Onko kellään kokemusta vastaavasta ja mikä siihen on auttanut? Vai onko mikään? Mikä ruokavalio auttaisi vai onko siihen olemassa apua? Kävin vatsatähystyksessä ja tulos oli lievä väljyys mahanportissa. Syön happosalpaaja lääkkeitä mutta ei ole apua. Joudun monta kertaa päivässä selvittelemään kurkkua kun limaa nousee. Mikä tähän auttaisi? Lääkäri sanoi,että varmaa ei ole että leikkaus auttaisi,koska voi olla etten enää voisi röyhtäistä tai oksentaa. Sanoi vaan että jatka lääkkeiden syömistä ja nosta annos 2tabl/pvä. Olen vain asian takia tosi masentunut. Haistan hajun itsekin kun joku puhuu kanssani lähekkäin. Haju tulee jopa metrin päähän, koska jotkut nyrpistävät nenäänsä kun puhun tai laittavat käden nenälleen. En tiedä pitäisikö vain kuolla pois. =( Olen muuten siisti ja ihan sievä nais ihminen ja huolehdin itsestäni. Sosiaaliset suhteet puuttuvat täysin. En voi puhua tästä läheisilleni koska olen ujo. Mitä voin tehdä. Työni vuoksi minun pitää ratkaista tämä ongelma. Olen nyt noin viikon kokeillut ruokavaliota jossa en syö muuta lihaa kuin kalaa,mutta ei ole ollut apua. Kertokaa mikä teillä muilla on auttanut?
refluksi ja paha maku suussa?
11
11783
Vastaukset
- meikälikkaa
tottahan se mahan sisältö tunkiolta maistuu ja haisee. Meneppäs jollekin oikeelle lääkärille (miel kirurgille). Eipä noita lekureita yleensä haittaa se, että toisella on paskan maku suussa ja ruokatorvi kärventyy karrelle refluksin kourissa. Lisäksi hampaat syöpyy pilalle ja kauniiksi lopuksi tulee vielä kaikkia muita komplikaatioita, palan tunne, jatkuva kuristumisen tunne, yskä lima ja huonolla tuurilla syöpä.Eli vaihda lääkäriä!! Itse olen rampannut aluksi työterveyslääkärillä ja syönyt happosalpaajia, kunnes tajusin mennä oikealle lääkärille, tehtiin ruokatorven manometria ja ph-rekisteröinnit, lisäksi löytyi kunnon palleatyrä. Yllätys vaan, kun Hatanpäälle laitettiin leikkausharkintaan, lääkäri kertoi pelkkiä huonoja asioita leikkauksesta ja totesi, että ei em. asiat oikeastaan niin hankalia vaivoja voi ole. Tutkimustulokset kyllä oli poikkeavat. Nyt sit neljän vuoden jälkeen uus leikkausharkinta (onneksi ei em. terv.keskuksessa), kun on koko ajan suu täynnä ykää, hyhhyh, ja viimeset puolivuotta pala kurkussa, vaikka lääkkeitä napsitaan isoin mahdollinen annos. Niin ja jotkut ainakin kirjottelevat, että voivat röyhtäillä ja oksentaa. etsi keskusteluja fundoplikaatiosta.Viikon ruokavalio ei auta, vaan kyse on jatkuvasta, ikuisesta ruokavaliosta. kaikki kahvit, suklaat yms ärsyttävät pois ja ruokaa vähän kerrallaan, ei mahaa täyteen.
- smellycat
Onko sinulle tehty tuo leikkaus jo kerran? Miten onnistui? Entä auttaako se yleensä tuohon haju ongelmaan? Koska kaiken muun kestän,mutta en sitä hajua. Siitä haluan eroon.... Entä joutuuko sen yleensä leikkaamaan uudestaan?
- Outo lintu
nuo vastaavat vaivat, sen lisäksi tietysti närästystä ja hengenahdistusta. Ensi keskiviikkona tähystykseen, ja huomasin että kun jätin viikolla Nexiumin pois, mulla alkoivat selvästi pahentua tuo "paha maku suussa"-ilmiö, eli ennen oli aamuisin, nyt on koko ajan.
Ilman tähystämättä mulle sanoi jo yksi sisätautien erikoislääkäri että jos mulla on palleatyrä, ei leikata, leikkausta hänen mukaansa "ei suositella". Nyt menen eri sisätautilääkärille, joka siis tähystää. Olen ollut vuonna 2001 aiemmin tähystyksessä ja sen jälkeen ollut tätä närästystä vuosittain, nyt ollut putkeen näitä vaivoja liki 3 kuukautta, mutta ihan selkeästi koin että kun Nexiumin jätin pois, vaivat paheni.
Ruokavaliomuutoksilla en myöskään minä ole saanut korjausta tilanteeseen ja mulla on kaiken hyvän lisäksi myös ärtyvä paksusuoli-vaiva, jatkuvana. - Outo lintu
Vielä lisään että melkein veikkaan että sä aika paljon stressaat tuolla vaivallasi, mikä on ihan ymmärrettävää ja kun stressaat, vaivat pahenevat, näppituntumalla, ainakin 30%, näin tapahtuu ainakin minulla.
Ja minullakin nousee juuri tuo lima kurkkuun, välillä on ääni ihan käheä, niinkuin olisi joku flunssa.
Joku voi olla eri mieltä, enkä ole lääkäri, mutta paininut näiden vaivojen kanssa vuodesta 2001 lähtien, ehkä jo aiemminkin, niin ehdottaisin lääkärillä käyntiä, olisi ihan hyvä jos kokeilisit jotain rentouttavaa lääkettä, jos stressi painaa, ja pääset siitä eroon, vaivasi voivat huomattavasti helpottua. Näin se ainakin tapahtuu minulla, mutta en minäkään tyydy siihen että kun napsaisin stressilääkkeen niin vaiva selvästi vähenee ja kun lääkettä ei ole saatavilla, niin pahin vaiva on päällä.
Jostain syystä noita leikkauksia ei enää kovin herkästi harkita, itse asiassa sama ilmiö on vähän kaikissa sairauksissa; Leikkaus on se viho viimeinen vaihtoehto.
Ja mä olen kyllä kuullut tuon leikkauksen haittavaikutuksistakin, että sitä kyllä kannattaa miettiä kahteen eri kertaan.
Ja se vaiva, mikä sulla on, niitä on tässä Suomen maassa paljon. Vaimon suvulla on ainakin kolmella täsmälleen tuo sama vaiva, ketään heistä ei ole leikattu.
Mutta en minä ole oikea sanomaan mikä on paras ratkaisu, mutta sinuna kävisin vielä ainakin yhden lekurikierroksen.
Ja vielä kerran; Kun olet masentunut, stressi painaa, ja se pahentaa vaivaasi. Puhu tästä masennuksesta/stressistä jollekin lääkärille, ja kerro mikä painaa mieltäsi, mutta etsi "oikea lääkäri".
Ja usko minuun, minulla on tästä asiasta iso kokemus. - muukaan
ei auta kuin vatsaportin kiristäminen leikkaamalla.sama vika oli minullakin ja kokeilin kaikki ruokavaliot ja nexsiumit 3 kertaa 40 mg ei auttannut.kaikki happolääkkeet kokeilin mutta ei auttannut.kesällä leikkasivat ja nyt maha maku suussa katosi ja huono olo lähti.vaadi itsellesi leikkausta niin paranet..on se hamkalampaa onsentaa mutta eihän kellään ole jatkuvasti oksennustautia.
leikkaus tehtiin tähystysleikkauksella jorvissa kesti 1h 45 min ja toipuminen 3 viikkoa.olen tosi tyytyväinen nyt.kannattaa vaatia hoitoa.- Outo lintu
on että joka paikkakunnalla ei pääse leikkaukseen ja vielä tärkeämpi juttu on se, että vatsavaivat eivät ole kaikki samasta puusta veistettyjä. Joku pärjää ilman leikkausta, joku ei.
Nämä ovat täysin yksilöllisiä vaivoja, ja itse ei, valitettavasti kyllä, voi pistää itseään leikkausjonoon, eli jos lekurit sanoo ettei leikata, niin sitten ei leikata.
Itseni piti olla todella härski ja törkeä ennenkuin pääsin tai pääsen toiseen vatsatähyyn, tämä on nykypäivänä niin vaikeata, kun ainakin lääkäreiden mielestä lääkkeet ovat huimasti kehittyneet ja se leikkaus on vasta se viimeisin vaihtoehto.
Omaa "tuomiotani" odottelen viikolla. - smellycat
Outo lintu kirjoitti:
on että joka paikkakunnalla ei pääse leikkaukseen ja vielä tärkeämpi juttu on se, että vatsavaivat eivät ole kaikki samasta puusta veistettyjä. Joku pärjää ilman leikkausta, joku ei.
Nämä ovat täysin yksilöllisiä vaivoja, ja itse ei, valitettavasti kyllä, voi pistää itseään leikkausjonoon, eli jos lekurit sanoo ettei leikata, niin sitten ei leikata.
Itseni piti olla todella härski ja törkeä ennenkuin pääsin tai pääsen toiseen vatsatähyyn, tämä on nykypäivänä niin vaikeata, kun ainakin lääkäreiden mielestä lääkkeet ovat huimasti kehittyneet ja se leikkaus on vasta se viimeisin vaihtoehto.
Omaa "tuomiotani" odottelen viikolla.Mutta siis onko tähän hajuun mikään kotikonsti auttanut teillä? Oletteko työelämässä tai tuttunne jotka kärsivät tästä? Itse en haluaisi käyttää lääkkeitä....olen vaan miettinyt että jos vaiva jatkuu, niin onkohan kohta työpaikkaa. =( Olen aloittanut uudessa työpaikassa ja meillä on työhöntulo tarkastus jossa kysellään kaikkea tarkasti..
Minulla on ollut myös ärtyvä suoli ja siihen oli kesällä librax....ehkä auttoi jonkun verran,mutta oli koko ajan jotenkin unen pöpperöinen.En haluaisi 29-v ruveta kovia lääkkeitä syömään koko elämää.
Tähystyslääkäri suositteli jotain maan huippukirurgia vatsaongelmissa. olisi kiva jos olisi joku keskustelukanava tälle ongelmalle. - Outo lintu
smellycat kirjoitti:
Mutta siis onko tähän hajuun mikään kotikonsti auttanut teillä? Oletteko työelämässä tai tuttunne jotka kärsivät tästä? Itse en haluaisi käyttää lääkkeitä....olen vaan miettinyt että jos vaiva jatkuu, niin onkohan kohta työpaikkaa. =( Olen aloittanut uudessa työpaikassa ja meillä on työhöntulo tarkastus jossa kysellään kaikkea tarkasti..
Minulla on ollut myös ärtyvä suoli ja siihen oli kesällä librax....ehkä auttoi jonkun verran,mutta oli koko ajan jotenkin unen pöpperöinen.En haluaisi 29-v ruveta kovia lääkkeitä syömään koko elämää.
Tähystyslääkäri suositteli jotain maan huippukirurgia vatsaongelmissa. olisi kiva jos olisi joku keskustelukanava tälle ongelmalle.myös minulla johon tarvittaessa käytän libraxia, se ei väsytä mulla, vaikka onkin kolmiolääke.
Mun suuni ei haise, mutta suussa on paha maku, siihen herää mm. öisin.
Ärtyvä suoli on usein krooninen, samoin refluksitauti, leikkausta en miettisi pelkästään sen vuoksi että tulee suusta paha haju, kyllä siihen täytyy olla joku helpompikin konsti, jos ei muita elämää haittaavia vaivoja ole.
Mulla ei suuremmin auttanut, mutta jollakin on auttanut joten tuon esiin tuon Atlannin merisuolan, kokeiles sitä, lisäät sitä ruokiin ja kun juot vettä, pistät sitä vesilasiin. Ei maksa pussi luontaistuotekaupassa kuin jonkun euron. - Outo lintu
smellycat kirjoitti:
Mutta siis onko tähän hajuun mikään kotikonsti auttanut teillä? Oletteko työelämässä tai tuttunne jotka kärsivät tästä? Itse en haluaisi käyttää lääkkeitä....olen vaan miettinyt että jos vaiva jatkuu, niin onkohan kohta työpaikkaa. =( Olen aloittanut uudessa työpaikassa ja meillä on työhöntulo tarkastus jossa kysellään kaikkea tarkasti..
Tähystyslääkäri suositteli jotain maan huippukirurgia vatsaongelmissa. olisi kiva jos olisi joku keskustelukanava tälle ongelmalle.Jotkut ovat löytäneet apuja ravintoterapeutiltakin, ei se reissu ainakaan pahitteeksi olisi.
Voit saada sieltä hyviä vinkkejä. - kerrothan
Outo lintu kirjoitti:
Omaa "tuomiotani" odottelen viikolla.meille muillekin vaivaisille, mitä tähystyksessäsi näkyy. Toivon, että saat apua.
- Outo lintu
kerrothan kirjoitti:
meille muillekin vaivaisille, mitä tähystyksessäsi näkyy. Toivon, että saat apua.
tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006424
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303843törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283220Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701736- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46989Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11966Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11890- 42879