Äiti aina sanoi

siivoa jälkesi

Olen monesti oppinut, että tämä oli elämänviisaus.

5

386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sara10

      tulipa kivoja muistoja mieleen. Mummini motto oli:"Toimita talosi".

      Viisaita elämänohjeita nämä....

    • järjestelijä

      Järjestys torppaan, sanotaan ainakin siviilielämässä. Sekin lienee niitä äitien kalliita opetuksia. Kotiin on aina ollut hyvä palata, sillä siellä vallitsi järjestys.

      Nuorenparin elämässä esiintyy helposti skismaa, jos toinen tulee kaaoksesta, toinen järjestyksen maailmasta. Liian väsynyt tai jopa mielenterveysongelmainen ei jaksa eikä huomaa pitää yllä järjestystä.

      On hyvä välivuosi nuorelle ihmiselle käydä talouskoulu tai emäntäkoulu. Järjestyksentaito tulee harjoiteltua samalla.

      Puhun kokemuksesta, sillä elämäni aikana olen käynyt viisi sen alan eriasteista koulua. Pöydän- ja lattianpesuharjoituksista se alkoi ja lopulta työura päättyi paperilla järjestelyyn.

      • ajastin

        Vie mennessäs, tuo tullessas. Mitä sitä tyhjää kulkee.


      • ajastin kirjoitti:

        Vie mennessäs, tuo tullessas. Mitä sitä tyhjää kulkee.

        Mummoni aina sanoi: Köyhän ei kannata ostaa halpaa!Minullekin sanoi:Säästä ja osta kunnollista,vaikka olisi kalliimpaa,sillä muuten olet aina ilman. Minusta, se on ollut jatkuvasti
        varteenotettava neuvo!


      • lasten teon suhteen
        irkku-37 kirjoitti:

        Mummoni aina sanoi: Köyhän ei kannata ostaa halpaa!Minullekin sanoi:Säästä ja osta kunnollista,vaikka olisi kalliimpaa,sillä muuten olet aina ilman. Minusta, se on ollut jatkuvasti
        varteenotettava neuvo!

        tuo lause: SIIVOA JÄLKESI!

        Eli: JOS TEET lapsen, kasvata se aikuiseksi!

        Älä jätä sitä jälkeesi tosta vaan, että huolehtikoonpa joku yksinään, jos pystyy.

        Opettakaa se omien jälkeläistenne nuorille miehille!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      413
      8867
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2384
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      37
      1748
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1619
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      86
      1380
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1322
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      359
      1201
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      18
      1073
    9. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      125
      1049
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1022
    Aihe