Onko kenelläkään MITÄÄN tietoa käytetäänkö RANOPRIN -lääkitystä ahdistus/paniikki/jännitys tiloissa?
Vaikuttavana aineena on propranolol (beetasalpaaja).
Olen ajatellut kokeilla pienellä annostuksella (20mgxvrk) lääkettä itselleni vaikkei sitä varsinaisesti juuri minulle olekaan määrätty. (tiedän riskit)
Kiitos jos joku tunnisti lääkkeen!
RANOPRIN?
5
5846
Vastaukset 5
- tuolla vaikuttavalla aineella
markkinoilla oleva. Käytetään, jännityksen fyysisiin oireisiin, psyykkisiinhän se ei tietenkään vaikuta mitenkään.
Kai olet sitten huomioinut kaikki mahdolliset kontraindikaatiot? Mm. astma jne. - lentomatkaa
sulle.nautilääkkeesi varovasti ettei seuraasi iskeydy rovasti.
- mmallikas
Käsittääkseni sitä voi käyttää jos jännittää paljon, mutta se ei vaikuta mitenkään psyykkisesti. Ainoastaan fyysisesti, jos kädet tärisevät tms.
Itse popsin sitä säännöllisesti käsien vapinan takia. - Anonyymi
minulle määrättiin ranoprin 40mg x3=120mg/vrk aamulla 40mg päivällä 40mg illalla 40mg ei ole sen jälkeen kädet vapissut!, eikä hikoiluttanut!. Toimii!vieläkin olen syönyt vuosikausia hieman haittavaikutuksia (kylmät kädet)
- Anonyymi
Olen sen hyväksi havainnut. Käytän sitä ehkäisemään kasvojeni punehtumista, joka voi ilmetä sosiaalisissa tilanteissa ja lämpötilamiutoksissa, varsinkin kun siirryn kylmästä lämpimään. Lisäksi laitan kasvoilleni rasvavoiteita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1241415
Costa Rica on tympeän makuinen kahvi
Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain1011352Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1491315Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.2441199Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,571066- 691012
Vieläkään ei voi opiskella kursseja korkeakoulussa?
Vaikka lakiin tehty muutos hän ei saanut opiskella työttömyystuella. https://yle.fi/a/74-20244925161001- 83901
Onkin niin, että olet hulluna minuun
mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S42730- 66724
- 37656
- 42630
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin15588- 101587
- 34575
Suolahden ostokeskus
Kiinteistöyhtiö konkurssissa. Taisi jäädä vastikkeet maksamatta eräällä yrittäjällä.45550Jälleen näin nainen unta sinusta
Aika usein tulet uniini, enkä tiedä, mitä se tahtoo minulle sanoa. Tällä kertaa en ollut kotonasi, vaan ulkona jossain t28549En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40548- 65518
- 92505