Ahvenanmaalta auto?

...

Päässäni on viimeaikoina käynnyt sellainen ajatus että jospa hyppäisin aamulaivalla Turusta tahi Hesasta Maarianhaminaan autoa ostamaan...ehkä teenkin sen...

Mutta minulle on vain jäänyt epäselväksi että kun nyt Ahvenanmaalla on omat rekisterikilvet, niin joutuuko sen täällä sitten mantereella rekistöröimään uusiksi mantereen kilvillä?

16

10147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusiksi pistään.

Soita katsastuskonttoriin.

• ...

onhan kyseessä kotimaiset kilvet.

• ... kirjoitti:

onhan kyseessä kotimaiset kilvet.

Kilvet joutuu vaihtamaan, koska Ahvenanmaalla on oma autorekisterikeskus, joka on maakuntahallituksen alainen.

• ...
        ahvennainen kirjoitti:

Kilvet joutuu vaihtamaan, koska Ahvenanmaalla on oma autorekisterikeskus, joka on maakuntahallituksen alainen.

kun oon nähnyt ahvenanmaalaisia autoja jossa joku on laittanut rekkariksi oman nimensä kuten esimerkiksi "TOMMY" jonkun ÅLG-235 sijaan mikä näyttää aika makeelta, valitettavasti mantereella ei ole sellaista mahdollisuutta :( .

• ...
        ... kirjoitti:

kun oon nähnyt ahvenanmaalaisia autoja jossa joku on laittanut rekkariksi oman nimensä kuten esimerkiksi "TOMMY" jonkun ÅLG-235 sijaan mikä näyttää aika makeelta, valitettavasti mantereella ei ole sellaista mahdollisuutta :( .

puhdas esimerkki toi TOMMY, en ole sellaista siis nähnyt mutta vastaavia nimirekkareita.

• suomen kilvet
        ... kirjoitti:

ÅUT-1

• ... kirjoitti:

...suomessakin mahdollista hankkia haluamansaa kilvet. Se vain taitaa olla melko kallis hankinta.

• enoc kirjoitti:

...suomessakin mahdollista hankkia haluamansaa kilvet. Se vain taitaa olla melko kallis hankinta.

Suomen kilvissä pitää olla numerot, Ahvenanmaalla voi olla pelkkä nimi tai muu sana. Ja kun Ahvenanmaalla hankkii tälläisen kilven (joka siis maksaa täälläkin), sen voi siirtää toiseen autoon, kun vaihtaa autoa. Mantereella joutuu käsittääkseni "ostamaan" kilven joka kerta, kun vaihtaa autoa.

• Buumanni
        enoc kirjoitti:

Kyllä on aika rajallista Suomessa hankkia mieleisensä kilpi. Ahvennainen aivan oikeassa. Jos esim. haluat kilven, missä on teksti ENOC, niin haaveeksi jää. Voit rakennella kirjain- ja numeroyhdistelmällä sanan ja maksaa siitä sitten sen tonnin jos on se yhdistelmä vapaana. Esim. POS-10. Taitaa vaan se P-kirjain olla varattuna perävaunuihin. Joten Ahvenanmaalle vaan, tai jenkkeihin.

Tästä oli tässä ketjussa aikaisemminkin juttu, mutta joku näki aiheelliseksi poistattaa se.

• friend09

Ompa erikoista.

• erilainen,

• ihan tosta vaan

Jos auto on uutena rekisteröity Ahvenanmaalle, sitä kohdellaan mantereelle ostettaessa kuten maahantuotavaa. Varaudu siis ainakin rekisteröintikatsastukseen ja tullin kanssa asioimiseen autoveron takia.

• kirsikka s

En ostais ahvenanmaalaista autoa meri-ilaston takia-ruostuttaa.

• kirsikka s kirjoitti:

En ostais ahvenanmaalaista autoa meri-ilaston takia-ruostuttaa.

Itse asiass ovat vähemmän ruostuneita, koska täällä ei suolata teitä.

• tauski M.
        ahvennainen kirjoitti:

Tuttava osti kerran luupää tatsunin ahvenanmaalaiselta.Pai vuotta kulu niin pellit ruostu.Jälkeenpäin kuulin että meri tekee sen että ilmassa on suolaa.

• Rauta naula saku
        ahvennainen kirjoitti:

Monesti talvella ajavat jäällä se ruostuttaa pellit, mutta muuten autot ovat siellä hyväkuntoisia.
        Ennen oli autot rautaa nyt ovat pelkkää peltiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4980
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      98
      3068
    3. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      43
      2916
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      199
      2422
    5. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      30
      2160
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1979
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1580
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1511
    9. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1449
    10. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      17
      1355
    Aihe