Kankaanpään autoliikkeet

Driven Driver

Niin, ajattelin päivittää kulkupelini, mistä liikkeestä saa parhaat diilit nykyään? Uuden karheaa käytettyä hakisin, ja oma auto menisi vaihdossa.

11

1478

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Buy-1

      Servon Pentiltä otat tarjouksen, niin ei tartte kiertää muualla. Ja jälkimarkkinointi huoltoineen pelaa kiitettävästi.Sinne tullaan kauempaakin, koska asiakas on siellä tyytyväinen. P.S toripäivinä välillä täytekaakkukahvit!

      • ratsuni

        ..oli..ettei vaan mainos tullut kyseisestä liikkeestä..


      • mökkijorma

        kyllä siellä kauppoja on moni yrittänyt tehdä, mutta oma auto on ainakin kerran hinnoiteltu väärin, kun ei ole myyjä kuullut puoliakaan auton tietoja...sama kuulo-ongelma ollut hidastamassa kaupantekoa muillakin. moni ajaa muutenkin servon porin toimipisteeseen hieromaan kauppaa...on ne myyjät nähty täällä käpykylässä.


      • saksan mies

        Kankaanpään autotalo kuuluu niihin autoliikkeisiin etten mene muuta kuin katsomaan autoluojuksen autojen hinnat, autoluojuksen autojen hinnat on autotalon autojen ikkunoilla. VERTAA HINTAA isolla ja mustavalkoinen epätarkka kuva samasta automallista mutta useimmiten uudemmasta ja paremmin varustellusta autosta. Näin autotalo huijaa vanhempaa väkeä tekemään autokaupat heillä. Surkeaa toimii, jopa ala-arvoista kilpailua autotalon puolelta.


    • ammattilainen

      tämän autotalo viestin oli kirjoittanu penan poika porista?

      • Avaa ehkä kohta

        Joku kertoi että Kälviäisen Auto Oy laajentaa toimintaa Kankaanpäähän. Mielenkiintoista nähdä miten tälläinen voimakkaasti kasvava ketju menestyy pikkupaikkakunnalla. Onkohan Kankaanpäästä tulossa jonkin näköinen autokauppa-paikkakunta hiukan Huittisten malliin? Varmasti olis kaikkien autoliikkeiden etu tuollainen.


      • täällä lisää
        Avaa ehkä kohta kirjoitti:

        Joku kertoi että Kälviäisen Auto Oy laajentaa toimintaa Kankaanpäähän. Mielenkiintoista nähdä miten tälläinen voimakkaasti kasvava ketju menestyy pikkupaikkakunnalla. Onkohan Kankaanpäästä tulossa jonkin näköinen autokauppa-paikkakunta hiukan Huittisten malliin? Varmasti olis kaikkien autoliikkeiden etu tuollainen.

        "Kyllähän se on niin että tuollaista tuhannen auton kenttää ei tarvitse markkinoida. Näkyyhän se muutenkin, aina suihkukoneisiin asti" naurahtaa toimitusjohtaja Kälviäinen.

        "Työpaikkaliikuntaamme on se, kun asiakas tulee myymälään ja haluaa nähdä sen kentän toisella puolella olevan auton. Myyjät ovatkin leikillään sanoneet tarvitsevansa skootteria noutaakseen asiakkaalle auton. Minä kehotin pojat lenkille!"

        Kälviäinen piirtää ilmaan laajoja kaaria, ja jopa hieman kiihtyy kun toimittaja jatkaa kyselemistä markkinoinnista.

        "Markkinointi on tarpeellista, mutta jos myynti vetää niin ettei ehditä toimittaa, niin turhahan siinä on enää markkinoida! Mitä se muuta silloin on kuin rahan hukkaamista? Ja kauppaa pitää ostaa tehdä. Pelkkä mainos ei myy yhtäkään autoa!"


      • Steptronic
        täällä lisää kirjoitti:

        "Kyllähän se on niin että tuollaista tuhannen auton kenttää ei tarvitse markkinoida. Näkyyhän se muutenkin, aina suihkukoneisiin asti" naurahtaa toimitusjohtaja Kälviäinen.

        "Työpaikkaliikuntaamme on se, kun asiakas tulee myymälään ja haluaa nähdä sen kentän toisella puolella olevan auton. Myyjät ovatkin leikillään sanoneet tarvitsevansa skootteria noutaakseen asiakkaalle auton. Minä kehotin pojat lenkille!"

        Kälviäinen piirtää ilmaan laajoja kaaria, ja jopa hieman kiihtyy kun toimittaja jatkaa kyselemistä markkinoinnista.

        "Markkinointi on tarpeellista, mutta jos myynti vetää niin ettei ehditä toimittaa, niin turhahan siinä on enää markkinoida! Mitä se muuta silloin on kuin rahan hukkaamista? Ja kauppaa pitää ostaa tehdä. Pelkkä mainos ei myy yhtäkään autoa!"

        Saa nähdä miten muuttaa Kälviäisen agressiivinen
        hinnoittelu autokaupan rakennetta Suomessa. Tuottavuus perustuu kuulemma varasyton vinhaan kiertonopeuteen ja myyjien äärimmäiseen kurinlaisuuteen. Paikanhakijat joutuvat kuulemma Cooperin testiin ja etunijapunnerruksiin ennen valintaa.Kälviäinen seuraa valvontakameralla heidän toimintaansa ja asiakas on huomioitava heti kun hän on saapunut liikkeeseen. "Ei meiltaä miestä pois päästetä ennekuin sille jotain myydään" mottona Kälviäisellä. Pitkän linjan kauppamies, kulkenut isoisänsä mukana pitkin Suomea myymässä kaikkea vispilöistä armeijan ylijäämä panssarivaunuihin asti.


      • Huomasin yhden tekstin
        Steptronic kirjoitti:

        Saa nähdä miten muuttaa Kälviäisen agressiivinen
        hinnoittelu autokaupan rakennetta Suomessa. Tuottavuus perustuu kuulemma varasyton vinhaan kiertonopeuteen ja myyjien äärimmäiseen kurinlaisuuteen. Paikanhakijat joutuvat kuulemma Cooperin testiin ja etunijapunnerruksiin ennen valintaa.Kälviäinen seuraa valvontakameralla heidän toimintaansa ja asiakas on huomioitava heti kun hän on saapunut liikkeeseen. "Ei meiltaä miestä pois päästetä ennekuin sille jotain myydään" mottona Kälviäisellä. Pitkän linjan kauppamies, kulkenut isoisänsä mukana pitkin Suomea myymässä kaikkea vispilöistä armeijan ylijäämä panssarivaunuihin asti.

        Eli kyllä Kälviäinen on businessmies.

        "Kälviäisen autoliike sai alkusanansa käytännössä Tamperelaisessa opiskelija-asuntolassa hurjalla nousukaudella, 1980-luvun alkupuolella. Kälviäinen opiskeli tällöin Tampereen kauppakorkeakoulssa, ja huomasi että suurella osalla kurssitovereista oli vähän varoja, mutta sitäkin kovempi innostus oman auton hankkimiseen. Tämähän oli ns. juppi-aikaa jolloin ostettiin muskeliveneitä luotolla, ja katseltiin Insider-elokuvaa televisiosta. Siihen aikaan ei ollut todellakaan muotia liikkua kävellen tai polkupyörällä, vaan auto piti olla, ja mahdollisimman iso sellainen.

        "Minulla oli siihen aikaan ajoittain ikävä takaisin Uuteenkaupunkiin, mutta keksin mielestäni hauskan idean, millä lievittää sitä" toteaa Kälviäinen. "Uudessakaupungissahan oli tuohon aikaan todella paljon Talbot-merkkisiä autoja, koska niitä valmistettiin Saabin tehtailla, ja henkilökunta sai ostaa auton uutena edulliseen hintaan. Lisäksi ne olivat siihen aikaan hintaansa nähden isoja ja näyttäviä autoja, jotka kuitenkin menettivät arvoaan käytettyinä aika nopeasti, varsinkin Uudessakaupungissa, missä tarjonta oli tämän merkin kohdalla ylisuurta."

        "Löysin paikallisista autoliikeistä helposti käytettyjä Talboteja, jotka ostin pois könttäsummalla. Sen jälkeen maalipinnat myllytettiin, ja tarvittaessa näkyvimmat pinnat maalattiin uudestaan. Toki tekniikkakin käytiin läpi, muttei niin uusissa autoissa tietysti paljon vikoja ollutkaan. Autot olivat siis käytännössä melkein uuden veroisia ja näköisiä."

        "Kesän aikana otin sitten yhteyttä muutamiin kurssitovereihini. Aika oli tismalleen oikea koska he olivat alkaneet saada kohtalaista palkkaa kesätöistään, ja lopulle löytyi markkinoilta helppoa rahaa. Tein jokaiselle yksilöllisen tarjouksen Talbotista, mutta jätin kertomatta sen että olin myymässä heidän kurssitovereilleenkin saman merkkistä autoa. Myynti sujui helposti, koska autot olivat fiksattuina ja pienillä lisävarusteilla todella upean näköisiä!"

        "Kun palasin kesäloman jälkeen takaisin Tampereelle, oli luentosalista avautuva maisema kuin suoraan Uudestakaupungista; parkkipaikalla oli vierekkäin sulassa sovussa, ja hyvin kiillotettuina, kaiken kaikkiaan 5 Talbotia. Ja minulla lukukauden opiskelurahat tienattuna"


      • 1510GLS Vip
        Huomasin yhden tekstin kirjoitti:

        Eli kyllä Kälviäinen on businessmies.

        "Kälviäisen autoliike sai alkusanansa käytännössä Tamperelaisessa opiskelija-asuntolassa hurjalla nousukaudella, 1980-luvun alkupuolella. Kälviäinen opiskeli tällöin Tampereen kauppakorkeakoulssa, ja huomasi että suurella osalla kurssitovereista oli vähän varoja, mutta sitäkin kovempi innostus oman auton hankkimiseen. Tämähän oli ns. juppi-aikaa jolloin ostettiin muskeliveneitä luotolla, ja katseltiin Insider-elokuvaa televisiosta. Siihen aikaan ei ollut todellakaan muotia liikkua kävellen tai polkupyörällä, vaan auto piti olla, ja mahdollisimman iso sellainen.

        "Minulla oli siihen aikaan ajoittain ikävä takaisin Uuteenkaupunkiin, mutta keksin mielestäni hauskan idean, millä lievittää sitä" toteaa Kälviäinen. "Uudessakaupungissahan oli tuohon aikaan todella paljon Talbot-merkkisiä autoja, koska niitä valmistettiin Saabin tehtailla, ja henkilökunta sai ostaa auton uutena edulliseen hintaan. Lisäksi ne olivat siihen aikaan hintaansa nähden isoja ja näyttäviä autoja, jotka kuitenkin menettivät arvoaan käytettyinä aika nopeasti, varsinkin Uudessakaupungissa, missä tarjonta oli tämän merkin kohdalla ylisuurta."

        "Löysin paikallisista autoliikeistä helposti käytettyjä Talboteja, jotka ostin pois könttäsummalla. Sen jälkeen maalipinnat myllytettiin, ja tarvittaessa näkyvimmat pinnat maalattiin uudestaan. Toki tekniikkakin käytiin läpi, muttei niin uusissa autoissa tietysti paljon vikoja ollutkaan. Autot olivat siis käytännössä melkein uuden veroisia ja näköisiä."

        "Kesän aikana otin sitten yhteyttä muutamiin kurssitovereihini. Aika oli tismalleen oikea koska he olivat alkaneet saada kohtalaista palkkaa kesätöistään, ja lopulle löytyi markkinoilta helppoa rahaa. Tein jokaiselle yksilöllisen tarjouksen Talbotista, mutta jätin kertomatta sen että olin myymässä heidän kurssitovereilleenkin saman merkkistä autoa. Myynti sujui helposti, koska autot olivat fiksattuina ja pienillä lisävarusteilla todella upean näköisiä!"

        "Kun palasin kesäloman jälkeen takaisin Tampereelle, oli luentosalista avautuva maisema kuin suoraan Uudestakaupungista; parkkipaikalla oli vierekkäin sulassa sovussa, ja hyvin kiillotettuina, kaiken kaikkiaan 5 Talbotia. Ja minulla lukukauden opiskelurahat tienattuna"

        Läheltä Kälviäisen menestystarinaa seuranneena voin sanoa, ettei hän ole mitään ilmaiseksi tai suhteilla saanut. Opiskeluaikan jakoi Aamulehteä aamuyöstä ja illat myi pyörillä varustetusta kukkakioskista kukkia Tampereen seudun urheilutapahtumissa. Se mies ei paljoa kerinnyt nukkumaan. Vaihteli Talboteilla pohjanmaalla jo ensimmäisen mersunsa, mattokauppiaan vanhan ,mustan 200D:n.Mutta mersu kumminkin ja aina parkkeerasi sen rehtorin parkkiruudun viereen.Niin ja Cavalet -salkku sillä oli aina rekvisiittana,vaikkei siellä mitään opintoihin liittyvää ollutkaan sisällä.


      • Businesmies taitaa olla
        1510GLS Vip kirjoitti:

        Läheltä Kälviäisen menestystarinaa seuranneena voin sanoa, ettei hän ole mitään ilmaiseksi tai suhteilla saanut. Opiskeluaikan jakoi Aamulehteä aamuyöstä ja illat myi pyörillä varustetusta kukkakioskista kukkia Tampereen seudun urheilutapahtumissa. Se mies ei paljoa kerinnyt nukkumaan. Vaihteli Talboteilla pohjanmaalla jo ensimmäisen mersunsa, mattokauppiaan vanhan ,mustan 200D:n.Mutta mersu kumminkin ja aina parkkeerasi sen rehtorin parkkiruudun viereen.Niin ja Cavalet -salkku sillä oli aina rekvisiittana,vaikkei siellä mitään opintoihin liittyvää ollutkaan sisällä.

        Hienoa jos Kankaanpäähän tulee!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei sua enään tunnista

      Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      79
      4204
    2. Huomenet naiselle

      Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      49
      3563
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

      Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      51
      2521
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

      Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      344
      2031
    5. Mitä tapahtuu

      Syksyllä?
      Ikävä
      140
      1779
    6. Kaikesta muusta

      Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1695
    7. Ikävöin sua

      Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      13
      1501
    8. Etsin vastaantulevista sua

      Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1427
    9. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

      Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      12
      1319
    10. Olet huippunainen

      Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      46
      1253
    Aihe