Onko jollain kokemuksia/tietoa siitä, mitä tarkoittaa sähköremontti noin käytännössä? Kuinka paljon meluhaittaa ja joudutaanko asunnoissa repimään seiniä yms.?
Muutimme juuri vuokralle ja vuokraisäntä "unohti" ilmoittaa, että taloyhtiössä alkaa porraskäytävien pintaremontti ja taloyhtiön sähköremontti. Kuukausi sen jälkeen kun muutimme, ja remppa kestää 3/4 vuotta, eli lähes koko vuokrasopimuskauden.
Vitutus on aika korkealla ja olisi kiva tietää minkäsorttista showta täällä on varustauduttava kestämään...
Sopimuksen voisi kai huoneenvuokra- ja kuluttajasuojalain perusteella purkaa, mutta eipä sekään innostaisi, kun juuri saatiin muutettua. Vuokralaisen asema on kyllä ihana.
sähköremontti, mitä se tarkoittaa?
4
2466
Vastaukset
- perjantai...
No se voi meinata ihan mitä vaan. Riippuu taloyhtiön tarpeista, rakennusvuodesta, edellisistä remonteista ym. Todennäköisesti et tule välttymään haitoilta: pöly, melu, hikiset duunarit olohuoneessa:-). Työt tehdään kuitenkin pääsääntöisesti päivisin ja voip olla, että ne pujottelee uudet letkut vuokrakämppääsi parhaimmillaan yhden päivän aikana.
Kysy isännöitsijältä tai vuokraisännältäsi mitä remontti käytännössä tarkoittaa. Jos haitta on huomattava voit luonnollisesti purkaa sopimuksen tai hakea vuokranalennusta jollekin ajalle. - rikkomus
Vuokranantajasi on tehnyt sopimusrikkomuksen. Noin merkittävästä asumista haittaavasta tekijästä pitää ilmoittaa etukäteen. Unohdus ei ollut tahaton.
Käytännön haitat riippuu talon iästä ja remontin laajuudesta. Tosiaan ne haitat voi olla pienestä massiivisiin. Esim. viiskytluvun kerrostaloissa johdot kulkee rappausten sisässä putkittamattomina joten niiden korjailu tietää upottamista ja kittaamista eli helvetisti pölyä ja ääntä.
Ota selvää mitä remottisi käytännössä tarkoittaa ja toimi sen mukaan. Jos haitat on suuret niin muuta pois. Remontin keskellä asuminen vituttaa. Varsinkin jos asunto ei ole oma ja ei ole visioita paremmasta tulevaisuudesta.
Jos haitat on pienet tai siedettävät niin vaadi vuokrahelpotuksia siis jos asunnon vuokrassa ei ole vielä hinnassa remontteja huomioitu.
Kusipäisiä ahneita vuokraisäntiä ei ole syytä pönkittää. Vaadi kompensaatiota tai purkua ja jos tosiaan vastassa on epämiellyttävä tapaus vaadi vielä kompensaatiot muuttokustannuksista.- vuokralainenX
Kyllä ketuttaa. Isännöitsijä vastasi todella sekavasti siihen mitä remontti käytännössä tarkoittaa. Asuntoihin vedetään kai kaksi kaapelia, muut vain jos toivotaan. Ja rapussa kaikenlaisia läpivetoja ja pintatöitä...
Talo on 20-luvulla rakennettu kivitalo. Luulisi että johdot ei ole seinien sisällä... toivomme niin.
Oikeusapua olen jo lähetenyt hakemaan. Jos remontti on massiivinen, niin en tiedä kannattaako jäädä tähän, mutta ainakin haluan varmistaa että kahden kuun takuut saadaan takaisin. ETENKIN kun määräaikaisen vuokrasopimuksen ajasta 3/4 osaa kuluu remontin keskellä...kivakiva jos sopparia ei sen jälkeen uusitakaan.
Ja tosiaan, olisi ihan kiva saada korvauksia siinä tapauksessa jos TAAS muutetaan.
Kyllä olis joo kivaa jos olisi rahnaa millä mällätä niin ei tarvitsisi toisten kassaa kartuttaa asumalla remppakämpässä. Mutta opintolainalle ei oikein asuntoja ostella.
Pihkura.
Ja kiitos neuvoista! Jos jollakin on vielä kerrottavaa aiheesta niin olen utelias...
- sähköurakointi
AR-urakointilta saat sähköurakat aina suunnittelusta lopputarkastukseen saakka sovitussa aikataulussa ja voimassa olevien standardien mukaan. Firma toteuttaa sähköurakointeja pääasiassa pientaloihin, toimitiloihin sekä toimistoihin ja pieniin teollisuushalleihin pääkaupunkiseudulla.
Tutustu hintoihin sivustollamme:
http://www.ar-urakointi.fi/sahkourakointi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442470Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131071Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743