Toisinaan naamani alkaa punoittaa ja kuumottaa..enkä tiedä syytä :( Nyt huomasin että voisiko kyseessä ollla joku ruoka-aine mikä voi saada sen aikaan..
Voiko esim.kahvi,maito tuotteet tai leipä saada aikaan punoitusta ja kuumoitusta kasvoille?
Tiedän olevani allerginen hadelmille, vihanneksille ja sinapille..
jos joku tietää tämmöisistä asioista olisin todella kiitollinen! :)
Punoitus ja kuumotus!
7
6164
Vastaukset
- nuunuu30
Mulla alkaa naama punoittaa ja kuumottaa maitotuotteista. Lisäksi iho saattaa mennä pienille näppylöille nenän alueelta. Ennenkuin tajusin, mistä se tulee, oli naamani jatkuvasti punoittava ja herkkä. Syön edelleen esim. juustoa, mutta jäätelöt, jogurtit jne. olen korvannut soijatuotteilla. Ja kahvi on juotava mustana. Allergiatesteissä ei ole löytynyt mitään. Siitepölyaikaan kärsin myös ristiallergioista.
- ongelmainen
mulla on ollu noin puol vuotta ongelmana tuo punotus ja kuumotus, mikä on ihan sietämätöntä. ihotautilääkäri laitto mut prick-testeihin, mutten sen perusteella oo allerginen ruoka-aineille. en oo kuullukkaan että maito vois aiheuttaa tollasta. haluaisin todellaki löytää vastauksen tähän vaivaan! mulla vaan on silleen, että se punotus ja kuumotus tulee millon vaan ja missä vaan, eikä sillä oo tietääkseni mitään yhteyttä ruoka-aikoihin. jos ois tuo maitorupi, niin pitäskö oireitten tulla aina maitotuotteita syödessä/juodessa? tai yleensäkki jos ois jollekki ruoka-aineelle allerginen, niin pitäskö oireitten tulla aina niitten syönnin jälkeen? vai voiko se vaikutus olla jotenki pitkäkestosta, että punotuskuumotus voi sitte tulla millon vaan vaikkei ois vähään aikaan sitä tuotetta syönykkään..? vihaan tätä ongelmaa!!!!:( ja elämää tän ongelman kans.
- punoittaa
minulla ainakin tiettyjen juttujen syönnin jälkeen (n.10min)alkaa posket helottaa ja kuumottaa..olen pistänyt sen joidenkin Mausteiden piikkiin..mutta mikä tahansa ruoka aine voi sen aiheuttaa just noin jos on sille allerginen tai yliherkkä..nämä on niitä salapoliisi juttuj..mutta tosiaan itseni kohdalla epäilen mausteita koska se helotus tulee tiettyjen pullien tai ruokien jälkeen..joskus jopa jokin karkki..
- Sheela
Hei vaan :)
Mahtaisiko kyseessä olla ruusufinni?
Mulla samat oireet ja hoidettu ruusufinninä..
Pahimmat punotuksen aiheuttajat on liika kahvi,mausteet,äkäiset alkoholijuomat,etikkaiset tuotteet esim:paprikat säilöttynä.. ja karkeista pahimpaan joukkoon kuuluu turkin pippurit..(aah niin ihania)
Että tälleen täältä..
- puna tulkku
söin raparperia naamani alkoi punotaa
- histamiiniallergia
Oisko kyseessa histamiiniallergia. Katso oireet googlesta.
- nloln
Mulla ihan samoja oireita, olen myös miettinyt mistä mahtaa johtua. Todella ärsyttävä vaiva, tuntuu aika tukalalta eikä kyllä näytäkkään kovin kauniilta :o Kyllä mullakin noita allergioita on todettu lapsena... mutta olen miettinyt oisko tää tullut tyyliin mausteista? Tai jostain. Pitäisi varmaan käydä testeissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865