Onko kenelläkään MITÄÄN tietoa käytetäänkö RANOPRIN -lääkitystä ahdistus/paniikki/jännitys tiloissa?
Vaikuttavana aineena on propranolol (beetasalpaaja).
Olen ajatellut kokeilla pienellä annostuksella (20mgxvrk) lääkettä itselleni vaikkei sitä varsinaisesti juuri minulle olekaan määrätty. (tiedän riskit)
Kiitos jos joku tunnisti lääkkeen!
RANOPRIN?
5
4885
Vastaukset
- tuolla vaikuttavalla aineella
markkinoilla oleva. Käytetään, jännityksen fyysisiin oireisiin, psyykkisiinhän se ei tietenkään vaikuta mitenkään.
Kai olet sitten huomioinut kaikki mahdolliset kontraindikaatiot? Mm. astma jne. - lentomatkaa
sulle.nautilääkkeesi varovasti ettei seuraasi iskeydy rovasti.
- mmallikas
Käsittääkseni sitä voi käyttää jos jännittää paljon, mutta se ei vaikuta mitenkään psyykkisesti. Ainoastaan fyysisesti, jos kädet tärisevät tms.
Itse popsin sitä säännöllisesti käsien vapinan takia. - Anonyymi
minulle määrättiin ranoprin 40mg x3=120mg/vrk aamulla 40mg päivällä 40mg illalla 40mg ei ole sen jälkeen kädet vapissut!, eikä hikoiluttanut!. Toimii!vieläkin olen syönyt vuosikausia hieman haittavaikutuksia (kylmät kädet)
- Anonyymi
Olen sen hyväksi havainnut. Käytän sitä ehkäisemään kasvojeni punehtumista, joka voi ilmetä sosiaalisissa tilanteissa ja lämpötilamiutoksissa, varsinkin kun siirryn kylmästä lämpimään. Lisäksi laitan kasvoilleni rasvavoiteita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682620
- 622572
- 681762
- 241587
- 201510
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91450- 151362
- 381213
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81167- 251096