yamaha yz250f-06

janne7777

kokemuksia kyseisestä pyörästä,tyyppi viat ja yms...öljynvaihto väli ym.huollot?sopivat rattaat jääradalle,mistä saa?

11

6331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tumppi_1982

      Taisi olla juuri vm06(?) jossa on venttiilivika, tai ainakin tietyn erän pyörissä. Yamahalla oli jonkin näköinen takaisinkutsu jossa venat vaihdettiin, mutta ilmeisesti piti itse olla aktiivinen eikä istua ja odottaa korjaus kutsua.

      Oma jamppini on vanha (-02) ja harrasteajossa vaihdan öljyt 3-tunnin välein. Ilmanputsarin joka ajon jälkeen ja männän ~50 tunnin välein. Venat vaihdan kun oireita ilmenee. 06:ssa ei ole moottorissa juurikaan eroa, mutta runko on paljon parempi kuin vanhoissa.
      Nokkaketju pitää vaihtaa riittävän usein koska ainakin 01-05-malleissa se on heikoin lenkki, enkä usko että 06:ssa on parannusta.
      Kaikenkaikkiaan Yamahan pikkunelari on luotettavimman pikkunelarin maineessa.

      • outoja vehkeitä

        Ralliautolla vedät usemman sprintin...
        - samoilla öljyillä
        - ilman mitään ilmansuodattia
        - hiekkatiellä
        - kierrokset yli 7000rpm

        Yritäppä samaa nykyisillä _4T_ enduro- tai crossimopoilla.

        Ja artisti maksaa.


      • jammu-eno
        outoja vehkeitä kirjoitti:

        Ralliautolla vedät usemman sprintin...
        - samoilla öljyillä
        - ilman mitään ilmansuodattia
        - hiekkatiellä
        - kierrokset yli 7000rpm

        Yritäppä samaa nykyisillä _4T_ enduro- tai crossimopoilla.

        Ja artisti maksaa.

        ...nyt kuitenkin hiukan eri litratehoista ja moottorin koosta.

        250 4t crossi ~40-50hv

        Silloinhan pitäisi vapaastihengittävässä 2 litraisessa ralliautossa olla ~400hv

        ja kun ei ole..


      • lähestyä
        jammu-eno kirjoitti:

        ...nyt kuitenkin hiukan eri litratehoista ja moottorin koosta.

        250 4t crossi ~40-50hv

        Silloinhan pitäisi vapaastihengittävässä 2 litraisessa ralliautossa olla ~400hv

        ja kun ei ole..

        asian ydintä. Kevennetään, ohennetaan, "parannetaan", kehitetään -ja pam!.... ja artisti maksaa.

        Pitäisi olla 400heppaa? Ei pitäis =) Eikä onneksi ole kuin 200.


      • jammu-eno
        lähestyä kirjoitti:

        asian ydintä. Kevennetään, ohennetaan, "parannetaan", kehitetään -ja pam!.... ja artisti maksaa.

        Pitäisi olla 400heppaa? Ei pitäis =) Eikä onneksi ole kuin 200.

        Tarkoitin litratehoa!

        8 x 250cc = 2000cc

        8 x 50hv = 400

        Eli jos sprinttiescortissa olis lähellekkään sama litrateho niin siinä pitäis koneen koko huomioon ottaen olla juuri se 400hv

        sehän nyt on päivänselvä jos pienestä moottorista revitään sellasia tehoja ja niin korkeita kierroksia kuin crossipyörän pannusta että kestävyys kärsii!

        Se on totta että artisti maksaa mutta minkäs teet?

        ei riitä vielä tekninen kehitys siihen että tiibetinspanielin kokoisesta särkymättömästä ikiliikkujasta saataisiin 50 kaakkia ulos painon pysyessä muutamassa kymmenessä kilossa.


      • samasta
        jammu-eno kirjoitti:

        Tarkoitin litratehoa!

        8 x 250cc = 2000cc

        8 x 50hv = 400

        Eli jos sprinttiescortissa olis lähellekkään sama litrateho niin siinä pitäis koneen koko huomioon ottaen olla juuri se 400hv

        sehän nyt on päivänselvä jos pienestä moottorista revitään sellasia tehoja ja niin korkeita kierroksia kuin crossipyörän pannusta että kestävyys kärsii!

        Se on totta että artisti maksaa mutta minkäs teet?

        ei riitä vielä tekninen kehitys siihen että tiibetinspanielin kokoisesta särkymättömästä ikiliikkujasta saataisiin 50 kaakkia ulos painon pysyessä muutamassa kymmenessä kilossa.

        asiasta. Ja tarkoitin, että ei siinä mopossa _pitäisi_ olla niin paljon tehoa, siis ei ole enää kestävyyden kannalta järkevää. Porukka ajaa harrasteajoa Suomen metsissä ja hiekkamontuilla. Ei nyt olla missään monacon katuradalla ajamassa formuloilla, tallin maksaessa koko lystin.

        Porukka jos löis vähän kapuloita rattaisiin, eikä lähtis mukaan ylikireisiin 4T-vehkeisiin, ruiskuihin, yms. Saataisiin pidettyä kustannukset kurissa.

        Vaikka olen ollut kovasti vastaan tätä kiinalaisten maihinnousua, niin ehkä sieltä voisi löytyä ratkaisu ongelmaan. Ei vielä, mutta jossain vaiheessa. Odotellaan...

        ...ja sitä ennen, yritetään päästä pois oravanpyörästä. Vaan, elintaso näyttää olevan tällä hetkellä kovassa nousussa, joten... uutta lamaa odotellessa.


      • jammu-eno
        samasta kirjoitti:

        asiasta. Ja tarkoitin, että ei siinä mopossa _pitäisi_ olla niin paljon tehoa, siis ei ole enää kestävyyden kannalta järkevää. Porukka ajaa harrasteajoa Suomen metsissä ja hiekkamontuilla. Ei nyt olla missään monacon katuradalla ajamassa formuloilla, tallin maksaessa koko lystin.

        Porukka jos löis vähän kapuloita rattaisiin, eikä lähtis mukaan ylikireisiin 4T-vehkeisiin, ruiskuihin, yms. Saataisiin pidettyä kustannukset kurissa.

        Vaikka olen ollut kovasti vastaan tätä kiinalaisten maihinnousua, niin ehkä sieltä voisi löytyä ratkaisu ongelmaan. Ei vielä, mutta jossain vaiheessa. Odotellaan...

        ...ja sitä ennen, yritetään päästä pois oravanpyörästä. Vaan, elintaso näyttää olevan tällä hetkellä kovassa nousussa, joten... uutta lamaa odotellessa.

        ...ajan itse ainakin crossipyörälläni crossiradalla.. en juurikaan metsissä tai montuilla jonne enduropyörä soveltuu huomattavasti paremmin. ja radasta riippuen tarvitsen kyllä ehdottomasti kaiken käytettävissä olevan tehon ja väännön!

        aika ikävää on jos edessä on 30metrinen pöytä tai kaksari jonka välissä iso aukko ja pyörän paukut ei riitäkkään lentää yli. nykyaikainen motocross vaatii pyörältä kovaa suorituskykyä niin moottorin kuin iskunvaimennuksen osalta.

        Metsiin ja montuille riittää toki kevyempi viritteinen peli mutta tosi harrastajille vehkeet käyttötarkotuksen mukaan kiitos


      • linjoilla
        jammu-eno kirjoitti:

        ...ajan itse ainakin crossipyörälläni crossiradalla.. en juurikaan metsissä tai montuilla jonne enduropyörä soveltuu huomattavasti paremmin. ja radasta riippuen tarvitsen kyllä ehdottomasti kaiken käytettävissä olevan tehon ja väännön!

        aika ikävää on jos edessä on 30metrinen pöytä tai kaksari jonka välissä iso aukko ja pyörän paukut ei riitäkkään lentää yli. nykyaikainen motocross vaatii pyörältä kovaa suorituskykyä niin moottorin kuin iskunvaimennuksen osalta.

        Metsiin ja montuille riittää toki kevyempi viritteinen peli mutta tosi harrastajille vehkeet käyttötarkotuksen mukaan kiitos

        On porukkaa joka jaksaa vetää useamman 20 minuutin session tuppi nurin, ja näille kavereille sitä tehoa ei kai ole tarpeeksi.

        Edelleen olen sitä mieltä, että ollaan menossa outoon suuntaan. Ehkä kaikki johtuu korkeasta elintasosta? On aivan normaalia, että kone räjähtää alle 100 käyttötunnin. Ostetaan kiltisti kallita osia mopoon, ja taas mennään suu messingillä eteenpäin. No, jos on suhteet sponsoriin kunnossa, niin ei kai siinä muuta kuin antaa soittaa.

        Pitäis saada rinnalle joku harrastelija-versio, mutta sille kai kävisi kuten Nokian Ringolle aikoinaan. Idea oli hyvä, mutta kuluttajat tekivät itselleen karhunpalveluksen. Ei kukaan kehtaisi tällaisella "ringo-mopolla" mennä edes crossiradan lähelle, koska eihän sinne enää kehtaa mennä edes 3 vuotta vanhalla kooteeämmälläkään.

        Ehkä seuraavaksi voisi sanoa pari valittua sanaa ruiskuista?


      • vielä vähän
        jammu-eno kirjoitti:

        ...ajan itse ainakin crossipyörälläni crossiradalla.. en juurikaan metsissä tai montuilla jonne enduropyörä soveltuu huomattavasti paremmin. ja radasta riippuen tarvitsen kyllä ehdottomasti kaiken käytettävissä olevan tehon ja väännön!

        aika ikävää on jos edessä on 30metrinen pöytä tai kaksari jonka välissä iso aukko ja pyörän paukut ei riitäkkään lentää yli. nykyaikainen motocross vaatii pyörältä kovaa suorituskykyä niin moottorin kuin iskunvaimennuksen osalta.

        Metsiin ja montuille riittää toki kevyempi viritteinen peli mutta tosi harrastajille vehkeet käyttötarkotuksen mukaan kiitos

        " 30metrinen pöytä tai kaksari"

        Jos tehot riittää noihin, voidaan 30m kasvattaa 60 metriin, ja kaksarista tehdä quartetti. Taas tarvitaan lisää tehoa, ja oravanpyörä ei pääse pysähtymään.

        No, entäs autot, tietokoneet, omakotitalot? Onko samansuuntaista kehitystä havaittavissa? Rahat pois köyhän taskusta! Hyvä Suomi, hyvä suomalaiset!


      • linjoilla kirjoitti:

        On porukkaa joka jaksaa vetää useamman 20 minuutin session tuppi nurin, ja näille kavereille sitä tehoa ei kai ole tarpeeksi.

        Edelleen olen sitä mieltä, että ollaan menossa outoon suuntaan. Ehkä kaikki johtuu korkeasta elintasosta? On aivan normaalia, että kone räjähtää alle 100 käyttötunnin. Ostetaan kiltisti kallita osia mopoon, ja taas mennään suu messingillä eteenpäin. No, jos on suhteet sponsoriin kunnossa, niin ei kai siinä muuta kuin antaa soittaa.

        Pitäis saada rinnalle joku harrastelija-versio, mutta sille kai kävisi kuten Nokian Ringolle aikoinaan. Idea oli hyvä, mutta kuluttajat tekivät itselleen karhunpalveluksen. Ei kukaan kehtaisi tällaisella "ringo-mopolla" mennä edes crossiradan lähelle, koska eihän sinne enää kehtaa mennä edes 3 vuotta vanhalla kooteeämmälläkään.

        Ehkä seuraavaksi voisi sanoa pari valittua sanaa ruiskuista?

        matala vireinen 250-300cc kone joka kestää mailman tappiin kunnon rungolla ja iskun vaimennuksella edullisesti kiitos.


      • Tumppi_1982
        P.a.s.i kirjoitti:

        matala vireinen 250-300cc kone joka kestää mailman tappiin kunnon rungolla ja iskun vaimennuksella edullisesti kiitos.

        http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=526889&show=inline&status=F&id_bike_type=&id_make=29&id_model=1182&id_sub_type=&pfrom=&pto=&yfrom=&yto=&efrom=&eto=&eng_type=&mileageFrom=&mileageTo=&id_domicile=&search=Hae >>&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?show=inline@status=F@id_bike_type=@id_make=29@id_model=1182@id_sub_type=@pfrom=@pto=@yfrom=@yto=@efrom=@eto=@eng_type=@mileageFrom=@mileageTo=@id_domicile=@search=Hae >>

        Itselläni on tuosta 400cc versio ja kone kestää maailman tappiin ja takaisin. Tehoa ei ole kuten 400cc crossissa mutta ihan tarpeeksi sorateille ja "kaupunki ralliin". Ainakin 400cc on vähän kankea eikä sillä crossiradalla kauaa jaksa ajella, mutta 250cc on varmasti kevyempi ja sirompi. Metsäpoluilla varmasti harrastajan paras valinta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      176
      3407
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2171
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      54
      2117
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      42
      1998
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1481
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1241
    7. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1203
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      409
      1114
    9. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      117
      1029
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

      Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      47
      903
    Aihe