Ihanaa, on ystäviä

Onko sulla?

Olisi se onnetonta, jos ei olisi ystäviä. Nyt kun olevinaan enemmän aikaa, on aivan mahtavaa, kun voi viettää sitä ystävien kanssa. Tein äsken ihan "kartoitusta" ystävistäni ja erikoisesti ilahdutti se, että eräskin ystävä on ollut minulla jo ystävänä nelisenkymmentä vuotta.
Sitten on näitä muutaman vuoden takaisia ja kaikki ovat tosiystäviä. Toisten kanssa vaihdetaan kuulumisia lähes päivittäin ja joidenkin kanssa harvemmin, mutta yhteisiä asioita löytyy näiden kaikkien kanssa.
Voin todeta, että olen rikas; minulla on läheisiä ihmisiä. Kyllä ne rahan korvaa mennen tullen.

11

651

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1943

muutama tosi hyvä ystävä. Moni on karissut pois vuosien varrella. Itse olen ollut aktiivinen kanssakäymisessä. Nyt olen lopettanut yhteydenoton sellaisiin, jotka odottavat vain minun ottavan yhteyttä. Moni putosi pois mieheni kuoltua, vaikka olivat minun ystäviäni. En olisi uskonut, että niin käy. Itse olen valmis tukemaan ystäviäni, kun heillä on vaikeaa. Olen samaa mieltä siitä, että tosiystävät ovat tärkeitä.

• Ystäviä, sekä omia että yhteisiä, miehen ystäviä ja lasten ikätovereita joista on osa jäänyt minunkin ystäväpiiriini.

Sen suuren onnettomuuden jälkeen moni ystävä katosi. Kaksi viikkoa puhelin soi, uteluja, kyselyjä, nimellistä osanottoa ja nyt kun 10 vuotta on kulunut, harva heistä ottaa yhteyttä ellen minä tee aloitetta. Kovin oli köykäistä ystävyys monen kohdalla.

Nyt olen luonut oman ystäväverkostoni jossa tartumme toinen toisemme käteen.
      Voi kysyä mitä elämä olisi jos ystäviä ei olisi, mutta " Kirves hiotaan molemmin puolin".

• 10kappaletta

Ei sen enempää, mutta he ovatkin sitten kullan arvoisia.Sanoisinko, että luottohenkilöitä.

On myös toisenlaisia ystäviä, sellaisia, joiden kanssa ollaan yhteyksissä harvemmin. En vähättele heitäkään.Sitten on tuttavia, joiden kanssa puhutaan ilmoista sun muista "tärkeistä" asioista.

En ole enää kovin hanakka solmimaan uusia ystävyyssuhteita. Olen opetellut olemaan itse itselleni ystävä ja onhan minulla koira. Uskollisin kaikista, joka ei keskeytä, eikä puhu selän takana pahaa.
      Tuollaisiakin "ystäviä" saattaa joukkoon sopia.

• juorut seis

Oli ystävä, joka haastoi kaikki puhumani asiat eteenpäin. Ei ole enää ystäväni. Tekipä meikäpojan varovaiseksi.

• yksin oleva

Ole kuule onnellinen kun on ystäviä. Mulla ei ole yhtään ystävää ollut koskaan ja olen jo melkein 60v

• H2Omies(nais)

Oletko ihan tosissasi, kun noin kirjoitit?
        Miten olet selvinnyt elämästä ilman ystäviä?

• Vielä onneksi on ystäviä muutama, yksi Kanarialla asti, ja läheiset siskot.

Kaksi ystävääni kuoli pari vuotta sitten yhtäkkiä lyhyen ajan sisällä ja olivat vielä kumpikin itseäni nuorempia. Ajattelemaan pistää.

Kaksi "ystävätärtä" on jäänyt tien poskeen, kun osoittautuivat epäluotettaviksi. Toinen soitteli jopa häirintäsoittoja, mutta paljastui, kun häirintösoittoja myös saanut laittoi tutkintapyynnön. Toki sitä ennenkin olin ollut sangen epäileväinen tuosta "ylimmästä ystävyydestä", mutta olihan se pettymys sittenkin. Kauniit sanat olivat olleet tyhjää täynnä.

• Ystävä:)

jossa luennoitiin hyvästä elämästä. Siellä tuli esille myös sellainen seikka, että ystävät on tärkeitä hyvän elämän laadun takeita. Luennoitsija mainitsi, että tulisi pitää huolta siitä, että olisi ainakin arkun kantamiseen tarvittava määrä ystäviä, elikkä kuusi.
      Tuntuu siltä, että nykyaikana ystvätkin on kortilla eikä läheskään kaikilla ole kuutta ystävää. Mistä kiikastaa? Olemmeko liian kriittisiä, itsekkäitä, ei haluta jakaa elämää ystävien kanssa?

• minulla on....

On joitakin ystäviä, mutta yksi sydänystävä. Ellei häntä olisi, olisin onneton ja hukassa.

• vvjvp

Vain
      Vihamiehiä
      Ja
      Välin-
      Pitämättömiä

On kysymyksen arvoinen vastaus!

• tuohon juttuusi

Tuskin on totta. Vihaatko itsekin kaikkia?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      140
      7895
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2039
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1980
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1595
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1050
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      989
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      955
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      840
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe