Punoitus ja kuumotus!

punakuono

Toisinaan naamani alkaa punoittaa ja kuumottaa..enkä tiedä syytä :( Nyt huomasin että voisiko kyseessä ollla joku ruoka-aine mikä voi saada sen aikaan..
Voiko esim.kahvi,maito tuotteet tai leipä saada aikaan punoitusta ja kuumoitusta kasvoille?
Tiedän olevani allerginen hadelmille, vihanneksille ja sinapille..
jos joku tietää tämmöisistä asioista olisin todella kiitollinen! :)

7

5638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuunuu30

      Mulla alkaa naama punoittaa ja kuumottaa maitotuotteista. Lisäksi iho saattaa mennä pienille näppylöille nenän alueelta. Ennenkuin tajusin, mistä se tulee, oli naamani jatkuvasti punoittava ja herkkä. Syön edelleen esim. juustoa, mutta jäätelöt, jogurtit jne. olen korvannut soijatuotteilla. Ja kahvi on juotava mustana. Allergiatesteissä ei ole löytynyt mitään. Siitepölyaikaan kärsin myös ristiallergioista.

    • ongelmainen

      mulla on ollu noin puol vuotta ongelmana tuo punotus ja kuumotus, mikä on ihan sietämätöntä. ihotautilääkäri laitto mut prick-testeihin, mutten sen perusteella oo allerginen ruoka-aineille. en oo kuullukkaan että maito vois aiheuttaa tollasta. haluaisin todellaki löytää vastauksen tähän vaivaan! mulla vaan on silleen, että se punotus ja kuumotus tulee millon vaan ja missä vaan, eikä sillä oo tietääkseni mitään yhteyttä ruoka-aikoihin. jos ois tuo maitorupi, niin pitäskö oireitten tulla aina maitotuotteita syödessä/juodessa? tai yleensäkki jos ois jollekki ruoka-aineelle allerginen, niin pitäskö oireitten tulla aina niitten syönnin jälkeen? vai voiko se vaikutus olla jotenki pitkäkestosta, että punotuskuumotus voi sitte tulla millon vaan vaikkei ois vähään aikaan sitä tuotetta syönykkään..? vihaan tätä ongelmaa!!!!:( ja elämää tän ongelman kans.

    • punoittaa

      minulla ainakin tiettyjen juttujen syönnin jälkeen (n.10min)alkaa posket helottaa ja kuumottaa..olen pistänyt sen joidenkin Mausteiden piikkiin..mutta mikä tahansa ruoka aine voi sen aiheuttaa just noin jos on sille allerginen tai yliherkkä..nämä on niitä salapoliisi juttuj..mutta tosiaan itseni kohdalla epäilen mausteita koska se helotus tulee tiettyjen pullien tai ruokien jälkeen..joskus jopa jokin karkki..

      • Sheela

        Hei vaan :)
        Mahtaisiko kyseessä olla ruusufinni?
        Mulla samat oireet ja hoidettu ruusufinninä..
        Pahimmat punotuksen aiheuttajat on liika kahvi,mausteet,äkäiset alkoholijuomat,etikkaiset tuotteet esim:paprikat säilöttynä.. ja karkeista pahimpaan joukkoon kuuluu turkin pippurit..(aah niin ihania)
        Että tälleen täältä..


    • puna tulkku

      söin raparperia naamani alkoi punotaa

    • histamiiniallergia

      Oisko kyseessa histamiiniallergia. Katso oireet googlesta.

    • nloln

      Mulla ihan samoja oireita, olen myös miettinyt mistä mahtaa johtua. Todella ärsyttävä vaiva, tuntuu aika tukalalta eikä kyllä näytäkkään kovin kauniilta :o Kyllä mullakin noita allergioita on todettu lapsena... mutta olen miettinyt oisko tää tullut tyyliin mausteista? Tai jostain. Pitäisi varmaan käydä testeissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11201
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3123
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2974
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1734
    9. 85
      1698
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe