RANOPRIN?

ahdistukseen

Onko kenelläkään MITÄÄN tietoa käytetäänkö RANOPRIN -lääkitystä ahdistus/paniikki/jännitys tiloissa?
Vaikuttavana aineena on propranolol (beetasalpaaja).
Olen ajatellut kokeilla pienellä annostuksella (20mgxvrk) lääkettä itselleni vaikkei sitä varsinaisesti juuri minulle olekaan määrätty. (tiedän riskit)

Kiitos jos joku tunnisti lääkkeen!

5

5836

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuolla vaikuttavalla aineella

markkinoilla oleva. Käytetään, jännityksen fyysisiin oireisiin, psyykkisiinhän se ei tietenkään vaikuta mitenkään.
      Kai olet sitten huomioinut kaikki mahdolliset kontraindikaatiot? Mm. astma jne.

• lentomatkaa

sulle.nautilääkkeesi varovasti ettei seuraasi iskeydy rovasti.

• mmallikas

Käsittääkseni sitä voi käyttää jos jännittää paljon, mutta se ei vaikuta mitenkään psyykkisesti. Ainoastaan fyysisesti, jos kädet tärisevät tms.
      Itse popsin sitä säännöllisesti käsien vapinan takia.

• Anonyymi

minulle määrättiin ranoprin 40mg x3=120mg/vrk aamulla 40mg päivällä 40mg illalla 40mg ei ole sen jälkeen kädet vapissut!, eikä hikoiluttanut!. Toimii!vieläkin olen syönyt vuosikausia hieman haittavaikutuksia (kylmät kädet)

• Anonyymi

Olen sen hyväksi havainnut. Käytän sitä ehkäisemään kasvojeni punehtumista, joka voi ilmetä sosiaalisissa tilanteissa ja lämpötilamiutoksissa, varsinkin kun siirryn kylmästä lämpimään. Lisäksi laitan kasvoilleni rasvavoiteita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      90
      1328
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      45
      677
    3. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä
      20
      639
    4. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      51
      582
    5. Mikä kaivatussasi

on pahinta?
      Tunteet
      46
      569
    6. Sinisilmäiselle tutulle miehelle

Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit
      Ikävä
      38
      549
    7. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      70
      541
    8. Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön

Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o
      Sinkut
      132
      538
    9. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      41
      512
    10. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      176
      478
    Aihe