Gallup:

Alkoholi/tupakka raskauden ...

Täällä on muutamia vastaavia galluppeja ollut mutta keskustelu on kääntynyt aina moralisoinniksi/haukkumiseksi.

Pidetään tämä ihan vaan galluppina eli vastataan kysymykseen eikä ruveta mollaamaan/kertomaan omia mielipiteitä mihinkään asiaan.


Eli kysymys kuuluu:
POLTITKO/JOITKO ALKOHOLIA RASKAUDEN AIKANA?


Lyhyt ja yksinkertainen vastaus, kiitos!

Tässä oma esimerkkini:
Poltin n 4-5 savuketta päivässä, en juonut.

86

18753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • odottaja-80

      Olen ottanut noin pari kolme kertaa kuukaudessa pienen määrän punaviiniä. Ja maistuu oikein hyvältä. ;)

      • -Nimetön...

        En ole juonut kuin noin kolme-neljä hörppyä olutta ja lopetin tupakoinnin heti kun sain kuulla olevani raskaana.


      • yhteensä

        3 siideriä koko raskausaikana (nyt rv 27) eli kesän alussa yhden,juhannuksena toisen ja heinäkuussa kolmannen kaverin häissä.en tupakoi.


      • Lapislazuli
        -Nimetön... kirjoitti:

        En ole juonut kuin noin kolme-neljä hörppyä olutta ja lopetin tupakoinnin heti kun sain kuulla olevani raskaana.

        Lopetin tupakoinnin ja otin kerran kaljaa saunan päälle.


      • ja join

        Ja jopa kiroillinkin rankasti,mutta siltikään ei vaimolleni tullut keskenmenoa.


    • katy1980

      ykkös kaljan saatan juod kerran viikos,tupakkaa menee n.3-4kpl/vrk

    • ex-Odottaja83

      Alussa poltin keskimäärin 10 kpl röökiä päivässä, siitä sitten väheni n. 5 / pvä tai ei yhtään päivässä. Toi oli keskiarvo, eli poltin kyllä pariin vitutukseen ihan askinkin..
      Taisin juoda koko raskauden aikana neljän saunan yhteydessä 2 kaljaa / kerta.
      Eli 8 bissee / koko raskaus.

    • rv 14+3

      Lopetin tupakoinnin heti kun plussasin kotiraskaustestissä (plussasin n.rv4). Sen jälkeen olen polttanut yhteensä n. viidet henkoset tähän astisen raskauden aikana ja pahaa on ollut:P

      Alkoholia olen vain maistellut välillä aivan pikkiriikkisen hörpyn verran kerrallaan.

    • RV 31+3

      Yhtiäkään savuja tai alkoholipaukkua en ole vetänyt sitten kun päätin raskaustestin ostaa (ei ihan odotettu raskaus).

      Ennen raskautta tupakoin noin 10 savuketta päivässä ja alkoholia tuli nautittua ehkä 3-4 kertaa kuussa. Tupakkia ei edes tee mieli mutta joskus kyllä maistuis siideri tai lasi punaviiniä. Ajattelin kuitenkin sinnitellä vielä tämän vähän aikaa, kun tahtoo olla vaikeaa lopettaa sitten siihen yhteen :)

    • vastaan minäkin

      (enkä koskaan ole polttanutkaan), mutta saatan lasin viiniä jonkun kerran raskauden aikana ottaa ruuan kanssa. Vielä tosin en ole tässä raskaudessa ottanut, mutta edellisessä muistaakseni kolmesti. Varmaan kaksikin lasia voisin juoda kerralla, mut se on kyllä ehdoton maksimi, eikä sitäkään ainakaan useammin kuin kerran kuussa.

      Joskus saatan maistaa kaljaa hörpyn, mutta sitä en kyllä lue alkoholin käyttämiseksi.

    • Toista odotteleva

      Tupakointi loppunut molemmista heti kun plussa tullut.

      Alkoholia en ole juonut kummankaan kohdalla tippakaan.

    • Korvabuusti

      En ole koskaan polttanut.

      Raskauden ensimmäisinä viikkoina (kun en vielä tiennyt odottavani) join yhdellä viikolla yhden ison oluen, toisella viikolla 2 dl kuohuviiniä.

      Plussatestin jälkeen vain alkoholitonta, eikä ole tehnyt mielikään muuta. Kuten aiemminkin tästä kirjoitin, jos otan, haluan varata mahdollisuuden ottaa pari-kolme, mikä ei olisi mielestäni raskaana ollessa oikein.

    • raitis80

      Itse en ole koskaan polttanut ja alkoholia en ole juonut koko raskausaikana. Alkoholittomat siiderit on olleet ihan hyviä. Silloin kun en vielä tiennyt olevani raskaana, niin join varmaan 3 kertaa mutta siihen se sit loppui kun tein plussa-testin.

    • maistoin

      Ekassa raskaudessa join alussa kerran puoli lasia viiniä ja kerran puoli tölkkiä olutta saunan päälle. Toisessa raskaudessa en juonu muutakuin alkoholitonta. Polttanu en oo muutenkaan koskaan.

      • Lapislazuli

        eka raskausaikana tupakoin 10-15 savuketta päivässä ja aloin vältellä alkoholia,käytin kuitenkin silloin tällöin.


    • en todellakaan polttanu/juonu kun ykköstä ootin,se on mielestäni väärin,omalle kropalle saa tehhä mitä vaan muttei puolustuskyvyttömän vauvan kehoa tarttee mennä myrkyttää...

    • Ketjun aloittaja

      TÄMÄ EI OLE MIELIPIDE-KYSELY!
      EI MORALISOINTIA/PROVOSOINTIA/OMIA MIELIPITEITÄ!

      VAIN vastaus kysymykseen, ihan siksi että pysytään aiheessa, eikä aleta haukkumaan ketään TAI EDES sanomaan omaa mielipidettä aiheesta.

      KIITOS!

    • Katamariina

      Join yhden alkoholittoman oluen ja ehkä noin 10 savuketta koko raskauden aikana. Eipä tehnyt edes mieli, yökkö tuli heti!

    • äippyli

      En ole tupakoinut kummankaan raskauden aikana (nyt odotellaan toista rv 18) ja alkoholiakaan en ole käyttänyt kummankaan raskauden aikana, maistellut/ottanut hörpyn esim. viiniä tai lonkeroa ehkä pari kertaa ekassa raskaudessa - nyt ei ole tehnyt mielikään.

    • viestiisi

      En polta ja joskus otan saunasiiderin. Nyt rv 28 2.

      • ....

        Nyt menossa toinen raskaus.rv 10 1

        Ekassa raskaudessa tupakoin noin 15 tupakkaa päivässä, kuten nytkin.
        Alkoholia en ole nyt ottanut, mutta ekaa odottaessani noin viidenneltä kuulta lähtien otin 5-8kaljaa kerrallaan pari kertaa kuukaudessa.
        Ja lapsi on täysin terve ja hyvin kehittynyt.


    • rv 13+0

      ajattelen lastani,en itseäni,elikkä en juo,enkä polta.

    • näin...

      Satunnainen tupakointi ja alkoholin käyttö loppui kun sain tietää olevani raskaana testin tehtyä.

    • tupakoiva äiti

      en käyttänyt alkoholia lainkaan, mutta tupakoin normaaliin tapaan noin askin (20 kpl) päivässä.

      • ..............................

        Millainen nikkis vauvalle tulee.... ihan vaan äidin röökinpolton takia...


      • jshgjgajfsdafsa
        .............................. kirjoitti:

        Millainen nikkis vauvalle tulee.... ihan vaan äidin röökinpolton takia...

        Askin päivässä


    • Äiti*6

      askin päivässä jokaisen raskauden aikana.

    • hassu_esine

      Poltin n. 10 savuketta päivässä ja join kerran ennen kuin tiesin olevani raskaana. Positiivisen testin jälkeen en käyttänyt näitä nautinto aineita.

      • kyllä

        tupakoin n.20 savuketta menee päivässä..
        Samoin meni edellisessäki raskaudessa.
        Ei alkoholia yhtään.


      • täältä
        kyllä kirjoitti:

        tupakoin n.20 savuketta menee päivässä..
        Samoin meni edellisessäki raskaudessa.
        Ei alkoholia yhtään.

        Elikkäs, juonut en ole tippaakaan alkoholia

        Tupakaa poltin ennen raskautta noin 25/päivä, alkuraskaudessa (noin rv 0-12) 10 savuketta/päivä, sitten viikoilla 12-18 n.2-5 savuketta/päivä, Viimeisinä parina viikkona satunnaisesti mennyt 4 tupakkaa (ei kokonaisia), eilen ja tänään ei yhtään.

        Yritys päästä tupakasta irti on niin vitun kova!! (anteeksi, tuota paremmin tilannetta ei voi vain kuvailla)


    • pieni äiti

      Heti kun sain tietää olevani raskaana, lopetin röökin ja alkoholin kokonaan. Ennen raskautta poltin n.7 päivässä ja dokailin aika harvoin(lapsia kun on jo 2). Ja samoin kahden edelleisen raskauden aikana:lopetin röökin polton heti,kun sain tietää olevani raskaana. paha olo on ollu alussa niin paha, et en ois ees voinu polttaa yhtään senkään takia.

    • emilai

      Tupakoi en muutenkaan ja alkoholia en raskaana ollessa juo. Alkoholitonta viiniä ole juonut pari kertaa ruoan kanssa.

      • janne 58

        tämä ei kuulu tähän keskusteluun, mutta olen sijaisvanhempana huostaanotetulle lapselle,jonka äiti käytti alkoholia raskauden aikana,ihana poika,diagnoosi on fas, niin on välillä tehnyt mieli sanoa äidille muutama valittu sana.....


      • anteeksi jo
        janne 58 kirjoitti:

        tämä ei kuulu tähän keskusteluun, mutta olen sijaisvanhempana huostaanotetulle lapselle,jonka äiti käytti alkoholia raskauden aikana,ihana poika,diagnoosi on fas, niin on välillä tehnyt mieli sanoa äidille muutama valittu sana.....

        valmiiksi!!!


        Mutta ihan muutama ammattilaisen sana, fassia tai vastaavaa diaknoosia ei todellakaan saada muutamalla punaviinilasilla tai sauna siiderillä.

        Fas vaatii säännöllistä ja jatkuvaa alkoholin käyttöä raskauden aikana. Fas lasten äidit ovat poikkeuksetta alkoholisteja.


      • .........................
        anteeksi jo kirjoitti:

        valmiiksi!!!


        Mutta ihan muutama ammattilaisen sana, fassia tai vastaavaa diaknoosia ei todellakaan saada muutamalla punaviinilasilla tai sauna siiderillä.

        Fas vaatii säännöllistä ja jatkuvaa alkoholin käyttöä raskauden aikana. Fas lasten äidit ovat poikkeuksetta alkoholisteja.

        Ja eikö jonkun ilmoittama 5-8 kaljaa KERRALLA PARI KERTAA KUUSSA ole säännöllistä ja jatkuvaa?


      • emilai
        janne 58 kirjoitti:

        tämä ei kuulu tähän keskusteluun, mutta olen sijaisvanhempana huostaanotetulle lapselle,jonka äiti käytti alkoholia raskauden aikana,ihana poika,diagnoosi on fas, niin on välillä tehnyt mieli sanoa äidille muutama valittu sana.....

        Ihan vaan mielenkiinnosta miten tuo liittyy minuun?


      • Taas se sama
        emilai kirjoitti:

        Ihan vaan mielenkiinnosta miten tuo liittyy minuun?

        Ei mitenkään liittynyt sinuun!

        Ei tehdä tästä tappelu-keskustelua/minkään sortin väittelyä! Nyt alatte poiketa aiheesta ja PAHASTI!!!!

        Tämä on gallup, ei mikään moralisointi keskustelu tai väittely!!!!


      • se mutta
        ......................... kirjoitti:

        Ja eikö jonkun ilmoittama 5-8 kaljaa KERRALLA PARI KERTAA KUUSSA ole säännöllistä ja jatkuvaa?

        minun viesti liittyi tuohon janne jotakin laittamaan viestiin fas lapsesta, ei muuhun...


      • janne 58
        emilai kirjoitti:

        Ihan vaan mielenkiinnosta miten tuo liittyy minuun?

        ei mitenkään, mulla vaan on peukalo keskellä kämmentä tän koneen kaa sori!!


    • deeku:)

      rv 6 otin lasin punaviiniä ja rv 20 ja risat toisen lasin punaviiniä.

    • kuihtunut kukka

      hei, olen neljänlapsen äiti ja polttanut jokaisen odotus ajan.Se on huuhaata mitä sulle sanotaan tupakan poltosta.ensimmäiset kaksi lasta painoivat eka 3150 kaksiviikkoa yli ajan,toinen kaksiviikkoa ennenaikojaan 2670,seuraava viikon yli paino 2670 eli sama kuin edellisen vaikka vuosia välissä seitsemän.Kysyin lääkäriltä että saanko siksi pieniä lapsia kun poltan,lääkäri vastasi niinhän ne saooo mutta hän ei usko siihen.Viimmeisen kun tein jälleen melkein kymmenen vuotta välissä painoi 3450 ja poltin tupakkaa koko odotus ajan

      • huuhaata?

        Erittäin monissa kotimaisissa ja ulkomaisissa tutkimuksissa on todettu, että suurimmat tupakoinnin haitat näkyvät vasta lapsen kouluiässä oppimis- ja keskittymisvaikeuksina. Ihmettelen suuresti, kun äidit täällä kirjoittelevat, että lapsi on parikuinen ja ihan terve, vaikka poltin askin päivässä. Eihän sitä välttämättä vielä näe!! Terve järki nyt päähän sen röökaamisen kanssa, ottakaa oikeasti selvää asioista, älkääkä olko tietävinänne.


      • Smart green
        huuhaata? kirjoitti:

        Erittäin monissa kotimaisissa ja ulkomaisissa tutkimuksissa on todettu, että suurimmat tupakoinnin haitat näkyvät vasta lapsen kouluiässä oppimis- ja keskittymisvaikeuksina. Ihmettelen suuresti, kun äidit täällä kirjoittelevat, että lapsi on parikuinen ja ihan terve, vaikka poltin askin päivässä. Eihän sitä välttämättä vielä näe!! Terve järki nyt päähän sen röökaamisen kanssa, ottakaa oikeasti selvää asioista, älkääkä olko tietävinänne.

        ja voin kuitenkin sanoa, että kaikki neljä aikuista lastani ovat kaikki terveitä ja oppimisvaikeuksia koulussa ei ollut ja kaikilla hyvä ammatti ja töitä riittänyt jokaiselle ja plussaa kukaan heistä ei polta eikä ole alkoholin suurkuluttajia.


    • TAAS jälleen =)

      Jotta pysytään aiheessa!

      VAIN LYHYT VASTAUS RIITTÄÄ, ei mielipiteitä kumpaankaan kysymykseen.

      KIITOS!

      (ei mitään henk. koht. ketään kirjoittajaa kohtaan, mutta joku voi vetää herneet nokkaan pienestäkin ja poiketa aiheesta ja alkaa moralisoimaan. Siksi aika-ajoin nämä muistutukset)

    • Kesäheinä

      En juonut tippaakaan, en polttanut savukettakaan (mikä oli sinänsä helppoa, koska en muutenkaan polta, enkä oikeastaan juokaan.)

    • rv39

      poltin ekat 3kk noin 3-10 savuketta, sitten 3kk polttamatta ja nyt olen sitten polttanut vaihteevasti 0-5 päivässä. 0 päiviä onneksi viime aikoina ollut enempi!! :)

      Muutaman kerran, ehkä yhteensä 10 kertaa raskauden aikana olen ottanut, joko yhden siiderin tai lasillisen viiniä.

      • Jossunen :)

        Eilen join puoli lasia (mitattuna siis, 6cl) punkkua.
        Sen lisäksi oon maistaut sitä uutta Natural Villivadelmaa, mutta tuli huono olo :D (ja siis ennen raskautta ei tullut kuppiin kauhist syljeskeltyä)

        Röökiä töissä poltan pari-6 per vuoro, himassa en polta ja poltan muutenkin lapsen isältä salaa.


      • minäkin vastaan

        Raskaus oli jo viikolla 6 3 kun sain tietää olevani raskaana ja sitä ennen elin kyllä lomalla aika paheellista elämää... Oltiin ulkomailla reissussa ja ennen matkaa raskaustesti näytti miinusta, joten alkoholia kyllä kului reissussa janojuomana ja ruuan kanssa aivan liikaa. Reissusta tultuamme tein uuden testi ja se näyttikin sitten plussaa, joten sen jälkeen ei ole mennyt alkoholia pisaraakaan. Huono omatunto ja huoli lapsen terveydestä on silti, varsinkin silloin, kun lomakuvia tulee katseltua. Tupakkaa en ole polttanut koskaan.


    • 2lasta

      Tupakoinut koskaan, paitti 15v 5 savuketta, en juonut alkoholia raskausaikanani ja lapseni syntyivät terveinä ja voivat edelleenkin hyvin.

    • korsteeni odottaja

      Poltin. Kaikkia kolmea lastani odottaessani ja terveitä,täysiaikaisia lapsia sain.

    • Hennessy

      "Eli kysymys kuuluu:
      POLTITKO/JOITKO ALKOHOLIA RASKAUDEN AIKANA?"

      poltin ja join

      poltan noin askin päivässä
      alkoholia nautin ruokailun yhteydessä
      iltaisin otan lasillisen hyvää konjakkia
      ongelmitta ovat mennneet kuudet edelliset raskaudet
      ja lapset ovat edelleen täysipäisiä

    • Nimetön

      Poltin noin 10-15 tupakkaa päivässä kun olin raskaana,en juonut tippaakaan kun sain positiivisen tuloksen.

    • mamita2008

      moikka
      mä en polta.

      ennen join valkkaria ainaki 3x vkossa noin ½ pulloa kerralla eli 2-3 lasia about. alussa oli vaikea luopua tosta tavasta, mutta luovuin kun plussasin.

      ekan kolmanneksen oon nyt ottamatta ainakin ja ehkä koko raskauden. ei ole tehnyt mieli viiniä samalla tavalla. loppuraskaudesta siitä ei liene haittaa juurikaan, tyyliin lasi kuussa.

      t. mamita

    • mammuttimami

      eli olin muutaman kerran humalassa raskauden ekalla kuulla kun en tiennyt vielä raskaudestam johtuen satunnaisesti todella pitkistä ja epäsäännöllisistä kuukautiskierroista esim joskus 55pvää pahimmillaan.poltin kai muutamia kertojakin,selvinpäin inhoan tupakkaa.eli kun sain tiedon raskaudesta,en juonut edes lusikallista ja pysyin kaukana tupakoitsijoista. täysterve vauva on nyt kuukauden ikäinen!

    • mama_82

      en ole polttanut enkä myöskään juonut kummankaan raskauden aikana...

    • rv34

      olen polttanut koko raskauden ja saunassa käydessä (joka viikko) juon oluen/siiderin tai kaksi

    • sekopää

      Tupakkaa en polttanut ja viinaa en juonut.
      Mukulasta tuli kuitenkin sekopää.
      Liekkö geeneissä vai työperäistä.
      Olin savuisessa kapakassa töissä.

    • ***

      poltin 5-10 tupakkaa

    • mammananna

      lopetin tupakoinnin vkol 5 kun plussasin. O-linjalla pysynyt, nyt vkol 37. Mmutaman vkon otin nikotiinipurkkaa pahimpaan himoon. Juonnu en oo tippaakaan

    • Paksukainenrv25+4

      yhsen kerran join kun en tiennyt vielä olevani raskaana, tupakkaa rupesin heti vähentämään ja kokonaan se jäi pois viikolla 10.

    • blondi-72hki

      ekat 2kk koska en tiennyt olevani raskaana ja loput raskaus kk dokaaminen nolla eli en ees huikkaa ottanut.

      Polttamisen lopetin kun nyt 14v likkaa ruppesin odottamaan.

    • minä taas

      lopetin tupakan jo ennen ku testi näytti positiivista ku vähä tuntu siltä et vois olla, oon silti pari täs raskauden aikana polttanu, joskus saunan jälkeen juon pohjat miehen sauna kaljasta, muuten ei oo alkoholi maistunu...

    • 3 lapsen äiti vm.73

      Raskauaikana ei tullut mieleenikään käyttää alkoholia sisältäviä juomia, muutaman hassun kerran saatoin juoda tölkin ALKOHOLITONTA omenasiideriä ja tupakkaa en polta muutenkaan, joten eipä tullut sitäkään nautittua...näin minulla.

    • Hyvä olen.

      En juonnut enkä polttanut.

    • mimis-a

      moika sulla oli galluppi elikkäs ite kävin baareissa join ehkä yhen paukun ja joskus aina yhen kaljan ja neuvolassa sanottiin ettei se haittaa jos harvoin juo.poltin paljon joskus oli hetkiä ettei voinu polttaa muutamaan päivään.vaikka kyllä pahalla silmällä katotaan polttavia äitejä ja baareissa tanssivia pömppö mahoja.toivottavasti oli apua vastauksestani

    • Äityli 04/07

      ... tupakkaa en ole koskaan maistanutkaan, joten siinä siis puhdas nolla. Alkoholin käytön lopetin kokonaan kun aloimme yrittämään lasta eli juomatta pisaraakaan pian 3 vuotta.

    • yks mamma

      Join ja poltin aina raskauden puoliväliin saakka.. Ja huumeetkin oli mukana kuvioissa. Terve iso poika syntyi ja terve hän on edelleen.

    • äetee vm 69

      Poltin ensimmäisessä n. askin/vrk, toisessa n 5-10 kpl/vrk ja kolmannessa en yhtään
      Yhdenkään raskauden aikana en ole ottanut alkoholia

    • ..oOOo..

      ..pari kertaa ensimmäisien raskauskuukausien aikana, kun en tiennyt olevani raskaana. En kuitenkaan sillonkaan paljon, muutaman oluen vaan. Raskaustestin jälkeen ei pisaraakaan.

      Tupakoin ennen raskautta ja kun sain tietää raskaudesta, vähensin heti radikaalisti ja sitten pikkuhiljaa niin, että loppuajasta tupakoin keskimäärin yhden savukkeen päivässä, aina en sitäkään. Imetysaikana tupakoin 1-2 savuketta päivässä ja ne aina imetyksen jälkeen niin, että mahdollisimman paljon tupakasta ehti poistua ennen seuraavaa imetystä.

      Lapsi on erittäin terve, ei ole juuri sairastellut tässä kuuden vuoden aikana.

    • elina-anile

      Minä en polttanut ja lopettaminen oli helppoa yllätyksekseni. Yritin pari kertaa juoda saunasiiderin, mutta parista hörpystä tuli niin huono olo, että jäi juomatta! Eli en polttanut enkä juonut. Siskoni ja moni keverini ovat polttaneet raskaana ollessaan, mutta kenenkään en tiedä juoneen kuin sen saunaoluen korkeintaan sillloin tällöin.

    • mä vaan

      Poltin mnolempien raskauksien aikana, lapset OK 16.v ja 15.v toisella 9,2 ja toisella 8,6 keskiarvo, ei siis mitään käytös ym. häiröitä

      • Nimetön

        en polttanut enkä juonut!!!


    • Hyppypapu

      en polta, ja taisin juoda peräti 2 siideriä koko raskausaikana

    • hjkhg

      Lopetin polttamisen,kun tulin raskaaksi.
      enkä myöskään juonut.

    • Mymmeli82

      En polttanut enkä juonut. Eikä tehnyt mielikään:)

    • miepä

      Vejin par kertoa perskännin ja poltin koko aijan.

      • taijatkii

        olla iha huumornaissii! :D


    • äitöliini

      topan päivässä 9 v sitten.ja moralisteille tiedoksi että terve ja reipas tyttö.vuoden edellä kasvussa vaikka väittävät että tupakoitsijoiden ´lapset pienempikokoisia. en juonut.

    • ...

      En juo tai polta muutenkaan, joten pääsen helpolla. On se raskauden voima kyllä ihmeellinen kun niin monet äidit pystyy vähentämään tai jopa lopettamaan, vaikka se ennen raskautta olisi ollut liian ylivoimaista.

    • Josko minäkin vastaan

      Vappuna join, ihmettelin kun tuli huono olo muutamasta lasillisesta valkoviiniä. Mietin olisinko mahdollisesti raskaana. Testi joskus vapun jälkeen plussaa. Sen jälkeen en ottanut alkoholia ollenkaan. Tupakoin, se jäi vähitellen pois kokonaan, kun tuli paha olo. Toisella kerralla poltin myös ja se jäi vähitellen pois, kun taas tuli paha olo. Toisessa raskaudessa en ottanut alkoholia. Lapset yli 10v kumpikin ja hyvin voivat.

    • esaaa

      Kyllä pitää olla pissaa päässä jos mahassa lepäävää sikiötä alkaa myrkyttämään millään aineella!!!

    • vihainen äti

      Moralisoimatta kerron:
      tuttavan tytär 2 kersaa saanut, poltti ko korsteeni molemmilla kerroilla -
      molemmet kersat synty etuajassa -
      molemmat olivat teholla viikkokaupalla JA koko ajan tämä ´äiti ´poltti entistä enemmän eli EI EDES imettänyt.Molemmat kersat hyvin alipainoisia ja jotenkin ouodon näköisiä naamastaan ( epäilen jotain kehitysvammaa=
      jos lapsen haluaa - sen ajan VOI kyllä olla polttamatta.

    • tupakka gallup

      tupakkaa poltin vaihtelevasti noin askin päivässä.en ole juonut yhdenkään raskauden aikana alkoholi juomia.kaikki muksut on terveitä.

    • ööliöinen

      EN!!!!!

    • ghghgh

      Nyt kaverilla 6 varvasta...

    • tehnyt

      ja en ottanut edes raskauksien epäilyvaiheessa saunakaljaakaan. Saatikka polttanut, hui sentään.
      Tunnen kyllä erään, joka poltti kuin korsteeni raskautensa aikana, tuli terve, mutta villi tyttö....=)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe