yamaha yz250f-06

janne7777

kokemuksia kyseisestä pyörästä,tyyppi viat ja yms...öljynvaihto väli ym.huollot?sopivat rattaat jääradalle,mistä saa?

11

6268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tumppi_1982

      Taisi olla juuri vm06(?) jossa on venttiilivika, tai ainakin tietyn erän pyörissä. Yamahalla oli jonkin näköinen takaisinkutsu jossa venat vaihdettiin, mutta ilmeisesti piti itse olla aktiivinen eikä istua ja odottaa korjaus kutsua.

      Oma jamppini on vanha (-02) ja harrasteajossa vaihdan öljyt 3-tunnin välein. Ilmanputsarin joka ajon jälkeen ja männän ~50 tunnin välein. Venat vaihdan kun oireita ilmenee. 06:ssa ei ole moottorissa juurikaan eroa, mutta runko on paljon parempi kuin vanhoissa.
      Nokkaketju pitää vaihtaa riittävän usein koska ainakin 01-05-malleissa se on heikoin lenkki, enkä usko että 06:ssa on parannusta.
      Kaikenkaikkiaan Yamahan pikkunelari on luotettavimman pikkunelarin maineessa.

      • outoja vehkeitä

        Ralliautolla vedät usemman sprintin...
        - samoilla öljyillä
        - ilman mitään ilmansuodattia
        - hiekkatiellä
        - kierrokset yli 7000rpm

        Yritäppä samaa nykyisillä _4T_ enduro- tai crossimopoilla.

        Ja artisti maksaa.


      • jammu-eno
        outoja vehkeitä kirjoitti:

        Ralliautolla vedät usemman sprintin...
        - samoilla öljyillä
        - ilman mitään ilmansuodattia
        - hiekkatiellä
        - kierrokset yli 7000rpm

        Yritäppä samaa nykyisillä _4T_ enduro- tai crossimopoilla.

        Ja artisti maksaa.

        ...nyt kuitenkin hiukan eri litratehoista ja moottorin koosta.

        250 4t crossi ~40-50hv

        Silloinhan pitäisi vapaastihengittävässä 2 litraisessa ralliautossa olla ~400hv

        ja kun ei ole..


      • lähestyä
        jammu-eno kirjoitti:

        ...nyt kuitenkin hiukan eri litratehoista ja moottorin koosta.

        250 4t crossi ~40-50hv

        Silloinhan pitäisi vapaastihengittävässä 2 litraisessa ralliautossa olla ~400hv

        ja kun ei ole..

        asian ydintä. Kevennetään, ohennetaan, "parannetaan", kehitetään -ja pam!.... ja artisti maksaa.

        Pitäisi olla 400heppaa? Ei pitäis =) Eikä onneksi ole kuin 200.


      • jammu-eno
        lähestyä kirjoitti:

        asian ydintä. Kevennetään, ohennetaan, "parannetaan", kehitetään -ja pam!.... ja artisti maksaa.

        Pitäisi olla 400heppaa? Ei pitäis =) Eikä onneksi ole kuin 200.

        Tarkoitin litratehoa!

        8 x 250cc = 2000cc

        8 x 50hv = 400

        Eli jos sprinttiescortissa olis lähellekkään sama litrateho niin siinä pitäis koneen koko huomioon ottaen olla juuri se 400hv

        sehän nyt on päivänselvä jos pienestä moottorista revitään sellasia tehoja ja niin korkeita kierroksia kuin crossipyörän pannusta että kestävyys kärsii!

        Se on totta että artisti maksaa mutta minkäs teet?

        ei riitä vielä tekninen kehitys siihen että tiibetinspanielin kokoisesta särkymättömästä ikiliikkujasta saataisiin 50 kaakkia ulos painon pysyessä muutamassa kymmenessä kilossa.


      • samasta
        jammu-eno kirjoitti:

        Tarkoitin litratehoa!

        8 x 250cc = 2000cc

        8 x 50hv = 400

        Eli jos sprinttiescortissa olis lähellekkään sama litrateho niin siinä pitäis koneen koko huomioon ottaen olla juuri se 400hv

        sehän nyt on päivänselvä jos pienestä moottorista revitään sellasia tehoja ja niin korkeita kierroksia kuin crossipyörän pannusta että kestävyys kärsii!

        Se on totta että artisti maksaa mutta minkäs teet?

        ei riitä vielä tekninen kehitys siihen että tiibetinspanielin kokoisesta särkymättömästä ikiliikkujasta saataisiin 50 kaakkia ulos painon pysyessä muutamassa kymmenessä kilossa.

        asiasta. Ja tarkoitin, että ei siinä mopossa _pitäisi_ olla niin paljon tehoa, siis ei ole enää kestävyyden kannalta järkevää. Porukka ajaa harrasteajoa Suomen metsissä ja hiekkamontuilla. Ei nyt olla missään monacon katuradalla ajamassa formuloilla, tallin maksaessa koko lystin.

        Porukka jos löis vähän kapuloita rattaisiin, eikä lähtis mukaan ylikireisiin 4T-vehkeisiin, ruiskuihin, yms. Saataisiin pidettyä kustannukset kurissa.

        Vaikka olen ollut kovasti vastaan tätä kiinalaisten maihinnousua, niin ehkä sieltä voisi löytyä ratkaisu ongelmaan. Ei vielä, mutta jossain vaiheessa. Odotellaan...

        ...ja sitä ennen, yritetään päästä pois oravanpyörästä. Vaan, elintaso näyttää olevan tällä hetkellä kovassa nousussa, joten... uutta lamaa odotellessa.


      • jammu-eno
        samasta kirjoitti:

        asiasta. Ja tarkoitin, että ei siinä mopossa _pitäisi_ olla niin paljon tehoa, siis ei ole enää kestävyyden kannalta järkevää. Porukka ajaa harrasteajoa Suomen metsissä ja hiekkamontuilla. Ei nyt olla missään monacon katuradalla ajamassa formuloilla, tallin maksaessa koko lystin.

        Porukka jos löis vähän kapuloita rattaisiin, eikä lähtis mukaan ylikireisiin 4T-vehkeisiin, ruiskuihin, yms. Saataisiin pidettyä kustannukset kurissa.

        Vaikka olen ollut kovasti vastaan tätä kiinalaisten maihinnousua, niin ehkä sieltä voisi löytyä ratkaisu ongelmaan. Ei vielä, mutta jossain vaiheessa. Odotellaan...

        ...ja sitä ennen, yritetään päästä pois oravanpyörästä. Vaan, elintaso näyttää olevan tällä hetkellä kovassa nousussa, joten... uutta lamaa odotellessa.

        ...ajan itse ainakin crossipyörälläni crossiradalla.. en juurikaan metsissä tai montuilla jonne enduropyörä soveltuu huomattavasti paremmin. ja radasta riippuen tarvitsen kyllä ehdottomasti kaiken käytettävissä olevan tehon ja väännön!

        aika ikävää on jos edessä on 30metrinen pöytä tai kaksari jonka välissä iso aukko ja pyörän paukut ei riitäkkään lentää yli. nykyaikainen motocross vaatii pyörältä kovaa suorituskykyä niin moottorin kuin iskunvaimennuksen osalta.

        Metsiin ja montuille riittää toki kevyempi viritteinen peli mutta tosi harrastajille vehkeet käyttötarkotuksen mukaan kiitos


      • linjoilla
        jammu-eno kirjoitti:

        ...ajan itse ainakin crossipyörälläni crossiradalla.. en juurikaan metsissä tai montuilla jonne enduropyörä soveltuu huomattavasti paremmin. ja radasta riippuen tarvitsen kyllä ehdottomasti kaiken käytettävissä olevan tehon ja väännön!

        aika ikävää on jos edessä on 30metrinen pöytä tai kaksari jonka välissä iso aukko ja pyörän paukut ei riitäkkään lentää yli. nykyaikainen motocross vaatii pyörältä kovaa suorituskykyä niin moottorin kuin iskunvaimennuksen osalta.

        Metsiin ja montuille riittää toki kevyempi viritteinen peli mutta tosi harrastajille vehkeet käyttötarkotuksen mukaan kiitos

        On porukkaa joka jaksaa vetää useamman 20 minuutin session tuppi nurin, ja näille kavereille sitä tehoa ei kai ole tarpeeksi.

        Edelleen olen sitä mieltä, että ollaan menossa outoon suuntaan. Ehkä kaikki johtuu korkeasta elintasosta? On aivan normaalia, että kone räjähtää alle 100 käyttötunnin. Ostetaan kiltisti kallita osia mopoon, ja taas mennään suu messingillä eteenpäin. No, jos on suhteet sponsoriin kunnossa, niin ei kai siinä muuta kuin antaa soittaa.

        Pitäis saada rinnalle joku harrastelija-versio, mutta sille kai kävisi kuten Nokian Ringolle aikoinaan. Idea oli hyvä, mutta kuluttajat tekivät itselleen karhunpalveluksen. Ei kukaan kehtaisi tällaisella "ringo-mopolla" mennä edes crossiradan lähelle, koska eihän sinne enää kehtaa mennä edes 3 vuotta vanhalla kooteeämmälläkään.

        Ehkä seuraavaksi voisi sanoa pari valittua sanaa ruiskuista?


      • vielä vähän
        jammu-eno kirjoitti:

        ...ajan itse ainakin crossipyörälläni crossiradalla.. en juurikaan metsissä tai montuilla jonne enduropyörä soveltuu huomattavasti paremmin. ja radasta riippuen tarvitsen kyllä ehdottomasti kaiken käytettävissä olevan tehon ja väännön!

        aika ikävää on jos edessä on 30metrinen pöytä tai kaksari jonka välissä iso aukko ja pyörän paukut ei riitäkkään lentää yli. nykyaikainen motocross vaatii pyörältä kovaa suorituskykyä niin moottorin kuin iskunvaimennuksen osalta.

        Metsiin ja montuille riittää toki kevyempi viritteinen peli mutta tosi harrastajille vehkeet käyttötarkotuksen mukaan kiitos

        " 30metrinen pöytä tai kaksari"

        Jos tehot riittää noihin, voidaan 30m kasvattaa 60 metriin, ja kaksarista tehdä quartetti. Taas tarvitaan lisää tehoa, ja oravanpyörä ei pääse pysähtymään.

        No, entäs autot, tietokoneet, omakotitalot? Onko samansuuntaista kehitystä havaittavissa? Rahat pois köyhän taskusta! Hyvä Suomi, hyvä suomalaiset!


      • linjoilla kirjoitti:

        On porukkaa joka jaksaa vetää useamman 20 minuutin session tuppi nurin, ja näille kavereille sitä tehoa ei kai ole tarpeeksi.

        Edelleen olen sitä mieltä, että ollaan menossa outoon suuntaan. Ehkä kaikki johtuu korkeasta elintasosta? On aivan normaalia, että kone räjähtää alle 100 käyttötunnin. Ostetaan kiltisti kallita osia mopoon, ja taas mennään suu messingillä eteenpäin. No, jos on suhteet sponsoriin kunnossa, niin ei kai siinä muuta kuin antaa soittaa.

        Pitäis saada rinnalle joku harrastelija-versio, mutta sille kai kävisi kuten Nokian Ringolle aikoinaan. Idea oli hyvä, mutta kuluttajat tekivät itselleen karhunpalveluksen. Ei kukaan kehtaisi tällaisella "ringo-mopolla" mennä edes crossiradan lähelle, koska eihän sinne enää kehtaa mennä edes 3 vuotta vanhalla kooteeämmälläkään.

        Ehkä seuraavaksi voisi sanoa pari valittua sanaa ruiskuista?

        matala vireinen 250-300cc kone joka kestää mailman tappiin kunnon rungolla ja iskun vaimennuksella edullisesti kiitos.


      • Tumppi_1982
        P.a.s.i kirjoitti:

        matala vireinen 250-300cc kone joka kestää mailman tappiin kunnon rungolla ja iskun vaimennuksella edullisesti kiitos.

        http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=526889&show=inline&status=F&id_bike_type=&id_make=29&id_model=1182&id_sub_type=&pfrom=&pto=&yfrom=&yto=&efrom=&eto=&eng_type=&mileageFrom=&mileageTo=&id_domicile=&search=Hae >>&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?show=inline@status=F@id_bike_type=@id_make=29@id_model=1182@id_sub_type=@pfrom=@pto=@yfrom=@yto=@efrom=@eto=@eng_type=@mileageFrom=@mileageTo=@id_domicile=@search=Hae >>

        Itselläni on tuosta 400cc versio ja kone kestää maailman tappiin ja takaisin. Tehoa ei ole kuten 400cc crossissa mutta ihan tarpeeksi sorateille ja "kaupunki ralliin". Ainakin 400cc on vähän kankea eikä sillä crossiradalla kauaa jaksa ajella, mutta 250cc on varmasti kevyempi ja sirompi. Metsäpoluilla varmasti harrastajan paras valinta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

      Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      307
      7740
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

      Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      86
      6031
    3. Jos olisit täällä

      Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      173
      3581
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

      Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2077
    5. Odotan että sanot

      Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      1916
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

      Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      195
      1911
    7. Paljon niitä puheita

      susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1699
    8. Olet kiva

      Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1494
    9. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      59
      1486
    10. Miksi haluat alentaa muita?

      Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1441
    Aihe