen että jokainen uskova tietää ITSEKIN olevansa Johannesta suurempi. Siksi arvioin että uskoa ei ole, koska aloit palvoa ja ylistää Johannesta.

        Johannes tunnutaa ITSE että ei ole kelvollinen edes avaamaan Jeesuksen kengännauhoja, minä sentään olen hänen veljensä ja hänen TÄYDELLINEN pyhyytensä on minun.


      • Siimeon
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Et tiennyt! Et tunne Jumalan sanaa, mutta lueppa nyt jos saisit Jumalalta Pyhän Hengen kautta uskon lahjan. ->

        Matt. 11:11   Totisesti minä sanon teille:

        ei ole vaimoista syntyneitten joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja;
        ____________________________________________
        *) mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän.
        ____________________________________________

        Martti Luther korottaa eräässä puheessaan Johannes Kastajan olevan lähinnä suurin Kristusta. Mutta nyt näyttääkin että keskuudessamme on suuruus joka on kiilannut itsensä heidän väliin. Johannes sai Pyhän Hengen jo äidin kohdussa ollessaan niin kuin raamattu todistaa.
        Olet varmaan kirkon harjalla varo putoamasta. Et suinkaan ole etkä tule Johanneksen vertaiseksi koskaan.


      • Jumalan lapsi
        Siimeon kirjoitti:

        Martti Luther korottaa eräässä puheessaan Johannes Kastajan olevan lähinnä suurin Kristusta. Mutta nyt näyttääkin että keskuudessamme on suuruus joka on kiilannut itsensä heidän väliin. Johannes sai Pyhän Hengen jo äidin kohdussa ollessaan niin kuin raamattu todistaa.
        Olet varmaan kirkon harjalla varo putoamasta. Et suinkaan ole etkä tule Johanneksen vertaiseksi koskaan.

        Tunnustat siis julkisesti olevasi ulkopuolella Jumalan valtkunnan???

        Matt. 11:11   Totisesti minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja;

        mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän.
        ------------------

        Tee sinäkin parannus ja usko evankeliumi.
        ___________

        Minä olen Jumalan valtakunnassa ja olen EHDOTTOMASTI suurempi kuin Johannes. Sillä:
        vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän.

        Matt. 11:12   Mutta Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan,

        ... ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen.
        ===========================================
        Kohta 1.

        Matt. 11:18   Sillä Johannes tuli, hän ei syö eikä juo, ja he sanovat: 'Hänessä on riivaaja.'

        ============================================
        Kohta 2.

        Matt. 11:19   Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja he sanovat: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!' Ja viisaus on oikeaksi näytetty teoissansa."
        ==========================================

        Olet juuri samassa pimeydessä kun mooseksenuskoinen judaistit joka ei usko Jeesukseen!!!


      • rfgvbhnjmk,
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Tunnustat siis julkisesti olevasi ulkopuolella Jumalan valtkunnan???

        Matt. 11:11   Totisesti minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja;

        mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän.
        ------------------

        Tee sinäkin parannus ja usko evankeliumi.
        ___________

        Minä olen Jumalan valtakunnassa ja olen EHDOTTOMASTI suurempi kuin Johannes. Sillä:
        vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän.

        Matt. 11:12   Mutta Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan,

        ... ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen.
        ===========================================
        Kohta 1.

        Matt. 11:18   Sillä Johannes tuli, hän ei syö eikä juo, ja he sanovat: 'Hänessä on riivaaja.'

        ============================================
        Kohta 2.

        Matt. 11:19   Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja he sanovat: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!' Ja viisaus on oikeaksi näytetty teoissansa."
        ==========================================

        Olet juuri samassa pimeydessä kun mooseksenuskoinen judaistit joka ei usko Jeesukseen!!!

        Jeesus on varoittanut meitä Kristus sanan käyttäjistä, he ovat JEESUKSEN SANAN mukaan eksyttäjiä:

        4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

        Kristinuskoja on monta, yli 3000 kristinuskon suuntaa etsii harhautettuina ja eksytettyinä totuutta koskaan sitä löytämättä ja väärennettyä raamattua noin 24.000 eri tavalla tulkiten. Monia eksyttäjiä on ja heitä on monia...


      • Jumalan lapsi
        rfgvbhnjmk, kirjoitti:

        Jeesus on varoittanut meitä Kristus sanan käyttäjistä, he ovat JEESUKSEN SANAN mukaan eksyttäjiä:

        4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

        Kristinuskoja on monta, yli 3000 kristinuskon suuntaa etsii harhautettuina ja eksytettyinä totuutta koskaan sitä löytämättä ja väärennettyä raamattua noin 24.000 eri tavalla tulkiten. Monia eksyttäjiä on ja heitä on monia...

        Älä edes yritä valehdella. Jeesukseen Kristukseen autuutensa toivon panevat ovat ainoat taivaaseen menevät.

        Sinä olet matkalla helvettiin, ellei parannusta tule. Herra armossaan varjelkoo kaikkia lankeamasta epäuskoon. Ja nostakoon armossaan ylös ne jotka siellä jo ovat.


      • ertyuio
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Älä edes yritä valehdella. Jeesukseen Kristukseen autuutensa toivon panevat ovat ainoat taivaaseen menevät.

        Sinä olet matkalla helvettiin, ellei parannusta tule. Herra armossaan varjelkoo kaikkia lankeamasta epäuskoon. Ja nostakoon armossaan ylös ne jotka siellä jo ovat.

        Minulla oli tuk kantaani raamatusta. Sinulla se oli saatanallisuuden sielustasi.
        Ja kuten jo melkein muistat niin et tunne Jumala ja Jeesuksen Tahtoa edes, näin sen tunnustit:
        "Raamattu ei puhu Jumalan ja Jeesuksen tahdosta sanaakaan
        Kirjoittanut: Jumalan lapsi 13.10.2007 klo 15.36"


        Jeesus on varoittanut meitä Kristus sanan käyttäjistä, he ovat JEESUKSEN SANAN mukaan eksyttäjiä, olet yksi niistä:

        4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

        Kristinuskoja on monta, yli 3000 kristinuskon suuntaa etsii harhautettuina ja eksytettyinä totuutta koskaan sitä löytämättä ja väärennettyä raamattua noin 24.000 eri tavalla tulkiten. Monia eksyttäjiä on ja heitä on monia...


      • Jumalan lapsi
        ertyuio kirjoitti:

        Minulla oli tuk kantaani raamatusta. Sinulla se oli saatanallisuuden sielustasi.
        Ja kuten jo melkein muistat niin et tunne Jumala ja Jeesuksen Tahtoa edes, näin sen tunnustit:
        "Raamattu ei puhu Jumalan ja Jeesuksen tahdosta sanaakaan
        Kirjoittanut: Jumalan lapsi 13.10.2007 klo 15.36"


        Jeesus on varoittanut meitä Kristus sanan käyttäjistä, he ovat JEESUKSEN SANAN mukaan eksyttäjiä, olet yksi niistä:

        4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

        Kristinuskoja on monta, yli 3000 kristinuskon suuntaa etsii harhautettuina ja eksytettyinä totuutta koskaan sitä löytämättä ja väärennettyä raamattua noin 24.000 eri tavalla tulkiten. Monia eksyttäjiä on ja heitä on monia...

        Jos sinulla olisi Jumalan sana, olisit olisit uudestisyntynyt kristitty, sinä rakastaisit kaikkia meitä jotka olemme Jeesuksen Kristuksen kautta Jumalle syntyneet lapsiksi ja olemme taivaan perillisiä. Nyt sinä vihaat ja kadehdit Jumalan lapsia.
        Pilkkaat armon Henkeä, valehtelet kristinuskosta, pilkkaat Pyhiä Sakramentteja, pilkkaat Jeesusta Kristusta.

        Sinä raukka parka olet tiellä helvettiin ja se näkyy kyllä Raamatusta hyvin:

        Joh. 3:17   Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

        Joh. 3:18   Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; ...

        ... mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        ----------
        Jeesus Kristus Jumalan Poika Vapahtaja.
        Hallelujaa kiitos Jeesus.


      • dcfvghujikolp
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Jos sinulla olisi Jumalan sana, olisit olisit uudestisyntynyt kristitty, sinä rakastaisit kaikkia meitä jotka olemme Jeesuksen Kristuksen kautta Jumalle syntyneet lapsiksi ja olemme taivaan perillisiä. Nyt sinä vihaat ja kadehdit Jumalan lapsia.
        Pilkkaat armon Henkeä, valehtelet kristinuskosta, pilkkaat Pyhiä Sakramentteja, pilkkaat Jeesusta Kristusta.

        Sinä raukka parka olet tiellä helvettiin ja se näkyy kyllä Raamatusta hyvin:

        Joh. 3:17   Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

        Joh. 3:18   Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; ...

        ... mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        ----------
        Jeesus Kristus Jumalan Poika Vapahtaja.
        Hallelujaa kiitos Jeesus.

        Kiellätkö tämän raamatun kohdan jossa Jeesus on varoittanut meitä Kristus sanan käyttäjistä, he ovat JEESUKSEN SANAN mukaan eksyttäjiä????:

        4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

        Jos olet kristinuskon sanansaattajana Jumalan ja Jeesuksen asialla niin osoita raamatu UT:llä kristinuskon tekemät ja teettäämät murhat Jumalan ja Jeesuksen tahdoksi????

        Ellet sitä nyt tee, niin olet saatananan sanansaataja.
        Ja sen jo moneen kertaa todistaen, mm näin:

        "Raamattu ei puhu Jumalan ja Jeesuksen tahdosta sanaakaan
        Kirjoittanut: Jumalan lapsi 13.10.2007 klo 15.36"


      • Kristus on Jeesus
        dcfvghujikolp kirjoitti:

        Kiellätkö tämän raamatun kohdan jossa Jeesus on varoittanut meitä Kristus sanan käyttäjistä, he ovat JEESUKSEN SANAN mukaan eksyttäjiä????:

        4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

        Jos olet kristinuskon sanansaattajana Jumalan ja Jeesuksen asialla niin osoita raamatu UT:llä kristinuskon tekemät ja teettäämät murhat Jumalan ja Jeesuksen tahdoksi????

        Ellet sitä nyt tee, niin olet saatananan sanansaataja.
        Ja sen jo moneen kertaa todistaen, mm näin:

        "Raamattu ei puhu Jumalan ja Jeesuksen tahdosta sanaakaan
        Kirjoittanut: Jumalan lapsi 13.10.2007 klo 15.36"

        Jumalan tahto on usko Kristukseen.

        Kristus = voideltu = Jeshua = Jeesus.
        Turha synonyymeistä on riidellä.

        Kristus varoitti tosiaan, että tulee ihmisiä, jotka sanovat olevansa Kristus. Sellaisia ovat EsaT ja Matti E. Simonheimo täällä netissäkin.


    • mutta et

      Kirjoitat kauniisti herrasta ja kristuksesta mutta ilmeisesti epätietoisena mitä raamatussa sanotaan!

      HERRA:
      ====================
      Opetellaan käyttämään selviä nimiä kun ne kerran on olemassa; jookos? Kai meillä on yhteinen tavoite siinä mielessä, ettemme hyväksy harhauttajan keinoja!


      1 Moos. 4:1: "Minä olen saanut pojan Herran avulla."
      Ainoa Jumalan Poika on Jeesus! ja Jeesus ei syntynyt Mooseksen aikana =)

      2. Moos. 15:3 "Herra on sotamies; Herra on hänen nimensä."
      Saatanaa jumalana palveleva kristitty sotilas on herra, herra saatanan palvelija.

      Käsky 2
      Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
      Huom! Huomaa pilkun paikka, kyseessä on kaksi, siis herra ja Jumala.
      Tuossakaan ei tarvita herra sanaa muuta kuin piilosaatanallisuuden mukana olemiseksi.

      Katekismuksen selitys:
      Älä turhaan käytä Jumalasi nimeä, sillä Herra ei jätä sitä rankaisematta, joka turhaan käyttää hänen nimeään.

      Eli tuossa on jo todella julmaa saatanallisuutta Jumalaa kohtaan ja sitä vois ihan puhtaalla omalla tunnolla kutsua Jumalan pilkaksi jossa Jumalalta otetaan pois rangaistus oikeus! mutta herra (saatana) rankaisee jos herran (saatanan) nimen turhaan lausuu...

      KRITUS:
      =============
      Jeesus on varoittanut meitä Kristus sanan käyttäjistä, he ovat JEESUKSEN SANAN mukaan eksyttäjiä:

      4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
      5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

      Kristinuskoja on monta, yli 3000 kristinuskon suuntaa etsii harhautettuina ja eksytettyinä totuutta koskaan sitä löytämättä ja väärennettyä raamattua noin 24.000 eri tavalla tulkiten. Monia eksyttäjiä on ja heitä on monia...

      • Nyt olisi viisasta, että laittaisimme kantapäät vastakkain ja erkanisimme kauniisti, suosittelen lämpimästi.


      • yujikol
        vihne kirjoitti:

        Nyt olisi viisasta, että laittaisimme kantapäät vastakkain ja erkanisimme kauniisti, suosittelen lämpimästi.

        En ole ollutkaa sinun kans vaan olen ottanut kanttaa asiallisesti raamatun tuella teksteihisi.


    • Esa T

      Tämä oli mielestäni hieno avaus, ja myös todella sitä mitä kannattaa tavoitella ja pyrkiä.

      "Hebr 12:14. Tavoitelkaa rauhaa kaikkien kanssa ja pyrkikää pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa."

      Job sanoi kun koetukset oli loppu,"tähän asti olin kovakuulolta tunteneut Jumalan, mutta nyt olen nähnyt Jumalan."

      >Uskon kuitenkin, että se tarkoittaa seisomista uskossa Kristus-kalliolla silloinkin, kun se alkaa maksaa henkilökohtaisia uhrauksia.<

      Näin minäkin uskon, ja Jobin elämä oli tästä hyvä esimerkki. Hän maksoi henkilökohtaisia uhrauksia, ja sai sen myötä nähdä Jumalan.

      • olöä¨åpokj

        On tosi hieno. Kun ihmiskunta on kristinuskon jumalan voimalla tuhonnut itsensä niin sitä hienoutta passaa saatanan ihailla...


    • Matti E Simonaho

      Kesä ja heinä (kuu)

      "kesää he ei nää" koska kielessä on sarvipäitä ja sarvipää mielessä tekee sokeaksi SANOille.

      (kansankiria)

    • pit neuvostansa vaarin

      Aivan.
      Joko Vihne on ruvennut varmistelemaan, että pyhyyttä on tarpeeksi, jotta saisi nähdä Herran?
      Aloitus oli senverran mahtipontinen. Selvää hengenyhteyttä erääseen sylttytehtaaseen.

      Millä tavalla olet sitä pyhyyttä hankkinut?
      Kerro nyt meillekin!

      • Jumalan lapsi

        ___________


      • Minulla on sellainen käsitys, että näistä koneista tulevat kauniit sanat ulos yhtä helposti kuin ilkeät.

        Siinä on tämän palstan osalle riittävästi pyhyyttä, kun kirjoittelemme toisiamme kunnioittaen ihmisinä.

        Raamatun sanalle en voi muuta, kuin uskoa se sellaisenaan. Jos joku voi jotain muuta, en pane hanttiin, se olisi turhaa.


      • 9iuyfghuji
        vihne kirjoitti:

        Minulla on sellainen käsitys, että näistä koneista tulevat kauniit sanat ulos yhtä helposti kuin ilkeät.

        Siinä on tämän palstan osalle riittävästi pyhyyttä, kun kirjoittelemme toisiamme kunnioittaen ihmisinä.

        Raamatun sanalle en voi muuta, kuin uskoa se sellaisenaan. Jos joku voi jotain muuta, en pane hanttiin, se olisi turhaa.

        Kirjoitit:
        "Raamatun sanalle en voi muuta, kuin uskoa se sellaisenaan. Jos joku voi jotain muuta, en pane hanttiin, se olisi turhaa. "

        Ja tuo pitää paikkansa älä tapa käskyäkin tulkittaessa. El kristinusko on murhaajan ja murhauttaja herrakseen saatanan osoittanut.

        Ja kyllä meidän on uskovattava raamatussa olevaa Jeesuksen sanaa kun Hän todistaa, että kristus sanan käyttäjät ovat harhauttajia.
        Jeesus on varoittanut meitä Kristus sanan käyttäjistä, he ovat JEESUKSEN SANAN mukaan eksyttäjiä:

        4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.


      • Jumalan lapsi
        vihne kirjoitti:

        Minulla on sellainen käsitys, että näistä koneista tulevat kauniit sanat ulos yhtä helposti kuin ilkeät.

        Siinä on tämän palstan osalle riittävästi pyhyyttä, kun kirjoittelemme toisiamme kunnioittaen ihmisinä.

        Raamatun sanalle en voi muuta, kuin uskoa se sellaisenaan. Jos joku voi jotain muuta, en pane hanttiin, se olisi turhaa.

        Parannussaarna sattuu syntiä rakastavaa ihmistä.
        Mutta Jumalan sanassa on armo laupeus ja rauha sille aina tarjolla joka tahtoo ottaa Jeesuksen veressä puhdistuksen synneistään. Niitäkin on ollut jotka tarvitsevat Kristuksen vanhurskauden pelastuakseen, kiitos Herralle.


    • Aamulla, kun heräsin, tuli mieleeni ajatus jonka jaan.

      Keskusteluissa käy helposti niin, että intensiivinen keskustelu muuttuu kiistelyksi.

      Keskustelu säilyy keskustelun rajojen sisällä niin kauan, kun yritetään saada toiene ihminen ymmärtämään oma näkökanta. Kuitenkin toistuvat yritykset saavat helposti hermostumaan ja silloin tarkoitukseksi tulee toisen voittaminen sanailussa.

      Havaitsin näin käyneen Laki/Pyhä Henki-avauksessa, jossa olen itse osapuolena.

      Tämä ilmiö tulee esille hrätyksien syntymisessä. Hertätys tulee usein tavallaan uskovien ihmisten joukkoon ja se saa aikaan muutosvastarintaa. Samalla havaitaan, että herätykseen sisältyy myös osa kapinaa, joka sa aikaan sanallista materiaalia, joka ei aina olisi niin julkaisukelpoista.

      • Jumalan lapsi

        Minä en yritä syöttää omaa näkökantaani, vaan sitä jonka olen Raamatustani lukenut ja uskonut, ja uskomisen kautta olen saanut kokea ihmeellisen Jumalan voiman ja valtakunnan.

        Mutta tässä on pikemminkin mielestäni kysymys fyysisestä kokemisesta ja kehon tunteista.

        Kun lapsena kastettu Jumalan lapseksi otettu ihminen lankeaa pois uskosta ja näin menettää yhteyden Jumalaan.

        Tällainen ihminen usein kokee hyvin voimakkaana sen, kun hän saa monien ehkä hyvin vaikeidenkin koettelemusten kautta uudelleen tuon kadotetun uskon lahjan, ja yhteys Jumalaan palaa kokemustasolle.

        Moni on silloin sanonut syntyneensä uudesti.
        No ei se syntiä ole niin sanoa, kokemuksena tuo kasteen armoliittoon palaaminen tuntuu varmasti siltä, että minä synnyin uuteen elämään. On siis kysymys fyysisestä kokemuksesta. Kukaan ei väitä kokemusta vääräksi. Jumalan sanan mukainen ilmaisu se ei ole, sii teologisesti oikea ilmaisu. Mutta ei se oikeuta siitä kiistelemään, koska pelastettu sen sillä tavalla on kokenut.

        Todellisuudessa hän ei silloin syntynyt kun usko tuli, vaan hän oli kadonnut ja jälleen tuli Jumalan löytämäksi SANAN KAUTTA.

        "Hän oli kuollut, ja VIRKOSI eloon" kuten Raamattu asian vertauksessa ilmaisee. "Hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt."

        !!! Ja niin he rupesivat riemuitsemaan !!!

        Yhdessä muiden pelastettujen kanssa he rupesivat riemuitsemaan.

        Mutta miten???

        Syötetyn vasikan Jeesuksen Kristuksen ympärillä.
        Näin ei vähennä riemua vaikka joku käyttää vähän eri sanoja kunhan pelastuksen toiso on kokonaan Jeesuksessa Kristuksessa, silloin me kaikki olemme yhtä jotka hänessä olemme Lunastetut synnin ja kuoleman vankeudesta Jumalan lasten iloon ja vapauteen.


      • Jumalan lapsi
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Minä en yritä syöttää omaa näkökantaani, vaan sitä jonka olen Raamatustani lukenut ja uskonut, ja uskomisen kautta olen saanut kokea ihmeellisen Jumalan voiman ja valtakunnan.

        Mutta tässä on pikemminkin mielestäni kysymys fyysisestä kokemisesta ja kehon tunteista.

        Kun lapsena kastettu Jumalan lapseksi otettu ihminen lankeaa pois uskosta ja näin menettää yhteyden Jumalaan.

        Tällainen ihminen usein kokee hyvin voimakkaana sen, kun hän saa monien ehkä hyvin vaikeidenkin koettelemusten kautta uudelleen tuon kadotetun uskon lahjan, ja yhteys Jumalaan palaa kokemustasolle.

        Moni on silloin sanonut syntyneensä uudesti.
        No ei se syntiä ole niin sanoa, kokemuksena tuo kasteen armoliittoon palaaminen tuntuu varmasti siltä, että minä synnyin uuteen elämään. On siis kysymys fyysisestä kokemuksesta. Kukaan ei väitä kokemusta vääräksi. Jumalan sanan mukainen ilmaisu se ei ole, sii teologisesti oikea ilmaisu. Mutta ei se oikeuta siitä kiistelemään, koska pelastettu sen sillä tavalla on kokenut.

        Todellisuudessa hän ei silloin syntynyt kun usko tuli, vaan hän oli kadonnut ja jälleen tuli Jumalan löytämäksi SANAN KAUTTA.

        "Hän oli kuollut, ja VIRKOSI eloon" kuten Raamattu asian vertauksessa ilmaisee. "Hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt."

        !!! Ja niin he rupesivat riemuitsemaan !!!

        Yhdessä muiden pelastettujen kanssa he rupesivat riemuitsemaan.

        Mutta miten???

        Syötetyn vasikan Jeesuksen Kristuksen ympärillä.
        Näin ei vähennä riemua vaikka joku käyttää vähän eri sanoja kunhan pelastuksen toiso on kokonaan Jeesuksessa Kristuksessa, silloin me kaikki olemme yhtä jotka hänessä olemme Lunastetut synnin ja kuoleman vankeudesta Jumalan lasten iloon ja vapauteen.

        Jeesus ei todellakaan vapauttanut meitä synnin orjuudesta uudelleen synnin orjiksi, vaan että me hänessä kasvaisimme ja Jumalan sanaan juurtuisimme. Se tarkoittaa kiistatta pyrkimistä elää Jumalan tahdon mukaista elämää. Ja se tarkoittaa myös rakkautta Jumalaan, josta seuraa rakkaus kaikkia muista Jumalasta syntyneitä kohtaan.


      • 89io0plöå

        Muutosvastarintta tunne syntyy kun joutuu sielullisesti tilanteeseen jossa opittu harhaoppi meinaa joutua Jumalan ja Jeesuksen Tahdon vuoksi pois suljettavaksi.
        Vapaasti Jumalan ja Jeesuksen Tahtoa viljelevallä sielulla ei tuollaisia tunteita ole vaan varmuun vallitsee.


      • Jumalan lapsi
        89io0plöå kirjoitti:

        Muutosvastarintta tunne syntyy kun joutuu sielullisesti tilanteeseen jossa opittu harhaoppi meinaa joutua Jumalan ja Jeesuksen Tahdon vuoksi pois suljettavaksi.
        Vapaasti Jumalan ja Jeesuksen Tahtoa viljelevallä sielulla ei tuollaisia tunteita ole vaan varmuun vallitsee.

        Se on ainakin ihan varma asia, että jos ei Jumalan armo jonka Jeesuksen Kristuksen sovintokuolema tuottaa kelpaa, niin on edessä helvetti. Se on varma asia myös sinun taauksessasi Kristuksen pilkkaaja ja Jumalan sanan mälvääjä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      348
      4594
    2. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      28
      2875
    3. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      93
      1959
    4. Herätys nyt vittu!

      Laihduta hyvänen aika
      Ikävä
      134
      1895
    5. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      31
      1825
    6. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      39
      1713
    7. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      31
      1623
    8. Hävetkäämme!

      Rydman saa jatkaa. Hymyili leveästi haastattelujen aikana. Mikä meissä on vikana kun tuollainen "mies" ministerinä?
      Perussuomalaiset
      110
      1424
    9. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1319
    10. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      177
      1292
    Aihe