Toisinaan naamani alkaa punoittaa ja kuumottaa..enkä tiedä syytä :( Nyt huomasin että voisiko kyseessä ollla joku ruoka-aine mikä voi saada sen aikaan..
Voiko esim.kahvi,maito tuotteet tai leipä saada aikaan punoitusta ja kuumoitusta kasvoille?
Tiedän olevani allerginen hadelmille, vihanneksille ja sinapille..
jos joku tietää tämmöisistä asioista olisin todella kiitollinen! :)
Punoitus ja kuumotus!
7
5999
Vastaukset
- nuunuu30
Mulla alkaa naama punoittaa ja kuumottaa maitotuotteista. Lisäksi iho saattaa mennä pienille näppylöille nenän alueelta. Ennenkuin tajusin, mistä se tulee, oli naamani jatkuvasti punoittava ja herkkä. Syön edelleen esim. juustoa, mutta jäätelöt, jogurtit jne. olen korvannut soijatuotteilla. Ja kahvi on juotava mustana. Allergiatesteissä ei ole löytynyt mitään. Siitepölyaikaan kärsin myös ristiallergioista.
- ongelmainen
mulla on ollu noin puol vuotta ongelmana tuo punotus ja kuumotus, mikä on ihan sietämätöntä. ihotautilääkäri laitto mut prick-testeihin, mutten sen perusteella oo allerginen ruoka-aineille. en oo kuullukkaan että maito vois aiheuttaa tollasta. haluaisin todellaki löytää vastauksen tähän vaivaan! mulla vaan on silleen, että se punotus ja kuumotus tulee millon vaan ja missä vaan, eikä sillä oo tietääkseni mitään yhteyttä ruoka-aikoihin. jos ois tuo maitorupi, niin pitäskö oireitten tulla aina maitotuotteita syödessä/juodessa? tai yleensäkki jos ois jollekki ruoka-aineelle allerginen, niin pitäskö oireitten tulla aina niitten syönnin jälkeen? vai voiko se vaikutus olla jotenki pitkäkestosta, että punotuskuumotus voi sitte tulla millon vaan vaikkei ois vähään aikaan sitä tuotetta syönykkään..? vihaan tätä ongelmaa!!!!:( ja elämää tän ongelman kans.
- punoittaa
minulla ainakin tiettyjen juttujen syönnin jälkeen (n.10min)alkaa posket helottaa ja kuumottaa..olen pistänyt sen joidenkin Mausteiden piikkiin..mutta mikä tahansa ruoka aine voi sen aiheuttaa just noin jos on sille allerginen tai yliherkkä..nämä on niitä salapoliisi juttuj..mutta tosiaan itseni kohdalla epäilen mausteita koska se helotus tulee tiettyjen pullien tai ruokien jälkeen..joskus jopa jokin karkki..
- Sheela
Hei vaan :)
Mahtaisiko kyseessä olla ruusufinni?
Mulla samat oireet ja hoidettu ruusufinninä..
Pahimmat punotuksen aiheuttajat on liika kahvi,mausteet,äkäiset alkoholijuomat,etikkaiset tuotteet esim:paprikat säilöttynä.. ja karkeista pahimpaan joukkoon kuuluu turkin pippurit..(aah niin ihania)
Että tälleen täältä..
- puna tulkku
söin raparperia naamani alkoi punotaa
- histamiiniallergia
Oisko kyseessa histamiiniallergia. Katso oireet googlesta.
- nloln
Mulla ihan samoja oireita, olen myös miettinyt mistä mahtaa johtua. Todella ärsyttävä vaiva, tuntuu aika tukalalta eikä kyllä näytäkkään kovin kauniilta :o Kyllä mullakin noita allergioita on todettu lapsena... mutta olen miettinyt oisko tää tullut tyyliin mausteista? Tai jostain. Pitäisi varmaan käydä testeissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113545MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja611002Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60833- 171824
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768