Hermokipu päässä.

...

Moi! Onkos jollain teistä ollut hermokipua päässä, jos on niin miten hoidettiin? Kiitos jo etukäteen vastauksistanne!

5

4870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuulella nimittäin

      tänään surffailin ja edelleen surffailen...ja kyselen tyhmiä.

      Mikä on hermokipu?
      Onko lääkäri sanonut sinulle, että kyseessä on hermokipu?
      Onko kipu niskasta johtuvaa?

      Itse sain eilen sirdalud lääkettä sekä paramax 500mg pään ja niskan särkyyn. Tunnottomuuttahan ei tarvitse kipulääkkeillä hoitaa.
      Selkäkipuun minulla oli aikanaan morfiinijohdannaisia sekä miedompia tulehduskipulääkkeitä.

      • alkuper.

        No siis mä itse epäilin ensin että kyseessä olisi jännitys päänsärkyä mutta mun kipuni on vaan toispuoleista eikä siihen auta oikeestaan mikään. Oon saanu myöskin tota sirdaludia ja vahvempaa särkylääkettä mut eihän ne mitään auta. Menin uudelleen lääkäriin ja se epäilin päässäni olevan jonkun hermon ns. pinteessä eli tukossa. Ja se aiheuttaa aivan erilaista ja huomattavasti kovempaa kipua päässä. Sain kortisoonipiikin päähän ja hermokipulääkettä kouraan. Sen lisäksi mulla on vielä noi niskat jumissa että olo ei oo viimeisen neljän viikon aikana ollut kovinkaan hyvä ku päänsärky jatkuu joka päivä. Olisi mukava tietää että onks tää nyt ihan koko loppuelämän mun "kumppanina" vai oliskos joillain kenties kokemusta asiasta ja osaisi kertoa jotain vinkkejä ihan kotioloihin että mikä siihen helpottaa!


      • tuo tavallaan selvensi asiaa
        alkuper. kirjoitti:

        No siis mä itse epäilin ensin että kyseessä olisi jännitys päänsärkyä mutta mun kipuni on vaan toispuoleista eikä siihen auta oikeestaan mikään. Oon saanu myöskin tota sirdaludia ja vahvempaa särkylääkettä mut eihän ne mitään auta. Menin uudelleen lääkäriin ja se epäilin päässäni olevan jonkun hermon ns. pinteessä eli tukossa. Ja se aiheuttaa aivan erilaista ja huomattavasti kovempaa kipua päässä. Sain kortisoonipiikin päähän ja hermokipulääkettä kouraan. Sen lisäksi mulla on vielä noi niskat jumissa että olo ei oo viimeisen neljän viikon aikana ollut kovinkaan hyvä ku päänsärky jatkuu joka päivä. Olisi mukava tietää että onks tää nyt ihan koko loppuelämän mun "kumppanina" vai oliskos joillain kenties kokemusta asiasta ja osaisi kertoa jotain vinkkejä ihan kotioloihin että mikä siihen helpottaa!

        itsellä myös niskat jumissa muun muassa. Nyt on suukin hiukan tunnoton. Kulumaa niskassa sun muuta.

        Sun kannattaisi ottaa yhteyttä fysiatriin. Niska olisi hyvä magneettikuvata myös niin ehkä selviäisi, että onko joku nikama aiheuttamassa kipua.
        Fysiatri voisi sitten myös antaa lähetteen fysioterapeutille. Tai ainakin tulisi vinkkejä, että mitä asentoja tulisi välttää.

        Ei minunkaan päänsärky, joka muuttuu monenlaiseksi, ole lääkkeillä parantunut.
        Niskan jumi kyllä laukesi sirdaludilla ja sain taas itse nikamat naksauteltua. Ihan vain venyttämällä itseni pitkäksi. On ehkä hiukan löysät paikat. Uutta oli nyt, että aivan kallon luona olleet nikamat paukkuivat kun käänsin aamulla kylkeä.

        Vielä, koita saada magneettikuva niskastasi.


    • alkuper.

      Tänään alko taas jumalaton särky, ei auttanu edes se hernokipulääke, että en sitten vaan tiedä enää mistä voi olla kyse. Otin migreeni lääkkeen ja kipu helpotti, mutta ei loppunut. Mutta eipä kai se migreenikään mitään neljää viikkoa putkeen kestä, että aika kummaa tämä vaan on. MAgneettikuvaus olisi varmaan aika selventävä mut toi julkinen terv. huolto on niin perseestä ettei kovin helpolla sinne laita.

      • Anonyymi

        Saitko apua?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5100
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2357
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1867
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1568
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1195
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe