Golf Plussasta ja Touranista on jo jääneet 1.6 FSI-koneet pois. Golf Variantiin ja CrossGolfiin ei oo ikinä saanutkaan niitä. Jäämässä pois myös perus-Golfista, Passat ja Passat Variantista poies nuo 1.6 FSI:t ja 2.0 FSI:t. Volkkarin hinnastossa lukee ettei enää uusia tehdastilauksia noilla koneilla Ainoat FSI:t jotka jää VAG-yhtämän autoihin on 2.0 TFSI JA 1.8 TFSI eli turbo-mallit. Ei turbottomat malli korvaa 1.2 TSI (Golfissa), 1.8 TSI (Golf ja muut) ja siiten on liuta 1.4 TSi:tä: 120hv, 140hv, 150hv ja 170hv.
Fsi-koneet ei ollu pitkäikäinen juttu
29
9117
Vastaukset
- syystä?
Eihän ne ole olleet edes millään lailla huonoja koneita? Lämpöä ei riitä kabiiniin mutta se ei kai ole itse moottorin vika.
- taustalla
Jo jokunen vuosi sitten oli TM:ssä tai tuulilasissa pikku-uutinen. VW kertoi vähentävänsä moottorituotantolinjoja ja siirtyvänsä ahdettuihin koneisiin jolloin koneiden voimavarat voidaan säädellä hyvinkin laajasti.
Taustalla on siis kustannukset, vähemmän moottoriperheitä.
- eli...
Mallia EA 111 ovat myös tuotantoon jääneet 1.2, 1.4-16 ja 1.4TSI eri viritysasteineen...
2.0TFSI taas kuuluu EA 113 sarjaan ja 1.8TFSI on näistä kaikkein uusinta suunnittelua ja kuuluu EA 888 sarjaan.
1.6FSI muuten tuli Saksassa myyntiin jo Maaliskuussa 2002 ja oli saatavana GOLF IV, -IV farmari ja Bora malleihin 110hv tehoisena. - miksi näin???
Jättivät kuitenkin vanhan 1.6 edelleen mallistoon. Hassua sinänsä että se vie enemmän bensaa kuin 1.6fsi...Näinä kasvihuonepäivinä aika ympäristöystävällinen teko;) Toivotaan että 1.4 tsi hinta alentuu 1.6 fsi tasolle. Muuten perusmallien hinta karkaa liian ylös
- Mä vaan
Tuo 1.6 8-venttiilinen malli tuskin enää kauaa roikkuu sekään mallistossa. Passatiin sitä ei oo saanu enää pitkään aikaa (1.6 FSI:tä kylläkin) ja Audin A4-mallistakin tippunut pois. Audi A3:ssa, Skoda Octaviassa ja useammassa Seateista, Golfin 3- ja 5-ovisissa sekä Variantissa ja Jetassa tuo kone vielä on mutta tippuu pois ainakin Golfista kun 6-korinen Golf esitellään syksyllä 2008. Siinä sen korvaavat 1.2 TSI (ei tuplaturbo) ja 1.4 120hv TSI, lisäksi jatkaa 1.4 TSI 140hv ja 1.4 170hv-mallit. Octaviassa on jo käytössä 1.8 TSI ja varmasti konetta tulee muihinkin malleihin.
Mitä CO-päästoihin tulee niin 1.6 8V-mallin CO-päästöt ei ole mitenkään jumalattomat paljon suuremmat kuin 1.4 140hv TSI:ssä ja 1.4 170hv TSI:ssä. 1.2 TSI ja 1.4 120hv TSi onkin sitten CO-ppästöiltään kauempana 1.6 8v-mallista.
1.4 TSI 120hv sekä 1.2 TSI on varmasti halvempia joitain tonneja kuin 1.4 140hv TSI, phuhattakaan jos vertaa 170hv-malliin. - Mä vaan
Mä vaan kirjoitti:
Tuo 1.6 8-venttiilinen malli tuskin enää kauaa roikkuu sekään mallistossa. Passatiin sitä ei oo saanu enää pitkään aikaa (1.6 FSI:tä kylläkin) ja Audin A4-mallistakin tippunut pois. Audi A3:ssa, Skoda Octaviassa ja useammassa Seateista, Golfin 3- ja 5-ovisissa sekä Variantissa ja Jetassa tuo kone vielä on mutta tippuu pois ainakin Golfista kun 6-korinen Golf esitellään syksyllä 2008. Siinä sen korvaavat 1.2 TSI (ei tuplaturbo) ja 1.4 120hv TSI, lisäksi jatkaa 1.4 TSI 140hv ja 1.4 170hv-mallit. Octaviassa on jo käytössä 1.8 TSI ja varmasti konetta tulee muihinkin malleihin.
Mitä CO-päästoihin tulee niin 1.6 8V-mallin CO-päästöt ei ole mitenkään jumalattomat paljon suuremmat kuin 1.4 140hv TSI:ssä ja 1.4 170hv TSI:ssä. 1.2 TSI ja 1.4 120hv TSi onkin sitten CO-ppästöiltään kauempana 1.6 8v-mallista.
1.4 TSI 120hv sekä 1.2 TSI on varmasti halvempia joitain tonneja kuin 1.4 140hv TSI, phuhattakaan jos vertaa 170hv-malliin.Taas on 1.4 150hv TSI-malli 1.4 170hv TSI-mallin lisäksi.
Asiasta viidenteen VW on ruvennut matkimaan muitten autojen ulkonäköä malleissaan. Golf Variantin takavalot suora kopio Saab 9-5 farmarista ja Tiguanin keulan ajovalot muistuttaa uuden BMW 5-sarjan keulan ajovaloja. Tiguanin perä taas VW:n sisarmallin Touaregin selvä kopio. Uusi Audi A4 hyvinpaljon uusien Bemarien ja Mersujen joidenkin mallisarjojen näköinen. - Mä vaan
Mä vaan kirjoitti:
Tuo 1.6 8-venttiilinen malli tuskin enää kauaa roikkuu sekään mallistossa. Passatiin sitä ei oo saanu enää pitkään aikaa (1.6 FSI:tä kylläkin) ja Audin A4-mallistakin tippunut pois. Audi A3:ssa, Skoda Octaviassa ja useammassa Seateista, Golfin 3- ja 5-ovisissa sekä Variantissa ja Jetassa tuo kone vielä on mutta tippuu pois ainakin Golfista kun 6-korinen Golf esitellään syksyllä 2008. Siinä sen korvaavat 1.2 TSI (ei tuplaturbo) ja 1.4 120hv TSI, lisäksi jatkaa 1.4 TSI 140hv ja 1.4 170hv-mallit. Octaviassa on jo käytössä 1.8 TSI ja varmasti konetta tulee muihinkin malleihin.
Mitä CO-päästoihin tulee niin 1.6 8V-mallin CO-päästöt ei ole mitenkään jumalattomat paljon suuremmat kuin 1.4 140hv TSI:ssä ja 1.4 170hv TSI:ssä. 1.2 TSI ja 1.4 120hv TSi onkin sitten CO-ppästöiltään kauempana 1.6 8v-mallista.
1.4 TSI 120hv sekä 1.2 TSI on varmasti halvempia joitain tonneja kuin 1.4 140hv TSI, phuhattakaan jos vertaa 170hv-malliin.Ero bensankulutuksessa 1.6 8V ja 1.6 FSI-mallin välillä ei oo mitenkään hirveen raju. Lisäksi 1.6 FSI lämpenee hieman hitaammin kuin 1.6 8V-malli. 1.6 FSI käyttää kalliimpaa polttoainetta 98E. >Ero kulutuksessa 1.6 8V ja 1.2 tai 1.4 TSI:tten suhteen on sitten aivan eri juttu... Niihin näheden paljon janoisempi...
- käyttää/käytti
Mä vaan kirjoitti:
Ero bensankulutuksessa 1.6 8V ja 1.6 FSI-mallin välillä ei oo mitenkään hirveen raju. Lisäksi 1.6 FSI lämpenee hieman hitaammin kuin 1.6 8V-malli. 1.6 FSI käyttää kalliimpaa polttoainetta 98E. >Ero kulutuksessa 1.6 8V ja 1.2 tai 1.4 TSI:tten suhteen on sitten aivan eri juttu... Niihin näheden paljon janoisempi...
ihan sitä samaa 95e litkua kuin 1.6-8v...
Enimmäisissä Suomeen tulleissa FSI-malleissa oli suosituksena käyttää 98e bensiiniä koska vain se oli aikanaan FSI:n vaatimaa rikitöntä laatua. - väärin..
Mä vaan kirjoitti:
Tuo 1.6 8-venttiilinen malli tuskin enää kauaa roikkuu sekään mallistossa. Passatiin sitä ei oo saanu enää pitkään aikaa (1.6 FSI:tä kylläkin) ja Audin A4-mallistakin tippunut pois. Audi A3:ssa, Skoda Octaviassa ja useammassa Seateista, Golfin 3- ja 5-ovisissa sekä Variantissa ja Jetassa tuo kone vielä on mutta tippuu pois ainakin Golfista kun 6-korinen Golf esitellään syksyllä 2008. Siinä sen korvaavat 1.2 TSI (ei tuplaturbo) ja 1.4 120hv TSI, lisäksi jatkaa 1.4 TSI 140hv ja 1.4 170hv-mallit. Octaviassa on jo käytössä 1.8 TSI ja varmasti konetta tulee muihinkin malleihin.
Mitä CO-päästoihin tulee niin 1.6 8V-mallin CO-päästöt ei ole mitenkään jumalattomat paljon suuremmat kuin 1.4 140hv TSI:ssä ja 1.4 170hv TSI:ssä. 1.2 TSI ja 1.4 120hv TSi onkin sitten CO-ppästöiltään kauempana 1.6 8v-mallista.
1.4 TSI 120hv sekä 1.2 TSI on varmasti halvempia joitain tonneja kuin 1.4 140hv TSI, phuhattakaan jos vertaa 170hv-malliin.Tuo 1.8TFSI/TSI tuli ensimmäisenä Audin A3-malliin, nyt tuota moottoria saa Octaviaan, eri Seat malleihin ja myös Passattiin sekä uuteen A4:ään.
Passatissa 1.6FSI:n korvaa/korvasi 1.4TSI ja 2.0FSI:n 1.8TSI. - jorma vaan
väärin.. kirjoitti:
Tuo 1.8TFSI/TSI tuli ensimmäisenä Audin A3-malliin, nyt tuota moottoria saa Octaviaan, eri Seat malleihin ja myös Passattiin sekä uuteen A4:ään.
Passatissa 1.6FSI:n korvaa/korvasi 1.4TSI ja 2.0FSI:n 1.8TSI.Onko totta että 2.0 FSI korvataan 1.8 TSI:llä? En ole kuullut moisesta mutta katselin volkkarin mainoslappusta jossa luki 1.6 FSI:n ja 2.0 FSI:n kohdalla ettei tehdastilauksia enää tehdä. Sen tiedän että 120hv TSI korvaa 1.6 FSI:n.
- Mä vaan
jorma vaan kirjoitti:
Onko totta että 2.0 FSI korvataan 1.8 TSI:llä? En ole kuullut moisesta mutta katselin volkkarin mainoslappusta jossa luki 1.6 FSI:n ja 2.0 FSI:n kohdalla ettei tehdastilauksia enää tehdä. Sen tiedän että 120hv TSI korvaa 1.6 FSI:n.
Volkkari lopettaa kaikkien FSI-koneiden maahantuonnin sekä todennäköisesti valmistuksenkin. Myöskään tuota 2.0 FSI:tä EI TODELLAKAAN TEHDÄ ENÄÄ. TSI:t ovat ainoita bensakoneita mitä VW tästälähin tekee ja sitten perus 1.6 8v kone ainakin vielä ohjelmistossa. Fsi:stä jää ainoastaan tuotantoon turbolliset 2.0 TFSI ja 1.8 TFSI
- Acco..
Mä vaan kirjoitti:
Volkkari lopettaa kaikkien FSI-koneiden maahantuonnin sekä todennäköisesti valmistuksenkin. Myöskään tuota 2.0 FSI:tä EI TODELLAKAAN TEHDÄ ENÄÄ. TSI:t ovat ainoita bensakoneita mitä VW tästälähin tekee ja sitten perus 1.6 8v kone ainakin vielä ohjelmistossa. Fsi:stä jää ainoastaan tuotantoon turbolliset 2.0 TFSI ja 1.8 TFSI
Tm-testissä passat hävisi suorituskyvyssä ja kulutuksessa accordille, vaikka accossa vtec-kone ollut ainakin 10 vuotta. Ei ww osaa tehdä bensakonetta eikä nuo kalisevat tdi:kään kovin kummosia ole.
Se on vaan niin että kun valmistajalta loppuu taito, löydään koneen kylkeen turbo tai kasvatetaan koneen kokoa (jenkit) - erinomainen...
Acco.. kirjoitti:
Tm-testissä passat hävisi suorituskyvyssä ja kulutuksessa accordille, vaikka accossa vtec-kone ollut ainakin 10 vuotta. Ei ww osaa tehdä bensakonetta eikä nuo kalisevat tdi:kään kovin kummosia ole.
Se on vaan niin että kun valmistajalta loppuu taito, löydään koneen kylkeen turbo tai kasvatetaan koneen kokoa (jenkit)Moottori, viimeisimmässä Tuulilasissa kehuttiin farmarivertailussa vuolaasti tätä moottoria.
Häviää Accordille?
Acordissa on tehokkaampi moottori ja selvästi huonompi sitkeys, tietysti hondamiehille on tärkeämpää päästä liikennevaloista sadan kilometrin nopeuteen vajaa puoli sekuntia nopeammin...Tärkeä ominaisuus, totta. - Acco..
erinomainen... kirjoitti:
Moottori, viimeisimmässä Tuulilasissa kehuttiin farmarivertailussa vuolaasti tätä moottoria.
Häviää Accordille?
Acordissa on tehokkaampi moottori ja selvästi huonompi sitkeys, tietysti hondamiehille on tärkeämpää päästä liikennevaloista sadan kilometrin nopeuteen vajaa puoli sekuntia nopeammin...Tärkeä ominaisuus, totta.Oli yhtä kuin passatissa TM-testin mukaan,tämä oli ainut missä passatti pääsi tasoihin Accordin kanssa,kiihtyvyys 60-100 oli tasan yhtä hyvä molemmissa,muissa kaikki muut passatti mukaan lukien jäin selvästi taakse.
- vaikea...
Acco.. kirjoitti:
Oli yhtä kuin passatissa TM-testin mukaan,tämä oli ainut missä passatti pääsi tasoihin Accordin kanssa,kiihtyvyys 60-100 oli tasan yhtä hyvä molemmissa,muissa kaikki muut passatti mukaan lukien jäin selvästi taakse.
Sitkeyttä verrata, kun Passatissa on 6-vaihdetta ja Accordissa 5-vaihdetta.
Toisaalta Passat kiihtyy aina yhtä pykälää isommalla vaihteella paremmin/samoin kuin Accord.
Passat,
http://motor.terra.es/pruebas-coches/nuestros-datos.cfm?id=MOT28008&id_version=15872
Accord,
http://motor.terra.es/pruebas-coches/nuestros-datos.cfm?id=MOT14517&id_version=12009 - LongLife3
Acco.. kirjoitti:
Tm-testissä passat hävisi suorituskyvyssä ja kulutuksessa accordille, vaikka accossa vtec-kone ollut ainakin 10 vuotta. Ei ww osaa tehdä bensakonetta eikä nuo kalisevat tdi:kään kovin kummosia ole.
Se on vaan niin että kun valmistajalta loppuu taito, löydään koneen kylkeen turbo tai kasvatetaan koneen kokoa (jenkit)Tiedäthän, että nämä VAGin FSI koneet ovat 'uusia' vain Suomessa? Saksassa niitä on myyty viime vuosituhannen puolellakin silloisissa malleissa, mutta koska Suomen polttoaine oli niin kuraa vielä silloin niin niitä ei koskaan tuotu tänne meidän ihmeteltäviksi.
Mistä ihmeestä ihmiset ovat saaneet päähänsä, että FSI on joku viime vuosien uutuus-moottori?
Ja japsit osaa tehdä vain kireitä kierroskoneita, ei sitkeitä käyttökoneita kuten sakemannit. Jälkimmäisillä on mukavampi ajaa kun ei tarvitse koko ajan olla konetta huudattamassa ylärekisterissä että auto liikkuu johonkin.
VAGin TDI:t sentään on ajettavia koneita verrattuna vaikka Toyotan D4D koneisiin - Toyota lupaa hirveän tehon, mutta auto ei silti liiku mihinkään lusikka pohjassakaan - 177hv my ass!
Hondan uutta dieseliä on kehuttu hyväksi ja en voi sitä huonoksi sanoa kun ei ole kokemusta kuin parista taksi kyydistä moisesta autossa - pitää joskus käydä itse koittamassa tarkemmin. - Acco..
LongLife3 kirjoitti:
Tiedäthän, että nämä VAGin FSI koneet ovat 'uusia' vain Suomessa? Saksassa niitä on myyty viime vuosituhannen puolellakin silloisissa malleissa, mutta koska Suomen polttoaine oli niin kuraa vielä silloin niin niitä ei koskaan tuotu tänne meidän ihmeteltäviksi.
Mistä ihmeestä ihmiset ovat saaneet päähänsä, että FSI on joku viime vuosien uutuus-moottori?
Ja japsit osaa tehdä vain kireitä kierroskoneita, ei sitkeitä käyttökoneita kuten sakemannit. Jälkimmäisillä on mukavampi ajaa kun ei tarvitse koko ajan olla konetta huudattamassa ylärekisterissä että auto liikkuu johonkin.
VAGin TDI:t sentään on ajettavia koneita verrattuna vaikka Toyotan D4D koneisiin - Toyota lupaa hirveän tehon, mutta auto ei silti liiku mihinkään lusikka pohjassakaan - 177hv my ass!
Hondan uutta dieseliä on kehuttu hyväksi ja en voi sitä huonoksi sanoa kun ei ole kokemusta kuin parista taksi kyydistä moisesta autossa - pitää joskus käydä itse koittamassa tarkemmin.hukassa, TM:n testissä Accord kiihtyin 60-120km/h tasan yhtä hyvin kuin Passatti, vaikka välityssuhteissa eroja, Accordissa 5-vaihde hieman harvempí välityksiltää kuin passatissa 6-vaihde ja kiihtyvyys oli sama molemmilla.
Eli paskapuhetta että passatti olisi sitkeämpi kuin accordi,mutta accordissa löytyy sitten sitä menopuolta huomattavasti enemmän kuin passatista.
Myös ajo-ominaisuuksissa accord päihitti passatin selvästi. - menopuolta?
Acco.. kirjoitti:
hukassa, TM:n testissä Accord kiihtyin 60-120km/h tasan yhtä hyvin kuin Passatti, vaikka välityssuhteissa eroja, Accordissa 5-vaihde hieman harvempí välityksiltää kuin passatissa 6-vaihde ja kiihtyvyys oli sama molemmilla.
Eli paskapuhetta että passatti olisi sitkeämpi kuin accordi,mutta accordissa löytyy sitten sitä menopuolta huomattavasti enemmän kuin passatista.
Myös ajo-ominaisuuksissa accord päihitti passatin selvästi.Ylläolevassa linkissä Accord kiihtyy tähän Hondamiehille NIIIN tärkeään 0-100 arvoon 0.4 sekuntia paremmin, mahtavaa...
Sitkeydestä vielä, Espanjan pojat mittasivat Passatille 6-vaihteella 80-120 välin aikaan 14.42s ja Accordille 5-vaihteella 14.52s.
Tai kolmosella 60-120 Passat, 10.48s ja Accord 11.60s eli Passatin ohituskiihtyvyys on selvästi parempi.
Ja Accordissa on enemmän hevosvoimia... - Acco..
menopuolta? kirjoitti:
Ylläolevassa linkissä Accord kiihtyy tähän Hondamiehille NIIIN tärkeään 0-100 arvoon 0.4 sekuntia paremmin, mahtavaa...
Sitkeydestä vielä, Espanjan pojat mittasivat Passatille 6-vaihteella 80-120 välin aikaan 14.42s ja Accordille 5-vaihteella 14.52s.
Tai kolmosella 60-120 Passat, 10.48s ja Accord 11.60s eli Passatin ohituskiihtyvyys on selvästi parempi.
Ja Accordissa on enemmän hevosvoimia...Muut kuin 5-6 vaihteet ei ole vertailu kelpoisia,muissa välityssuhteet poikkeaa niin paljon toisistaan.
Lues TM-testi heinäkuulta passatti jäi jälkeen kaikissa muissa paitsi vakuutusmaksuissa. Jopa niissä ww-äijien hehkuttamissa ajo-ominaisuuksissa. - sitä itseään!
Acco.. kirjoitti:
hukassa, TM:n testissä Accord kiihtyin 60-120km/h tasan yhtä hyvin kuin Passatti, vaikka välityssuhteissa eroja, Accordissa 5-vaihde hieman harvempí välityksiltää kuin passatissa 6-vaihde ja kiihtyvyys oli sama molemmilla.
Eli paskapuhetta että passatti olisi sitkeämpi kuin accordi,mutta accordissa löytyy sitten sitä menopuolta huomattavasti enemmän kuin passatista.
Myös ajo-ominaisuuksissa accord päihitti passatin selvästi.Sinäpä sen sanoit: Luetun ymmärtäminen! Puutteesi luetun ymmärtämisessä ovat johtaneet täydelliseen sekoamiseen asiassa.
"hukassa, TM:n testissä Accord kiihtyin 60-120km/h tasan yhtä hyvin kuin Passatti, vaikka välityssuhteissa eroja, Accordissa 5-vaihde hieman harvempí välityksiltää kuin passatissa 6-vaihde ja kiihtyvyys oli sama molemmilla."
Ei tasan olleet yhtä hyviä mainitsemassasi kiihdytyksessä!
60-120 suurimmalla vaihteella Passat 522m, Accord 532m. Eroa Passatin hyväksi 1,9%.
Suurimman vaihteen välitys Passat 33,7km/h/1000r/min, Accord 33,8km/h/1000r/min. Eroa olemattomat 0,3%!!
Unohdit kertoa yhden oleellisen kiihtyvyyteen vaikuttavan seikan - auton painon. Passat painaa 80kg eli yhden aikamiehen painon verran enemmän.
Yhdessä asiassa olet oikeassa eli menopuolta Hondassa riittää reilusti enemmän:
YLLÄPITOKULUT 60000km/2v
Honda 5245,32€, Volkswagen 4019,65€
YLLÄPITOKULUT 60000km/3v
Honda 6475,82€, Volkswagen 5084,65€ - Acco..
sitä itseään! kirjoitti:
Sinäpä sen sanoit: Luetun ymmärtäminen! Puutteesi luetun ymmärtämisessä ovat johtaneet täydelliseen sekoamiseen asiassa.
"hukassa, TM:n testissä Accord kiihtyin 60-120km/h tasan yhtä hyvin kuin Passatti, vaikka välityssuhteissa eroja, Accordissa 5-vaihde hieman harvempí välityksiltää kuin passatissa 6-vaihde ja kiihtyvyys oli sama molemmilla."
Ei tasan olleet yhtä hyviä mainitsemassasi kiihdytyksessä!
60-120 suurimmalla vaihteella Passat 522m, Accord 532m. Eroa Passatin hyväksi 1,9%.
Suurimman vaihteen välitys Passat 33,7km/h/1000r/min, Accord 33,8km/h/1000r/min. Eroa olemattomat 0,3%!!
Unohdit kertoa yhden oleellisen kiihtyvyyteen vaikuttavan seikan - auton painon. Passat painaa 80kg eli yhden aikamiehen painon verran enemmän.
Yhdessä asiassa olet oikeassa eli menopuolta Hondassa riittää reilusti enemmän:
YLLÄPITOKULUT 60000km/2v
Honda 5245,32€, Volkswagen 4019,65€
YLLÄPITOKULUT 60000km/3v
Honda 6475,82€, Volkswagen 5084,65€Accordissa paljon paremmat kuin passatissa,varsinkin Accordin ohjausta ja moottoria kehuttiin vertailun parhaaksi Avensiksen moottorin kanssa.
Eli jos jätetään ylläpitokulut huomioinmatta ja keskitytään auton ominaisuuksiin niin Accord oli testin paras. Ihme ettei passatti pärjää kulutuksessa Accordille vaikka siinä on suorasuihkutus. - puolustautua
Acco.. kirjoitti:
Accordissa paljon paremmat kuin passatissa,varsinkin Accordin ohjausta ja moottoria kehuttiin vertailun parhaaksi Avensiksen moottorin kanssa.
Eli jos jätetään ylläpitokulut huomioinmatta ja keskitytään auton ominaisuuksiin niin Accord oli testin paras. Ihme ettei passatti pärjää kulutuksessa Accordille vaikka siinä on suorasuihkutus.tai tunnusta kuin mies kirjoittaneesi suurimmaksi osaksi soopaa tässä viestissäsi:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=580&posting=22000000030096771 - Acco..
puolustautua kirjoitti:
tai tunnusta kuin mies kirjoittaneesi suurimmaksi osaksi soopaa tässä viestissäsi:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=580&posting=22000000030096771Tais hilterin kostolla ajavilla mennä luu kurkkuun, kun passatti ei pärjää Accordille missään muussa kuin kustannusvertailussa, ja siinäkin ero on käytännössä pieni kun on täydet bonukset vakuutuksissa ja hankkii talvirenkaat muualta kuin auton myyjältä.
Mahtaa v..tuttaa kun ajaa ylihintaisella kansanautolla jonka ajo-ominaisuudet on kuin ladassa. Osta skoda saat paremman auton halvelmmalla. - LongLife3
Acco.. kirjoitti:
Tais hilterin kostolla ajavilla mennä luu kurkkuun, kun passatti ei pärjää Accordille missään muussa kuin kustannusvertailussa, ja siinäkin ero on käytännössä pieni kun on täydet bonukset vakuutuksissa ja hankkii talvirenkaat muualta kuin auton myyjältä.
Mahtaa v..tuttaa kun ajaa ylihintaisella kansanautolla jonka ajo-ominaisuudet on kuin ladassa. Osta skoda saat paremman auton halvelmmalla.Kyllä Honda-miestä mahtaa v-tuttaa kun pitää tunnin välein kansanauto palstaa lukea omaa valintaansa pönkittääkseen :)
No huvit ne itse kullakin, mutta koittaisit oikeasti hankkia jotain tekemistä elämääsi, sillä eihän sinulla voi olla mitään jos volkkaripalstaa joudut seuraamaan noin ahkerasti :)
Hanki siis elämä ja koita jo ymmärtää, että autoja ne vain ovat ja mielipiteet ovat kuin persläpiä, jokaisella on omansa. - Acco-tietäjä!
Acco.. kirjoitti:
Tais hilterin kostolla ajavilla mennä luu kurkkuun, kun passatti ei pärjää Accordille missään muussa kuin kustannusvertailussa, ja siinäkin ero on käytännössä pieni kun on täydet bonukset vakuutuksissa ja hankkii talvirenkaat muualta kuin auton myyjältä.
Mahtaa v..tuttaa kun ajaa ylihintaisella kansanautolla jonka ajo-ominaisuudet on kuin ladassa. Osta skoda saat paremman auton halvelmmalla."...passatti ei pärjää Accordille missään muussa kuin kustannusvertailussa, ja siinäkin ero on käytännössä pieni kun on täydet bonukset vakuutuksissa ja hankkii talvirenkaat muualta kuin auton myyjältä."
Eikös siihen Passattiin saakaan täysiä bonuksia ollenkaan ja talvirenkaita muualta kuin piirimyyjältä? - hitler-kortti
Acco.. kirjoitti:
Tais hilterin kostolla ajavilla mennä luu kurkkuun, kun passatti ei pärjää Accordille missään muussa kuin kustannusvertailussa, ja siinäkin ero on käytännössä pieni kun on täydet bonukset vakuutuksissa ja hankkii talvirenkaat muualta kuin auton myyjältä.
Mahtaa v..tuttaa kun ajaa ylihintaisella kansanautolla jonka ajo-ominaisuudet on kuin ladassa. Osta skoda saat paremman auton halvelmmalla.Vain täydellinen ääliö vetää hitler-kortin esiin keskusteltaessa jostakin muusta kuin Hitleristä, II-maailmansodan historiasta tai diktaattoreista.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Godwinin_laki - kun Aatuhan
hitler-kortti kirjoitti:
Vain täydellinen ääliö vetää hitler-kortin esiin keskusteltaessa jostakin muusta kuin Hitleristä, II-maailmansodan historiasta tai diktaattoreista.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Godwinin_lakisen volkkarin keksi.
Kai sen saa sanoa ääneen? - hdg
Vanhasta 1.6:sta on juuri esitelty etanolilla käyvä versio, joka on tarjolla Golfiin (myös farkku) ja myös Skodaan (Octavia). Ovat jo myynnissä ainakin Ruotsissa.
Eli ei se vanha 1.6 jää saastuttamaan, vaan pikemminkin vihertämään ;) - lutkake
kun Aatuhan kirjoitti:
sen volkkarin keksi.
Kai sen saa sanoa ääneen?Ferry Porsche.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod192188Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281694Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021197- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53895- 39824
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53805J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31696Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33632