lääkäripiireissä ollenkaan. Homeista sairastuneet tietävät mitä alilämpö on...
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00263&p_haku=Alil%E4mp%F6
Alilämpöä ei tunneta
34
5283
Vastaukset
- Tuttu juttu
Ihan tuttua asiaa kaikille ensihoitajille ja päivystyspoleille. http://fi.wikipedia.org/wiki/Hypotermia
- kärsin
näköjään lievästä hypotermiasta aina, kun olen ollut homeiden kanssa tekemisissä.
- vanha kunnon
hyperiventilaatio seurauksineen. Siitähän alilämpö johtuu. Otapa paperipussi ja puhalla siihen, kyllä alilämpö nousee pian. Oletteko muuten kokeilleet, toimiiko konsti lämmönnostatukseksi?
- pikku Myy
vanha kunnon kirjoitti:
hyperiventilaatio seurauksineen. Siitähän alilämpö johtuu. Otapa paperipussi ja puhalla siihen, kyllä alilämpö nousee pian. Oletteko muuten kokeilleet, toimiiko konsti lämmönnostatukseksi?
Kun minä jouduin homeitten takia sairaalaan, lääkäri sanoi ettei minulla ole hankaluuksia hengittää. Hänen mukaan minä hyperventiloin, vaikka kone huusi koko ajan "apn" ja näytti että hengitin 6 kertaa minuutissa. Siniset huulet ja kaikki, mieheni otti minusta kuvan. Sanoin että kurkunpääni oli turvoksissa, hän kieltäytyi tutkimasta... Minähän vain hyperventiloin. Hohho!
Sitten hoitaja antoi minulle astmalääkettä johon olin allerginen. Sanoin että en ota tuota lääkettä, hän huusi minulle, ettei ota määräyksiä potilailta. Otin siis sitä lääkettä, sain allergisen shokin ja sain kolmatta kertaa samana iltana kortisonia suoneen.
Hyperventilaatio on kai helppo diagnosi antaa, jos ei muuten tiedä mitä laittaa... - Kone tietää...
pikku Myy kirjoitti:
Kun minä jouduin homeitten takia sairaalaan, lääkäri sanoi ettei minulla ole hankaluuksia hengittää. Hänen mukaan minä hyperventiloin, vaikka kone huusi koko ajan "apn" ja näytti että hengitin 6 kertaa minuutissa. Siniset huulet ja kaikki, mieheni otti minusta kuvan. Sanoin että kurkunpääni oli turvoksissa, hän kieltäytyi tutkimasta... Minähän vain hyperventiloin. Hohho!
Sitten hoitaja antoi minulle astmalääkettä johon olin allerginen. Sanoin että en ota tuota lääkettä, hän huusi minulle, ettei ota määräyksiä potilailta. Otin siis sitä lääkettä, sain allergisen shokin ja sain kolmatta kertaa samana iltana kortisonia suoneen.
Hyperventilaatio on kai helppo diagnosi antaa, jos ei muuten tiedä mitä laittaa...Joopa joo. Että ihan kone huusi apneaa ja näytti hengitysfrekvenssiksi kuusi. Ja sinä uskot kuin raamattuun etkä tullut havainnoineeksi itse sitä, hengitätkö ja kuinka tiheään? Uskot varmaankin myös kaiken, mitä televisioruutu näyttää?
- pikku Myy
Kone tietää... kirjoitti:
Joopa joo. Että ihan kone huusi apneaa ja näytti hengitysfrekvenssiksi kuusi. Ja sinä uskot kuin raamattuun etkä tullut havainnoineeksi itse sitä, hengitätkö ja kuinka tiheään? Uskot varmaankin myös kaiken, mitä televisioruutu näyttää?
Olen havainnut, että lääkärit haluavat aina tieteellistä näyttöä. Subjektiivista havaintoa ei lasketa... Se oli asian ydin, jos on pakko selventää ja selittää.
- Vai tieteellistä
pikku Myy kirjoitti:
Olen havainnut, että lääkärit haluavat aina tieteellistä näyttöä. Subjektiivista havaintoa ei lasketa... Se oli asian ydin, jos on pakko selventää ja selittää.
Taisivat lääkärit tietää tuon laitteen tieteellisen näytön virhelähteet, koska eivät mitä ilmeisimmin rientäneet elvyttämään sinua. Tämä on taas hyvä esimerkki siitä, kun asiasta ymmärtämättömät lähtevät tekemään omia tulkintojaan. Ja sitten levittelevät niitä täysinä tosiasioina toisille samanmoisille. Siinä sokea rampaa taluttaa.
Asian ydin oli, että sinä et tajunnut hölkäsen pölähdystä ko. laiteesta. Se ei estänyt sinua käyttämästä sitä omien kuvitelmiesi tukena. - hypotermia linkeissä
Alilämpö linkissä alkaa 35.8 sta asteesta
Hypotermia 34-35 asteesta.
Hypotermia syyt eivät ole samat kuin homesairaan.
Homesairaalla ei ole hypotermiaa.
- ja itsetarkkailua
pikku vilutukset ja niitä mittaillaan. Ei sitten ole muuta tekemistä vai? Terve ihminen myös psyykkeeltään palelee joskus eikä meni heti mittailemaan lämpöään ja mieti sen johtuvan homeista. Homehörhöt laittavat kaiken homeiden syyksi joka ikisen tuntemuksen ja nipistyksen, paitsi PSYYKKEESEEN home ei heidän mielestään vaikuta. Aika harvinaislaatuista ryhmää kun pystyy diagnosoimaan itselleen kaikki oireilut homeen aikaansaamiksi ja heilläkö muka psyyke kunnossa,
- siirryit sitten taas
homesairaisiin, no jos se susta on kivaa niin siittä vaan. Kyllä me olemme kestäneet paljon pahempaakin, joten ei haukkuva koira pure. Ikävä kun emme voi sinua mitenkään auttaa, meillä sairastuneilla kun sentään on elämä mitä elää. Ei tarvitse netissä roikkua haukkumassa ventovieraita milloin mitenkin. Aika ikävä toi sun elämäs, eipä käy kateeksi!
- huomasin
siirryit sitten taas kirjoitti:
homesairaisiin, no jos se susta on kivaa niin siittä vaan. Kyllä me olemme kestäneet paljon pahempaakin, joten ei haukkuva koira pure. Ikävä kun emme voi sinua mitenkään auttaa, meillä sairastuneilla kun sentään on elämä mitä elää. Ei tarvitse netissä roikkua haukkumassa ventovieraita milloin mitenkin. Aika ikävä toi sun elämäs, eipä käy kateeksi!
alilämpöni, kun hometyöpaikalla sairastuin. Olo oli hirveä ja vapisin niin kuin kovassa kuumeessa. Mittasin sitten, että paljonko on kuumetta, niin oli 34,5. En muuten mittaile jatkuvasti.
- Homeherkkä
Totesit meidän homesairaiden olevan aika harvinaislaatuista ryhmää kun pystymme diagnosoimaan itsellemme kaikki oireilut homeen aikaansaamiksi.
No evoluutioteorin mukaanhan ihminen on oppivainen eläin.
Mitä mainitsemaasi harvinaislaatuisuuteen tulee, niin eihän homesairastuminen aiheuta kyvyttömyyttä hankkia lisätietoa eikä kyvyttömyyttä analysoida, yhdistellä ja erotella vanhaa ja uutta olemassaolevaa tietoa.
Näinhän toimii osa muihinkin sairauksiin sairastuneita, joten harvinaislaatuista porukkaa emme ole.
Ja mitä mainitsemaasi diagnosointiin tulee, niin lääkärithän lätkivät vielä nykyisinkin yhtä jos toistakin diagnoosia NYKYhomesairastuneiden niskaan riippuen tulehduskohteesta, joten tilanne ei siltä osin ole muuttunut. Alkavat lätkiä jossain vaiheessa ihan oikeita sairausdiagnoosejakin ja jossain vaiheessa jopa masennusdiagnoosiakin aivan kuten ennenkin.
Onneksi NYKYhomesairaat pystyvät hankkimaan tietoa itselleen, joten onneksi heitä kaikkia ei enää pystytä muljuttamaan väärään aikaan tehdyillä tutkimuksilla kuten ei myöskään turhilla tutkimuksilla, joiden perusteella esim. tt-lääkäri toteasi, että tulosten perusteella sinua ei vaivaa mikään etkä ole myöskään allerginen homeille.
Ja mitä tulee keuhkokokeisiin, niin tiedon lisääntyessä NYKYhomesairaiden keskuudessa pikkuhiljaa heitä ei enää pystytä huijaamaan mitä tulee esim. diffuusiokapasiteettiin, NO:hon tai spiroon kuten meitä "vanhoja" pystyttiin aikoinaan huijaamaan.
Tänä päivänä ovat vastakkain NYKYhomegurujemme tuottama NYKYtutkimusten valossa tuottama tieto kosteusvasuriomikrobien pakkohengittämisestä ja NYKYhomesairastuneiden hankkima lääketieteellinen tieto, joka jo ikivanha tieto kertoo niiden aiheuttavan allergisia sairauksia.
Nythän lääkärikuntamme on huolissaan siitä, että vastaanotolle tulee yhä enenevässä määrin potilaita joilla nettidiagnoosi on jo taskussaan ja eikun lääkäri varmistamaan tuota diagnoosia.
Aloittaja totesi alilämmönkin kuuluvan homeen aiheuttamiin TULEHDUSSAIRAUKSIIN.
Ja näinhän se on aina ollut ja näin yhä on.
Sinähän voisit etsiä tieteellistä todistusaineistoa siitä että se onkin homesairaan psyyke, joka aiheuttaa yli- ja/tai alilämpöilyn homehörhöilynimittelun sijasta. - Homeherkkä
Ja arvaappas kuka meillä pelkää?
Tosi flunssavapaa mieheni sairastui toissa yönä virusflunssaan (kuume ja nuha) ja on maanut punkassa kuin raato koko eilisen päivän ja jatkumolta näyttää tämäkin päivä.
Ja pelkää nyt kuinka minulle käy jos sairastun tuohon flunssaan. Alkaa kiljua mene pois, mene pois kun kammarin oven avaan.
Revin juuri äsken mikrobiverhon tuuletusluukusta komentaen häntä huolehtimaan nestetasapainostaan.
Ruokahalutkin näyttävät olevan tyystin kateissa vaikka kuinka mairittelen yhdellä jos toisella herkkupalalla.
Liekö nyt sitä A-virusta meillä. Kaupungillahan flunssaa on liikkunut jo jonkun aikaa.
- Homeherkkä
Kyllähän tuo alilämpö on meille homesairaille vallan tuttu ilmiö.
Tultuani kotiin tosi kurjassa kunnossa TTL:n altistuksen jälkeisenä päivänä minäkin pistin mittarin kainaloon. Ja näytti 35.0. Seurantalistan mukaan oli näyttänyt moista jo aamulla. Ja seurantalistan mukaan lämpö oli laskenut pikkuhiljaa koko edellisen päivän ja yön päätyen tuohon 35.0.
Kipittelin seuraavana päivänä päivystykseen, kun lämpö alkoi lähennellä 38 C:tä.
Niin että TTL:n homeguruille ei lämmönlaskullani ollut mitään merkitystä. Tosin olin hiljaa kurjasta kunnostani, koska aloin pitää heitä täystoheloina.
Tuossa 29.7 päivän Hesarissa eräs henkilö kyseli Kirstiltä alilämmöstään:
"Olen 60-vuotias terve nainen. Joskus flunssaa potiessani käyn lääkärillä. Hän kysyi paljonko on kuumetta, ja siinä sitä ollaan.
Kun minun tuntumani mukaan on kuumetta ja kurja olo, kuumemittari näyttää 35,2-35,4. Nuorempana lämpöni nousi flunssassa 38:n kieppeille, mutta joskus 50 vuotta täytettyäni kuume muuttui miinunmerkkiseksi. Olenko ainoa tälläinen?"
Kirsti oli meilannut Oulun yliopistoon Esa Hohtolalle, joka on ihmisen lämmönsäätelyyn erikoistunut fysiologi.
Näin Esa Hohtola:
"KYLLÄ ALILÄMPÖ TUNNETAAN REAKTIONA TULEHDUKSEEN AINAKIN ELÄINMAAILMASSA. Nimityksiä sille ovat anapyreksia ja kryeksia. Esimerkiksi professori Kari Lagerspetzin tutkimuksissa HIIRENPOIKASET reagoivat bakteeriperäiseen endotoksiiniin alilämmöllä. Alilämpöisen hiirenpoikasen vastustuskyky oli parempi kuin verrokkien.
Se KEHITTYYKÖ TULEHDUKSESTA KUUME VAI ALILÄMPÖ riippuu muun muassa TULEHDUSTA AIHEUTAVIEN SIGNAALIMOLEKYYLIEN MÄÄRÄSTÄ, ympäristön lämpötilasta ja mahdollisesti iästä. Tulehdusreaktio voi olla myös kaksivaiheinen. Ensin kuume sitten alilämpö."
Et silleen.
Tunnen henkilön (nyt yli kaksikymppinen), jonka lämpö on pudonnut pakkasen puolelle ihan pienestä asti hänen saadessaan jonkun infektiotaudin tai vaikkapa keuhkokuumeen.
Mitä meihin homesairaisiin tulee, niin suurimmalla osalla lääkäreistähän näyttää olevan sellainen asenne, että mikään tulos ei kohdallamme merkitse mitään, vaikka sairautemme ovat tulehdusperäisiä joko muotoa krooninen ja/tai akuutti.- alilämpöä
35,1 astetta ja 35,4 astetta ja ensin oli kuumetta.
- kuumeeksikin
lasketaan, jos mittari näyttää 38,5 astetta. Näin ollen vastaukseen,onko sinulla kuumetta, voin vastata, ettei ole koskaan elämäni aikana ollut,jos pitää päästä yli tuon lukeman. Silti olen ollut niin sairas, etten pystyssä pysy.
- uskokaa tai älkää
että nuoriso on innostunut keräämään sieniä.He käyttävät niitä päihtymistarkoitukseen.Vaikutukset:pupillien laajeneminen,sydämen tykytys,huimaus,pahoinvointi, ja oksentelu,lihasheikkous,tokkuraisuus,koordinaatiokyvyn heikkeneminen.Psyykkisiä vaikutuksia:kuulo- ja näköharhat,pelkotilat,paniikkikohtaukset,psykooseja.
Noita oireita saan ilman sienten syöntiä homerakennuksissa.Taitaa olla samoja myrkkyjä kys.sienissä ja homerakennuksissa. - nuorison keskuudessa
uskokaa tai älkää kirjoitti:
että nuoriso on innostunut keräämään sieniä.He käyttävät niitä päihtymistarkoitukseen.Vaikutukset:pupillien laajeneminen,sydämen tykytys,huimaus,pahoinvointi, ja oksentelu,lihasheikkous,tokkuraisuus,koordinaatiokyvyn heikkeneminen.Psyykkisiä vaikutuksia:kuulo- ja näköharhat,pelkotilat,paniikkikohtaukset,psykooseja.
Noita oireita saan ilman sienten syöntiä homerakennuksissa.Taitaa olla samoja myrkkyjä kys.sienissä ja homerakennuksissa.oli muotia jo yli 10vuotta sitten. Kovin on jälkijunassa tieto suurelle yleisölle.
Sienet joita he nuuskailevat kasvavat ihan tavallisella pihanurmikolla. Siellä nuori sienestää ja konttaa saadakseen päänsä sekaisin. - oireita ovat
uskokaa tai älkää kirjoitti:
Noita oireita saan ilman sienten syöntiä homerakennuksissa.Taitaa olla samoja myrkkyjä kys.sienissä ja homerakennuksissa.vaikka en olekaan nauttinut myrkkysieniä.
Saman saa hometoksiineista.
- On...
Alilämpö on sellaisten työtäpakoilevien luusereiden kehitelmä, jotka yrittävät esittää edes jonkinlaista tekosyytautia uuninpankolle jäämiseen, mutta koska eivät kykene edes lämmönnousua demonstroimaan terkkarille, yrittävät markkinoida termiä "alilämpö" merkiksi jostakin vielä vakavammasta taudista. Perusväittämä on, että alilämmön täytyy olla todella vaarallista, sillä kuolleetkin ovat aivan kylmiä.
- otettasi elämään
varo nyt, ettei tekstiin vain livahda jotakin asiallistakin tietoa.
- sellainen tauti
että jos olisin halunnut lusmuilla, olisin tekeytynyt esim. masentuneeksi tms. koska sillä perusteella on ainakin viime aikoihin saakka päässyt kohtuullisen helposti eläkkeelle.
Tätä tautia ei toivo edes pahimmalle vihamielelleen. Piste. - jos eläkkeelle
sellainen tauti kirjoitti:
että jos olisin halunnut lusmuilla, olisin tekeytynyt esim. masentuneeksi tms. koska sillä perusteella on ainakin viime aikoihin saakka päässyt kohtuullisen helposti eläkkeelle.
Tätä tautia ei toivo edes pahimmalle vihamielelleen. Piste.haluaa se onnistuu helpoimmin kävelemällä lähimpään mielenterveystoimistoon, sopivat stoorit ja ei enää päivääkään tarvitse töitä tehdä.
- veikkaan nimittäin
että niilläkin joilla ei ole homealtistusta on silloin tällöin alilämpöä. He eivät tarkkaile itseään 24tuntia vuorokaudessa eivätkä näin edes tajua alilämpöä. Ei kaikki ole aina homeen syytä.
- kukaan kulje
mittari kainalossa. Eiköhän ensin tule se mielettömän huono olo, ja sitten ehkä rupeaa mittaamaan lämpöä.
Tietenkin jotkut aamulämmön tarkkaajat mittailevat lämpöjään säännöllisesti, ilmeisesti kuitenkin eri syystä. - myös vakavia
sairauksia, joissa kehon lpt ei ole korkea. Käypäs lukemassa eläinlääketieteen puolelta vaikka sorkkakuumeesta, jonka yksi aiheuttaja on bakteerien endotoksiinit, johtuen vääristä ruokintatavoista. Endotoksiinit ja vasoaktiiviset aineet ym aiheuttavat mustelmataipumusta ja kipukuumetta(ei välttämättä korkea)ja hankalan sairauden eläimelle. Ihminen saa vastaavia oireita niveliin ja jänteisiin hengitellessään mikrobien aineenvaihduntatuotteita. Sanonkin sinulle, että melkein kaikki itseasiassa aiheutuukin homeista ja bakteereista.Myös tämä vilutus-alilämpö-oireilu. Paitsi karies, se aiheutuu S. mutagensista=bakteeri kyllä sekin.
- =)=)=)=)
ja merkitä ne tutkivalle taholle ylös. Ja kyllä tuon alilämmön ja lämpöilyn tuntee. Ei sitä tarvitse edes mitata. Kun palelet horkassa, eikä mikään lämmitä ja lämpöilet niin että mikään ei viilennä, niin eipä sitä tarvitse mittailla kuin noille tutkiville tahoille.
Ja nyt kun alilämpöä ja kuumeilua ei ole juurikaan ollut, niin senkin huomaa ja tuntee hyvin. Ja voit uskoa, että terveemmästä olosta osaa myös nauttia.
Ei kaikki jotka osaavat kirjoittaa ole älyllisiä olentoja... en toki tarkoita mitenkään kohdistaa tätä sinulle, sillä sinä selkeästi olet hyvin fiksu ihminen.... tekemisen puutetta lienee kiukuttelusi
- tietävät
http://www.sooda.com/noja/laakarin_vastaukset.html#6
KYSYMYS: Tunteeko lääketiede alilämpöä joka on n.35 astetta kainalosta mitattuna ja mistä se johtuu. Oireita on kiertohuimaus, kylmä olo ja pahoinvointi. Johtuuko se altistumiselle homeelle (työpaikka) vai muista syistä?
VASTAUS: Hypotermiasta eli alilämpöisyydestä puhutaan kun ruumiinlämpö laskee alle
35 asteen. Alilämpöisyyttä esiintyy yleisimmin ympäristön kylmyydelle altistuneilla. Muuten se on harvinaista, mutta esiintyy mm. anoreksiassa, harvoin eräiden lääkkeiden ottamisen seurauksena tai tiamiin puutteesta johtuvassa Wernicken enkefalopatiassa.
Rakennusten aiheuttamien sairausoireiden syynä voivat olla huoneilmassa olevat kemialliset yhdisteet ja mikrobit, kuten sienet, bakteerit, hiivat ja virukset. Uusissa koneellisesti ilmastoiduissa rakennuksissa työskentelevillä on ilmennyt oireita, joita kututaan "sairas rakennus -oireyhtymäksi", josta on hieman erilaisia määritelmiä.
Kosteusvauriomikrobeille altistuneet ovat raportoineet tai heillä on todettu mm. vilutusta ja alilämpöä noin kahdenkymmenen muun oireen lisäksi. Sick building-oireyhtymän yhdentoista oireen joukossa on mainittu pahoinvointi ja kiertohuimaus. Tämän kysymyksen perusteella on kuitenkin vaikea sanoa suoraan johtuvatko mainitut oireet altistumisesta homeelle- vajaatoiminnassa
on alilämpöä. Ja mistä se kilpirauhasen vajaatoiminta sitten johtuu, on sitten toinen juttu.....
- Hmmmmmm....
"Lääketieteen kandidaatti. 30 v., lääkärin tutkinnosta (LL) puuttuu muutama tentti."
"Kosteusvauriomikrobeille altistuneet ovat raportoineet tai heillä on todettu mm. vilutusta ja alilämpöä noin kahdenkymmenen muun oireen lisäksi."
Alilämpöisyyden ja homesairauksien yhteyttä todistellaan homesairaiksi tuunustautuvien omilla käsityksillä. Hyvä esimerkki puhdasoppisesta kehäpäätelmästä.
Ja muutkin vastaukset kopsittu lehdistä ja kirjoista... - päätelmät ja kopiot
Hmmmmmm.... kirjoitti:
"Lääketieteen kandidaatti. 30 v., lääkärin tutkinnosta (LL) puuttuu muutama tentti."
"Kosteusvauriomikrobeille altistuneet ovat raportoineet tai heillä on todettu mm. vilutusta ja alilämpöä noin kahdenkymmenen muun oireen lisäksi."
Alilämpöisyyden ja homesairauksien yhteyttä todistellaan homesairaiksi tuunustautuvien omilla käsityksillä. Hyvä esimerkki puhdasoppisesta kehäpäätelmästä.
Ja muutkin vastaukset kopsittu lehdistä ja kirjoista...idea tällä palstalla on eräillä se että yritetään kumota toisen laittaman linkin tieto omalla kopioidulla linkillä ja tietenkin niistä tiedoista on vedetty omat terävät johtopäätökset joiden mukaan taas päästiin sinne minne kaikki tiet vievät - home aiheuttaa kaikki sairaudet (paitsi viiltohaavat, toistaiseksi)
- jäkätijäkätijäkäti
päätelmät ja kopiot kirjoitti:
idea tällä palstalla on eräillä se että yritetään kumota toisen laittaman linkin tieto omalla kopioidulla linkillä ja tietenkin niistä tiedoista on vedetty omat terävät johtopäätökset joiden mukaan taas päästiin sinne minne kaikki tiet vievät - home aiheuttaa kaikki sairaudet (paitsi viiltohaavat, toistaiseksi)
hoh hoijaa... kun et sitten malta jättää jäkätyksiäsi vähemmälle. Menisitkö ihan sille omalle palstallesi kiusaamaan vertaisiasi, ihmettelevät jo missä palstan ilopilleri on!
- hyvä jos
vajaatoiminnassa kirjoitti:
on alilämpöä. Ja mistä se kilpirauhasen vajaatoiminta sitten johtuu, on sitten toinen juttu.....
löytyis. Mistä teoksesta löytyy tieto siitä, että kilpparin vajaatoiminta aiheuttaa alilämpöä? Kuulisin mielelläni.
- niin..
Alilämpöisyys liittyy mm. maitohappoasidoosiin, joka puolestaan liittyy diabetekseen.
Ekstaasin yliannostus aiheuttaa alilämpöä. Miksei siis myös mikrobitoksiinit?
Alilämpöisyys on myös Wernicken taudin oire.
Risperidoni –niminen lääke voi aiheuttaa alilämpöä.
Addisonin taudin oireena on alilämpöisyys (glukoosin aineenvaihdunta on häiriintynyt).
Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa alilämpöä.
jne.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185161- 472809
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302468Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭221770- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101610Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231324Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101268- 961197