Päivän Iisalmen Sanomien mukaan kiuruveden väestönkehitys tammi-syyskuun aikaana on - 118, mutta siinä oli laskuvirhe. Todellinen väestökato on 132. Jos tämä suhteutetaan koko vuodelle, olisi väestön väheneminen 176 asukasta.
Yksinkertaisella laskutoimituksella voidaan todeta, että viimeinen kiuruvetinen muuttaa pois 54 vuoden kuluttua.
Kuinkahan nopeasti Kiuruvesi tyhjenisi, jos siellä ei toimisi Kotiinpaluu-hanke?
Kiuruveden väestönkehitys
14
2035
Vastaukset
- hommoo
Kotinpaluuhankkeet tyssäävät viimeistään rajusti yläkanttiin hinnoiteltuihin asuntoihin.
- käävä voepi
Kyllä sieltä pois on lähettävä, jos meinaa omaa elämää elää. Eikä siellä ollu töitäkää ,ku juopoille rengeille jotka kalja palkalla luovat paskaa.
- tilastollinen näkökulma
Kotiinpalu hankkeen alkamisvuodesta 2004 (?) Kiuruveden väkiluku on vähentynyt vuoteen 2006 loppuun 225 henkilöllä.
Eli voihan se todellakin olla niin, että tämä hanke on saanut aikaan "plusmiinusnolla" -tilanteen? Vai kuinka? - kotiinpaluhanke..
anna mun nauraa,sehän on ihan perseestä...joku savolainen junttiko sitä vetää...kiruvedelle muuttaa vain tuhkamunat,tiukkapipoiset,vähä-älyiset...lista on pitkä!!
miettikää tarkkaan siellä on tosi valehtelijat virkamiehet!!- ---++++---
Voidaan vielä arvioida sitä, että kuinka hanke on edistänyt muiden siinä olevien kuntien väestönkehitystä positiivisemmaksi? Ainakin yrittäjätarinat ja muuttajat nettisivustolla ovat osaltaan jo muuttaneet pois (?).
Tässäkin hankkeessa taitaa näkyä Kiuruveden nurkkakuntaisuus "sooloilijana".
- alueita
Pohjois-Savossa on kasvussa vain Kuopio-Siilinjärvi seutu. Muut menettävät asukkaitaan. Ei näytä hyvältä Ylä-Savon kohdalla.
- kiuruveden
ABC:lla haisee paska ja paikoin imelä kusi.!!!!
Olimme kesällä syömässä ohikulkumatkalla absilla ja voi sitä hajua.!
Paskooko kiuruvetiset housuihinsa vai mistä se kamala haju on peräisin.?- ohiajaja
Eilen viimeksi ajoin siitä ABcin ohi ja kyllä se turpeeseen imeytetty kusi ja lehmän paska haisee voimakkaasti. Hajun alkuperä on siinä tien toisella puolella oleva nykyaikainen kotieläintila. Mutta hajua siitä lihan tehtailusta tuntuu syntyvän - ja paljon!
- ovat tulleet
ohiajaja kirjoitti:
Eilen viimeksi ajoin siitä ABcin ohi ja kyllä se turpeeseen imeytetty kusi ja lehmän paska haisee voimakkaasti. Hajun alkuperä on siinä tien toisella puolella oleva nykyaikainen kotieläintila. Mutta hajua siitä lihan tehtailusta tuntuu syntyvän - ja paljon!
immuuneiksi paskan hajulle.Jo lapsesta pitäen on totutettu kepulaisuuteen.Ei ne itse sitä huomaa.
- Vellupirinen
ohiajaja kirjoitti:
Eilen viimeksi ajoin siitä ABcin ohi ja kyllä se turpeeseen imeytetty kusi ja lehmän paska haisee voimakkaasti. Hajun alkuperä on siinä tien toisella puolella oleva nykyaikainen kotieläintila. Mutta hajua siitä lihan tehtailusta tuntuu syntyvän - ja paljon!
.., että paska ei olisi paskaa, ellei se haisisi. Sillä olisi aivan muu nimi tai käytettäisiin aivan toista termiä.
Toinen tosiasia on se, että sinäkin väännät paskaa, joka haisee, myönnä pois.
Ao. tuotantolaitos tuottaa markkinoille lihaa, jonka kuluttaja viimekädessä ostaa, syö ja näin se lihakin muuttuu paskaksi, joka epäilemättä haisee.
Nyt tietenkin voit puolustautua, tietenkin samalla puhut itsesi pussiin: ruohonsyöjien paska ei haise läheskään niin paljoa kuin lihansyöjän paska. Jos siis olet viherpipertäjä, ei paskasi haise, mutta kategorisesti olet samalla viivalla ao. karjan kanssa. - se ääliö
Vellupirinen kirjoitti:
.., että paska ei olisi paskaa, ellei se haisisi. Sillä olisi aivan muu nimi tai käytettäisiin aivan toista termiä.
Toinen tosiasia on se, että sinäkin väännät paskaa, joka haisee, myönnä pois.
Ao. tuotantolaitos tuottaa markkinoille lihaa, jonka kuluttaja viimekädessä ostaa, syö ja näin se lihakin muuttuu paskaksi, joka epäilemättä haisee.
Nyt tietenkin voit puolustautua, tietenkin samalla puhut itsesi pussiin: ruohonsyöjien paska ei haise läheskään niin paljoa kuin lihansyöjän paska. Jos siis olet viherpipertäjä, ei paskasi haise, mutta kategorisesti olet samalla viivalla ao. karjan kanssa.keputehtailija nyt hävis???
- älä, mieti
se ääliö kirjoitti:
keputehtailija nyt hävis???
Enempää. Tarkoitan just sinua!!!
- kiuruvetiset
älä, mieti kirjoitti:
Enempää. Tarkoitan just sinua!!!
ovat sellasta sakkia, etteivät ne niitä paluumuuttajia hyväksy sinne. alkavat puhua pa*** ja hiillostavat muuttajia niin kauan, kunnes ne älyy muuttaa pois. Kuihtuu koko kylä. Johan siellä on lehmiäkin enempi kuin ihmisiä. Ja totta, kesällä siellä käyneenä, olipas kamala pa*** haju. Eikö nykyaikaisiin navetoihin saada mitään systeemiä, ettei nyt noin voimakkaasti haisis.
- .................
kiuruvetiset kirjoitti:
ovat sellasta sakkia, etteivät ne niitä paluumuuttajia hyväksy sinne. alkavat puhua pa*** ja hiillostavat muuttajia niin kauan, kunnes ne älyy muuttaa pois. Kuihtuu koko kylä. Johan siellä on lehmiäkin enempi kuin ihmisiä. Ja totta, kesällä siellä käyneenä, olipas kamala pa*** haju. Eikö nykyaikaisiin navetoihin saada mitään systeemiä, ettei nyt noin voimakkaasti haisis.
haessooo.......
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1952043
- 1331138
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21805- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34721ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522