Punoitus ja kuumotus!

punakuono

Toisinaan naamani alkaa punoittaa ja kuumottaa..enkä tiedä syytä :( Nyt huomasin että voisiko kyseessä ollla joku ruoka-aine mikä voi saada sen aikaan..
Voiko esim.kahvi,maito tuotteet tai leipä saada aikaan punoitusta ja kuumoitusta kasvoille?
Tiedän olevani allerginen hadelmille, vihanneksille ja sinapille..
jos joku tietää tämmöisistä asioista olisin todella kiitollinen! :)

7

6395

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuunuu30

Mulla alkaa naama punoittaa ja kuumottaa maitotuotteista. Lisäksi iho saattaa mennä pienille näppylöille nenän alueelta. Ennenkuin tajusin, mistä se tulee, oli naamani jatkuvasti punoittava ja herkkä. Syön edelleen esim. juustoa, mutta jäätelöt, jogurtit jne. olen korvannut soijatuotteilla. Ja kahvi on juotava mustana. Allergiatesteissä ei ole löytynyt mitään. Siitepölyaikaan kärsin myös ristiallergioista.

• ongelmainen

mulla on ollu noin puol vuotta ongelmana tuo punotus ja kuumotus, mikä on ihan sietämätöntä. ihotautilääkäri laitto mut prick-testeihin, mutten sen perusteella oo allerginen ruoka-aineille. en oo kuullukkaan että maito vois aiheuttaa tollasta. haluaisin todellaki löytää vastauksen tähän vaivaan! mulla vaan on silleen, että se punotus ja kuumotus tulee millon vaan ja missä vaan, eikä sillä oo tietääkseni mitään yhteyttä ruoka-aikoihin. jos ois tuo maitorupi, niin pitäskö oireitten tulla aina maitotuotteita syödessä/juodessa? tai yleensäkki jos ois jollekki ruoka-aineelle allerginen, niin pitäskö oireitten tulla aina niitten syönnin jälkeen? vai voiko se vaikutus olla jotenki pitkäkestosta, että punotuskuumotus voi sitte tulla millon vaan vaikkei ois vähään aikaan sitä tuotetta syönykkään..? vihaan tätä ongelmaa!!!!:( ja elämää tän ongelman kans.

• punoittaa

minulla ainakin tiettyjen juttujen syönnin jälkeen (n.10min)alkaa posket helottaa ja kuumottaa..olen pistänyt sen joidenkin Mausteiden piikkiin..mutta mikä tahansa ruoka aine voi sen aiheuttaa just noin jos on sille allerginen tai yliherkkä..nämä on niitä salapoliisi juttuj..mutta tosiaan itseni kohdalla epäilen mausteita koska se helotus tulee tiettyjen pullien tai ruokien jälkeen..joskus jopa jokin karkki..

• Sheela

Hei vaan :)
        Mahtaisiko kyseessä olla ruusufinni?
        Mulla samat oireet ja hoidettu ruusufinninä..
        Pahimmat punotuksen aiheuttajat on liika kahvi,mausteet,äkäiset alkoholijuomat,etikkaiset tuotteet esim:paprikat säilöttynä.. ja karkeista pahimpaan joukkoon kuuluu turkin pippurit..(aah niin ihania)
        Että tälleen täältä..

• puna tulkku

söin raparperia naamani alkoi punotaa

• histamiiniallergia

Oisko kyseessa histamiiniallergia. Katso oireet googlesta.

• nloln

Mulla ihan samoja oireita, olen myös miettinyt mistä mahtaa johtua. Todella ärsyttävä vaiva, tuntuu aika tukalalta eikä kyllä näytäkkään kovin kauniilta :o Kyllä mullakin noita allergioita on todettu lapsena... mutta olen miettinyt oisko tää tullut tyyliin mausteista? Tai jostain. Pitäisi varmaan käydä testeissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      53
      907
    2. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      64
      657
    3. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      55
      650
    4. Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan

Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli
      Jämsä
      46
      589
    5. Olen luovuttanut

Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik
      Ikävä
      33
      563
    6. En välitä sinusta yhtään

Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.
      Ikävä
      32
      528
    7. Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"

Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      513
    8. Hyvä ihminen

Koetko olevasi hyvä ihminen ja kohteletko toisia arvostavasti?
      Ikävä
      75
      457
    9. Ei se nainen edes oo

mitenkään nätti 🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      37
      446
    10. Nainen. Onko meissä

Sinusta jotain samaa? Näköä tai luonteenpiirteitä? Utelias
      Ikävä
      33