Perä sykkii, kramppaa...

hopeless me

ja kipuilee, ikäänkuin joku liikkuisi suonenvedonomaisesti. Mitä tää voi olla?
Tätä on kestänyt jo jonkin aikaa. itku meinaa tulla kun niin sattuu. Lääkärillä kävin, pukamia hirtettiin. Ei apua, päinvastoin.
Missään vaiheessa ei ulostamisvaileuksia, ei verentuloa, vain tuo jatkuva kipu. Lääkäri vain, yksityinen sanoi, että odotellaan nyt jos se siitä. Mutta kun ei! Onko kohtalotovereita?
Aatoksia mistä voisi johtua, kaikki vinkit nyt tarpeen, enää en jaksa ruikuttaa lisätutkimuksia.
Tähystys tehty, patologin lausunto oli ettei pahanlaatuisia muutoksia ole. En enää tiedä mitä uskoa ja ajatela. Pelottaa oikeasti, kun vaiva aina iltaa kohti pahenee, päivällä voin olla joskus hetken oireeton. Kipulääkkeetkään ei oikein tunnu auttavan. HELP!!!!

9

5249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iidaii

      Samanlaista vaivaa minullakin . Keski kuukausia. Kävin läkäreillä. Yksi sanoi, että liian kireät vatsanpohjalihakset, toinen taas veikkasi liikaa löystymistä. Kävin fysikaalisessakin. Ei auttanut. Itse tulin asiaa pähkäiltyäni siihen tulokseen, että liian kireät pakaralihakset olisivat vaihojen aiheuttajat. Sen jälkeen olen päivittäin venyttänyt ko. lihaksia ja reiden takaosia. Vaivani on helpottanut. Voithan ainakin kokeilla. Halpakin konsti, jos vaikka auttaisi.

      • ap taas

        muita kommenneja?
        Voisiko kuitenkin olla syöpää tai jotain muita muutoksia suolessa? Sattuu taas niin että ....


      • Iidaii
        ap taas kirjoitti:

        muita kommenneja?
        Voisiko kuitenkin olla syöpää tai jotain muita muutoksia suolessa? Sattuu taas niin että ....

        Tulehtuneet divertikkelit aiheuttavat kovia kipuja. En tiedä ikääsi enkä sitä kumpi pää sinulta on tähystetty. Suoliston tähystyksessä divertikkelit ( umpipussit )näkyisivät.Ikääntyminen tuo niitä lähes meille kaikille, mutta vasta tulehtuessaan ne aiheuttavat kipuja


    • Eemeli U.

      Mies vai nainen?

      Jos olet mies, tarkistuta eturauhasesi kunto.
      Tulehtunut eturauhanen aiheuttaa jatkuvaa kipua.

    • male.75

      Itselläni on vaiva jonka yhdistän monesti stressiin. Yleensä vaiva tulee yöllä tai heti aamulla herätessä. Aluksi tunne on kuin tarvitsisi mennä kakalle mutta kohta kipu "Paine" peräaukossa muuttuu järkyttäväksi ja meinaa taju lähteä. 5 minutiin lattialla kouristelun jälkeen kohtaus menee ohitse. Lääkäri suositteli maitotuotteiden jättämistä pois ja olen ollut ilman 2v, mutta eipä ole auttanut. Olen huomannut että pelkästään "stressaavat" unet saattavat käynnistää tämän.

      • Peräpaine

        Itse olen herännyt puolenkymmentä kertaa n. 3-4 vuoden aikana pakottavaan paineeseen peräaukossa joka tosiaan kehittyy joskus "sietämättömäksi". Tajunta tuntuu olevan lähdössä ja kylmähiki nousee pintaa. Varsin pelottava kokemus. Minulla lämmin suihkuttelu tai istuminen lämimässä vedessä auttaa.

        Mitään muita oireita minulla ei ole. Epäilen myös syyksi jotain "henkisiä paineita", stressiä tms. Myös omenoiden, pähkinöiden tai muuten huonosti sulavien tuotteiden ylenpalttinen nauttiminen voi olla yhteydessä ongelmaan, mutta epäilen että asia tosiaan on enemmän henkistä laatua.


      • rulla-r
        Peräpaine kirjoitti:

        Itse olen herännyt puolenkymmentä kertaa n. 3-4 vuoden aikana pakottavaan paineeseen peräaukossa joka tosiaan kehittyy joskus "sietämättömäksi". Tajunta tuntuu olevan lähdössä ja kylmähiki nousee pintaa. Varsin pelottava kokemus. Minulla lämmin suihkuttelu tai istuminen lämimässä vedessä auttaa.

        Mitään muita oireita minulla ei ole. Epäilen myös syyksi jotain "henkisiä paineita", stressiä tms. Myös omenoiden, pähkinöiden tai muuten huonosti sulavien tuotteiden ylenpalttinen nauttiminen voi olla yhteydessä ongelmaan, mutta epäilen että asia tosiaan on enemmän henkistä laatua.

        muista endometrioosin mahdollisuus!! Suolen pintaan levinnyt endo ei tietenkään näy tähystyksessä, toisin kuin minulla, jolla endo oli tullut suolen läpi tuhoten osan suolistoa! Ärtyvänä suolena olen aina pitänyt, kunne ilmeni koko totuus!


    • Nainen 44v

      Hei,

      Valitin lääkärille, että miksi peräsuoleni välillä kramppaa. Se on aika kova kipu ja joskus yöllä herään siihen kipuun.

      Lääkärini sanoi vaan, että se on ihan normaalia ja tutki peräsuoltani pienellä putkella. Ei vikaa.

      Itse sitten huomasin mistä se johtuu. Istuminen aiheuttaa kramppaamista. Eli jos olen töiden jälkeen istunut illalla koneen ääressä muutamankin tunnin, niin yöllä peräsuoleni kramppaa.

      Kerran sitten luulin että mulla on peräpukamia, kun joskus raskauden aikana niitä tuli. menin yksityiselle ja hän kurkkasi peräksuoleen kapealla tähystysputkella.

      Hän sanoi, että ei täällä pukamia ole vaan pukamista jääneet heltat (heltatkin voi kuulemma leikkuuttaa). Lisäksi hän mainitsi jotain että peräsuolessa on jotain "rauhasia tms" jotka voi aiheuttaa ongelmia.

      Onneksi töissä joudun seisomaan lähes koko päivän ja iltaisin nousen välillä puuhastelemaan jotain, etten vain istu.

    • Anonyymi

      Aloittajalla on suuria sisäisiä pukamia. Tuo muiden kipu on lantiopohjan kipua. Sisäisiä pukamia pitää hirttää useampi kerta ja isojen pukamien paraneminen hirton jälkeen on kivuliasta ja hidasta. Kokemusta on näistä Kaikista vaivoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5022
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2332
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      42
      1553
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe