RANOPRIN?

ahdistukseen

Onko kenelläkään MITÄÄN tietoa käytetäänkö RANOPRIN -lääkitystä ahdistus/paniikki/jännitys tiloissa?
Vaikuttavana aineena on propranolol (beetasalpaaja).
Olen ajatellut kokeilla pienellä annostuksella (20mgxvrk) lääkettä itselleni vaikkei sitä varsinaisesti juuri minulle olekaan määrätty. (tiedän riskit)

Kiitos jos joku tunnisti lääkkeen!

5

5185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuolla vaikuttavalla aineella

markkinoilla oleva. Käytetään, jännityksen fyysisiin oireisiin, psyykkisiinhän se ei tietenkään vaikuta mitenkään.
      Kai olet sitten huomioinut kaikki mahdolliset kontraindikaatiot? Mm. astma jne.

• lentomatkaa

sulle.nautilääkkeesi varovasti ettei seuraasi iskeydy rovasti.

• mmallikas

Käsittääkseni sitä voi käyttää jos jännittää paljon, mutta se ei vaikuta mitenkään psyykkisesti. Ainoastaan fyysisesti, jos kädet tärisevät tms.
      Itse popsin sitä säännöllisesti käsien vapinan takia.

• Anonyymi

minulle määrättiin ranoprin 40mg x3=120mg/vrk aamulla 40mg päivällä 40mg illalla 40mg ei ole sen jälkeen kädet vapissut!, eikä hikoiluttanut!. Toimii!vieläkin olen syönyt vuosikausia hieman haittavaikutuksia (kylmät kädet)

• Anonyymi

Olen sen hyväksi havainnut. Käytän sitä ehkäisemään kasvojeni punehtumista, joka voi ilmetä sosiaalisissa tilanteissa ja lämpötilamiutoksissa, varsinkin kun siirryn kylmästä lämpimään. Lisäksi laitan kasvoilleni rasvavoiteita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      95
      2133
    2. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1388
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1350
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      29
      1298
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1223
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      337
      1028
    7. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      965
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      55
      896
    9. 122
      787
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      776
    Aihe