EOS 40D käyttöohje

Morfar

Ostin Helsingin Ruoholahdessa Verkkokauppa nimisestä liikkeestä Canon EOS 40D rungon. Mukaan tuli käyttöohjeet;
- ranska, - italia, -hollanti ja saksa. Ensin luvattiin toimittaa joko suomen- tai ruotsinkielinen käyttöopas. mutta posti toi monisteen jossa kahdella sivulla oli jotku perustominnat. Vaikka uhosin että puran kaupan niin po manuaaleja ei tullut. Verkosta löysin kaverin joka luopui ruotsinkielisestä käyttöohjeesta 40 € korvausta vastaan. Onko niin että koska ostin kameran rungon niin manuaalit jäivät tulematta? En tarvinnut ns perusobjektiiviä.

8

6361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vakiokäytäntö....

      Kannattaisi etukäteen tarkistaa ostamansa tuotteen sisältö.
      Verkkokaupasta tilatut tuotteet tulevat usein suoraan esim. saksasta, jolloin paketissa ei ole suomenkielisiä käyttöohjeita.

      Asiaan ei vaikuta se, onko kyseessä pelkkä runko vai kitti.

      • kirjasta

        Suomenkielisen ohjekirjan saa maahantuojalta n. 50 euron hintaan.


      • Morfar
        kirjasta kirjoitti:

        Suomenkielisen ohjekirjan saa maahantuojalta n. 50 euron hintaan.

        Suomen Canon ohjaa po asian edelleen eräälle toiminimelle. ( kts. Canon.fi sivut ). Ko yritys myy käyttöohjeen valokopion hintaan 50 €.


      • vähän vaihtelee

        Ostin verkkokaupasta kesällä vähän tuota halvemman 400D-mallin kittiobjektiivillä ja mukana oli Canonin suomenkielinen ohjekirja ruotsin ja parin muun kielen lisäksi. Taitaa siis vaihdella vähän mistä verkkis mitäkin tuotteitansa milläkin hetkellä tilailee.

        Kummallista sinänsä ettei Canon tarjoa sitten pdf-muodossa ohjekirjoja ilmaiseksi ladattavina. Vai olisiko tässä takana se että haluavat että jälleenmyyjät hankkisi tuotteensa virallisen maahantuojan tai tässä tapauksessa siis canon oy:n kautta.


    • Jep jep

      Verkkokauppa.com tuo suuren osan tuotteita (kuten kameroita) itse maahan. Näitä haalitaan ympäri "maailmaa", joten ne ei alunperin ole tarkoitettu Suomen markkinoille = mukaan olisi pakattu suomalaisia manuskoja. Siksi Verkkokauppa.com on viritellyt mukaan lyhennelmät itse.

    • Piia

      Digitarvike.com-osoitteesta näyttäisi löytyvän alkuperäiset käyttöohjeet hintaan 30 euroa. Tilausmaksun kanssa 34,40 euroa. En osaa vielä mennä vannomaan, että toimiiko palvelu. Laitoin juuri tilauksen menemään ja jään jännityksellä odottamaan, mitä tulee.

      Canonin virallinen yhteistyökumppani myy tosiaan ohjeita hintaan 50 euroa (en tiedä onko kopio vai aito).

    • ex-asiakas

      Jos haluat välttää ongelmia takuu- ja huolto-ongelmien yllättäessä, vältä silloin myös verkkokauppa.com liikettä.

      Lisätietoja osoitteessa http://verkkokuopasta.blogspot.com

    • kuukeloi...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      292
      739
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      80
      661
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe