Haluaisin istuttaa kuusia näkösuojaksi tontin rajalle. En halua mitään leikattavaa aitaa. Mikä olisi sopiva istutusajankohta? Taimien välimatka tiheälle "metsälle"? Pitääkö lannoittaa? Miehenkorkuisia kuusentaimia on omalla tontilla, mutta väärässä paikassa=)Voiskohan niitä siirtää?
kuusia näkösuojaksi
2
923
Vastaukset
- voi istuttaa
sulan maan ajan.
Jos siirrät taimia, pidä paakku ehjänä.
Lannoita keväällä.
Jos istutat tiheään, 1,5-2m, niin ne eivät tule kookkaiksi nopeasti.
Täysikokoisen kuusen leveys n. -10m. - Jäksy
Minä istuttelen kuusia milloin vain paitsi en keskikesällä kuivuuden vuoksi. Istutin juuri tänään yhden kuusiaidasta kuolleen tilalle, koska maa on sula.
Jos otat suht. ison kuusen, niin kaiva juuri kerrallaan irti ja kääri se pikkujuurineen multineen märkään kankaaseen. Lopulta tulee niin monta pakettia kuin on juuria. Juuret eivät saa kuivua missään vaiheessa. Kun kaikki juuret ovat irti, siirrä puu muovikalvon päälle, sillä voi vetää tai kantaa puun uuteen paikkaan. Avaa uudessa kuopassa kääröt ja poista varovasti kankaat, tai ainakin avaa ne. Kuoppa saman syvyinen kuin missä juuret olivat - kuusella ei kovin syvällä. Kuitenkin sen verran maata, ettei helposti kuivu. Olen laittanut vähän kuusen ottopaikan metsämaata joukkoon. Ei kalkkia! Jos on auringonpaahteinen paikka, varjostus tärkeä.
Minulla onnistui 4-metrisen sinikuusen siirto eräänä keväänä. Oli onneksi tulossa sateinen kesä. Kastelusta huolehdittava - kymmeniä litroja kerrallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun463210Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5091942Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171920Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si811761- 181522
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431418- 261342
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901319Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1251198UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa1121160