Onko kenelläkään MITÄÄN tietoa käytetäänkö RANOPRIN -lääkitystä ahdistus/paniikki/jännitys tiloissa?
Vaikuttavana aineena on propranolol (beetasalpaaja).
Olen ajatellut kokeilla pienellä annostuksella (20mgxvrk) lääkettä itselleni vaikkei sitä varsinaisesti juuri minulle olekaan määrätty. (tiedän riskit)
Kiitos jos joku tunnisti lääkkeen!
RANOPRIN?
5
5822
Vastaukset 5
- tuolla vaikuttavalla aineella
markkinoilla oleva. Käytetään, jännityksen fyysisiin oireisiin, psyykkisiinhän se ei tietenkään vaikuta mitenkään.
Kai olet sitten huomioinut kaikki mahdolliset kontraindikaatiot? Mm. astma jne. - lentomatkaa
sulle.nautilääkkeesi varovasti ettei seuraasi iskeydy rovasti.
- mmallikas
Käsittääkseni sitä voi käyttää jos jännittää paljon, mutta se ei vaikuta mitenkään psyykkisesti. Ainoastaan fyysisesti, jos kädet tärisevät tms.
Itse popsin sitä säännöllisesti käsien vapinan takia. - Anonyymi
minulle määrättiin ranoprin 40mg x3=120mg/vrk aamulla 40mg päivällä 40mg illalla 40mg ei ole sen jälkeen kädet vapissut!, eikä hikoiluttanut!. Toimii!vieläkin olen syönyt vuosikausia hieman haittavaikutuksia (kylmät kädet)
- Anonyymi
Olen sen hyväksi havainnut. Käytän sitä ehkäisemään kasvojeni punehtumista, joka voi ilmetä sosiaalisissa tilanteissa ja lämpötilamiutoksissa, varsinkin kun siirryn kylmästä lämpimään. Lisäksi laitan kasvoilleni rasvavoiteita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars1331835Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois233894Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.145874- 77804
Töysä otsikoissa
Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!36802- 55751
Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su47737- 85671
Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä65651Mistäkö haaveilen
Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä29561