Takka rivitaloon

tultapesään

Olen haaveillut takasta rivitaloasuntooni. Tuttavalla on hormiton bio-polttoaineella toimiva takka ja hän ylisti sitä maasta taivaaseen. Kävinkin tonkimassa netissä vaihtoehtoja ja löysin Conmoton Plaza takkoja, jotka olivat ainakin hienon näköisiä. Onko kenelläkään kokemusta bio-polttoaineella toimivista hormittomista takoista. Mitä hyvää - huonoa?

14

3474

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koristeeksi käy

mutta tuskin lämmittimiksi.

• jkjkjjkjkjkjkjk

Lainaus plazan käyttöhjeista, kertookin kaiken tärkeimmän, kyseessä on leikkikalu.
      (PLAZA antaa miellyttävää säteilylämpöä, joka vastaa 2-3 keskikokoista kynttilää tai noin 1-2 kw. Säädettävän polttolaatikon (lisävalinta) käytöstä tulee jonkun verran enemmän lämpöä kuin mukana tulevien tölkkien käytöstä. PLAZA ei sovellu lämmönlähteeksi).

• Uuni-Muurari

Olen hankkinut itselleni hormittoman takka "kokeilumielessä". Ostopäätöstäni vauhditti myyjän vakuuttava puhe, että järjestelmä on puhdas, tehokas ja hajuton.
      Ja kyllä se on melkein totta! Polttoaine palaa puhtaalla ja kauniilla liekillä sekä takan lasi pysyy puhtaana. Takka lämpenee mukavasti muutamassa minuutissa.
      MUTTA: Biopolttoaine haisee aivan kamalasti. On pakko tuulettaa koko taloa käytön jälkeen (eli sinne menee lämpöä harakoille).
      Hormiton takka on mielestäni hyvä ostos jos se on mahdollista kytkeä valmiiseen hormiin.

• oikea polttoaine

Miksi et hommaisi kunnon puulla palavaa takka ja siihen kevytpiippu jatkeeksi. Näin ne monet tekevät. Siinä sitä on parasta bio polttoainetta kertaallaan.
      Katso vaihtoehtoja vaikka http://www.indot.fi niin malleja kyllä löytyy vaikka mitä.

• tulta pesään

Ongelmana on (niin kuin monilla muillakin rivitalossa asuvilla) missä säilytän puita? Nyytti kerrallaan ostaminen huoltoasemalta on aika pirun kallista! Haluaisin aidon tulen, tunnelmaa ja jos pikkasen lämpöä niin hyvä sekin. Kustannukset (kaikki) saisivat maksimissaan olla 1000-1500 euroa.

• jaa
        tulta pesään kirjoitti:

Ongelmana on (niin kuin monilla muillakin rivitalossa asuvilla) missä säilytän puita? Nyytti kerrallaan ostaminen huoltoasemalta on aika pirun kallista! Haluaisin aidon tulen, tunnelmaa ja jos pikkasen lämpöä niin hyvä sekin. Kustannukset (kaikki) saisivat maksimissaan olla 1000-1500 euroa.

olohuoneen ikunan alla suojassa sateelta ja tuulelta siis takapihalla mahtuu kyllä vuoden puut pressu päälle talveksi ok

• kuultua

Tuttavaperhe ost moisen takan kerrostaloasuntoon, olimme iltaa istumassa siinä takkatulen loimussa ja mukavahan tuo oli! Pieni haju siitä tuli mutta ei mikään häiritsevä. Lämmitystehoista nyt en mene sanomaan, pientä lämpöä ehkä mutta tuskin hyödyksi asti.

Osta sellainen pieni kevyttakka, polttopuut saa nätisti räystään alle ja jos puut on varmasti valmiiksi hyvin kuivattuja niin ei sitä rumaa pressua tarvita..

• me sisustajat:)

ostettiin mekin tälläinen sisustustakka messuilta ja erittäin tyytyväisiä ollaan takkaan oltu.
        Lämpöä ja ennenkaikkea tunnelmaa tämä takka antaa ja mikä siinä on meillä ollut parasta, helpon kiinnityksensä ansiosta on liikutteleminen ollut helppoa, kesän oli takka meillä terassilla.
        Nyt ollaan sitten taas tuotu sisälle ja olohuoneeseen ja iltojen piristykseksi on ihan kiva laittaa takka päälle.
        Laitan tähän nettiosoitteen jos joku on kiinnostunut ja itse olemme ihan 100% tyytyväisiä em firmaan.
        www.biokaminen.com

hyviä syksyjä vaan kaikille

• sonyboy76
    • tyytymätön

NOa Home on konkurssissa oleva ihan paska yritys jolta ei saa minkäänlaista asiakaspalvelua, rahansa vaan menettää

• iteteese.....

Tee se biotakka itse. hae tiiliä 30kpl, tee tiilistä pohja ja siihen seinät taakse ja sivuille. Hae kaupasta n.15x5 cm metalli astia esim vuoka, ja laita se sinne tiilien muodostamaan pesään, kaada vuokaan bio nestettä 1cm paksuudelta ja sytytä tikulla. Jos haluat takan myös päältä umpeen, tee kansi reikä-hormitiilistä. HUOM. Takka täytyy rakentaa tukevalle kaatumattomalle alustalle, ei huteralle pöydälle.

• 12v kokemus

Sähkölämmitteiseen rivitaloon : Porin- Matti tai vast Upon tuote.
      3 heittokuutiota pilkottua koivua ,joilla pärjäät koko talven, sähkölaskut puolittuu.
      Tosin puukin maksaa.

• kylnelämmittää.

BIO- takka on kallein tapa lämmittää asuntoa, laite on tarkoitettu tunnelman luojaksi, ei lämmitykseen. Myöskään koivuklapeilla ei kannata lämmittää jos joutuu ostamaan 50-80€ heittokuutio. Suorasähkö voittaa molemmat ja nykyhinnoilla myös öljylämmityksen.

• KantapäänKauttaOppia

Mulle kävin aikamoinen kähmä. Yleensä olen ollut tarkka siitä miten paljon öljyä astiaan laitan. Ohjeissa neuvotaan jättämään 2-3 cm reunoista. No täytin astiaa (0,4l)) ja se tuli täydemmäksi kuin mitä oli tarkoitus koska pullon pohjalle en viitsinyt ruokalusikallista jättää. Sytytin takan ja huomasin heti että HUPS! Käänsin selkäni ja samassa seläntakaa kuului aikamoinen mäjäys. Metalliastia oli ponnahtanut kolostaan puoliksi vinoon. Lattia oli ilmiliekeissä! Vähänaikaa meni tasajalkatanssiksi kunnes sain itseni hallintaan ja hain eteisestä sammutuspeitteen jonka heitin liekkien päälle. Suurin osa sammui mutta aina pienia tulipaloja jostakin peitteen reunan alta tunti. Vesi ja öljy=nou guud mutta ämpärin täytin ja siitä liruttelin palojen päälle ja sain ne sammumaan kaikki. Peitteen hiukan kytevänä raahasin nopeasti parvekkeelle.
      Märällä mopilla sitten koko asunto läpi. Parkettiin jäi kyllä arvet ja mun sieluun.
      Sitä en ymmärrä miksi se säiliö pomppas ylös.Olinkohan laittanut pöntön huonosti koloon vaiko imikö se kolo jotenkin sitä öljyö pönton reunalta? Kertokoon ken osaa.
      Uudet järjestelyt takkaan. Mulla oli kertkättögrilli josta otinverkon pois ja sorvasin sen suht sopivaksi öljysäiliön päälle. Ja muutami isohkoja stemuja verkon päälle.
      Olen nyt monta kertaa kokeillut ja nyt ei pelota. Öljyäkään en käytä maksimissaan 2 dl/käyttö. Takkani on Ristomatti Ratian suunnittelema "Kotipesä"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      84
      1646
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      269
      1551
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      271
      1288
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      1262
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      877
    6. 66
      854
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      65
      843
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      831
    9. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      40
      817
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      791
    Aihe