En tiedä moniko tämän muistaa lukeneensa, mutta tosi on, että Peugeot 406 purettiin Toyotalla perusteellisesti osiin ja tutkittiin miten auto oli tehty. Kehitteillä oli uusi Avensis ja esikuvaksi kelpuutettiin ainakin 406, joka oli melkoinen testimenestyjä ja jonka ominaisuuksia kehuttiin useissa eri lehdissä.
Kun Avensis sitten tuli markkinoille vuonna 1998, oli siinä paljon Peugeotilta opittua: mukavuus ja hiljaisuus ja parantuneet ajo-ominaisuudet Carina kakkoseen verrattuna. Näitä ranskalaisvaikutteita Toyota on siitä eteenpäin aika onnistuneesti hyödyntänyt Avensiksessaan.
Pitäisiköhän Peugeotin sitten puolestaan ottaa joissain asioissa oppia Toyotalta?
406 oli Avensiksen esikuva
4
1139
Vastaukset
- 406:n kopio
tuo vanhan mallinen Avensis. Pitää tulla maantiellä aika lähelle taakse ennenkuin kuin erottaa kumpi farkku on kyseessä. Ei Avensis silti pääse lähellekään 406:n tyylikkyyttä mutta on muotoilultaa paras Toyota. Tosin nyky Avensis on hirvittävän näköinen. Ei varmasti tarvitse Pösö Tojon oppia.
- Mi vuan
Kyllähän Pösö ja Tojo tekevät yhteistyötä nytkin, ihan virallisestikin, joten ehkä Tojolla on jotain annettavaa. Diesel-tekniikkaa ei kannata kuitenkaan Tojotalta opetella eikä robottivaihteiston valmistusta - ei ainakaan, jos on tarkoitus myydä tuotteita tänne sohjolaan.
- myös nykyaikainen
Voihan uusi Avensis teidän iki-konservatiivien mielestä olla hirvittävän näköinen, mutta samalla se on myös nykyaikaisen näköinen. Vanhakoppainen Ave on sen rinnalla kiistatta vanhanaikainen. Ja kyllä se ikä painaa myös 406:n muotoilussa, joka on itse asiassa hieman pyöristettykulmaisempi versio 405:stä. Peruslinjat ovat ainakin samat.
Ajellessani katselen omaa autoani lähinnä sisäpuolelta. Avensiksen tapauksessa puolisokeakin näkee, kumpi versio on tuoreempi. Itsetuntoni valitettavasti sietää auton muka-ruman ulkomuodon, jos muut ominaisuudet vastaavat tarpeitani.
Monen muunkin automerkin tapauksessa uusi malli (esim. Saab 9-5:n nykyinen imurinsuutinkeula) saa edellisen mallin näyttämään vanhanaikaiselta, olkoon se kuinka "ruma" tahansa. - Tim
myös nykyaikainen kirjoitti:
Voihan uusi Avensis teidän iki-konservatiivien mielestä olla hirvittävän näköinen, mutta samalla se on myös nykyaikaisen näköinen. Vanhakoppainen Ave on sen rinnalla kiistatta vanhanaikainen. Ja kyllä se ikä painaa myös 406:n muotoilussa, joka on itse asiassa hieman pyöristettykulmaisempi versio 405:stä. Peruslinjat ovat ainakin samat.
Ajellessani katselen omaa autoani lähinnä sisäpuolelta. Avensiksen tapauksessa puolisokeakin näkee, kumpi versio on tuoreempi. Itsetuntoni valitettavasti sietää auton muka-ruman ulkomuodon, jos muut ominaisuudet vastaavat tarpeitani.
Monen muunkin automerkin tapauksessa uusi malli (esim. Saab 9-5:n nykyinen imurinsuutinkeula) saa edellisen mallin näyttämään vanhanaikaiselta, olkoon se kuinka "ruma" tahansa.Kyllä 406 on klassisen kaunis. Hakkaa mennen tullen 407:n, joka näyttää kuin etu ja takapää olisi suunniteltu eripareina. Tötterökorkeat mallit nykyautoissa ovat helppoja valmistaa: Pallorakenteeseen tulee jäykkyyttä ja tilavuutta. Kilpa-autot ovat edelleen matalia ja linjakkaita.
Toyotoihin en ota mitään kantaa, en oikein perusta niistä, paitsi Celicasta, joka on aina ollut kaunis.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482503
- 1801748
- 921598
- 691583
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k61005- 80958
- 68881
- 61856
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes188844- 61818