Eläke ja hoitajien palkat

Hoitaja*

Hoitelen vanhuksia työkseni, enimmäkseen eläkkeet heillä isompia kuin palkkani. Harmi kun Super teki sopimuksen, yhteistyö olis paikallaan.
Ministeri Risikko mollasi eilen hoitajien ammattitaidon täysin sanomalla kuukauden olevan riittävä aika kouluttaa sijaiset.

32

2511

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asennetta heiltä

nyt kaikki lakkoon,ja katsotaan miten suut pannaan

• Carolus

Yritä kestää vaikka vähän rusikoidaankin. Jos Rusikon mielestä hoitajia voidaankin kouluttaa kuukaudessa niin Ministeriä ei tarvitse kouluttaa päivääkään.

• todenperäisyys

Ihmettelen suuresti missä sinä niitä eläkeläisiä hoidat. Keskimääräinen eläke on Suomessa noin 1000€ kk brutto. Tyhmänäkö meitä pidät?
      Palkka asiaan en ota kantaa mutta tuollaisten vääristyneiden väittämien esittäminen ei teidän asiaa vie eteenpäin.

• yksivaan

missä hoitaja hoitaa vanhuksia, joiden eläke on enemmän kuin sairaanhoitajan palkka? Ei ainakaan tavallisia keskiluokkaisia vanhuksia.

• yksityisellä
        yksivaan kirjoitti:

missä hoitaja hoitaa vanhuksia, joiden eläke on enemmän kuin sairaanhoitajan palkka? Ei ainakaan tavallisia keskiluokkaisia vanhuksia.

ei hänellä olisi oikeutta kirjoitella asiasta, yksityisella alalla tehyläiset ovat tyytyneet kohtuulliseen korotukseen. Eivätkä he ole irtisanoutumassa. Ei sellainen eläkeläinen käytä julkisia palveluita, jonka eläke on yli 2500 euroa! En minä ainakaan käyttäisi.

• Sihteeri

Kuntien vanhainkodeissa ja kotihoidossa on myös niin isotuloisia eläkeläisiä etteivät edes ilmoita tulojaan vaan maksavat suoraan ylimmän mukaan.
        Esim. kotihoidon ylin kuukausimaksu on yli tonnin kuussa kun apua tarvitsee useasti päivässä. Maksut määräytyy tulojen mukaan molemmissa paikoissa.

• Keskimääräinen eläke on yli 1600 euroa, mistähän hatusta vetäisit tuon 1000 euroa, se ei pidä siis alkuunsakaan paikkaansa. Ei pitäisi kirjoittaa jos ei tiedä, tyhmänäkö pidät aloittajaa.

• hoitsun aviomies

Miksi aina puhutaan hoitajien pienistä palkoista. Olen perushoitajan aviomies ja tiedän tarkalleen, millaista palkkaa hoitajat saavat. Karmeimmillaan keskusteluissa näkee yli tuhannen euron valheita. Alalla vähänkin aikaa olleet hoitajat saavat yli 2000 euron kuukausipalkkaa. 400-600 euron korotukset ovat huikean ylimitoitettuja.

Koko homma palkoista sai aikanaan alkunsa siitä, kun vanhuksia hoidettiin huonosti, -jos lainkaan. Ei siinä ollut kyse palkoista, vaan virkoja ja tekijöitä oli liian vähän. Kunnat säästivät palkoissa, eivätkä ottaneet uusia hoitajia eläkkeelle siirtyvien tilalle. Piti saada säästöjä.

• hoitsun aviomies

Alettiin väittää, ettei hoitajien virkoihin ole tulijoita. Kysehän oli siitä, ettei ollut virkoja.

Jotenkin asiat kääntyivät siihen, että palkat ovat huonot eikä alalle saada opiskelijoita. Näin se mielestäni menee. Kaikki alkoi siis siitä, että hoitajia oli liian vähän työmäärään nähden.

• eskoseni
        hoitsun aviomies kirjoitti:

Alettiin väittää, ettei hoitajien virkoihin ole tulijoita. Kysehän oli siitä, ettei ollut virkoja.

Jotenkin asiat kääntyivät siihen, että palkat ovat huonot eikä alalle saada opiskelijoita. Näin se mielestäni menee. Kaikki alkoi siis siitä, että hoitajia oli liian vähän työmäärään nähden.

Minun tyttäreni valmistui hoitajaksi n. vuosi sitten. Vakituista paikkaa hän ei ole saanut, ainoastaan kuukauden määräaikaisuuksia toinen toisensa jälkeen. Hänen kertomansa mukaan se on aivan yleistä. Kyllä hoitajia olisi, kunhan vain virkoja avattaisiin.
        Suurin syy hoitajien ulkomaille lähtöön ei ole palkka vaan se, ettei täältä saa kuin määräaikaista työtä. Kuka muu tyytyisi tekemään vuodesta toiseen työtä kuukauden pätkissä.

• mielipide vain
        eskoseni kirjoitti:

Minun tyttäreni valmistui hoitajaksi n. vuosi sitten. Vakituista paikkaa hän ei ole saanut, ainoastaan kuukauden määräaikaisuuksia toinen toisensa jälkeen. Hänen kertomansa mukaan se on aivan yleistä. Kyllä hoitajia olisi, kunhan vain virkoja avattaisiin.
        Suurin syy hoitajien ulkomaille lähtöön ei ole palkka vaan se, ettei täältä saa kuin määräaikaista työtä. Kuka muu tyytyisi tekemään vuodesta toiseen työtä kuukauden pätkissä.

Olen sitä aina ihmetellyt, että keitä varten ammattiyhdistykset ovat, varsinkin näinä aikoina, jolloin kuukausipalkkalaisia ja vakituisessa työssä olevia on yhä vahemmän kaikilla aloilla.

Liitot tuntuvat jääneen sille vanhalle kannalle, että tilapäistöitä tekevien asioita ei ajeta.

Olisivat tarttuneet siihen ja vaatineet paikkoja vakituisiksi, koska ne kuitenkin ovat välttämättömät joka sairalassa.

Minusta pätkätyötä tekevien asiat ovat huonossa hoidosssa, mutta ehkä erehdyn.

• pohjoisen lintu
        mielipide vain kirjoitti:

Olen sitä aina ihmetellyt, että keitä varten ammattiyhdistykset ovat, varsinkin näinä aikoina, jolloin kuukausipalkkalaisia ja vakituisessa työssä olevia on yhä vahemmän kaikilla aloilla.

Liitot tuntuvat jääneen sille vanhalle kannalle, että tilapäistöitä tekevien asioita ei ajeta.

Olisivat tarttuneet siihen ja vaatineet paikkoja vakituisiksi, koska ne kuitenkin ovat välttämättömät joka sairalassa.

Minusta pätkätyötä tekevien asiat ovat huonossa hoidosssa, mutta ehkä erehdyn.

Miksi "tehy" ei vaadi pätkätöiden vakinaistamisia ja virkojen lisäämisiä. Ei se palkankorotus vähennä työmäärää eikä luo uusia työpaikkoja.Koko ajan on valitettu hoitajien vähyyttä. Olette mielestäni väärillä linjoilla vaatimuksissanne.

• minäkin niistä palkoista

Olen ollut palkkatoimistossa töissä. Toki ne lisät tulee epämukavasta työajasta, mutta niitä on pakko kaikkien vuorotyössä olevien ottaa ne,nostaa aika mukavasti vuosiansiota,joka sitten eläkepalkassa tietenkin tulee ao. hyödyksi.

• välittää

puhuu lämpimikseen, mitä puhuu.

• kun toimeksi pannaan

Olen samaa mieltä Risikon kanssa. Kyllä jo valmiiksi koulutetuista hoitajista ehtii moniin erikoistehtäviin kuukaudessa kouluttaa sijaisen. Pakkokin siihen on, kun näyttää Tehy iskevän osastoihin, missä erikoisosaamista vaaditaan eli hätä on suurin, kuten lasten teho-osastoille.
      Tehy menetti härskillä menettelyllään ainakin minun ja kokemukseni mukaan monen muun yhteiskuntavastuunsa tuntevan ihmisen sympatian.
      Itsekin tulen ilmoittautumaan töihin, jos minun erikoisosaamista lasten osastolle tarvitaan.

• nyt sairailla ja heikoilla ...

Mulla meni myötätunto,onneksi kerkesin irtisanoutua tehystä ennen tämän kiusanteon alkua!
        Ja menen töihin kouluttautumaan jos mua kysytään!
        Vaikka nyt teen muuta työtä,hoitaminen EI unohdu!
        Kyse on myös empatiasta ja se on nyt tehyläisillä hukassa kun jätetään avuttomat kitumaan!

• jopa lyhyeen loppuu

Jos menisivät lakkoon kaikki, lakko ei kestäisi tuntiakaan, sehän olisi nopeasti nähty!

• 50 v. sitten

Vuonna 1956 koko Suomi meni yleislakkoonn. Se kesti 3 viikkoa, koko Sak oli tumput suorana. Saivat sitten sen minkä halusivat tuntipalkkoihinsa, inflaatio lisäsi vauhtiaan, ja elämä oli yhtä kireää kuin ennenkin.

Turha kuvitella, että joku lakko menisi ohi tunnissa, kun siitä muut kärsisivät.
        Silloin kaikki oli pysähdyksissä. Jos vesijohdot katkesivat, talot kylmenivät ja jäätyivät. Ruuat loppuivat kaupoista, kun ei saatu bensaa, kadut täyttyivät lumesta, jne.

• joo nuoria ollaan
        50 v. sitten kirjoitti:

Vuonna 1956 koko Suomi meni yleislakkoonn. Se kesti 3 viikkoa, koko Sak oli tumput suorana. Saivat sitten sen minkä halusivat tuntipalkkoihinsa, inflaatio lisäsi vauhtiaan, ja elämä oli yhtä kireää kuin ennenkin.

Turha kuvitella, että joku lakko menisi ohi tunnissa, kun siitä muut kärsisivät.
        Silloin kaikki oli pysähdyksissä. Jos vesijohdot katkesivat, talot kylmenivät ja jäätyivät. Ruuat loppuivat kaupoista, kun ei saatu bensaa, kadut täyttyivät lumesta, jne.

Muistan kun eilisen päivän sen 56 lakon. Senkin missä olin enkä olisi sieltä pois halunnut. Oli se lakko ja sen jälkeinen aika melkoista oravanpyörää. Vaatimukset meni läpi. Seurauksia ei oltu osattu edes ajatella. Saati sitten suunnitella jotain tulevan varalle.

Tänä päivänä inflaatio ei pysty laukkaamaan ihan yhtä kovalla vauhdilla. Se on tuo kaikkein ”rakastama” EU, mikä vaikuttaa kaikkeen. Siitä huolimatta samanlaista lakkoaaltoa ei totta vie enää toivoisi näkevänsä.

1979 (muistaakseni) oli Teollisuustoimihenkilöiden lakko. Pitkä ja raskas. Pakosta jouduin mukaan koska rikkurina olisin saanut valtavat vihat päälleni. Lakkoilimme vain huomataksemme että ”tappisankarit” (eivät olleet lakossa) saivat kunnon korotukset. Meille akoille jaettiin akanoita ja lopputilejä.

Hoitajien puolella olen. He tekevät työtä ihmishenkien pelastamiseksi. Kaikki miesvaltaiset alat saa mitä haluavat. Naisvaltaiset alat on aina olleet alakynnessä. Siitäkin huolimatta että naiset tekee kaksi työpäivää. Ensin töissä ja toisen kotihommissa. Herrojen palkkoja pitää alentaa reippaasti. Sieltä löytyy rahat sairaanhoitajille.

• oissusalo

Kyllä hoitajien palkat ovat kohdallaan, olen itse kokenut, kuinka välinpitämättömiä he ovat potilaiden suhteen, kahvilla vaan ollaan, eikä hoideta potilaita vaikka useankin kohdalla olisi hoivattavaa.

• Hoitaja*

Kyllä mieltä lämmittää tuollainen arvostelu tämänkin päivän työrupeaman jälkeen. Viis tuntia tukka putkella töitä ennen kuin eka kerran ehdin istumaan.
        Tervetuloa töihin istumaan ja kahvittelemaan isolla palkalla.

• mieltäsi moisella
        Hoitaja* kirjoitti:

Kyllä mieltä lämmittää tuollainen arvostelu tämänkin päivän työrupeaman jälkeen. Viis tuntia tukka putkella töitä ennen kuin eka kerran ehdin istumaan.

typeryydellä. Meitä on paljon, jotka osaamme arvostaa työtänne. Olen sanomattoman kiitollinen kaikesta mitä sairaanhoitajat ovat kohdallani tehneet. Sellaiseen karuselliin ei tavis edes pysty. Joskus toivoo ihan ilkeyttään että nämä arvostelijat joutuisivat itse hoitamaan keljua itseään.

OLETTE TOSI TÄRKEITÄ MEILLE SAIRAILLE.

• onko heitä
        Hoitaja* kirjoitti:

Olkoon miten on? Kuitenkin puhut vain itsestäsi.Olisitkohan sinä niitä työntekijöitä jotka tekee itse, eikä odota että joku toinen tekisi sinun työsi?

• kiitos kannustuksesta

Tuleppa katsomaan meidän yksikköön! Olen tehnyt lukuisia työvuoroja ilman kahvitaukoja ruokatauosta puhumattakaan. Jos olet nähnyt hoitajan istuvan kansliassa, se johtuu siitä. että siellä pyörii moni tärkeä asia. Tilataan tutkimuksia, kerrotaan omaisille potilaan voinnista, suunnitellaan hoitoja, otetaan vastaan määräyksiä, ym ym. Älä puhu asioista, joiden taustaa et tiedä. Palkkaa en ole lisää kinuamassa, mieluummin ottaisin lisää jalkoja juoksemaan ja käsiä auttamaan tarvitsevia.

• otsaa

Sinä puhut ihan sekavia, oletko joltain suljetulta osastolta vapaana? ÄLÄ SINÄ TULE MINULLE VÄITTÄMÄÄN ETTÄ TEET TYÖTÄ ALLE TUHANNELLA EUROLLA KUUSSA!Silti haluat minunkin eläkettä verottaa vaatimuksillasi.

• metsään

Jos nyt nämä palkkavaatimukset kokonaisuudessaan menevät lävitse nousevat terveyskeskusmaksut ja verot. Vaihtoehtoisesti hoitohenkilökunta vähenee rutkasti. Irtisanoutuminen helpottaakin työvoiman vähentämistä. Suomi onkin maa jossa hoitajia on eniten asukasta kohti unionin alueella.

Paperi sai palkan korotuksensa. Jokainen asioita seuraava tiesi ettei niihinkään ollut varaa,korotus oli leivottava myytävän tuotteen hintaan jolloin hinnalla ei voitu enää maailmanm markkinoilla kilpailla. Tuotantolaitoksia lakkutettiin ja niitä siirretään maasta pois.

Inflaatio etenee kaikki tarvitsemme lisää......

• Sinun pitäisi vastata meille otsikkosi väitteestä.
      Minkälaisia suurieläkkeisiä hoidat?

Mollaat Superia kun nämä tekivät muiden korotustasoa vastaavan sopimuksen. Pitääkö tehyläisten saada muita suurempi korotuskin kun palkka kuitenkin on jo suurempi.

Poliitikot (lue Kokoomus) pilasi palkkaneuvottelut jo vaalilupauksissaan.

Suuret lupaukset toivat vaalivoiton.

Mitä kaikkia luvattiinkaan?

1. suuret korotukset sairaanhoitajille
      2. indeksileikkurin poisto eläkeläisiltä
      3. eläketulojen verotuksen saattaminen tasa-arvoisíksi palkkatulojen kanssa.

Nyt on toteutettu perintöveron poisto. Kokoomusta äänestäneet palkittiin heti!

Valtionvarainministeri Katainen pelkää talouden ylikuumenemista.

Jos eläkeläisen kuukausitulot kasvaisivat vaikkapa 100-200 €/kk, rahat kuluisivat hiukan väljempään elämiseen, ehkä syömiseen.

Kokoomus on toteuttamassa kunnallisen terveydenhoidon alasajoa. Lakkoakin johtaa kokoomuslainen.

Uutisten mukaaan Vantaa rupeaa jo ostamaan yksityisiltä terveyspalvelut ja säästää menoissa 20%.

Tulevaisuudessa siis Valtio ostaa kaikki terveyspalvelut yksityisiltä. Varattomat saaavat hoidon ilmaiseksi, muut maksavat hiukan enemmän ja varakkaat maksavat kaiken.

Kohta ei seiso kalliit sairaalat tyhjillään. Osaamattomat poliitikot eivät nosta suuria kokouskorvauksia huonoista päätöksistään.

• Tyttö naapurimaasta

Onko perintövero kokonaan poistettu ja milloin se
        tulee voimaan?

• tehyyn
        Tyttö naapurimaasta kirjoitti:

tulee voimaan?

Ei se kaikilta osin ole kokonaan poistettu
        perintöveroa.

Millä Tehy maksaa näille irtisanojille
        palkan, niinkuin lupailivat, pitää olla
        rikas liitto tahi rikas tehy, hoitajilla huonot palkat,
        mutta mistä on otettu rahat sitten tehyyn?
        Joku nyt mättää ja pahasti, mutta mikä.

• Tyttö naapurimaasta kirjoitti:

tulee voimaan?

Kokonaispoistosta ei liene kysymys. Aikataulustakaan en tiedä.

• maali

Poistakaa nämä 10vuotta vanhat tiedot,KIITOS!

• omaahölmöyttäsi

ketää nämä ikivanhat viestiketjut haittaa ellei joku kaltaisesi idiootti nostele näitä ylös?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3101
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      152
      1219
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe