oon oikeesti ihan kamalan epätoivonen tän asian suhteen. En tiiä, että söisinkö 350 kaloria päivässä VAI 900 kaloria päivässä.... Haluan oikeasti laihtua noin 13 kiloa Joulukuun puoleen väliin mennessä.
JOS söisin sen 350 kaloria päivässä niin aina keskiviikkoisin söisin kuitenkin 1000 kaloria hyvän aineenvaihdunnan ylläpitämiseksi. Mutta JOS syönkin sen 900 kcal per päivä niin sillon en keskiviikkosin pidä mitään "herkkupäivää". Aloitan myös juomaan paljon vihreetä teetä, kumman tahansa sitten noista valitsenkaan.... Huomiseksi pitäisi olla päätös valmiin, että syönkö sen 350kcal vai 900 kcal.
Minulla saattaa hiukan enemmän kallistua tuonne 350 kaloriin per päivä, jotenkin vain nautin siitä näläntunteesta ja tuo 900 kaloria tuntuu niin paljolta.... Mutta en vielä ole varma.
Kertokaa kumman valitsen??? Painoa on nytten n.60 kiloa!! ja pituutta vain 163cm.. joten kohta saavat läskit kyytiä!
350 KCAL VAI 900 KCAL?
8
1961
Vastaukset
- ...
Ei kumpikaan! Ota huomioon asiat, jotka itse tiedät. Ikäsi, pituutesi, painosi, ruumiinrakenteesi. Ja laske sen mukaan, paljon sinun tulisi OIKEASTI syödä ja liikkua päivässä. 350 ja 900 kcal on AIVAN liian vähän! Kuluta enemmän kaloreita, kuin syöt. Mutta älä sentään liikaa. Pidä järki kädessä, muuten on syömishäiriö lähellä. Sanon näin, koska syömsihäiriön kanssa ei sitten olekaan hauskaa. :/
- valitsisin
900 kaloria ilman herkkupäivää, koska joinain päivinä tohon yhdeksäänsataankin saa ängettyä jätskin tai patukan, korvaamalla esim. leipää hedelmillä tai kasviksilla. 350 kaloria ja herkkupäivä opettaa sut kärsimään ja mässäämään ja vaikka se vähän aikaa toimiskin, niin ongelmia tulee, tiedän kokemuksesta, herkutteluhimo tuleekin joka toinen päivä ja herkkuja menee paljon enemmän kuin 1000 kaloria!
Laihdut varmasti ihan yhtä paljon 900 kuin tolla toisella systeemilläkin, ja jos on niin että herkkupäivän puuttuminen rupeaa rassaamaan, niin voit olla ihan varma, että se rassaa jo kahden päivän jälkeen 350:ssa kalorissa. Herkkupäivä ja kituminen on varma tie sille ettei paino pysy pysyvästi pois, ja jos joku sanoo muuta, niin ei ole vielä kauaa kokeillut, elämä on pidempi kuin yksi tai kaksi vuotta.
Ja vielä: kituminen ja mässypäivä on myös varma tie siihen, että lihakset vaihtuu rasvakudokseksi ja se jos mikä hidastaa aineenvaihduntaa ja kehittelee selluliittia.
900 kalorilla/vrk laihdut varmasti. - tavote
Ilmottelepa tänne aina välillä, et miten laihdutus onnistuu. Oon just saman kokonen ku sä ja tavoitekin ois sama. Ois kiva kuulla, et miten sul etenee.
- Mad.onna
Alkaa harrasamaan liikuntaa, jollet harrasta jo, ellei sinulle sitten vaa'an lukema ole kaikki kaikessaan. Liikunnalla sinusta tulee hyvän näköinen (lue kiinteä). Kitu kuurilla saa painonsa kyllä pieneksi, mutta läski senkun löllyy, kun lihakset ovat lähteneet. Kulutuksesi on ainakin 1400 vaikka makaisit koko päivän sängyssä. Sen verran menee hengitykseen ruumiin lämpimänä pitoon yms.
Jos et mitään hikiliikuntaa harrasta vaikkaisin peruskulutukseksesi jotakin 1600 ja 1900 väliltä.
Tuo 900kcal on aika raju vähännys puhumattakaan 350. Voit vain syyttää itseäsi, jos sorrut herkkuihin ja huomaat jonkin ajan kuluttua olevasi laiha läski. Jotkut 500kcal:in miikat ovat hyvät jos liikut. Jos harrastat liikuntaa vaikka kolme kertaa viikossa ja syöt jonkun 1400kcl niin laihdut ihan pommin varmasti ja näytät nopeammin paremmalta, kuin millään alle tonnin kitukuureilla.
Nimittäin kokemusta on kuinka on pärjätty kello kuuteen asti teellä ja salaatilla ja sen jälkeen vedetty patongit, jogurtit ja murot poikineen... - alkuperäinen kirjoittaja
Mad.onna kirjoitti:
Alkaa harrasamaan liikuntaa, jollet harrasta jo, ellei sinulle sitten vaa'an lukema ole kaikki kaikessaan. Liikunnalla sinusta tulee hyvän näköinen (lue kiinteä). Kitu kuurilla saa painonsa kyllä pieneksi, mutta läski senkun löllyy, kun lihakset ovat lähteneet. Kulutuksesi on ainakin 1400 vaikka makaisit koko päivän sängyssä. Sen verran menee hengitykseen ruumiin lämpimänä pitoon yms.
Jos et mitään hikiliikuntaa harrasta vaikkaisin peruskulutukseksesi jotakin 1600 ja 1900 väliltä.
Tuo 900kcal on aika raju vähännys puhumattakaan 350. Voit vain syyttää itseäsi, jos sorrut herkkuihin ja huomaat jonkin ajan kuluttua olevasi laiha läski. Jotkut 500kcal:in miikat ovat hyvät jos liikut. Jos harrastat liikuntaa vaikka kolme kertaa viikossa ja syöt jonkun 1400kcl niin laihdut ihan pommin varmasti ja näytät nopeammin paremmalta, kuin millään alle tonnin kitukuureilla.
Nimittäin kokemusta on kuinka on pärjätty kello kuuteen asti teellä ja salaatilla ja sen jälkeen vedetty patongit, jogurtit ja murot poikineen...Että aina
maanantaisin: 500 kcal
tiistaisin: 400 kcal
keskiviikkoisin: 1000 kcal
torstaisin: 800 kcal
perjantaisin: 400 kcal
lauantaisin:600 kcal
sunnuntaisin: 1000 kcal
Että, se olisi vähän niinkuin noitten kahden vaihtoehdon väliltä.. Toisina päivinä syön vähän enemmän kuin toisina ja niin se aineenvaihduntakin jaksaa toimia paremmin..?
Liikuntaa saan ainakin noin 2 tuntia viikossa (koulun liikkatunit) Käyn myös aina välillä lenkillä n. 3 kilometriä hölkkää... mutta se ei ole ihan varmaa, kun nytten alka jo tulemaan niin kylmä ettei voi lähteä hupparilla, muttei myöskään millään "toppatakilla" :D mitä te laitatte päälle nykyään kun lähdette lenkille? :D - ánanyymi
alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:
Että aina
maanantaisin: 500 kcal
tiistaisin: 400 kcal
keskiviikkoisin: 1000 kcal
torstaisin: 800 kcal
perjantaisin: 400 kcal
lauantaisin:600 kcal
sunnuntaisin: 1000 kcal
Että, se olisi vähän niinkuin noitten kahden vaihtoehdon väliltä.. Toisina päivinä syön vähän enemmän kuin toisina ja niin se aineenvaihduntakin jaksaa toimia paremmin..?
Liikuntaa saan ainakin noin 2 tuntia viikossa (koulun liikkatunit) Käyn myös aina välillä lenkillä n. 3 kilometriä hölkkää... mutta se ei ole ihan varmaa, kun nytten alka jo tulemaan niin kylmä ettei voi lähteä hupparilla, muttei myöskään millään "toppatakilla" :D mitä te laitatte päälle nykyään kun lähdette lenkille? :DMiten voit laittaa sille ettet mene lenkille syyksi että on liian kylmä ?! Ja en halua mitenkään ilkeä olla, mutta minulla se on vain niin pakonomaista että vaikka sataa kaatamalla niin lenkille on lähdettävä.
Jos on liian kylmä hupparilla ja liian kuuma takilla, yritän sulloa hupparin alle mahdollisimman paljon. 2 pitkähihaista t-paitaa ja huppari sillä pärjää johonkin asti ja sit seuraava vaihe mulla on tuulitakki ja siitä vielä pari paitaa tuulitakin alle. Kyllä mä aina jotain löydän lenkille päälle ja jos en löydä nii sitten lähen kylmissänji. lenkille on kuitenkin mentävä ! :D - lenklenk
ánanyymi kirjoitti:
Miten voit laittaa sille ettet mene lenkille syyksi että on liian kylmä ?! Ja en halua mitenkään ilkeä olla, mutta minulla se on vain niin pakonomaista että vaikka sataa kaatamalla niin lenkille on lähdettävä.
Jos on liian kylmä hupparilla ja liian kuuma takilla, yritän sulloa hupparin alle mahdollisimman paljon. 2 pitkähihaista t-paitaa ja huppari sillä pärjää johonkin asti ja sit seuraava vaihe mulla on tuulitakki ja siitä vielä pari paitaa tuulitakin alle. Kyllä mä aina jotain löydän lenkille päälle ja jos en löydä nii sitten lähen kylmissänji. lenkille on kuitenkin mentävä ! :DLenkille mennää satoi tai paistoi. Siitä ei saa luistaa millää verukkeella. (En siis viittaa mitenkään topicin aloittajaan tällä)
Mutta tunnen itseäni jo niin hyvin, etten anna itseni kertaakaan luistaa syömisieni tai urheilun suhteen. Tiedän, että mulle jää siitä helposti tapa :/
hyvä laittaa toppatakki, kun tulee kuuma niin hiki nousee paremmi pintaan - kyllä :D
ánanyymi kirjoitti:
Miten voit laittaa sille ettet mene lenkille syyksi että on liian kylmä ?! Ja en halua mitenkään ilkeä olla, mutta minulla se on vain niin pakonomaista että vaikka sataa kaatamalla niin lenkille on lähdettävä.
Jos on liian kylmä hupparilla ja liian kuuma takilla, yritän sulloa hupparin alle mahdollisimman paljon. 2 pitkähihaista t-paitaa ja huppari sillä pärjää johonkin asti ja sit seuraava vaihe mulla on tuulitakki ja siitä vielä pari paitaa tuulitakin alle. Kyllä mä aina jotain löydän lenkille päälle ja jos en löydä nii sitten lähen kylmissänji. lenkille on kuitenkin mentävä ! :DMullakin on ihan pakko mennä lenkille, oli sää mikä tahansa tai oli tilanne mikä tahansa. Mulle tulee kauhee omatunto jos en mee lenkille ja jätän välii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi294958Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan2574708Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä524405Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"
Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos662400Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon
Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt461828Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu241771Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont171738Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi771694Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!
Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva131442- 1051427