Onko tietoa muslimien työ-

haluttomuudesta?

Ovatkohan ketkään gallup-tilastonikkarit tutkineet kuinka paljon meidän täällä olevista ulkomaisista muslimivieraistamme on tullut tänne elääkseen pelkästään meidän kustannuksellamme?

Eli tarkoitan henkilöitä, joilla ei ole vähäisintäkään tarkoistusta elättää itseään töitä tekemällä.

Muslimejahan on täällä meidän ilonamme 30...40000 ja keskellä päivää heitä näkee joukoittain ostosparatiiseissamme.

Salliiko Koraani muslimin käyttää rajattomasti hyväksi vääräuskoisten vieraavaraisuutta?

4

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tunnut ensinnäkin arvelevan, että Suomessa asuvat ulkomaalaiset ovat kaikki muslimeja ja että Suomen kansalaisissa ei muslimeja ole. Molemmat uskomukset ovat vääriä.

Suomessa asuu pakolaisina tulleita, ns. kiintiöpakolaisia. Suomi ottaa heitä kansainvälisten sopimusten mukaisen määrän yhteisesti sovituilta pakolaisleireiltä. Lisäksi Suomessa asuu turvapaikanhakijoita. Heitä ksokevat seuraavat säädökset:

http://www.pakolaisneuvonta.fi/?lid=66&lang=suo

Jos viestisi viittaa somaleihin, Somalian kansalaisia oli Suomessa 4623 vuonna 2006. Työikäisistä somaleista oli vuonna 2006 työttöminä noin 60%. Työttömyyden syynä ovat puuttuva, Suomessa kelpaava opintotodistus, puutteellinen suomen kielen taito ja työnantajien harjoittama syrjintä. Useimmat somalit opiskelevat sekä suomen kieltä että johonkin ammattiin.

Islaminuskoisia Suomessa on ollut 1800-luvun alusta asti. Varhaisin islamilaisryhmä ovat tataarit. Suomessa on nyt arviolta 30 000 islaminuskoista, suurimmat yksittäiset ryhmät ovat somalit ja arabit (huom. suuri osa on syntynyt täällä ja ovat Suomen kansalaisia).

Muslimeja on siis Suomessa noin 30 000, mutta epäilen suuresti, pystytkö erottamaan ihmisen uskonnon ulkonäön perusteella. Mitä kysymykesi loukkaavaan sävyyn tulee, se on silkka herja. Suomeen ei ole tullut ainuttakaan henkilöä, jonka tarkoitus olisi elää "meidän kustannuksellamme". Islaminuskoiset joko ovat suomessa syntyneitä ja Suomen kansalaisia, täällä opiskelemassa tai työluvalla tai sitten pakolaisstatuksella tai turvapaikanhakijoina. Kaikki nämä ryhmät joko valmistuvat työelämään, tekevät töitä tai hakevat töitä (lukuunottamatta niitä, jotka ovat eläkeiässä sekä naisia, joilla on pieniä lapsia).

• sharon

Kerrot profiilissasi harrastavasi fantasiaa ja scifia. Se näkyy.

• sharon kirjoitti:

Kerrot profiilissasi harrastavasi fantasiaa ja scifia. Se näkyy.

Kaikki antamani tiedot ovat tilastoista (niitähän aloittaja kuuluti) ja tuntemiltani ihmisiltä ja yhdistyksiltä. Jos sinä haluat itsepäisesti uskoa johonkin ennakkoluuloon koskien toiseen uskontoon kuuluvia ihmisiä, niin oma on häpeäsi.

Tunnen muutamia työnpakoilijoita; yksi asui samassa kerrostalossa ja kieltäytyi jatkuvasti helpoista toimista. Sossu rapsautti karenssin, mutta se ei miestä heilauttanut. Hän keitteli pontikkaa. Pois muuttoni jälkeen kuulin huhun, että vaimo olisi soittanut poliisit tultuaan tavallistakin pahemmin hakatuksi, ja sinivuokot veivät pontikkapannun. Häntä olisi voinut kutsua yksityisyrittäjäksi ellei hän olisi juonut itse kaikkia tuotteitaan.

Joka aamu mennessäni töihin näen myös sen hengen lapsia. Itse asiassa ihan mukavia ja harmittomia. kutsun heitä "alan miehiksi", joskin joukossa on jokunen nainenkin.

Kaikki muuten niin täyssuomalaisia kuin tulee.

• "Muslimejahan on täällä meidän ilonamme 30...40000 ja keskellä päivää heitä näkee joukoittain ostosparatiiseissamme." minkä näköinen on muslimi?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      90
      5157
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4046
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2169
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1837
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1785
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1434
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      27
      1227
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1036
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      981
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      980
    Aihe