Meni kansipahvi ja löytyipä vielä halkeama itse kannestakin. Moottori M52. Vitun kivaa !
Mites muilla.
Paljonko on kiehahdellut, vesipumppuja mennyt, öljyä ja vettä sekaisin ja majoneesia öljykorkissa sekä helvetisti painetta järjestelmässä.
Kertokaa kokemuksianne BMW:n laadukkaasta jäähdytysjärjestelmästä !
Olen ajatellut vaihtaa kuplavolsuun.
Siihen saa halvalla viripalikoita ja se on ILMAJÄÄHDYTTEINEN !!!!!!!!!!!
Kansipahvi/kansi galluppi
56
17738
Vastaukset
- kokemukset
ja Bemarini hylättiin katsastuksessa öljyvuodon takia! Vaikka ei nyt niin hirveästi vuotanutkaan niin syynä oli tulipalovaara! Ei katsastusmiehen mukaan ollu ensimmäinen Bemari joka hylättiin öljyvuodon takia. Lisäksi ilmastointi sippasi, jota ei saatu kuntoon freonia lisäämällä. Kuskin puolen sähköikkuna jäi alas, no sen sai ylös auttamalla kädellä. Tulipahan kokeiltua kaksi Bemaria, ensimmäimem ja viimeinen.
P.S. Bemarin ajo-ominaisuudet olivat huonommat kuin isäni Mondeon (jotka tosin ovat aika hyvät). - asentaja..
Juuri korjasin 325:n jossa kansi oli niin syöpynyt että vedet meni ykkössylinteriin.
Kansi hitsattiin ja koneistettiin.
Tämä on yleistä paljon autobaanoilla ajetuilla Bemareilla. - jossakin,
merkissä vielä huonompia moottoreita kuin Bemareissa? Nettiauto on täynnä konevikaisia Bemujam, ja niitä on siellä enemmän kuin mitään muuta merkkiä. Ja mikäli vanhempi Bemu on myynnissä ajokuntoisena, on se juuri korjattu. BMW:n laatu ei ulotu konepellin alle, voimansiirrosta ja sähköistä nyt puhumattakaan. Valitettavasti.
- imulisko
mulla on huippulaadukas e34 520.auto on vuodelta 89 ja ei oo ollut mitään ihmeempiä huolia.Öljyt on vaihdettu 8000 kilometrin välein ja kansirempasta ei oo tietookaan.Hemmetin hyvä peli.
Moi!
Tässä nyt joitain kokemuksia; kolme omaa bemaria, eikä yhdessäkään mitään ongelmaa kannen kanssa. Lisäksi perheessäni ollut niin ikään useampi BMW, ei ongelmia kansien kanssa.
Vastasin vaan, kun kokemuksia kysyttiin.
-Masa-
Ex. E36 Coupe, E39 Touring, nyk. E46 Touring- bemari...
Menipä tuossa kuukaus sitten 306000km ajetusta vm-90 E34 520i bemusta kannentiiviste. Kun purettiin koko paska oli (yllätys yllätys) kutos sylinteri puolillaan vettä. Eikun vaan uusi Victor reinzin kannentiiviste paikalleen, uudet kannenpultit, kaikki tiivisteet, jakohihnasarha ja muut kilkkeet kasaan. Kun kone oli kasassa ja laitettiin käyntiin niin samat ongelmat jatkuu: vesijärjestelmässä vitusti painetta, vesisumua tulee pakoputkesta, lämmöt nousee. Siinä alko jo itellä epätoivo valtaamaan mieltä, mutta onneks bemareista paljon enemmän tietävällä kaverilla ei loppuneet neuvot kesken. Siitä sitten hänen toimestaan irrotettiin lämmityskennoston letkut irti ja hitsailtiin niille putket joilla ohitettiin ne jotkut härpäkkeet jotka säätelee sitä veden kiertoa tai jotain sen suuntaista. Siinä sitten vesijärjestelmää ilmailtiin pari kolme tuntia, ilmausruuvi auki ja vettä sitä mukaa sisään kun ilmaa tuli ulos. Pikkuhiljaa alko toimimaan, mutta olipa muuten saakelin hankala ilmattava jäähdytysjärjestelmä.
bemari... kirjoitti:
Menipä tuossa kuukaus sitten 306000km ajetusta vm-90 E34 520i bemusta kannentiiviste. Kun purettiin koko paska oli (yllätys yllätys) kutos sylinteri puolillaan vettä. Eikun vaan uusi Victor reinzin kannentiiviste paikalleen, uudet kannenpultit, kaikki tiivisteet, jakohihnasarha ja muut kilkkeet kasaan. Kun kone oli kasassa ja laitettiin käyntiin niin samat ongelmat jatkuu: vesijärjestelmässä vitusti painetta, vesisumua tulee pakoputkesta, lämmöt nousee. Siinä alko jo itellä epätoivo valtaamaan mieltä, mutta onneks bemareista paljon enemmän tietävällä kaverilla ei loppuneet neuvot kesken. Siitä sitten hänen toimestaan irrotettiin lämmityskennoston letkut irti ja hitsailtiin niille putket joilla ohitettiin ne jotkut härpäkkeet jotka säätelee sitä veden kiertoa tai jotain sen suuntaista. Siinä sitten vesijärjestelmää ilmailtiin pari kolme tuntia, ilmausruuvi auki ja vettä sitä mukaa sisään kun ilmaa tuli ulos. Pikkuhiljaa alko toimimaan, mutta olipa muuten saakelin hankala ilmattava jäähdytysjärjestelmä.
Joo, tarinasi voi hyvinkin pitää paikkansa, en epäile yhtään etteikö myös bemarissa voisi kansivikoja olla. Varsinkin sellaisissa, joita ei välttämättä niin hellällä kädellä kohdella.
Mitä tulee tuohon jäähdytysjärjestelmän ilmaukseen, niin uskoisin, että olisi olemassa helpompikin tapa. Vaikea kuvitella, että tuollaisen remontin jälkeen pitäisi "hitsailla putkia joilla ohittaa jotkut härpäkkeet." Taisi vain olla TI-tapa. Samapa tuo minulle kyllä on.
-Masa-- bemari...
E39Touring kirjoitti:
Joo, tarinasi voi hyvinkin pitää paikkansa, en epäile yhtään etteikö myös bemarissa voisi kansivikoja olla. Varsinkin sellaisissa, joita ei välttämättä niin hellällä kädellä kohdella.
Mitä tulee tuohon jäähdytysjärjestelmän ilmaukseen, niin uskoisin, että olisi olemassa helpompikin tapa. Vaikea kuvitella, että tuollaisen remontin jälkeen pitäisi "hitsailla putkia joilla ohittaa jotkut härpäkkeet." Taisi vain olla TI-tapa. Samapa tuo minulle kyllä on.
-Masa-"Vaikea kuvitella, että tuollaisen remontin jälkeen pitäisi "hitsailla putkia joilla ohittaa jotkut härpäkkeet." Taisi vain olla TI-tapa. Samapa tuo minulle kyllä on."
Näin joutui tekemään sen takia kun ei ollut varmuutta toimiiko ne säätimet, koska lämmitys ei ainakaan ollut ihan tikissään, mutta nyt sekin kyllä toimii, tosin on aikalailla on/off mallinen, mutta eipä se juuri häiritse. Itse en ihan varma ole tuosta jutusta, mutta ainakin tuolla jipolla se vesijärjestelmä saatiin ilmattua. - kiva tarina
bemari... kirjoitti:
Menipä tuossa kuukaus sitten 306000km ajetusta vm-90 E34 520i bemusta kannentiiviste. Kun purettiin koko paska oli (yllätys yllätys) kutos sylinteri puolillaan vettä. Eikun vaan uusi Victor reinzin kannentiiviste paikalleen, uudet kannenpultit, kaikki tiivisteet, jakohihnasarha ja muut kilkkeet kasaan. Kun kone oli kasassa ja laitettiin käyntiin niin samat ongelmat jatkuu: vesijärjestelmässä vitusti painetta, vesisumua tulee pakoputkesta, lämmöt nousee. Siinä alko jo itellä epätoivo valtaamaan mieltä, mutta onneks bemareista paljon enemmän tietävällä kaverilla ei loppuneet neuvot kesken. Siitä sitten hänen toimestaan irrotettiin lämmityskennoston letkut irti ja hitsailtiin niille putket joilla ohitettiin ne jotkut härpäkkeet jotka säätelee sitä veden kiertoa tai jotain sen suuntaista. Siinä sitten vesijärjestelmää ilmailtiin pari kolme tuntia, ilmausruuvi auki ja vettä sitä mukaa sisään kun ilmaa tuli ulos. Pikkuhiljaa alko toimimaan, mutta olipa muuten saakelin hankala ilmattava jäähdytysjärjestelmä.
ken uskoo. Jos pakoputkesta tulee vedet niin eipä auta lämppärin vedenkierrot. Kansipahvihan se siellä vuotaa tai halkeamia. Ei ole automerkin vika jos tunarit eivät osaa. Ei ilmauskaan mitää poppakonsteja vaadi, ainoastaan osaamista.
- jaska jokunen
kiva tarina kirjoitti:
ken uskoo. Jos pakoputkesta tulee vedet niin eipä auta lämppärin vedenkierrot. Kansipahvihan se siellä vuotaa tai halkeamia. Ei ole automerkin vika jos tunarit eivät osaa. Ei ilmauskaan mitää poppakonsteja vaadi, ainoastaan osaamista.
Ei ilmeisesti huomanneet avata sitä ilmausruuvia jäähdyttimen päältä vasemmasta kulmasta. Ei siinä mitään poppakonsteja tarvita.
Tosin tarina ei ole tosi, niinkuin huomasitkin - 8gf7879gfd
jaska jokunen kirjoitti:
Ei ilmeisesti huomanneet avata sitä ilmausruuvia jäähdyttimen päältä vasemmasta kulmasta. Ei siinä mitään poppakonsteja tarvita.
Tosin tarina ei ole tosi, niinkuin huomasitkin-jos ei ilmata TODELLA KUNNOLLA ja tuo vaatii oman tekniikkanssa josta voi lukea btcf:stä lisää. Muuten kyllä kestää 500tkm mikä ei kait 10-15 vuotiaissa autoissa ole kovin huono suoritus?? Varsinkin kun otta huomioon normaali rankemman ajotyylin. Näytäppäs mullekin ne nettiauton suuret määrät kansivikaisia!!!! Missä ne on?? Eiköhän noita löydy joka merkiltä muutamia.
- löytyy
8gf7879gfd kirjoitti:
-jos ei ilmata TODELLA KUNNOLLA ja tuo vaatii oman tekniikkanssa josta voi lukea btcf:stä lisää. Muuten kyllä kestää 500tkm mikä ei kait 10-15 vuotiaissa autoissa ole kovin huono suoritus?? Varsinkin kun otta huomioon normaali rankemman ajotyylin. Näytäppäs mullekin ne nettiauton suuret määrät kansivikaisia!!!! Missä ne on?? Eiköhän noita löydy joka merkiltä muutamia.
Mutta Bemareita on ylivoimaisesti eniten. Laita tarkennettuun hakuun ehdoiksi BMW ja vapaasana kohtaan kansi, tulee 71 ilmoitusta. Tyyppivika.
- puolustelua
löytyy kirjoitti:
Mutta Bemareita on ylivoimaisesti eniten. Laita tarkennettuun hakuun ehdoiksi BMW ja vapaasana kohtaan kansi, tulee 71 ilmoitusta. Tyyppivika.
Oman kokemuksen perusteella ei pemarin kansi oo sen heikompi kun muutkaan kannet vaan vika löytyy yleensä kaikki tietävästä ja kaikki osaavasta "asentajasta" joka LUULEE osaavansa itse vaihtaa vesipumpun tai termostaatin tai vaikkapa pelkät jäähdytinnesteet. Tai no joo helppohan se ite vaihtotyö on mutta ilmausta ei osata tehdä. Bemarin jäähdytysjärjestelmä on ainakin m52 koneissa tosi ranttu ja sitä ilmatessa pitää todellakin tietää mitä on tekemässä (pelkkä amiksen käynti ei riitä). Lämpö- ja kansiongelmat johtuu suurimmaksi osaksi juurikin siitä että järjestelmään jää ilmaa joka tekee "ilmalukkoja" josta taas johtuu se että vesi ei kierrä joka paikassa jonka seuraukset voi kaikki arvata. Ja kyllä olen ääliö, mulkku, kusipää, homo, cop killer ja vaikka mitä muutakin joten sitä ei kaikkien tarvi erikseen mainita.
- onkin
puolustelua kirjoitti:
Oman kokemuksen perusteella ei pemarin kansi oo sen heikompi kun muutkaan kannet vaan vika löytyy yleensä kaikki tietävästä ja kaikki osaavasta "asentajasta" joka LUULEE osaavansa itse vaihtaa vesipumpun tai termostaatin tai vaikkapa pelkät jäähdytinnesteet. Tai no joo helppohan se ite vaihtotyö on mutta ilmausta ei osata tehdä. Bemarin jäähdytysjärjestelmä on ainakin m52 koneissa tosi ranttu ja sitä ilmatessa pitää todellakin tietää mitä on tekemässä (pelkkä amiksen käynti ei riitä). Lämpö- ja kansiongelmat johtuu suurimmaksi osaksi juurikin siitä että järjestelmään jää ilmaa joka tekee "ilmalukkoja" josta taas johtuu se että vesi ei kierrä joka paikassa jonka seuraukset voi kaikki arvata. Ja kyllä olen ääliö, mulkku, kusipää, homo, cop killer ja vaikka mitä muutakin joten sitä ei kaikkien tarvi erikseen mainita.
HELVETIN huonot kannet, huonommat kuin missään muussa merkissä. Jo se että, jäähdytysjärjestelmän ilmaukseen pitää olla raketti-insinööri, kertoo siitä että suunnittelussa jokin on jäänyt pahasti kesken.
- bemari...
onkin kirjoitti:
HELVETIN huonot kannet, huonommat kuin missään muussa merkissä. Jo se että, jäähdytysjärjestelmän ilmaukseen pitää olla raketti-insinööri, kertoo siitä että suunnittelussa jokin on jäänyt pahasti kesken.
Ilmalukosta tässäkin tapauksessa oli kysymys.
"HELVETIN huonot kannet, huonommat kuin missään muussa merkissä. Jo se että, jäähdytysjärjestelmän ilmaukseen pitää olla raketti-insinööri, kertoo siitä että suunnittelussa jokin on jäänyt pahasti kesken."
Tuohonpa voisin sanoa että ei pitäisi yleistää. Jokainen auto kun on yksilö, ja jokaisella autolla on myös ajettu erilailla ja erilaisissa olosuhteissa. Varmasti kannet ja muutkin osat paukkuu jos kokoajan huudatetaan renkaat vinkuen, kuten bemareilla useasti pennut tuntuu tekevän.
Onpa noita E34:a muitakin ilmattu, eikä ole olleet noin hankalia, sattui nyt vaan tämä yksi vaativa yksilö omalle kohdalle! - puolustelua.
onkin kirjoitti:
HELVETIN huonot kannet, huonommat kuin missään muussa merkissä. Jo se että, jäähdytysjärjestelmän ilmaukseen pitää olla raketti-insinööri, kertoo siitä että suunnittelussa jokin on jäänyt pahasti kesken.
Ei ne kannet oo sen heikommat kun muissakaan merkeissa jos niitä oikeen käyttää. Jos ei osaa oikeen ilmata pemarin jäähd. järjestelmää ei kannata alkaa minkäänlaisiin toimenpiteisiin EI EDES NESTEEN LISÄYSTÄ KANNATA ITE TEHDÄ. Eikä siinää mikään raketti-insinööri pidä olla riittää että maalaisjärki löytyy. Minusta sun kannattaa keskittyä remontointiin siellä auton takana olevan luukun puolella.
- bemari...
puolustelua. kirjoitti:
Ei ne kannet oo sen heikommat kun muissakaan merkeissa jos niitä oikeen käyttää. Jos ei osaa oikeen ilmata pemarin jäähd. järjestelmää ei kannata alkaa minkäänlaisiin toimenpiteisiin EI EDES NESTEEN LISÄYSTÄ KANNATA ITE TEHDÄ. Eikä siinää mikään raketti-insinööri pidä olla riittää että maalaisjärki löytyy. Minusta sun kannattaa keskittyä remontointiin siellä auton takana olevan luukun puolella.
No enpä jaksa enää tähän sen enempää kommentoida, kun täällä nämä wannabe ammattilaiset tuntuu asioista kaiken tietävän, olispa mukava nähdä miten oikeesti selviydytte edes tulpan vaihdosta..;) Joten eikun vaan hyviä kilometrejä corollojenne kanssa!
ps. kannattaa siirtyä sinne toyota palstalle pätemään. - puolustelua
bemari... kirjoitti:
No enpä jaksa enää tähän sen enempää kommentoida, kun täällä nämä wannabe ammattilaiset tuntuu asioista kaiken tietävän, olispa mukava nähdä miten oikeesti selviydytte edes tulpan vaihdosta..;) Joten eikun vaan hyviä kilometrejä corollojenne kanssa!
ps. kannattaa siirtyä sinne toyota palstalle pätemään.bemari...: En tarkottanut tuota viestiä sinulle vaan tuolle edellisen viestin laittaneelle. Pahoittelut mahdollisesta väärinkäsityksestä.
nimim. m52 vesipumpun paripäivää sitten vaihtanut. - joo,
puolustelua kirjoitti:
bemari...: En tarkottanut tuota viestiä sinulle vaan tuolle edellisen viestin laittaneelle. Pahoittelut mahdollisesta väärinkäsityksestä.
nimim. m52 vesipumpun paripäivää sitten vaihtanut.läpy, läpy. Että oikein itse vesipumpun vaihtanut? Pitäsköhän sun ilmottautua kymppiuutisten loppukevennykseen? Vai saada oma tv-sarja?
Ei tosiaankaan tee sinusta minkäänlaista gurua, ainakaan minun silmissäni. Eikä muuta sitä tosiasiaa että: Bemareissa on helvetin HEIKOT MOOTTORIT JA NIITÄ ON HELVETISTI MYYTÄVÄNÄ MOOTTORIVIKAISINA.
Nimim. Kokemusta alalta 27v. - ja osaaminen
puolustelua. kirjoitti:
Ei ne kannet oo sen heikommat kun muissakaan merkeissa jos niitä oikeen käyttää. Jos ei osaa oikeen ilmata pemarin jäähd. järjestelmää ei kannata alkaa minkäänlaisiin toimenpiteisiin EI EDES NESTEEN LISÄYSTÄ KANNATA ITE TEHDÄ. Eikä siinää mikään raketti-insinööri pidä olla riittää että maalaisjärki löytyy. Minusta sun kannattaa keskittyä remontointiin siellä auton takana olevan luukun puolella.
Bemarin moottori on suora kopio Moskvich Eliten koetusta moottorista 1960-luvulta. Niitä on valmistettu siis pitkään ja varmasti kaikki viat on poistettu. Kuinka monta konevikaista mossea löydät Nettiautosta? Eikä bemarin kone ole yhtään esikuvaansa huonompi vaan monilta osin jopa paremmin tehty.
- uuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
ja osaaminen kirjoitti:
Bemarin moottori on suora kopio Moskvich Eliten koetusta moottorista 1960-luvulta. Niitä on valmistettu siis pitkään ja varmasti kaikki viat on poistettu. Kuinka monta konevikaista mossea löydät Nettiautosta? Eikä bemarin kone ole yhtään esikuvaansa huonompi vaan monilta osin jopa paremmin tehty.
Vai olikohan toisin päin Eliten kone on kopio bemarin koneesta. TM on joskus aikoinaan verrannut noita koneita ja ne muistuttavat toisiaan huomattavasti, mutta eivät ole yhteneväisiä. Bemarin kone esiteltiin aikaisemmin kuin mossen pannu... miten se voi olla kopio?
- Siksi koska
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuu kirjoitti:
Vai olikohan toisin päin Eliten kone on kopio bemarin koneesta. TM on joskus aikoinaan verrannut noita koneita ja ne muistuttavat toisiaan huomattavasti, mutta eivät ole yhteneväisiä. Bemarin kone esiteltiin aikaisemmin kuin mossen pannu... miten se voi olla kopio?
BMW:n insinöörit murtautuivat yöllä Mossen suunnitteluosastolle ja varastivat moottorin piirrustukset ja pikapikaa kyhäsivät moottorin ettei Mosse kerkiäisi vaan ennemmin.Ja lopputulos on nyt tämä...
- uuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Siksi koska kirjoitti:
BMW:n insinöörit murtautuivat yöllä Mossen suunnitteluosastolle ja varastivat moottorin piirrustukset ja pikapikaa kyhäsivät moottorin ettei Mosse kerkiäisi vaan ennemmin.Ja lopputulos on nyt tämä...
Niin tuohan on niin sanottu "kommunistin märkä uni" 60-luvulta, todellisuus on aivan jotain muuta.
- gfdhttr
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuu kirjoitti:
Vai olikohan toisin päin Eliten kone on kopio bemarin koneesta. TM on joskus aikoinaan verrannut noita koneita ja ne muistuttavat toisiaan huomattavasti, mutta eivät ole yhteneväisiä. Bemarin kone esiteltiin aikaisemmin kuin mossen pannu... miten se voi olla kopio?
ehkäpä erot alkaa jo siitä että pyörivät eri suuntaan, sylinterijako on eri -> kaikki on erilaista.. päältäpäin ovat kyllä erehdyttävästi samannäköisiä
- uuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
gfdhttr kirjoitti:
ehkäpä erot alkaa jo siitä että pyörivät eri suuntaan, sylinterijako on eri -> kaikki on erilaista.. päältäpäin ovat kyllä erehdyttävästi samannäköisiä
Niin mites sitten bmw ja ural? Kumpi on kumman kopio? XD
ja osaaminen kirjoitti:
Bemarin moottori on suora kopio Moskvich Eliten koetusta moottorista 1960-luvulta. Niitä on valmistettu siis pitkään ja varmasti kaikki viat on poistettu. Kuinka monta konevikaista mossea löydät Nettiautosta? Eikä bemarin kone ole yhtään esikuvaansa huonompi vaan monilta osin jopa paremmin tehty.
älä jauha skeidaa kunnet mistään mittään tiedä
- Anonyymi
bemari... kirjoitti:
No enpä jaksa enää tähän sen enempää kommentoida, kun täällä nämä wannabe ammattilaiset tuntuu asioista kaiken tietävän, olispa mukava nähdä miten oikeesti selviydytte edes tulpan vaihdosta..;) Joten eikun vaan hyviä kilometrejä corollojenne kanssa!
ps. kannattaa siirtyä sinne toyota palstalle pätemään.Mikä oikee kireys on paisunta säiliön korkilla?
- Tonttu
Itellä oireillu nyt 3kk, tekee painetta jäähdytys järjestelmään ja sisään ei tule lämmintä ja ulkosia vuotoja ei ole. onn nimittäin ilmattu 200 kertaa ja aukastu jakopäätä ja sun v...... pitää varmaan alkaa tänään kantta repimään irti jos sieltä syy paljastus.ihan pikku kysymys, minkä väriset on tulpat ollu niissä sylintereissä mihkä neste vuoto on ollu???
- Bmwe36 328i
Moro!
Itsellä on ollut jo 2 bmw:tä eikä ole ollut kansihommista tietoakaan! isännällä ollut 3 eikä mitään! ja ilmaus ei ole ollut ku nesteet sisään. ilmautunut on ja pitkän ajon jälkeen käyttää niinkuin turbo auton niin ei mene kutosestakaan kansi solmuun!- jknjöjb
Voi jeesus kyllä on taas oikein ammattilaiset ja kateelliset provoilijat liikkeellä. Ensinnäkään M52 moteissa kansi ei kovin herkästi murru vaikka kone pääsisikin keittämään. M50 hieman heikompia tämän suhteen. Kansi halkeaa vain_ja_ainoastaan siinä tapauksessa että järjestelmässä on ilmaa, kannen takapäähän syntyy ilmalukko jolloin toisessa päässä neste kiehuu ja lämpötilaero saa ennemmin tai myöhemmin hiushalkeaman aikaan. Kutosessa kun tuo kansi on suhteellisen pitkä. Ilmaa sinne pääsee kertymään jos on jossain vuoto -->huollon puute tai nesteiden vaihdon yhteydessä ei ole ilmattu oikein, esim. vesipumpun tai termostaatin vaihdon yhteydessä. Tuo m52 ei ole mikään vaikea ilmattava mutta pitää todellakin tietää mitä tekee. Ja tätä ei suurin osa kädettömistä asentajista ymmärrä. Ihan turha huudella ettei kannet kestä kun kädettömissä käyttäjissä on vika.
- Hih...
Me bemaristit käytämme käsiä johonkin muuhun ;) kuin likaisten ja öljyisten moottorien käsittelyyn,emme halua että kynsi lohkeaa ja kynsilakka sotkeentuu.Iiik!
- Käyttäjä vika
Ei kyllä ole ollut mitään kansi tai kone vikoja kolme kappaletta bemuja ollut itelläni ja vieläkin löytyy kaksi kappaletta e36 M3 ja e30 m20b20 turbo. Sanoisin että aika paljon kuskista kiinni että saa nuo koneet hajoamaan, kun tuo eukon e36 325i on ajettu semmoset 366tuhatta eikä mitään ongelmia
Olen hankkimassa vanhaa e34 bemaria ja täällä tuntuu olevan sellasia puolesta ja vastaan kirjoituksia. Ymmärrän kyllä että eihän se kestä ratakiskostakaan valmistettu bemari noiden amisviiksien käsittelyssä kun kumi palaa ja tekno paukkuu. Mutta uskoisin että omassa käytössä voisi pysyä jopa muutaman viikon ehjänä kun nuo ajelutkin on sellasia "normaaleja" Onko ne kannet siis ihan paskoja vai onko ne paskoja sitten kun vedetään lämä tiskissä helsingistä-lahteen? Osaan kyllä itsekkin autoa korjata mutta ei sitä yhtenään jaksais.
- sdfdsgf
tuomi0 kirjoitti:
Olen hankkimassa vanhaa e34 bemaria ja täällä tuntuu olevan sellasia puolesta ja vastaan kirjoituksia. Ymmärrän kyllä että eihän se kestä ratakiskostakaan valmistettu bemari noiden amisviiksien käsittelyssä kun kumi palaa ja tekno paukkuu. Mutta uskoisin että omassa käytössä voisi pysyä jopa muutaman viikon ehjänä kun nuo ajelutkin on sellasia "normaaleja" Onko ne kannet siis ihan paskoja vai onko ne paskoja sitten kun vedetään lämä tiskissä helsingistä-lahteen? Osaan kyllä itsekkin autoa korjata mutta ei sitä yhtenään jaksais.
lämä tiskissä ajaminen noita ei hajota vaan jäähdytysjärjestelmän viat kuten vuodot, huono ilmaaminen, rikkinäinen vesipumppu etc. ja siitä seuraava kiehuminen.
- jatke
Yleensä syy on ratin ja penkin välissä. Ittellä meni kansipahvi. Ei kestäny ku 480 tuhatta kilometriä. Kone m20b25. Eli helvetin heikko niinku kaikki muutkin. 200D Mersuun olis tarvinnu vasta öljyt vaihtaa ekan kerran... Ittellä ollu 8 bemaria ja ensimmäinen kansi mikä on tarvinnu irrottaa. Verrokiksi samanikäinen corolla 360tkm ,veivit öljypohjasta läpi, mazda 626 256tkm kansi paloi kesken kuminpolton :D ja yllättäen ainut mikä kurmoottamista kestäny on mersu ja bmw. Mersu nyt olikin nii laiska että ei se ajamalla hajonnu
Viesti v*tunmoinen provo ja paskaa mutta totta- thörr
Lukekaapa hyvikseen fiude foorumeja... Niistä niitä kansia vasta paukkuukin.
- ihana ku auto toimii
thörr kirjoitti:
Lukekaapa hyvikseen fiude foorumeja... Niistä niitä kansia vasta paukkuukin.
Eikös Fiude ja bemu tuu samalta hihnalta...ainaki kun laatua meinaa kattoo...
- Mika41
Joo joo. Itellä M50B20TU kone. Paukahti syylari joskus ja sitten tajusin että noissa koneissa ei saa laittaa ikinä paisuntasäliön korkkia liian tiukkaan kiinni kerää painetta kuin hullu..joo tiedän et nyt joku sanoo et viallinen paisarin korkki mutku ei. Korkki pitää olla niin löysällä ettäkun ylävesiletkusta puristat niin suhinan(kunnon sihaus) täytyy kuulua paisarin korkin välistä... taattua tietoa ja Bemarisi kansipahvi on ikuinen.
- mika41
Niin ja hanaahan tolle koneele voi antaa vaikka kuinka ..kovaa ajoa ei hajoa jos on öljyt konees .. hh
- örghw
MUAH-HAHH-HA-HA-HAAA-HAAAAAHAAA. Vai oikein taattua tietoa. Asia kun on juuri päinvastoin; jos korkista kuuluu suhinaa kun normaalilämpöisen koneen ylävesiletkua puristaa_on_korkki_viallinen. Sulla on jäähdytysjärjestelmässä häikkää jos ei kärsi korkkia kiristää normaalisti. Jumittaako kenties termari? Häviääkö kenties nestettä kun pidät korkkia löysällä :D
- mie vaan55
Taitaa olla paska koko laitos???
- peenisjatke
viallinen korkki..
- Muaha paska
Ei jumita ku sun kuulas.
- auttekkee kersaa
Voi Voi...Hajosiko pikku äidin mussukan pikkubemari....HAHAHHAAAAAHHAAAA!!HAJOOOOOOOO!!!
- BMW Boy
yyyy....yhyy...yhhhyyyh....ääää....ääää....:(((((
- Jorge444
Ei Ne hajoa. Taidat itse hajo vitun homo.
- Panensua perseeseen
Muahahaa
- vilu2
no mutta höpö nassut ottakaa ja käyttäkää kumia rennosti siinä oli tuhti rivi bemari tietoutta nåmå tiedot ei vanhene ikuna
- ostakaahevonen
älkäää teinit valittako ei mikään auto pelaa jos niitä ei huolleta,ostatte kalliin auton jota ei ole sitten vara huoltaa,jos nesteet öljyt ym,huoltaa ajallaan niin toimii,minulla on kaikki autot toiminut olen eri merkeillä ajanut vuodesta -82,meni tutulta auton asentajalta jetasta kansipahvi,täällä aina ihme valittajia,
- Amppaz
Parikymmentä vuotta, vajaa kymmenen eri BMW:tä ~500tkm ajettu ja rouvan autosta ehkä 150tkm päälle.
Ei yhtään kansivikaa, yhden auton ostin palaneella tiivisteellä ja korjasin itselleni, muutoin olen säästynyt moisilta vaivoilta.
Lienen onnekas tai taas on liioiteltu tuota vikaherkkyyttä. - purtin penari
lämmöt nousee tasaisesti normaaliin,,lievää painetta ja nestettä joutuu lisäilemään silloin tällöin...M50m20 vanos..mites toi jäähdyttimen sivussa oleva paisunta säiliö..millä tasolla normaalisti nesteet..
- bmw 320 coupe 1993
missäs vika vois olla?, eli kyseessä bmw 320 -93 vm, käynnistää kylmänä, saa olla 30 min tyhjäkäynnillä ennenkuin kerää paineen järjestelmään, eikä nosta lämpöjä paljoa normaalin. muttakun lähtee ajamaan, paine koventuu ja koventuu lämmöt nousevat vielä suuremmiksi ja helvetin moinen sihuna ja paineentulo paisuntasäiliön korkin alta jos pikkusenkaan avaa sitä vedet tulevat korkin alta kovalla paineella kun sen avaa, ei ole öljyjen seassa nesteitä, öljykorkin alla vain olematon määrä valkoista töhnää??? missä vika voisi olla? kansi? kannentiiviste?? kertokaa paremmin tietävät!, voin kertoa mielelläni lisää autosta jos tarvitaan
- Anonyymi
Kamu epäili ku ajeli 325 i kylil ja olin kyydis et oudosti painetta kehittää vaik ihan rauhalliset liikkeet, no sit päätin et tsekaan sen ja paisaris oli skeidaa ja viel niinku turvoksis paineista, kuumana saattaa loksahtaa jos sitä käpistelee menee.
lopuksi se sit jo huohotti ja rupea röörist tulee sumua,eet semmonen kestävä peli.- Anonyymi
vai oli ihan paisari turvoksissa heheheh
- Anonyymi
Moni laittaa näillä suolipalstoilla autojen vikoja esille ja kiroaa jotain automerkkiä huonoksi. Laittakaa samalla kuinka vanhasta/paljonko ajetusta autosta on kyse. Itselläni on ollut merkkejä laidasta laitaan. Tällä hetkellä Audi A4 2.0 TFSI 204 hv vm. -21 ja ajettu 40 tkm ja BMW 520i sedan vm. -20 ja ajettu 20 tkm.
Aiemmin Passatteja, Suberbeja, Audi A3, Ford Focus, Volkkari Touran, Opel, Saab, Mitsubishi ASX jne jne, Viimeiset 20 vuotta autoilla ajettu max. 150 tkm ja siis taloudessa 2 autoa aina kerralla. Niin ei koskaan ole määräaikaishuoltojen lisäksi tarvinnut mitään tehdä. Mutta onhan se nyt idiootillekin selvää, että kun autolle alkaa tulemaan kilometrejä yli 200 tkm, niin kyllähän sitä korjattavaa alkaa useimmiten eteen tulemaan, Ei mikään merkki ole ikuinen. Sitten taas voi käydä niin, että on 2 identtistä saman merkin autoa, jossa toisessa ei ole koskaan vikaa ja toisessa sattuu olemaan jo uudesta asti, itselläni on käynyt hyvä tuuri. Koneita ne vaan on. Mutta totuushan löytyy jo vanhasta sananlaskusta, huono asia kauas kuuluu, hyvä ei minnekään. Eli valtaosalla on hyvin toimivat pelit ja pienellä osalla ei ja he kun sitten valittavat, niin se otetaan yleistyksenä niin, että kaikissa sen merkin autoissa on vikaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12661Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491115- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206929Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13845- 72835
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 39822