Pro-mia

lasiluuranko86

Minulla on ollut syömishäiriö 12vuotta..BED ,ortorexia ,anorexia ,bulimia...bulimia on ollut n 4 vuotta..ensin kärsin siitä ja yritin hakea apua, mutta loppu pelissä tajusin etten selviä elämästä jos joku vie minulle tärkeimmän asian elämässäni pois...Rakastan sitä...Rakastan aikoja kun näännytän itseäni ja jos ja kun lipsun ahmin ja oksennan..oksentaminen on parempaa kuin mikään..Mikään tunne ei ole parempi kuin se paha olo minkä se tuottaa ja kaikki..sitä on vaikea selittää...katselen iltaisin laihojen mallien kuvia kärsin nälästä ja yksinäisyydestä..Kukaan ei tiedä minusta ja bulimiastani..Esitän onnellista kun olen ihmisten lähellä kukaan ei tiedä miltä sisälläni tuntuu..tämä on helvetti mutta olen valinnut sen elämän tavaksi..olen pro-mia nyt ja aina ,en voisi elää ilman sitä..Se on kuin huume..on ihana tuntea luiden ponkottavan ja vatsan kurnimista..vihaan ihmisiä jotka yrittävät puuttua laihuttamiseeni..olen kuullut usein kysymyksen kärsinkö anorexiasta..mutta kukaan ei tiedä salaisista oksentamis tavoistani...en ole sairas ..tämä on elämän tapa siinä missä urheilukin...minä olen naimisissa syömishäiriöni kanssa...en muista millaista olisi syödä normaalisti..-lasiluuranko-

18

7539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kata.c

      no sinullapa sisällötön elämä on...

      • ????

        Ei tämän mikään haukkumis/mitätöimispaikka pitäis olla! Asiallisia vastauksia ja kommentteja kiitos :)

        Kaikilla on kuitenkin samantyyppisiä ongelmia... Muistetaan, että ollaan kaikki kuitenkin samassa veneessä.


    • bulimikko

      Tunnen olevani pro-mia.
      Kuvauksesi sopii niin hyvin minuun.

      • kiinni ja lopeta

        Lopeta tuo itsesäälissä rypeminen ja nauti siitä mitä sinulla on. Ihmettelen vain miksi tekstisi kuulostaa niin masentuneelta, kun kerran olet löytänyt ihanan asian elämääsi, jota ilman et voisi edes elää.


    • buli_m

      Ymmärrän sua täysin, koska itse olen ihan samanlainen...en ikinä voisi kenellekkään kertoa että oksentelen tarkoituksella koska kukaan ei ymmärtäisi minua...kaikki pitäisivät vain sairaana idioottina.. En ymmärrä mitä vikaa siinä on jos tykkää ahmia ja sitten oksentaa ja haluaa pysyä samaan aikaan laihana. se on henk.koht asia ja aijon pitää sitä sisälläni. Minulla on ollu tätä jo melkein 2v ja luulen ettei se lopu, ainakaa lähi aikoina.. ja en haluiskaa koska tää on osa mun elämää ja mua.

      • aeriam

        Pidemmän päälle tuo tuhoaa sinut.!Kokemusta on 15 vuotta. Luukato, verenkiertohäiriöt, hampaat pilalla ja rumat, hiukset ohentuneet, elimistön ruoasulatus käytännössä olematon, näön heikentyminen jne. tulevaisuutta jos jatkat tuota.... oma valinta toki!


      • Helpamej

        Näön heikentyminen? Miten bulimia siihen vaikuttaa..mitkä noista oireistasi ei parane koskaan? Mulla on ollut ahmimishäiriön oloisia piirteitä jo kolmosluokasta, kesti sen neljä vuotta, kunnes aloin kärsimään bulimiasta, se vie( tai pikemminkin vei) pahan olon pois ja tilalle fyysisesti sekä henkisesti tyhjä olo
        Sairastan bulimiaa vieläkin, eikä tarvitse sormia kurkkuunkaan työntää enää, välillä on pakko oksentaa vaikka normaalisti olisinkin syönyt. Haluan päästä niin kovasti tästä eroon, "vasta" kolme vuotta tätä ollut, ja olen huomannut kaukonäköni heikentyvän, mikä heikentää koulunkäyntiäni. oksennusrefleksini epänormaalit, hammassärkyjä jotka eivät parane hammaslääkärikäynneillä. Ystävälleni olen kertonut, mutta tieto sairaudestani on hänelle hieman vähäistä, enkä oikein halua ottaa ongelmaa esiin. En oikeasti tiedä miten pääsen tästä eroon, porukoille ei oo tullu kiinni jäätyy, ei niille voi kertoo, ei kukaan ymmärrä.. Oon ihan normipainoinen, olettamushan usein on et bulimikot on laihoja, niin ei. Ehkä siksen ole jäänyt vielä kiinni.


    • FatThin84

      Ei ole kauaa kun itse tajusin missä menen... 10 vuotta oon sairastanut ja nyt vasta tajusin. En oksenna mutta laksatiivi on mun apu ja liikunta, näännyttäminen, ahmiminen... Tuntuu just nyt ihan sairaan pahalle kun söin pari leipää. Voisin hakata päätä seinään... En ole yli viikkoon ostanu mitään ruokaa edes, en halua että mulla on ruokaa kaapissa mutta sitten pitää näytellä kun poikaystävä tulee toiselta paikkakunnalta. Dääm...
      Kukaan ei onneksi tajua eikä huomaa... Kun vaan saisin puolen vuoden aikana edes sen 10kg pois niin olis helpompi jatkaa.. Syömishäiriöstä ei parane koskaan, ei tästä pääse irti. Enkä kyllä haluaiskaan. Totta on että on ihanaa kun maha kurnii, se saa hyvälle mielelle :)

    • promia

      mä tiedän niin täysin mitä käyt läpi.. olen itse kanssa pro mia ja tekisi mieli julistaa se koko maailmalle muttakun ei voi, ei muut tajua. jäin kiinni perheelleni oksentamisesta ja mei mutsi on sen jälkeen koko ajan jauhanut mul anoista jotka on suljetulla ja selittänyt miten laihoi ne on ja miten niiden luut törröttää. Ahdistaa ku en ole voinut sanoa kuinka paljon haluaisin itse olla niiden paikalla, et älä kerro, tiedän kyl et kuinka ruma olen kun en ole tarpeeksi laiha et älä jauha niistä ku rupee vaan tekee entistä enemmä mieli oksentaa vaik en olis ees syönyt mitää. se tuntuu niin oudolta ku jengi on ruvennut mul viel selittää et en ole mia ku olen tälläinen mitä sun viestistä ymmärsin sunkin olevan. Tuntuu niin oudolta et kuka sen määrittelee kuka on tarpeeks mia et voi olla pro mia? eikö siinä ole kuitenkin kyse siitä et mia on oma elämäntapa, ei se oikeesti ole edes sairaus. tai jos on niin sit on koko muu maailmakin sairas koska ihmiset on aina tehneet sen mitä haluaa niin miksi sit se et ku me oksennetaan niin se onkin yhtäkkiä sairaus. menee hermot.

      • miamiamimi

        musta tuntuu että se on sairaus siinä vaiheessa kun ahdistuu syömästään ruuasta niin paljon ettei näe muuta vaihtoehtoa kuin oksentaa. Jos tarve on pakottava, on se sairaus. Ja jos oksentaa muuten vain niin sitten se on elämäntapa. Näin minä sen näen. *mia*


    • Pro-Mia?

      Että joku pukee sanoiksi sen, mitä olen itsekin ajatellut. Minua ei syöminen eikä oksentaminen ollenkaan ahdista! Se on tosiaan se mun juttu, jota ei multa kyllä pois oteta! Rakastan syömistä! Ja rakastan oksentamista, sitä kun se kaikki tulee syöty tulee hetkessä pois. Sen jälkeen olen ihan voipunut ja raukea - mutta onnellinen! Ja sitten taas seuraavana iltana sama uudestaan... joka ilta, oli nälkä tai ei. Mitä ihmettä muuten Pro-Mia tarkoittaa?

      • Never Pro

        Nyt tajusin siis että minulla on sairaus. Minusta ei ikinä tulisi pro-miaa. Minua ahdistaa syömäni ruoka ja en näe muuta mahdollisuutta kuin oksentaa se hirviö ulos minkä oon syöny.
        Toisaalta en voi vastustaa ruokaa, se vaan on niin hyvää. Vaikka toisaalta syön vaikkei olis nälkä ja en oikeestaan osaa nauttia ruoasta yhtään.
        Toisaalta inhoon myös oksentamista. Se on vaan jotain mikä on pakko tehdä syömisen jälkeen koska pelkään niin kovasti lihomista.

        En osaa olla syömättä. Mut pitäis laittaa johki lepositeisiin varmaan etten söis. En voi vastustaa. Mulla on kai joku viha-rakkaussuhde ruokaan.

        Haluaisin tosi lujaa eroon tästä sairaudesta, mitä se mulla siis on, koska tuntuu että se vie kaikki voimat ja tekee koko elämästä ihan hirveetä taistelua. Ajattelen ruokaa ja lihomista/laihtumista ja kulutusta jatkuvasti. En saa itteeni irti tästä alhosta. Oon yrittänyt puhua monille... jotenkin tuntuu että on vaikea selittää sellaiselle jolla tätä ei oo.

        Olen kateellinen anorektikoille jotka pystyy laihduttamaan ja olemaan syömättä. Minulta se ei onnistu. Minä vaan en voi olla syömättä, en sitten millään. Välillä ihan niinku itsehillintä tuntuu menevän! Ja siks on PAKKO oksentaa, ettei lihois. Haluaisin olla laiha. Kun vois olla tyytyväinen ulkomuotoonsa niin tuntuu että olis helpompi olla tyytyväinen myös muuten elämäänsä... en tosin tiedä totuutta, nääs kun en oo ikinä niin laihaks asti päässy.


      • dkyuctol
        Never Pro kirjoitti:

        Nyt tajusin siis että minulla on sairaus. Minusta ei ikinä tulisi pro-miaa. Minua ahdistaa syömäni ruoka ja en näe muuta mahdollisuutta kuin oksentaa se hirviö ulos minkä oon syöny.
        Toisaalta en voi vastustaa ruokaa, se vaan on niin hyvää. Vaikka toisaalta syön vaikkei olis nälkä ja en oikeestaan osaa nauttia ruoasta yhtään.
        Toisaalta inhoon myös oksentamista. Se on vaan jotain mikä on pakko tehdä syömisen jälkeen koska pelkään niin kovasti lihomista.

        En osaa olla syömättä. Mut pitäis laittaa johki lepositeisiin varmaan etten söis. En voi vastustaa. Mulla on kai joku viha-rakkaussuhde ruokaan.

        Haluaisin tosi lujaa eroon tästä sairaudesta, mitä se mulla siis on, koska tuntuu että se vie kaikki voimat ja tekee koko elämästä ihan hirveetä taistelua. Ajattelen ruokaa ja lihomista/laihtumista ja kulutusta jatkuvasti. En saa itteeni irti tästä alhosta. Oon yrittänyt puhua monille... jotenkin tuntuu että on vaikea selittää sellaiselle jolla tätä ei oo.

        Olen kateellinen anorektikoille jotka pystyy laihduttamaan ja olemaan syömättä. Minulta se ei onnistu. Minä vaan en voi olla syömättä, en sitten millään. Välillä ihan niinku itsehillintä tuntuu menevän! Ja siks on PAKKO oksentaa, ettei lihois. Haluaisin olla laiha. Kun vois olla tyytyväinen ulkomuotoonsa niin tuntuu että olis helpompi olla tyytyväinen myös muuten elämäänsä... en tosin tiedä totuutta, nääs kun en oo ikinä niin laihaks asti päässy.

        tekstisi kuulosti ihan kuin olisin itse kirjoittanut sen! todella pelottavaa! itse olen muutaman kerran jo apuakin saanut ja ymmärrän aika hyvin omaa kroppaa ja sitä, miksi ahmin ja miksi välillä taas voin olla pitkiä aikoja syömättä. mulle pahin lankeemus on aina se, että tiedän tasan tarkkaan sen rajan, paljonko mun on syötävä, jotten menisi säästöliekille ja nälkiintyisi ahmimispisteeseen. se olo kuitenkin kun maha on kuopalla on niin mahtava, että en saa itseäni syömään silloin kun ei ole pakottava tarve ja oravanpyörä senkun pyöriii....

        mulle parhaita pointteja on ollut se, että tämä todella vie ihan älyttömästi aikaa ja rahaa, jotka voisin suunnata ihan muihin asioihin. mulla muutokset painossa on niin suuriluokkaisia ja pienellä aikavälillä tapahtuvia, että kyllä kaikki ympärillä ne huomaa ja suuri osa varmasti myös syyn. ei ehkä bulimiaa, mutta laidutusyritykset..


      • dkyuctol kirjoitti:

        tekstisi kuulosti ihan kuin olisin itse kirjoittanut sen! todella pelottavaa! itse olen muutaman kerran jo apuakin saanut ja ymmärrän aika hyvin omaa kroppaa ja sitä, miksi ahmin ja miksi välillä taas voin olla pitkiä aikoja syömättä. mulle pahin lankeemus on aina se, että tiedän tasan tarkkaan sen rajan, paljonko mun on syötävä, jotten menisi säästöliekille ja nälkiintyisi ahmimispisteeseen. se olo kuitenkin kun maha on kuopalla on niin mahtava, että en saa itseäni syömään silloin kun ei ole pakottava tarve ja oravanpyörä senkun pyöriii....

        mulle parhaita pointteja on ollut se, että tämä todella vie ihan älyttömästi aikaa ja rahaa, jotka voisin suunnata ihan muihin asioihin. mulla muutokset painossa on niin suuriluokkaisia ja pienellä aikavälillä tapahtuvia, että kyllä kaikki ympärillä ne huomaa ja suuri osa varmasti myös syyn. ei ehkä bulimiaa, mutta laidutusyritykset..

        pidän sitä itsekin sairautena, joskin ulkopuolinen voisi ajatella sen minulla olevan jo elämäntapa, kroonikoksi lääkäritkin todenneet ja pistivät vielä työkyvyttömyyseläkkeelle. juuri tuo ajankäyttöasia ja rahanmeno sekä salailu stressaavat eniten. kun muutakin pitää tehdä kun syödä, tuntuu, ettei päivissä aina tunnit riitä...


    • Anti Mia

      Bulimikot ja anorektikot putkisyöttöön jos ovat laihoja, ja muuten sormet pois ettei pysty oksentelemaan.

    • tuntematonpromia

      voi ei

    • prinsessaruusuu

      mullakin on bulimia, ihan sama syönkö vai en on silti koko ajan pahaolo

    • Anonyymi

      ite ”astuin” tähän helvettiin 2kk sitte ja nyt en pysty lopettamaan, ruoka ahdistaa, kroppa ahdistaa....mut silti tää kaikki pro-ana/pro-mia tuntuu oikeelta ja siltä että löysin itteni. sen jälkeen kun päädyin ana/mia sivuille ruuasta tuli mun suurin vihollinen. Oksentaminen on helppoa ainakin tietyissä ruuissa.
      Mä en ahmi mitään valtavia määriä ennemminkin oksennan jos oon päivän aikana päätyny syömään vaikka jugurtin niin se tulee ulos. Haluisin kuulla miten teillä menee ketkä kamppaili ruuan kanssa muutama vuos sitte?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe