Oireita jo heti hedelmöittymisen jälkeen!?

Hupsistamamma

Olisiko täälläpäin odottavia mammaliineja jotka tunsivat oireita jo heti siitä hedelmöittymisestä lähtien? Täähän on ihan hassua piinailua, mutta oikeesti, joillain voi "oireet" olla ihan oikeita. Oiskos kellään mammalla tai tulevalla mammalla siitä kokemuksia?

ps. asiallisia vastauksia vain, kiitos :-)

12

17854

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja juupa joo.

Ne "oikeat oireet" on yleensä psykosomaattisia heti hedelmöityksen jälkeen.

Eihän sun kehoskaan vielä oikein tiedä olevansa raskaana, saati lähteekö se siitä oikeasti edes alkuun. Miten sillon voisit oireilla oikeasti?

Saa sen flunssankin tuntumaan, kun oikein kuvittelee...

• *''**

alkoi heti hedelmöittymistä seuraavalla viikolla närästää ja sitä ei ollu tehny sit edellisen raskauden, joten olin jo siinä vaiheessa täysin varma, et on tärpänny.. Niinkuin olikin.
        (tai voihan se olla tietty, et mä vaan kuvittelin sen närästyksen ;))

• Marrasvauva 07

Minä voin vastata, että tunsin kyllä oireilut tai oireet seuraavina päivinä hedelmöittymisestä, mulle tehtiin inssi 17.2. ja se päivä sekä seuraavat päivät oli rajuja vihlontoja alavatsassa, todella huonoa oloa ja palelin ihan hulluna. Itse raskausoireet, siis rintojen kipeys, turvotus, väsymys yms..alkoivat rv 7 ja se kamalaakin kamala pahoinvointi 24 h/ vrk alkoi viikolla 10.

Nyt ollaa loppusuoralla :=) vauvan laskettu 3 viikon päästä:)

• tee oireita

Pregnyl on tehty raskaana olevan naisen virtsasta ja aiheuttaa raskausoireita.

Munasolun irtoaminen aiheuttaa vihlontaa.

Hieman ihmettelen jos on heti oireita...luonnostaan

• viikuna35
        tee oireita kirjoitti:

Pregnyl on tehty raskaana olevan naisen virtsasta ja aiheuttaa raskausoireita.

Munasolun irtoaminen aiheuttaa vihlontaa.

Hieman ihmettelen jos on heti oireita...luonnostaan

pregnyliä käyttävät kyllä tietää mistä se on tehty, ja muutenkin koska ovulaatio tapahtuu hyvin tarkasti.

ihmettelen puolestani miksi tulit tänne laukomaan "viisauksiasi"

• .....................

Eli mulla oli n. viikon päästä hedelmöittymisestä selvät oireet jolloin epäilin raskautta ja jo aikaisemminkin oli oireita. Ei oltu ns. yritetty vauvaa joten oireet tuli ihan oikeesti.

• Hupsistamamma

Teille jotka kertoivat kokemuksistanne! :-)
      Minulle(kkin) siis tehtiin inssi alkuviikosta ja olo on erilainen heti monella tapaa. Ei siis ns. kuuluisia raskausoireita vaan tosiaan on vihlaissut tuosta vasemmalta jo monta kertaa. Vanha ihottuma pukkaa esille, ja se on esiintynyt aijemmissa raskauksissa (jotka menneet kyllä kesken). Tuon vihlomisenkin muistan, mutta sitä koska se alkoi en muista. Muitakin kummallisia "oireita" on, muttei tosiaan mitään perin tyypillistä. Täähän on ihan arvailua vaan, enkä tosiaan kaipaa "et ole raskaana, siis häivy tältä palstalta" tyylisiä viestejä ;-) Nyt vaan on tullut huomattua kaikenlaisia juttuja, mitkä eivät mulle ole mitään jokapäiväisiä/kuukautisia tuntemuksia.

• mamitus86

mulla on tällä viikolla alkanut oireet ja ihan muutaman päivän päästä hedelmöityksestä...olen ihan varma että oireet ovat oikeita vaikka vauva onkin todella toivottu;)ihanaa että meitä on muitakin täällä...

• Marrasvauva 07

Joku tuolta jo kirjoitti "ystävällisesti" että Pregnyl tekee myös raskausoireita ja voihan asia olla niinkin? mutta kuitenkin ainakin itse koin todellisia oireiluita inssin jälkeen ja jossain sydämeni sopukoissa tiesin, että hedelmöittyminen oli tapahtunut ja raskauteni alkanut. Ja varmistuihan asia sitten raskaustestillä verikokeilla, joten pidän sinullekin peukkuja nyt hurjasti, että plussaat kun teet testin ja kaikki menee hyvin ja saatte oman pikkuisen :=)

• hedelmöittymisen jälkeen

Itselläni oli oireina heti parin päivän päästä hedelmöittymisestä todella kipeät rinnat sekä juustot haisi niin pahalle nenään et ei voinut syödä. ( rinnat ei koskaan kipeät tai arat kuukautisten alkamisajankohtana). Tein testin heti sinä päivänä kun menkkojen olis pitäny alkaa, mut näytti negaa. Huono olo jatkui ja sit päivän päästä siitä kun menkkojen piti alkaa tuli syödessä niin huono olo et piti mennä oksentamaan. Seuraavana päivänä (siis kaks päivää siitä kun ois pitäny kuukautisten alkaa) tein testin ja se oli plussa. Nyt vasta rv. 6 jotain eli tosi alkuvaiheessa ollaan ja kaikki siis mahdollista. Nyt ei muita oireita kun välillä vähän nippailee alavatsasta ja rinnat on turpeat, ei kipeät.

• Anonyymi

Tosi vanha kejtu mutta jos jollekin on apua niin laitan omat oireeni pregnylin, punktion ja ivfn jälkeen. Todettakoon että pregnylin vaikutus katiaa 10 pv päästä sen ottamisesta:
        Rv 3 1 kp 23
        ensimmäistä kertaa itse kohtu pinkeä
        Rv 3 2 kp 24
        Päänsärkyä n. 3h illalla
        Itkuun purskahtaminen?
        Rv 3 3 kp 25
        Nippaisua vatsassa
        Päänsärkyä
        Huimausta
        Rv 3 4 kp 26
        Rintoihin verisuonia
        Testi nega joten pregnyl ei enää vaikuta
        Vessassa käynti tiheää mutta ei tule paljoa kerralla
        Rv 3 5 kp 27
        Flunssainen olo aamulla
        Väsyttää
        Aamutestissä haalea viiva
        Hyper tuntemuksia uudelleen
        Kuukautiskipumaista tunnetta
        Rv 3 6 kp 28
        Yöllä piti nousta vessaan klo 2.30
        Rinnat on kipeät nänneistä kun liikkuu
        Päänsärkyä taas
        Aamutestissä haalea viiva
        Kuukautiskipumaista tunnetta
        Rv 4 0 kp 29
        Kuten edellisenä ja lisäksi...
        Kahvi on pahaa, kuin pilallista, homeista ja mullan makuista
        Aamutestissä keskitumma viiva
        Kk:sten alkamispv, ei mitään merkkiä
        Rv 4 1 ja 4 2
        Kuten edellisinä ja lisäksi ötlyä oloa silloin tällöin...
        Rv 4 3
        Aamutestissä lähes yhtä tumma viiva kuin testiviiva!
        Rv 4 4 - 5 0
        Aamutestissä yhtä tumma viiva kuin testiviiva
        Kuten edellisinä ja lisäksi ötlyä oloa silloin tällöin...
        Rv 5 1 - 5 6
        Kuten edellisinä ja lisäksi...
        Väsyttää paljon varsinkin iltapäivästä
        Syötävä tiheään tai muuten tulee huono olo tai heikottaa
        Rv 6 0
        Aamutestissä tummempi viiva kuin testiviiva!

• Anonyymi

Seksiä ovulaatiopäivänä.

Seuraavana päivänä todella kuumeinen olo, mutta ei kuumetta.

Toisena päivänä iho lehahti täyteen nokkosihottumaa, joka hävisi parissa tunnissa. Nännit muuttuivat kosketusherkiksi ja sellaisina ovat pysyneet.

Kolmantena päivänä paleli koko päivän, vaikka muilla tilassa oli kuuma. Alavatsa niin turvoksissa että housuja ei voinut pitää.

Nyt päivä neljä, ei oireita.

Eivät kai nämä voi olla raskausoireita näin aikaisin???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansa on on puhunut.

Ja pulinat pois. Amerikan kansa kyllästyi edelliseen 4 vuoteen. Demokratia toteutuu. Vaalivilppiä salaliittoteoriaksi ha
      Maailman menoa
      410
      2729
    2. Miten Trump " tuo rauhaa"?

Kertoisiko joku? Ymmärtääkseni hän pikemminkin pakottaa länsimaat varustelukierteeseen. Muuta vaihtoehtoahan ei ole, jo
      Maailman menoa
      593
      2222
    3. Sofia B - ansiotulot ovatkin 0 euroa ja millä rahoilla hän siis elää?

Oho olipa paljastus nyt tästä luksus elämää viettävästä naisesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      2144
    4. Ensitreffit Jenni tykittää - Tämä Jyrkin lause nostaa karvat pystyyn: "Niin epämiellyttävä..."

Jenni tykittää menemään… Jaetaankos teillä laskut tasan tai tuleeko raha-asioista kiistaa? Lue lisää: https://www.suom
      Ensitreffit alttarilla
      41
      1957
    5. etkö osaa jättää rauhaan?

Et halua mitään, silti stalkkaat ja vainoat! jätä rauhaan niin voin jatkaa elämää!
      Ikävä
      65
      1483
    6. Mitä tunteita tunnet

Häntä kohtaan?
      Ikävä
      98
      1344
    7. Leikkeleet pois leivältä

Oikea suunta. Uusissa suomalaisissa ravitsemus­suosituksissa suositellaan jättämään leivän päältä leikkeleet pois mielu
      Maatila ja metsä
      132
      1201
    8. Saatiin meidän oma mies valkoiseen taloon!

Miltäs nyt tuntuu Ylen petkuttamat sosialistit ja muut femakot? Ilmastousko ja woke lähti liikkeelle USA:sta, ne valhee
      Sinkut
      152
      1167
    9. Martina tienasi taas enemmän kuin Sofia

Tuskinpa tuo ketään yllättää.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      1162
    10. Milloin viimeksi tavattiin?

Onko siitä, päivä, viikko, vuosi, monta vuotta Minä vuonna?
      Ikävä
      53
      1135
    Aihe