POIS KALENTERISTA

shitShEeAteR

Isänpäivä jos mikä on totaalisen turha juttu. Äiti sentään aina tietää ja tuntee lapsensa, ja äitihän ne lapset synnyttääkin n. 9 kk:n raskauden jälkeen.
Mutta, melkeinpä kuka tahansa miespuolinen voi olla potentiaalinen " isä " edes itse sitä tietämättään.

Suomen Lakiin isyyden virallinen ja juridinen määritelmä olisi jo iät ajat sitten pitänyt todella uudistaa, nykypäivään edes jotensakin verrannolliseksi.

Itse kokemuksesta tiedän; biologinen isyys ei esimerkiksi (välttämättä) koskaan täydenny lapselle " oikeaksi isyydeksi ". Lapsen todellinen isä on se, joka lapsen kasvattaa lapsen äidin kanssa ja huolehtii lapsensa kaikista perustarpeista.

Isyyden määritelmä on " ei mitään ".
Äitiyden vastaavaan verrattuna.

Sitäpaitsi, isänpäivä on verrattavissa Halloweeniin; kumpikin tulleet jenkeistä tänne Pohjolan perukoille.

9

1020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nnnniiiiii

      joo edi tulis mieleenkään että päästäisin mun poikaa isänpäiväks biologiselle isälle isänpäivänä

    • muita päiviä

      Mikäs pakko sitä on viettää. Kalenterihan on täynnään kaikenmaailman päiviä, eikä niistä tarvitse kenenkään välittää, jos ei kiinnosta.

      Päätös on aivan sinun.

    • toiset on

      isiä,kuin toiset on myös äitejä joille ei voi "biologista"lastaan antaa.

    • siruna

      Lastenlapset hyörii pappansa ympärillä ja suukkoja napsuu kilvan parransänkeen.
      On aivan oikein,että ISÄNPÄIVÄ on heistä suurin osa
      tuo "leivän pöytään".
      Tunnen useita äitejä,jotka pienillä palkoillaan ostavat lapsilleen vaatteita ja myös kodin liinavaatteet.
      Isä maksaa niin ruoan kuin sähkön,veden ja lämmön.
      Yleensä mies kuljetta lapset eri harrastuksiin.
      Isänpäivänä hän saa ansaitsemansa Kiitoksen!

      • Höh höh

        Kaikki juhlapäivät joutaisivat jo romukoppaan.
        Ne ovat vain kauppiaitten rahastuspäiviä!


    • äiti rakkaus, isä kuri

      jaa, äidithän ne on loppupeleissä lastensa isät valinnu (en tunne yhtään,joka ois väkisin tullu jollein idiootille raskaaks),joten siinä vaiheessa kai on hyvä myös miettiä, et onko kyseinen henkilö kypsä saamaan kiitosta isänpäivänä.
      Ja kyllä ne isäpuoletkin aina kiitoksen ansaitsee ja myös saa. Ei se juhla oo pelkästään biologisille isille tarkotettu, vaan niille, jotka on ollu isän roolissa. Meillä juhlitaan ukkia, vaaria, isiä ja isipuolta. Kaikki on kiitoksensa ansainnu (vaikkei isi asukaan äitin kanssa). Jokainen isi on tärkeä ja jokaista juhlitaan ja iloitaan. Kyllä mun mielestä molemmat vanhemmat on juhlansa ansainnu ja lapsilla on oikeus silloin ymmärtää ja kiittää vanhempiaan.

      Niin, ja meillä oltiin yhdessä "raskaana" ne yhdeksän kk. Täytyy kyl nostaa hattua, et joku on niinkin kauan jaksanu minunlaistani hormonihirviötä joskus vuosia sitten. Näin jälkeenpäin ajatellen minä sain äitinä jopa sen helpomman osan ( synnytys mukaan luettuna): isi toteutti äitin pesänrakennusviettiä, lohdutti, kun kaikki asiat itketti ja otti työstä vapaata nahdäkseen täysin ilman helpottavaa lääkitystä raaimman tapahtuman elämänsä aikana. sen jälkeen vielä pesi vastasyntyneen, limaisen lapsukaisen sillä aikaa, kun äiti nukkui univelkaa pois sairaalavuoteella. Minä ainakin äitinä voin kiittää ja kiitänkin lapseni isää isänpäivänä.

    • juhla....

      www.pulju.net

    • selevä

      Isäni kuoli ollessani vauva ja niin mummo on minut kasvattanut äidin kanssa. Ala-asteella teimme isänpäiväkortteja ja minä mietin kenelle tehdä ku ei ole isää tai isäpuoltakaan. Sitten siitä päivästä lähtien olen mummoa onnitellut kortein ja kukin isänpäivänä(vaikka mummo joskus ärähti että minä mikään isä ole)koska hän korvasi sen mitä en koskaan saanut, isän. Ja aion viedä tänäkin isänpäivänä kukkaset, vaikkakin haudalle(rakas mummo nukkui pois kesällä). Minulle isänpäivä on siis tärkeä päivä ja varmasti monille muillekin. Monet isäthän muuten jää nykyään hoitaa lapsia kotiin ja tekevät paljon enemmän lasten asioita kuin ennen.

    • eini_21v

      Kuulostipa alkuperäisen viestin kirjoittaja katkeralta, isänsä tavalla tai toisella menettäneeltä - surullista, ja samalla ikävä todeta, ettet osaa olla iloinen niiden puolesta joille on siunaantunut RAKASTAVA, ihana isä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe