Heippa.
kaksi viikkoa sitten minulta löydettiin patti rinnasta ja sen seurauksena menin ultraääneen, ja näytepala otettiin samalla. Eilen tuli lääkäriltä varmistus soitti että patti on fidroadenooma eli hyvä laatunen sidekudoskasvain. Lääkäri kuitenkin sanoi että voit jatkaa rauhassa elämääsi,patille ei tehdä mitään. Itselläni on kuitenkin todella vahva tunne että haluan poistattaa sen, koska kaikki ylämääränen on ylimäärästä ja altistaa ties mille. ka joyenkin tuntuu että pääsen yli täsät vasta kun se on poissa minusta.Miten teillä muilla on tomittu saman kasvaimen kanssa?? Se on läpimitalta 1,7 senttiä, en osaa sanoa onko pieni tai suuri. Toiseksi kävin yksityisellä uä, onkohan minun mahdollista saada kunnalliseen lähetettä leikattavaksi, onko tietoa? vai pitääkö homma hoitaa loppuun yksityisellä missä se on havaittukkin?
Kertookaa minulle, jos on jonkinlaisia kokemuksia.
kiitos :)
fibroadenooma
5
853
Vastaukset
- toinen tyttö 23
Itselleni on tehty sama diagnoosi ja samalla tavalla yksityisellä puolella. Yksityinen laittoi lähetteen julkiselle puolelle leikkausta varten ja vastaukseksi tuli, että alle 3cm fibroadenoomaa ei leikata julkisilla varoilla..Fibroadenooman ei nykytiedon valossa altista yhtään millekään vaan sen muuttuminen syöväksi on ihan yhtä todennäköistä kuin tavallisen kudoksen muuttuminen. Ainoa ongellma kyseisessä kasvaimessa on se, että he voi heikentää aidon syöpäkasvaimen havaitsemista tunnustelemalla, jos syöpä nimittäin sattuisi tulemaan jonnekin sen lähettyville, mikä on tietenkin epätodennäköistä.
- kokemusta on
Itselläni tehtiin aikoinaan kunnallisella ohut-
neulabiobsia (-04) ja todettiin hyvälaatuiseksi
,eikä mitään jälkiseurantaa ,kävin myös yksityisellä varmuudeksi,sama vastaus.
Nyt -07 todettiin pahanlaatuiseksi,rintaleikkaus
(osa kainalot)tehty.
Joten kannattaa...
- todettiin
fibroadenooma rinnassa 2v sitten kun olin tunnustellut möykyn. UÄ tehtiin yksityisellä, kasvain oli mulla vajaat 2 cm. Ei sitä poistettu kun se kerran on hyvänlaatuinen, se jäi paikalleen eikä asia mua mitenkään vaivaa. Mutta tietenkin jos kasvain syö sulta yöunet, se kannattaa poistattaa. En usko, että sitä julkisella psyykkisistä syistä leikataan, mutta ethän mitään menetä jos kysyt.
- Tyttö 23
Kiitos teille kaikille asiallisista viesteistä.
Pitää hiukan pohtia ja kysellä mitä poistattaminen maksaa yksityisellä puolella.
Kiitos paljon :) - arjuska47
Tyttö 23 kirjoitti:
Kiitos teille kaikille asiallisista viesteistä.
Pitää hiukan pohtia ja kysellä mitä poistattaminen maksaa yksityisellä puolella.
Kiitos paljon :)hei minulta löytyi sentin pampula rinnasta, otettiin kaksi kertaa ohutneulanäyte, tulokset negatiivisia ja nyt se leikataan kahden viikon sisällä pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604546Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt352089Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1611481- 1651468
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti481462Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2581257Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1951169- 2031112
- 801037
- 631011