eilen tuli vähän runsaammin juotua alkoholia ja sammuin johonkin metsään ja sinne tuli jotain ihmisiä(jos luette tämän niin kiitos vaan kauheesti kun herätitte!) ja meinasivat soittaa ambulanssin. onneksi eivät kuitenkaan koska olen alaikäinen ja äiti ois saanut tietää ja kaikkea.. no kuitenkin nyt on hirvee olo! oksettaa ja aina kun lähen kävelemään niin pyörryttää aivan tajuttomasti. lupaan että en enää ikinä juo. mitä voi tehdä että tämä krapula vähän ei olisi niin paha. ja ainakin kertokaa kauanko tämä kestää? olen ennenkin ollut juomassa ja krapulassa mutta tämä on pahinta. sunnuntaina VIIMEISTÄÄN pitäisi olla jo hyvä olo koska joudun olemaan junassa. mielellään jo huomenna oisi kivaa olla vähän parempi. kiitos jos joku haluaa vastata asiallisesti. ei kiitos mitään sellaisia vittuiluja enää opin kyllä jo että ei enää tarvitse juoda.
miten pääsee krapulasta?
23
7862
Vastaukset
- Tytteli
Juo jotain. Esim. vettä tai limsaa, ja toiseksi syö! Vaikka tuntuu että alas ei mene niin mitään, ja että se mikä menee, ryömii takaisin ylös, mutta syömisen jälkeen olosi paranee. Myös viileä suihku tekee terää ;)
- kjhg
Reippaan juomisen (appelsiinituoremehu on klassikko, mikä vain alkoholiton kelpaa) lisäksi vaikka ruoka ei vielä maistu niin syö jotain helposti oksennettavaa (jos on heikko olo) vaikka mansikkajugurttia tai vastaavaa. Älä juo kahvia, älä sauno äläkä rehki, se pahentaa oloa. Särkylääkkeistä ei tässä vaiheessa ole paljonkaan apua. Lepäile ja muista nesteytys koska krapula on myrkytystilan lisäksi enimmäkseen nestehukkaa. Yritä nukkua niin saatat selvitä krapulasta säikähdyksellä ja saat samalla arvokkaan oppitunin nautittavan alkoholin määrän suhteesta kehon käsittelykykyyn.
- Anonyymi
Tavallisia nesteitä. Maitoa, vettä piimää. Syö heti kun pystyt pieni normaali ateria. Lepäile ja juo lisää niitä norminesteitä, ei kahvia.
No, nyt tosiaan tiedät. Haimatulehduksen oireita eli kovaa vyömistä ylämahakylkikipuahan ei ole? Jos tulee, eikun sairaalaan.
Taisit juoda ihan perseet niinkuin sanotaan.
Vähennä ainakin, ja kylmään sammuilu ulos ei ole ok, sinne voi pakkaseen kuolla- onneks sinut herätettiin.
Juhliminen ja tuon sortin dokaaminen ovat eri asioita. Juhlimisen mittari on että tyttö jaksaa tanssia aamuyölle ja pystyy tanssimaan.
- jampe
Käy viileässä suihkussa.
Juo paljon esim teetä se auttaa hikoilemaan joka on hyväksi krapulassa.
Juo muutenkin runsaasti.
Syö esim. banaania tai jukurttia.
Jos pystyt niin koita nukkua.
Krapulan hiukan hellitettyä tee ulkona pieni lenkki esim vartti rauhallisesti kävellen.- lääke
....no es. jos pystyt nukkumaan (hiljaa selälläsi) pari tuntia sekin auttaa jonkin verran...itse en kyllä pysty syömään mitään moneen tuntiin...jotkut latkivat raakaa kananmunaa, sekin auttaa, tuoremehu hyväksi koettu samoin gefilus-piimä, lääkettä ei tyhjään mahaan! mutta muista seuraavilla kerroilla KOHTUUS alkoholin käytössä ja syödä hyvin ennen ryyppäämistä ja makean syöminen ennen nukkumaanmenoa auttaa!!
- skiie
lääke kirjoitti:
....no es. jos pystyt nukkumaan (hiljaa selälläsi) pari tuntia sekin auttaa jonkin verran...itse en kyllä pysty syömään mitään moneen tuntiin...jotkut latkivat raakaa kananmunaa, sekin auttaa, tuoremehu hyväksi koettu samoin gefilus-piimä, lääkettä ei tyhjään mahaan! mutta muista seuraavilla kerroilla KOHTUUS alkoholin käytössä ja syödä hyvin ennen ryyppäämistä ja makean syöminen ennen nukkumaanmenoa auttaa!!
Aivan tavallisen ruuan, sillä heikotus voi usein johtua siitä, että verensokeri on liian alhaalla.
Krapulaan paras lääke on kuitenkin lepo! - tottakai
skiie kirjoitti:
Aivan tavallisen ruuan, sillä heikotus voi usein johtua siitä, että verensokeri on liian alhaalla.
Krapulaan paras lääke on kuitenkin lepo!Tottakai ostamaan lisää alkoholia ja juomaan sillä se krapula lähtee....
- Katja
tottakai kirjoitti:
Tottakai ostamaan lisää alkoholia ja juomaan sillä se krapula lähtee....
Jos on juonut paljon, niin silloin juomista ei pidä lopettaa aivan seinään.
Sydän menee todella koville eikä välttämättä kestä ja kuolee.
Kannattaa siis juominen lopetella hissunkissun, että alkoholi lähtee pikkuhiljaa verestä eikä tule pahoja vierotusoireita.
venäläiset esim. eivä juo kaljaa ihan huvikseen päihtymis mielessä vaan pitävät sitä krapula juomana.
Muutama kalja voikin tehdä ihan hyvää, ettei tule mielettömiä krapula oireita. - Katja
tottakai kirjoitti:
Jos on juonut paljon, niin silloin juomista ei pidä lopettaa aivan seinään.
Sydän menee todella koville eikä välttämättä kestä ja kuolee.
Kannattaa siis juominen lopetella hissunkissun, että alkoholi lähtee pikkuhiljaa verestä eikä tule pahoja vierotusoireita.
venäläiset esim. eivä juo kaljaa ihan huvikseen päihtymis mielessä vaan pitävät sitä krapula juomana.
Muutama kalja voikin tehdä ihan hyvää, ettei tule mielettömiä krapula oireita. - Marina
tottakai kirjoitti:
Sillä se lähtee millä se on tullukki. Sitä ei oikeesti uskois mut koita juua yks kalja aamulla ni olo helpottuu het. Pahassa krapulassa yhen pullon juomiseen voi mennä useampiki vartti.
- Anonyymi
tottakai kirjoitti:
Juuri näin, krapulaan toimii jääkylmä mäyris.
Maanantaiaamuna jäykempää.
- jukka
Niin jos sulla tuntuu koko ajan et kohta tulee oksennus niin melkein sama on laittaa sormet kurkkuun ja oksentaa...pääsepähän siitä huonosta olosta..ja sit juo vettä ja syö vähän..
- Puavo
miten voi estää krapulan tulon.. toimii ainakin minulla, vaikka olisi juonut kuinka paljon.
Ennen nukkumaanmenoa syö tukevan ja rasvaisen aterian (makkaraa, ranskalaisia tms.) runsaan maidon kera. Tämän jälkeen ottaa särkylääkkeen, esim buranan erittäin runsaan veden kanssa (3-5 lasillista) jonka jälkeen käy vasta nukkumaan
Tuolla konstilla minä ainakin olen onnistunut välttämään pahimman krapulan.. aamulla on korkeintaan hiukan väsynyt, mutta olo on ok.- Peter
krapulan voi välttää aikas hyvin ottamalla buranan ennen ku alkaa nukkumaan ryypiskelyn jälkeen. siis jos sen muistaa ottaa ku yöllä kännissä palaa himaan. mut helpottaa oloa huomattavasti....
- Jeikku
Ei sen ruuan pidä niin rasvaista olla, mutta siinä on ideana, että liha sitoo alkoholia eli varessä on pidemmän aikaa alkoholia, ettei jysähdä kerralla pahat vieroitusoireet eli krapula, vaan alkoholi lähtee vähitellen meneen menojaan...
korjatkaa, jos olen väärässsä, mut näin mulle on oikeat rantojen kunkut kertoneet =)
- Q&Q
Siinä oiva neuvo.Laita rahat säästöön.
- mandoliini soi
Kyllä paras keino krapulan hoitoon on ottaa maltilla lisää alkoholia.
- Piparminttu2
Älkää nyt hyvät ihmiset opettako alaikäistä ottamaan krapulakaljaa.
- konkari.
Piparminttu2 kirjoitti:
Älkää nyt hyvät ihmiset opettako alaikäistä ottamaan krapulakaljaa.
Minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa :)
- Anonyymi
Iha läppä lukee tätä elämäni pahimmassa krapulassa ku oon ollu 2 vuotias ku tää keskustelu on käyty tääl
- Anonyymi
Onko rapu vieläkin krapulassa?
Eikö yhtään helpota? - Anonyymi
Jos sattuu herämään aamuyöstä tai varhain aamulla niin äkkiä yksi olut naamariin ja unta palloon. Ei krapulaa tällä konstilla. Tätä toimtatapaa suosittelen vaikka ei olisi juonut edellisenä iltana mitään.
- Anonyymi
Kun oikein pitkään kännää, niin krapula pääsee sinusta. Tämä on fakta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265