TEHY: Irtisanoutumisia ei tulekaan

Ei voi olla totta!

Nyt tehy on tyhmyydessään mennyt perumaan irtisanoutumiset! Tehy kieltää jäseniään irtisanoutumasta, ja sanoo, että kyseessä on sittenkin työtaistelutoimi, ja että kenenkään ei pidä missään nimessä mennä irtisanoutumaan.

Mitä helvettiä! Miksi piti mennä nyt jänistämään, tämä suojatyötie on jo käyty kaksi kertaa läpi, ja tuloksetkin on tiedossa.

"Tehyläiset! Kenenkään ei pidä missään tapauksessa itse toimittaa mitään erillisiä irtisanoutumisilmoituksia työnantajalle. Joukkoirtisanoutuminen on Tehyn työtaistelutoimi ja Tehy huolehtii sen jatkotoimenpiteistä yhteisesti kaikkien osalta. Hakekaa tietoa jäsensivuilta https://www.tehy.fi | 18.10.2007 klo 9:00: Tärkeä tiedotus koskien joukkoirtisanoutumista! https://www.tehy.fi/jasensivut/neuvottelukierros/tarkea_ilmoitus/"

12

1019

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähäri2...

;) heh. säälittävää.. Tuliko jo hätä ? ;)

• tulevat.

Tuo tarkoittaa sitä että irtisanoutuminen tapahtuu tehyn listan avulla. Irtisanoutuminen on pätevä koska listan allekirjoittaneet jätävän palauttamatta työpaikaltaan saadun kirjeen. Kun työpaikalta saadun kirjeen jättää palauttamatta, on irtisanoutuminen sitova.

Näin siis menettelevät kaikki. Irtisanoutumisia ei peruta, mutta kaikki tekevät sen samalla tavoin. Tämä siksi että heidän asemansa olisi yhdenmukainen kun/jos he palaisivat töihin.

• Ei voi olla totta!

Ammattiliiton tekemä joukkoirtisanoutuminen työtaistelutoimena on laiton :( Välttääkseen suojatyövelvoitteen, työntekijän tulee irtisanoutua, ja sen voi tehdä vain työntekijä itse, ei ammattiliitto työntekijän puolesta. Tilanteessa ei ole mitään epäselvää.

Eniten tässä kiukuttaa se, että ainakin minun työpaikalta moni oli oikeasti valmis irtisanoutumaan oikeasti, mutta nyt tämä sitten puolestamme kiellettiin. Olemmeko sitten rikkureita jos toteutamme uhkauksemme ja lähdemme oikeasti?

Bluffimme katsottiin, ja Tehy jänisti. Veikkaanpa että nyt on aika Jaanan lähteä.

• Omark
        Ei voi olla totta! kirjoitti:

Ammattiliiton tekemä joukkoirtisanoutuminen työtaistelutoimena on laiton :( Välttääkseen suojatyövelvoitteen, työntekijän tulee irtisanoutua, ja sen voi tehdä vain työntekijä itse, ei ammattiliitto työntekijän puolesta. Tilanteessa ei ole mitään epäselvää.

Eniten tässä kiukuttaa se, että ainakin minun työpaikalta moni oli oikeasti valmis irtisanoutumaan oikeasti, mutta nyt tämä sitten puolestamme kiellettiin. Olemmeko sitten rikkureita jos toteutamme uhkauksemme ja lähdemme oikeasti?

Bluffimme katsottiin, ja Tehy jänisti. Veikkaanpa että nyt on aika Jaanan lähteä.

Muistelen katsoneeni jostain, että irtisanoutumishalukkaita ei ollut etelä- ja pohjois-Savossa. Mitähän tämä kertoo...? Ehkä kiristäminen onnistuu helpommin etelässä, jossa hoitajapula on huutavin. Pohjoisessa pelkäävät oikeasti toimeentulonsa puolesta.

Mielestäni hoitajien pitäisi oikeasti irtisanoutua. Ja työnantajan pitäisi oikeasti palkata toimiin uudet työntekijät normaalilla työnhakumenettelyllä. Hoitotyössä vaaditaan hyviä ihmissuhdetaitoja - ja näitä taitoja osataan myös käyttää väärin hienovaraiseen kiusaamiseen. Monelle liian kauan samassa yhteisössä työskenneelle yksikön vaihto tekisi vain hyvää. Ja joukossa on myös niitä, joiden työpanos tai asiakaspalveluhalukkuus ei ole paras mahdollinen.

Kaikissa työyksiköissä ei edes tarvita nykyistä määrää sairaanhoitajia. Esimerkiksi nykyiset lähihoitajat ovat hyvin koulutettuja ja pystyvät hyvin toimimaan pitkäaikaisosastoilla ja terveyskeskuksissa. Sairaanhoitajan ja lähihoitajan toimenkuvan ero on varsin vähäinen jossakin pitkäaikaisyksikössä. Tästä johtuen mielestäni tuloerojakaan ei pidä kasvattaa näiden ryhmien välillä. Lisäksi kokenut perushoitaja (esim. työkokemus päivystyspolilta) on monesti osaavampi kuin nuori sairaanhoitaja.

Nykyinen sairaanhoitajakoulutus korostaa korkeakoulumaisuutta. Mahdollisimman monen toivotaan laativan kyseiseltä tieteenalalta väitöskirjan. Mielestäni korkeakoulusairaanhoitajuudessa on joitakin ristiriitoja. Tieteellinen tai kriittinen ajattelu ei auta sairaanhoitajaa kohtaamaan potilasta yhtään entistä paremmin. Potilaalle läheisin ammattiryhmä saattaa edelleenkin olla laitoshuoltaja, joka viipyy huoneessa kauiten siivotessaan ja siinä ohessa ystävällisesti hymyilee ja juttelee.

Ehkä hoitotyön hierarkiaa on moniportaistettava. Otetaan käyttöön uudelleen hoitotyön apuhoitajatitteli. Lähihoitaja vastannee nykyistä sairaanhoitajaa ja sairaanhoitaja on jotakin lääkärin ja nykyisen sairaanhoitajan väliltä. Perusterveydenhuollon puolelta tämän luokituksen mukaiset sairaanhoitajat voisi jättää kokonaan pois.

• vain omasta

puolestasi. Jokainen tekee henkilökohtaisen ratkaisunsa itse ja ilmoittaa työnantajalle itse.

"Uutinen" on huonosti tehty feikki.

• nyt ei laiteta nimiä muihin...

Tehyn irtisanoutumisnimilista on pätevä... ÄLKÄÄ LAITTAKO MIHINKÄÄN TYÖNATAJAN IRTISANOMISPAPERIIN NIMEÄNNE. NYT TÄTÄ ASIAA HOITAA TEHY. Työnantaja kun tiedustelee asiaan...käskekää ottamaan yhteyttä tehyyn, valtakirja on annettu.

NYT EI ANNETA PERIKSI!

• meinaatte

vielä jotenkin selvitä tuosta voittajina ? Antaa palaa vaan, nyt älkää livetkö. Katsotaan monelle teistä palkka ei ole tärkeä, edes se vähän pienempi.

• ja vielä

ja huomenna lissää...

• säilyttää

koeta nyt säilyttää terveytesi ja verenpaineesi,
      kun kerran sairastuu, se on ikuinen ongelma

• ne siniset napit illalla

Ja sitten otat ne punaiset aamulla. Ei ahista läheskään niin paljon.

• julianna;;

mä olen ottanut jo monesta purkista, mut voin ottaa vielä muutaman.

• minäkin..
        julianna;; kirjoitti:

mä olen ottanut jo monesta purkista, mut voin ottaa vielä muutaman.

Hei! Pitänytkin kysyä, onko hoitoalan ihmisille enää tarjolla ns. työnohjausta, ja jos on niin käytetäänkö sitä? Vai katsooko työnantaja/työkaverit "hitaasti", jos sitä haluaisi käyttää?

Ja jätä ne purkit ;)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      151
      1863
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1756
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      35
      1527
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      196
      1208
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      94
      1195
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1134
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      354
      1002
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      869
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      831
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50